za automobil, za bicikl, hm, za oba, sa kog aspekta već posmatraš.
Gde naći, pošto, na šta obratiti pažnju... ?
Nosači za na gepek, može i ta varijanta, naravno.
krovni nosači
Moderator: Moderatori
nosaci
Postoje generalno 2 tipa:
krovni i za tzv. "peta" vrata.
Krovni se montira na gepek koji se opet montira na krov auta i to je sasvim korektna sprava.
oprez u krivinama, smanjiti brzinu, jez centrifugalna sila cini svoje...
znam osobe kojima su se biciklji otkacili i sleteli sa krova i to bas zbog neprilagodjene brzine i samog otpora vazduha, jer ne treba zanemariti i eventualni bocni vetar...
E tu dolazimo do nosaca za peta vrata.
montira se relativno lako i pricvrscuje na 6 tacaka na kolima, tako da je nemoguce da se otkaci.
mogu da stanu i do 4 bajka poredjanih u kontri jedan naspram drugog.
aerodinamika vozila nije ugrozena, a nema nikakvih posledica kako god da vetar duva.
ne utice previse na same gabarite vozila, pogotovu velicine golf-a, ja sam ga montirao i na fiat uno-u i to funkcionise savrseno.
Iako imam oba modela, moj favorit je ovaj za peta vrata.
Konkretno, imaju ga sigurno u PLANET BIKE-u, CAPRIOLO-u a moguce i na buvljaku, i u servisima bicikala.
krovni i za tzv. "peta" vrata.
Krovni se montira na gepek koji se opet montira na krov auta i to je sasvim korektna sprava.
oprez u krivinama, smanjiti brzinu, jez centrifugalna sila cini svoje...
znam osobe kojima su se biciklji otkacili i sleteli sa krova i to bas zbog neprilagodjene brzine i samog otpora vazduha, jer ne treba zanemariti i eventualni bocni vetar...
E tu dolazimo do nosaca za peta vrata.
montira se relativno lako i pricvrscuje na 6 tacaka na kolima, tako da je nemoguce da se otkaci.
mogu da stanu i do 4 bajka poredjanih u kontri jedan naspram drugog.
aerodinamika vozila nije ugrozena, a nema nikakvih posledica kako god da vetar duva.
ne utice previse na same gabarite vozila, pogotovu velicine golf-a, ja sam ga montirao i na fiat uno-u i to funkcionise savrseno.
Iako imam oba modela, moj favorit je ovaj za peta vrata.
Konkretno, imaju ga sigurno u PLANET BIKE-u, CAPRIOLO-u a moguce i na buvljaku, i u servisima bicikala.
MTB-VRH brate!!!
moja preporuka je da se kupuje firmirano, na primer Thulle. Nije mnogo skuplje ali je mnogo sigurnije. Korvni nosac trpi prilicno opterecenje tako da ovi jeftini mogu i da se okrive ili polome (moje iskustvo, i to prilikom vrlo lagane voznje) a na peta vrata ja ne bih stavljao bilo sta, s obzirom na speceificno kacenje. Izbegavajte buvljarske i noname opcije.
nosaci
Pedja,
gresis sa stavom za peta vrata, mogu glat 4 bajsa da se natovare bez ikakve bojazni da ce ispasti - to je na ovom sistemu nemoguce!!!
Isprobano i provereno na desetine puta i uzbrdo i na ravnom i nizbrdo i u krivinama...
gresis sa stavom za peta vrata, mogu glat 4 bajsa da se natovare bez ikakve bojazni da ce ispasti - to je na ovom sistemu nemoguce!!!
Isprobano i provereno na desetine puta i uzbrdo i na ravnom i nizbrdo i u krivinama...
MTB-VRH brate!!!
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Hejka
Da dodam:
Ima i nosac koji se montira na kuku (ukoliko je auto iam naravno)
Montira se za par sekundi,i posle se samo cusne u gepek.
Sale ima neki jeftini sto prima 2 bajsa,
ali mislim da Thule ima i neke koji primaju i do 4 bajsa (valjda,mrzi me sad da ponovo gledam)
Veliki problem sa svakim nosacem koji se montira nazad,
je da posle voznje prasnjavim putem bajsevi budu kamuflirani u "desert storm" dezen ..
Isto tako je i u slucaju kise(mokrog puta) ..
