gde,kako i koliko
Moderators: IRalic, Moderatori
Da,moj prvi trike je imao direktno upravljanje.Ali kada sam otkrio svet indirektnog...
Da ja tebe nešto priupitam:
Gde ti bre je..... te živiš u Americi,Australiji ili Srbiji.
Naši putevi i njihovi putevi se ne stavljaju ni u istu rečenicu a kamoli na istu podlogu.
Robertov narandžasti je bio samo još jedan od njegovih projekata,a na zapadu roba se prodaje reklamom.....
Big aple u 305?
Mnogo se bre frlaš.
Moj predlog za 305 je naj kineskiji kinez ja sam bio zadovoljan sa njima.A za 406 može big aple.Prednje gume se brzo troše.
A u 349 big aple nema.
Inače ako želiš greanspeade trike piši g. Jan Simps-u direktno ali ako ti se nešto desi sa tim triketom piši opet njemu.
Ej bre pa ti nisi čuo da su ovde u srbiji i koale i kenguri izumrli?To se još gaji samo u Australiji koja je daleko,daleko,daleko,daleko......
Da ja tebe nešto priupitam:
Gde ti bre je..... te živiš u Americi,Australiji ili Srbiji.
Naši putevi i njihovi putevi se ne stavljaju ni u istu rečenicu a kamoli na istu podlogu.
Robertov narandžasti je bio samo još jedan od njegovih projekata,a na zapadu roba se prodaje reklamom.....
Big aple u 305?
Mnogo se bre frlaš.
Moj predlog za 305 je naj kineskiji kinez ja sam bio zadovoljan sa njima.A za 406 može big aple.Prednje gume se brzo troše.
A u 349 big aple nema.
Inače ako želiš greanspeade trike piši g. Jan Simps-u direktno ali ako ti se nešto desi sa tim triketom piši opet njemu.
Ej bre pa ti nisi čuo da su ovde u srbiji i koale i kenguri izumrli?To se još gaji samo u Australiji koja je daleko,daleko,daleko,daleko......
Saćuja dati objasnim....
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
3ker wrote:Da,moj prvi trike je imao direktno upravljanje.Ali kada sam otkrio svet indirektnog...
E to sam hteo da cujem
Znam ja da je inderektno sto puta bolje,ali pomalo sam mazohista(zar nisu svi bajkeri?),
pa razmisljam da malo istrpim zarad nizeg sedista(tezista) i malo izgubljene tezine
Pa,ne bas.El si video kakvi ameri imaju puteve u "provinciji" !!??3ker wrote: Naši putevi i njihovi putevi se ne stavljaju ni u istu rečenicu a kamoli na istu podlogu.
Cuveni chip-seal ili shake and bake
To cuveno sranj... nad sra..ima sam sreo u Madjarskoj onomad,
kao da vozis po najkrupnijoj smirgli
usporilo me kao da vozim kroz vodu,a da ne pominjem sto je struckalo non stop (male poprecne izbocine svaki 20-30cm,kako kod lose grejdovanog makadama)
Putevi kojima se ja vozim su uglavnom sveze asfaltirani
Bolji su i nasu putevi za rupama,nego to madjarsko/americko sra...
Evropa je vec nesto drugo ..
Ili pozitivan review na BROL-u3ker wrote: Robertov narandžasti je bio samo još jedan od njegovih projekata,a na zapadu roba se prodaje reklamom.....
El Ian dobio svoj komad ?
Brze od zadnjih svakako .. svakako mi se ne svidja cinjenica da za tri gume treba dati 100 evra3ker wrote: Big aple u 305?
Mnogo se bre frlaš.
Moj predlog za 305 je naj kineskiji kinez ja sam bio zadovoljan sa njima.A za 406 može big aple.Prednje gume se brzo troše.
Problem je sto Kineza u 20" ima samo nekih sranja sa niskim pritiskom
El znas da sam samo za zamenom 20" tockova sa 26" obuvenih u Kendu Kwest sa 22.5km/h skocio na 26-27km/ prosecne brzine na mojoj ruti do posla (ponedeljak vozio na 20" u utorak na 26")
Sta,oce da mi pokloni jedan ?3ker wrote: Inače ako želiš greanspeade trike piši g. Jan Simps-u direktno ali ako ti se nešto desi sa tim triketom piši opet njemu.
`
Da,sam je priznao.IRalic wrote: Sta,oce da mi pokloni jedan ?
`
Za zadnji točak 20" najbolje što sam vozio je TIOGA COMPETITION POOL.Guma je .
