Počinje frankenštajnisanje :)
Moderator: Moderatori
Sredio sam kuku.
Metod:
Vratim je na mesto u ramu (na kome nije bilo ničeg sem srednjeg pogona, što se pokazalo kao zgodno). Utvrdim na koje je sve strane iskrivljena po tome kako odstupa od svog ležaja na ramu. Pričvrstim kuku (i dalje zašrafljenu na mesto) u stegu *po dužini* i stegnem dovoljno da ne klizi, ali ne previše. Guram ram na odgovarajuću stranu (u mom slučaju unazad), et voila, kuka je savršeno popunila mesto gde je trebala da bude.
Sad odo' da tražim viljušku
Metod:
Vratim je na mesto u ramu (na kome nije bilo ničeg sem srednjeg pogona, što se pokazalo kao zgodno). Utvrdim na koje je sve strane iskrivljena po tome kako odstupa od svog ležaja na ramu. Pričvrstim kuku (i dalje zašrafljenu na mesto) u stegu *po dužini* i stegnem dovoljno da ne klizi, ali ne previše. Guram ram na odgovarajuću stranu (u mom slučaju unazad), et voila, kuka je savršeno popunila mesto gde je trebala da bude.
Sad odo' da tražim viljušku
Posle nekoliko vožnji mogu da podelim prve utiske sa vama:
-SRAM X-7 je veoma lep i precizan sistem prenosa
-Zadnja suspenzija ima svojih prednosti (elegantnije prizemljenje pri skokovima npr), mada još imam da vidim koliko će gickanje uz neko ozbiljno brdo biti drugačije/teže.
-prednje suspenzije bez lockouta treba zakonom zabraniti
-BB5 kočnice: smor za podešavanje 'po knjizi' (na kvarno mogu da se podese za minut), a po sili kočenja bi ih odokativno stavio u višu srednju klasu V kočnica. Videćemo još kako se ponašaju. Počela je prednja da mi cvili danas, nadam se da će to proći.
Primećena mana - ovlašno krivi rotori..
Planiran zbudž u vezi kočnica: unutrašnja strana se lako podesi zavrtanjem/odvrtanjem, ali spoljna je fiksna. Ima dva načina da se to reši:
1. kvarno - dotezanjem sajle dok pakna ne dođe dovoljno blizu. Ovo je prvo što sam uradio - i baš ono što u uputstvu kažu da ne treba raditi. E baš mi je žao
2. Ubacivanjem platni između rama i nosača. Eksperimentalno sam ubacio dotične pozadi, lepo funkcioniše, mada moram da nađem malo tanje da bi bilo baš kako treba.
Cenio bih mišljenja - da li je za stabilnost sistema dovoljno oslanjanje u dve tačke tj na platnama, ili da se ne igram životom, uzmem nosače, odem kod nekog strugara i kažem napravi mi ovak'e, samo 1 mm deblje?
-SRAM X-7 je veoma lep i precizan sistem prenosa
-Zadnja suspenzija ima svojih prednosti (elegantnije prizemljenje pri skokovima npr), mada još imam da vidim koliko će gickanje uz neko ozbiljno brdo biti drugačije/teže.
-prednje suspenzije bez lockouta treba zakonom zabraniti
-BB5 kočnice: smor za podešavanje 'po knjizi' (na kvarno mogu da se podese za minut), a po sili kočenja bi ih odokativno stavio u višu srednju klasu V kočnica. Videćemo još kako se ponašaju. Počela je prednja da mi cvili danas, nadam se da će to proći.
Primećena mana - ovlašno krivi rotori..
Planiran zbudž u vezi kočnica: unutrašnja strana se lako podesi zavrtanjem/odvrtanjem, ali spoljna je fiksna. Ima dva načina da se to reši:
1. kvarno - dotezanjem sajle dok pakna ne dođe dovoljno blizu. Ovo je prvo što sam uradio - i baš ono što u uputstvu kažu da ne treba raditi. E baš mi je žao
2. Ubacivanjem platni između rama i nosača. Eksperimentalno sam ubacio dotične pozadi, lepo funkcioniše, mada moram da nađem malo tanje da bi bilo baš kako treba.