Te stoga i pre ozbiljnijeg pipanja bajsa,treba pristupiti pranju (cuj oprati,to je premala rec ..)
Slika govori vise od reci:
Pre: http://iralic.fotopic.net/p14638001.html
I posle: http://iralic.fotopic.net/p14638022.html
Krovni nosaci su "najcistiji" (osim kad sale pici 120 autoputem i pobije vecinu insekata u srbiji
Ali u sumi si prilicno problematicni,zbog niskih krosnji.
Znaci ni jedan nije savrsen.
Najbolje imati oba tipa,pa ih koristiti po potrebi
Naravno,ako mislite da vam bajsevi prezive vise od jedne voznje,
kupite samo kvalitet-Thule
Sale je imao neke no-name krovne,
koji su se rasklimavali svako malo,
srafovi se odvrtali i trcali po krovu (mi ih trazili iza dzipa)
Plastike popucale,labave podpore se spustile do kurble,
te smi ih jedva oslobodili,
i sto je najvaznije izgrebali su nam bajseve!
Moj do aluminijuma! Nevenov isto ..
Tako da o pijacarskim varijantama ni ne pomisljaj !
Pozzz
Da dodam:
Ima i nosac koji se montira na kuku (ukoliko je auto iam naravno)
Montira se za par sekundi,i posle se samo cusne u gepek.
Sale ima neki jeftini sto prima 2 bajsa,
ali mislim da Thule ima i neke koji primaju i do 4 bajsa (valjda,mrzi me sad da ponovo gledam)
Veliki problem sa svakim nosacem koji se montira nazad,
je da posle voznje prasnjavim putem bajsevi budu kamuflirani u "desert storm" dezen ..
Isto tako je i u slucaju kise(mokrog puta) ..
Te stoga i pre ozbiljnijeg pipanja bajsa,treba pristupiti pranju (cuj oprati,to je premala rec ..)
Slika govori vise od reci:
Pre: http://iralic.fotopic.net/p14638001.html
I posle: http://iralic.fotopic.net/p14638022.html
Krovni nosaci su "najcistiji" (osim kad sale pici 120 autoputem i pobije vecinu insekata u srbiji
Ali u sumi si prilicno problematicni,zbog niskih krosnji.
Znaci ni jedan nije savrsen.
Najbolje imati oba tipa,pa ih koristiti po potrebi
Naravno,ako mislite da vam bajsevi prezive vise od jedne voznje,
kupite samo kvalitet-Thule
Sale je imao neke no-name krovne,
koji su se rasklimavali svako malo,
srafovi se odvrtali i trcali po krovu (mi ih trazili iza dzipa)
Plastike popucale,labave podpore se spustile do kurble,
te smi ih jedva oslobodili,
i sto je najvaznije izgrebali su nam bajseve!
Moj do aluminijuma! Nevenov isto ..
Tako da o pijacarskim varijantama ni ne pomisljaj !
Pozzz
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Ah da ,zaboravih ..
Kod zadnjeg nosaca (bilo za kuku ili gepek)
moze biti problema sa klirensom od tla.
Cak i na dzipu smo morali da na nekim mestima izlazimo,
skidamo tockove sa bajsa,
i navodimo Saleta centimetar po centimetar,
kako bajsevi ne bi ostali na putu,ili u najmanju ruku bobili iskrivljen tocak.
Thule ima neke modele,kojima visina moze da se podesava,
te opet se svodi na Thule i samo Thule ...
Kod zadnjeg nosaca (bilo za kuku ili gepek)
moze biti problema sa klirensom od tla.
Cak i na dzipu smo morali da na nekim mestima izlazimo,
skidamo tockove sa bajsa,
i navodimo Saleta centimetar po centimetar,
kako bajsevi ne bi ostali na putu,ili u najmanju ruku bobili iskrivljen tocak.
Thule ima neke modele,kojima visina moze da se podesava,
te opet se svodi na Thule i samo Thule ...
Bas tako, mada olako je skinuti tockove pa voziti samo ramove na vozacu, jeste kompromis ali sta da se radi..IRalic wrote:Ah da ,zaboravih ..
Kod zadnjeg nosaca (bilo za kuku ili gepek)
moze biti problema sa klirensom od tla.
Cak i na dzipu smo morali da na nekim mestima izlazimo,
skidamo tockove sa bajsa,
A ono za krov stoji, mnogo su zli ti losi krovni nosaci