Ali nije za vlažne i klizave puteve.Jeste da sam je ja vozio i po snegu i ledu ali to nije to.U 305 varijanti je sve dobro ako je jeftino zato što ćeš ih menjati svaka 2-3 meseca.Bitno je da su predvidjene za pritisak iznad 2 bara.
Saćuja dati objasnim....
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
evo,oma ga zovem! uh,cekaj,ne vredi,kod njih je sad nedelja prepodne ..3ker wrote:
Da,sam je priznao.
Mhm,i ja sam racunao na CompPool kao gumu za suvo vreme.Simsovi preporucuju toplo sto se otpora kotrljanja tice,a nije ni tako skupa kako Schwalbe ..3ker wrote: Za zadnji točak 20" najbolje što sam vozio je TIOGA COMPETITION POOL.Guma je .
Ali nije za vlažne i klizave puteve.Jeste da sam je ja vozio i po snegu i ledu ali to nije to.U 305 varijanti je sve dobro ako je jeftino zato što ćeš ih menjati svaka 2-3 meseca.Bitno je da su predvidjene za pritisak iznad 2 bara.
Velika steta sto postoji samu u 406 varijanti
Za dugovecnu 305 mislim da je idealni kandidat Maxxis Hookworm,ili nesto tanja i laksa Kenda K-west,samo ih treba negde naci,a da to nije usa :-/
A Primo Comet ?? One kao nisu preterano skupe,ali su utisci prilicno podeljeni,
nekima traje neverovatno kratko,a nekima sasvim normalno.
A Brompton sto stavljaju vasi austrijanci ? Kazu da je klizava ko banana ?
Koliko iz vase prakse traju Stelvio na prednjim ??
Svi pricaju da na trajku traje kratko,ali niko cifre ne pominje ..
Ne znam,bice mi tesko da se naviknem na takvu potrosnju guma ..
Za dvaes sestice kupis par,i promenis posle dve godine (12000-15000km)
Ja jos nijedne nisam ocelavio ! Za K-west sam presao skoro 10000km i jos im nije dosta!
`
-
- Posts: 117
- Joined: 08 Jul 2007, 21:57
ma sklepas sam neko tricikleto i mozes da biras kakve ces gume,pa napravis tricikl sa 26" ko da je problem,a ja ne mogu da kazem da nisam nikad ocelavio gume,znate kako je to kad si napaljeni klinac pa kocis onako fensi da se foliras sto bi rekli policijski,fala bogu sad me to ne zanima inace bi i dalje menjo gume na svaka dva dana.
Da se niko ne ljuti, ali tricikl sa sve 26 coli točkovima definitivno ne spada u kategoriju boljih ideja. Svega nekoliko tricikala je dizajnirano tako i za čudo, svi se naginju u krivini (leaning trike) zbog toga što kod jednostranog prihvata točkova osovina biva opterećena polugom koji čini točak, odnosno poluprečnik točka. Veći točak znači veću polugu što dovodi do toga da i manja sila formira veću silu na kraju poluge koja opterećuje osovinu. Sa točkovima reda 230 i 250mm poluprečnika, sile su tolike da točkovi ne lome osovine od 12mm, ali sa nekih 330mm koliko je približno poluprečnik mtb točka, već postoji problem, a ako ga ne vidiš, tu je, na sledećem ćošku.crazy biker wrote:ma sklepas sam neko tricikleto i mozes da biras kakve ces gume,pa napravis tricikl sa 26" ko da je problem,
Video sam mnogo njih koji su napravili tricikle sa 26" točkovima i svi su do, jednog imali isti problem, ili im se osovine non stop krivile, ili su se točkovi deformisali kod skretanja.
Sa 349 (16 x 1 3/8") je situacija najbolja, problem je izbor i nabavka guma, ili bar cena za naše ekonomske uslove.
Sa 406, tjst 20" iliti "Poni" (alias Mini) il' što kaže 3ker "babino paciklo" veličina, neko to zove i BMX veličinom, situacija je čak i kod nas sasvim prihvatljiva, kako sa strane dostupnosti obruča, točkova i guma, tako i sa aspekta odnosa snage poluge prema osovini, tako i trajnosti.