Cenio bih mišljenja - da li je za stabilnost sistema dovoljno oslanjanje u dve tačke tj na platnama, ili da se ne igram životom, uzmem nosače, odem kod nekog strugara i kažem napravi mi ovak'e, samo 1 mm deblje?
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
A kako onda treba !?mixitron wrote:
-
Planiran zbudž u vezi kočnica: unutrašnja strana se lako podesi zavrtanjem/odvrtanjem, ali spoljna je fiksna. Ima dva načina da se to reši:
1. kvarno - dotezanjem sajle dok pakna ne dođe dovoljno blizu. Ovo je prvo što sam uradio - i baš ono što u uputstvu kažu da ne treba raditi. E baš mi je žao
mixitron wrote: Cenio bih mišljenja - da li je za stabilnost sistema dovoljno oslanjanje u dve tačke tj na platnama, ili da se ne igram životom, uzmem nosače, odem kod nekog strugara i kažem napravi mi ovak'e, samo 1 mm deblje?
Ma samo platne .. naravno ne mos naredjati sad 10mm platni
Danas smo pribavili ganc nov RST 281 R (pitam se jel' ono R od Racing? ) koji će ići na polara.
Dakle.
Preostaje mi da OTKUJEM onaj... prsten, ležaj, kakogod se to zove, sa Suntoura - ono što dođe najdonji deo aheadseta. Konstruktivne ideje? Zasad sam ga dobro nauljio uljem za šivaće (bilo mi prvo pod rukom). Video sam na netu savete tipa 'lagan kružni rad šrafcigerom i čekićem, jel' to to?
Dakle.
Preostaje mi da OTKUJEM onaj... prsten, ležaj, kakogod se to zove, sa Suntoura - ono što dođe najdonji deo aheadseta. Konstruktivne ideje? Zasad sam ga dobro nauljio uljem za šivaće (bilo mi prvo pod rukom). Video sam na netu savete tipa 'lagan kružni rad šrafcigerom i čekićem, jel' to to?
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Taj prsten/lezaj/kako se zove - se ustvari zove konus po njemu se kotrljaju kuglice.
Cekic/srafciger varijanta za skidanje.
Kod nabijanja,nadjes neku cev koja je dovoljno dugacka,
a sira od vrata viljuske,a uza od konusa.
Nemoj da lupas po delu konusa gde se kotrljaju kuglice kada nabijas!
samo po onom delu tik uz vrat.
mada,ja sam par puta nabijao konus samo sa cekicem.
lupkas lagano u krug,dok ne sedne skroz.sad negde sedne lako,negde malo teze ..
pozzz
Cekic/srafciger varijanta za skidanje.
Kod nabijanja,nadjes neku cev koja je dovoljno dugacka,
a sira od vrata viljuske,a uza od konusa.
Nemoj da lupas po delu konusa gde se kotrljaju kuglice kada nabijas!
samo po onom delu tik uz vrat.
mada,ja sam par puta nabijao konus samo sa cekicem.
lupkas lagano u krug,dok ne sedne skroz.sad negde sedne lako,negde malo teze ..
pozzz
Konus rešen uz asistenciju drugog para ruku. Bilo ga je gore nabiti na novo mesto. LM, sad je i polar doteran u best-of stanje bez ulaganja u nove delove. Vidi se da bi mu ipak prijala nova kuka menjača, malo zvrcka bez obzira na količinu finog podešavanja, a aheadset mu je definitivno . Zaboravio sam koliko je taj bicikl BRZ, damn, em je hardtail, em ima drumaškiji prenos, em se kotrlja na uzanim i polu/ćelavim gumama. Već vidim investiciju u par ćelavih uzanih, ionako mi uskoro predstoji neplanirani oprost od ma kakvih uzbrdica za dobar deo sezone
Eto.
Još da okačim par slika mog novog stvora i toliko o frankenštajnisanju.
Eto.
Još da okačim par slika mog novog stvora i toliko o frankenštajnisanju.
Red je da vidite i šklopociju u trenutnom izdanju.
Dakle, još jednom
Mehanika: sram x-7 pozadi+šalteri, napred neki žnjimano
Pogon TX-71 (Shimano tourney), sitnozubo planinsko izdanje + 515 pedale. Pozadi nešto 9fazno bez uočljivog imena.