Problem je, da objasnim, u činjenici da je točak najjači kada se otereti po vertikali, a kod većine trotočkaša, sile se ne mogu preraspodeliti u krivini kako to čini bicikl (dvotočkaš) naginjanjem. Dakle, tokom skretanja, postoji određena količina sile po vertikali koja se trudi da pritisne tricikl na zemlju i druge dve, horizontalne, centrifugalna i centripetalna koje udaraju točak (vrše pritisak na krajeve točka) i da stvar bude gora, nejednakim intenzitetom, zato se telom mora "balansirati" da se sile izjednače. U suprotnom, ne može se skrenuti, već tricikl počinje da teži pravolinijskom kretanju (inercija) a jača sila, obično centripetalna, izbaci unutrašnji točak iz balansa i podiže ga. Tu se dešava onaj najgori deo priče, skretanje točka sa pravolinijske putanje (tangente) u korist lučne linije kretanja i sva se sila praktično skoncentriše u koren točka, tj onaj deo koji je na putu i to sa spoljašnje prema unutrašnjoj strani a sva ta sila se koncentriše u korenu poluge, tj na sastavu glave točka i osovine. Veći točak znači veću polugu i samim tim veću silu na tu tačku. Jedan deo se može absorbovati proklizavanjem gume na putu, jedan deo u naponu žbica, jedan deo ugibanjem osovine i ako se sve sile preraspodele, krivina se uspešno prođe pa opet do sledeće krivine.
Dodatni problem je u činjenici da je jedino tehnički prihvatljivo rešenje ili modifikovati klasičnu bicikl glavu na ležajeve sa 12mm ležajevima (recimo tip 6001) ili kupiti i modifikovati downhill glave sa 20mm rupama kod kojih je opet problem sa širinom tela glave pa se kompletna konstrukcija prednjice mora podrediti toj širini. Naravno, mogu se kupiti i glave koje su već prerađene na 12mm ležajeve direktno kod proizvođača glave i to je najbolje rešenje. Mi smo čak pokrenuli proizvodnju našeg dizajna koji je specijalno prilagođen triciklima, za jednostrani prihvat i te glave će se ubrzo naći kao standardni deo ponude, namesto prilagođene varijante koju smo do sada koristili. Ove posebne, da ne kažem "specijalne" glave su nešto malo uže, lakše i jače.
Suština: manji točak znači duži životni vek i pouzdaniji tricikl.
Na kraju, sve bude u redu. Ako nije sve u redu, onda još nije kraj.
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Konacno da neko ponudi konkurentske cene Tajvanskih bentova u EU.
www.gforcebikes.com
Bicikl od 999,oo EUR
A tricikl od 1299,oo EUR
Sajt (voma cudan i nepregledan kao i uvek) samog proizvodjaca: www.performer.com.tw
Pozzz
www.gforcebikes.com
Bicikl od 999,oo EUR
A tricikl od 1299,oo EUR
Sajt (voma cudan i nepregledan kao i uvek) samog proizvodjaca: www.performer.com.tw
Pozzz
Recumbent bicikl nije bicikl za široke narodne mase. Moraš da znaš šta je, da znaš kako se vozi, jednom rečju da si zaluđenik, pa ćeš onda poželeti da ga kupiš. Takvih ljudi ima malo i samim tim potražnja je mala. Mala potražnja = mala proizvodnja. A s druge strane klasični bicikli se proizvode na milione (100 miliona komada 2000. godine).pedja wrote:Razumljivo je da rekumbent bude skuplji od klasicnog bicikla, ali zasto je razilka tako drasticna?
E sad, kada recumbent bicikl bude dostigao cifru od 50-tak miliona komada godišnje, cena će mu biti približna klasičnom biciklu. Dobro možda preterujem, ali možda na forumu ima neki ekonomista ša bi on možda lepše objasnio kako se i na osnovu kojih kriterijuma formira cena.
Recumbent bicikl i nije skup kad pogledaš... Koliko košta vrhunski trkački bicikl koji se vozi na trci? Stvar je u tome da se koriste kvalitetne komponente i nemaš izbora da kupiš neki bent "niže klase" kao što je slučaj kod bicikla.
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
pedja wrote:Razumljivo je da rekumbent bude skuplji od klasicnog bicikla, ali zasto je razilka tako drasticna?
Pa sad,bent JESTE upravo vrsta bicikla koja jeste za sire narodne mase,
jer mnogi obican bajs ne zele da voze,jer ih,prosto boli
Ne bih se slozio sa tim da samo zaludjenici kupuju bentove.
Mozda slika ovoga trenutka jeste takva,ali nije zbog toga,
nego je to prevashodno zbog cene istog.
Da bi neko odvojio gomilu novca za bilo sta,mora da je 'zaludjen'.
Neko kupuje skupe automobile,a zivi u 30 kvadrata,
neko kupuje najnovije foto aparate,a bicikl ni nema,
neko kupuje stilski namestaj i tepihe,a neko svu lovu daje na solarijum,i sminku (kako bi se taj neko udao za onog sto kupuje skupe automobile )
Licno znam devojku koja je u zadnjih godinu dana dala 1500 eura na foto aparat i objektive!
A bicikl ima onaj isti kao i pre,i stoji uglavnom u garazi,
jer sve svoje slobodno vreme posvecuje nekim drugim stvarima ..
Dakle pitanje je samo sta je necija pasija,i na cega daje novac.
Neko ko ga ima na gomile,nije mu tesko da daje na to sve,
a neko ko nema toliko,on bira jednu ili dve stvari na koje daje novac.
Kako je Robert Stein jednom rekao(parafraziram) -idem na svadbu,a nemam sta da obucem! ali zato imam 2 para SPD patika i jos gomilu drugih stvar meni bitnih,ali cipele za svadbu nemam.
Nije potreban ekonomista da bi objasnio zasto su bent-ovi skupi.
Dovoljan je neko ko razmislja dalje od "kupi na kvantasu za XX eur-prodaj za koji evro vise i dobar si"
Salu na stranu,problem je to sto su rikambenti krenuli prakticno od nule,
recimo da je 2000 godine pocelo masovnije da se proizvodi.
I od tada je prodaja u konstantnom rastu.
Najveca prodaja je u USA,i uglavnom se bira zbog udobnosti,ili nemogucnosti da se vozi obican bajs(neka bolest,i sl.)
Takodje u slucaju trajka,se bira i zbog zabave koju pruza karting osecaj u voznji.
Kretati od nule nije lako.Rad se ceni na sat,a ne na broj komada.
Neko napravi jedan bent dnevno,a za isto vreme neki robot u Tajvanu nastanca 1000 mtb ramova.
Male serije kostaju vise po komadu,bilo uvek,i bice,kob svakog proizvoda.
Cena nije velika zato sto neko misli da moze vise novca da uzme od "zaludjenika"
nego zato sto to jednostavno toliko kosta.
Kosta ulozeni kapital (prostor,alat,materijal,znanje/iskustvo/istrazivanje/prototipisanje)
a tu su i tekuci troskovi odrzavanja svega toga,plate radnicima,doprinosi,racuni,potrosni materijal,skart ..
Ako i ima neke extra zarade,ona se leci samo konkurencijom.
A gde je konkurencija,tu je i veci broj komada.
Ako neko vec pravi tricikl,i prodaje ga za 2200 eura,
i sad ja provalim da ja mogu da ga napravim i prodam za 500,
naravno da nisam lud da ga prodajem za 500,nego cu svoju cenu strateski da postavim,tek nize od najblize konkurencije,na 1999,99 ako moj proizvod nudi isti kvalitet kao taj od 2200.
Sto vise proizvodjaca,to veca konkurencija,to veci broj prodanih komada,
to ce biti manja cena.
Odavno se polemise da li bi cuveni lanci supermarketa u svojim objektima po istoj ceni,ili bar neznatno visoj mogli da ponude bent za reda velicina 150-200 eura.
Naravno da bi mogli,ali nije pitanje da li oni mogu da finansiraju proizvodnju,
nego je pitanje ko ce to da kupi.
E,to je to Vrzino kolo.
Dok neko ne vidi dovoljno interesovanje,nece ni biti extra jeftinih bentova.
Nece ljudi preko noci shvatiti kako je bent bolji od klasicnog bajsa,
nego je za tako nesto potrebno vreme.
Kupi komsija,ti mu se smejes i mislis da je ludak.
Kupi i drugi komsija,a posle i treci,pa na kraju i ti sednes,i probas,i shvatis da oni uopste nisu ludi!
I da si ti sve vreme ziveo u neznanju,sa predrasudama,i sa strahom od neceg novog.
U WallMart-u u usa su poceli da se pojavljuju neki modeli za decu,isto kao sto su krenuli Choper bicikli,koji su se u pocetku prodavali za ogromne sume,
a sad isti takav mozes da kupis za 100-200 evra u supermarketu
Tako ce doci i bent na red.
Sto vise ih se sada vidi na ulici,to je veca sansa da ce neki tamo sef to videti,i malo se pocesati po glavi,i zapitti se,pa zasto mi nemamo deo tog kolaca!? ..
E sad,ima tu i jedna druga strana svega toga-ugao iz koga se gleda na tu "visoku" cenu.
Iz ugla prosecnog evropljanina,pocetna cena od 1290 eura je mozda pola necije plate.
Sto zanci da ce covek da protera kreditnu karticu,i narednih 10 meseci ce mu neko skidati neku sumu koja je ravna njegovom mesecnom telefonskom/interenet racunu,
dakle tesko da ce osetiti vece finansijsko opterecenje.