Kočnice: avid BB5 meh. diskovi preko avid SD7 ručki.
Lula, volan, rozi, šolje, korpica bidona, amorti: crnogorski (no name)
Točkovi: Quando nable, Grunert disc runner obruči (švabe).
Šticna: Ritchey
Sedlo: Selle royal ethos gel
Ram: MIFA (Mitteldeutsche Fahrradwerke) AG, nemački, zadnja viljuška čelična, napred Al.
Zvonce: pravo, starinsko, čelično, neuništivo pri padu, zvonko. Verovatno najbolja stvar na biciklu
Gume: napred neka slick kršina od 1.75" pozadi Ritchey speedmax 2.0
Težina s punim borbenim kompletom (pun bidon, lanac i katanac u prasetu, sva svetla na svojim mestima, pumpa u ležištu) - 20 kg.
Najveća brzina na lični pogon: 50,5 kmh u sedlu.
Najveća pros. brzina na srednjoj relaciji: ~35kmh (u zavetrini iza drugog bicikla)
(trenutne vrednosti)
Bivši vlasnik misli da se time ne može uz Avalu. Ke vidime.
Dakle, još jednom
Mehanika: sram x-7 pozadi+šalteri, napred neki žnjimano
Pogon TX-71 (Shimano tourney), sitnozubo planinsko izdanje + 515 pedale. Pozadi nešto 9fazno bez uočljivog imena.
Kočnice: avid BB5 meh. diskovi preko avid SD7 ručki.
Lula, volan, rozi, šolje, korpica bidona, amorti: crnogorski (no name)
Točkovi: Quando nable, Grunert disc runner obruči (švabe).
Šticna: Ritchey
Sedlo: Selle royal ethos gel
Ram: MIFA (Mitteldeutsche Fahrradwerke) AG, nemački, zadnja viljuška čelična, napred Al.
Zvonce: pravo, starinsko, čelično, neuništivo pri padu, zvonko. Verovatno najbolja stvar na biciklu
Gume: napred neka slick kršina od 1.75" pozadi Ritchey speedmax 2.0
Težina s punim borbenim kompletom (pun bidon, lanac i katanac u prasetu, sva svetla na svojim mestima, pumpa u ležištu) - 20 kg.
Najveća brzina na lični pogon: 50,5 kmh u sedlu.
Najveća pros. brzina na srednjoj relaciji: ~35kmh (u zavetrini iza drugog bicikla)
(trenutne vrednosti)
Bivši vlasnik misli da se time ne može uz Avalu. Ke vidime.
Očigledno je trebalo da malo zumiram amortizer
Što se pogona tiče, razmišljao sam i zaključio da i nije tako loše dati 800+ din za nešto što se nikad neće istegnuti, jer je od čelika. /jedino ću se patrone sit namenjati, al' briga me, uzeo sam alat/
Mislim da bih mnogo više osetio razliku da uzmem neki iole kršĆen amortizer. Ovaj trenutni savršeno prikazuje ono što ameri zovu 'pogo stick effect'. Za asfalt je milina, ide kao po ulju, ali kad dođu kvrge po terenu... žboing, žboing
Što se pogona tiče, razmišljao sam i zaključio da i nije tako loše dati 800+ din za nešto što se nikad neće istegnuti, jer je od čelika. /jedino ću se patrone sit namenjati, al' briga me, uzeo sam alat/
Mislim da bih mnogo više osetio razliku da uzmem neki iole kršĆen amortizer. Ovaj trenutni savršeno prikazuje ono što ameri zovu 'pogo stick effect'. Za asfalt je milina, ide kao po ulju, ali kad dođu kvrge po terenu... žboing, žboing
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Heh,podseti me na SunTour XCP75 moje bivse devojkemixitron wrote: Ovaj trenutni savršeno prikazuje ono što ameri zovu 'pogo stick effect'. Za asfalt je milina, ide kao po ulju, ali kad dođu kvrge po terenu... žboing, žboing
Na asfaltu je mekan,ali MEKAN,extra,ko da klizis po oblaku,
ali kad naletis na neku dzombu,pa kad ga bottom out-uje,sve zveci kruna od udarca ..
Na terenu sve skakuce,ko kengur .. valjda se tako brze stigne,jer letis
`