Gledano sa nase tacke,1290 eura je dosta novca.
Jebeno dosta,kada se uzme da od prosecne plate i onako nista ne ostane na kraju meseca kada se plate zivotni troskovi,i kupi par carapa i dvoje gaca.
Ko stvarno hoce bent,taj ce se snaci,kreditirati kupovinu,stedeti,napraviti sam,ili sta god.
Podsetimo takodje da prosecan mtb koji se ovuda vozika,i koji je kupljen kao 'polovnjak' i placen 300-400 eura
kada je nov kosta 3 puta vise,sto je opet isto koliko i bent.
Mozda za istu lovu taj bent ima malo losiju opremu,jer mu je sam ram skuplji,ali bicikl je bicikl.
El ima tockove?El ima pedale ? El ide ?
Rucno radjeni bent od 1000 eura ili sklopljeni u srbiji Caprijolo od 500 - odluka je na kupcu.
Pozzzz
-
- Posts: 14
- Joined: 09 Mar 2008, 17:49
- Location: Sic
Dobar dan svima!
Evo drago mi je da mi je nalog (konacno) odobren i da mogu da postam te oprostite na sugavom niknejmu.
Pred par meseci sam se zainteresovao za rekumbent tricikle i planirao sam ili uvesti neki iz dalekog sveta ili napraviti sam, no nasrecu slucajno sam naletio na ovaj forum pa mi se cini bolje dati pare profesionalcu nego da se ja bakcem sa ucenjem varenja, projektiranjem i svim, bar za pocetak. S vremenom ce sve da dode. =)
Uglavnom, poslao sam pred par dana mejl na sales manki steintrikes.com gde sam postavio par pitanja i tako to no izgleda da se ne proverava bas cesto pa da skrenem pozornost steinu. =) Ili treba pitati negde drugde?
Evo drago mi je da mi je nalog (konacno) odobren i da mogu da postam te oprostite na sugavom niknejmu.
Pred par meseci sam se zainteresovao za rekumbent tricikle i planirao sam ili uvesti neki iz dalekog sveta ili napraviti sam, no nasrecu slucajno sam naletio na ovaj forum pa mi se cini bolje dati pare profesionalcu nego da se ja bakcem sa ucenjem varenja, projektiranjem i svim, bar za pocetak. S vremenom ce sve da dode. =)
Uglavnom, poslao sam pred par dana mejl na sales manki steintrikes.com gde sam postavio par pitanja i tako to no izgleda da se ne proverava bas cesto pa da skrenem pozornost steinu. =) Ili treba pitati negde drugde?
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Rekumbentash wrote: Uglavnom, poslao sam pred par dana mejl na sales manki steintrikes.com gde sam postavio par pitanja i tako to no izgleda da se ne proverava bas cesto pa da skrenem pozornost steinu. =) Ili treba pitati negde drugde?
Koliko sam upoznat,tesku muku muce sa mail serverima na tom domenu,
te je moguce da si zavrsio u korpi za smece,ili su pak previse zauzeti,
pa nisu stigli da ti odgovore.
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Nisam Stein,ali koliko mi je poznato,mogu ce je naruciti kompletan bajk/trajk,"pedala pod nogu" varijanta
Mada,i ako kupis ram kit,nije to nista komplikovano za sklopiti.
Ako ne mozes sam,svaki iole inteligentni majstor bi trebalo da se izbori sa zavrtanjem delova na njega,i sa operacijom spajanja 3 lanca
Pozzz
Mada,i ako kupis ram kit,nije to nista komplikovano za sklopiti.
Ako ne mozes sam,svaki iole inteligentni majstor bi trebalo da se izbori sa zavrtanjem delova na njega,i sa operacijom spajanja 3 lanca
Pozzz
Jednostavno, nemam vremena, a ni volje da sam sklapam. Da smo negde u civilizaciji, poceo bih "sklapanje" pa ako nesto zatreba, pravo u prvu radnju.Mada,i ako kupis ram kit,nije to nista komplikovano za sklopiti.
Ako ne mozes sam,svaki iole inteligentni majstor bi trebalo da se izbori sa zavrtanjem delova na njega,i sa operacijom spajanja 3 lanca Laughing
U radnje ne mogu da uvrstim ni Planet a ni Capriolo.
Tu je i problem sto zivim u stanu, pa pomisao na krs koji pravim kada nesto radim, jos vise me udaljava od te namere...
Pametan covek nauci i zaboravi, inteligentan se priseca....a glup sve zna!