link?
Moderator: Moderatori
link?
U nekim od prethodnih topika video sam link ka sajtu gde na osnovu unosa visine,broja obuce,sirine ramena i itd. dobijaju se potrebne mere bicikla tj velicine rama visine sedista itd. zamolio bi da neko posalje link ka tom sajtu ako ga zna, jer besumucno lunjam po forumu, i topicima i nikako da nadjem link....
pozdrav
pozdrav
-
- Posts: 12
- Joined: 22 Aug 2006, 14:52
Teoretski, ali...Misteriozni voz wrote:pogledao sam i na kraju dobio slike za drumski bicikl. da li postoje razlike u dimenzijama potrebnim za brdski i drumski bajk?
Kako bi rekao Piter Vajt, ne'š znati dok ne sedneš na njega. I kad na papiru dobiješ idealnu meru rama za svoju visinu, ostaje da se vidi da li ti je bajk predugačak pa moraš da uzmeš kraću lulu/rotiraš riser volan, od geometrije rama zavisi gde su ti kukovi i kolena u odnosu na pogonsku osovinu, da li ti dobar položaj ruku kvari položaj nogu i obrnuto... sedneš na bajk iste 'mere' a različite geometrije i druga priča, treba ti ohoho da se srodiš s njim.
Dakle, sva ta šublerologija je prva pomoć, a bez sedanja na bajk i kruga okolo nema ništa.
Ko hoće ram na meru, nek' ide kod Kovjanića
Ključno pitanje je kako odrediti idealnu ergonomiju bicikla.
Ram jeste element koji dominantno utiče na ergonomiju, ali treba posmatrati geometriju rama u celini. Podatak o veličini rama nam samo kaže koliki je razmak između osovine pogona i otvora za šticnu sedišta i to je sve!
Nije mi sasvim jasno zašto je baš ta dimenzija izabrana da definiše i karakteriše veličinu bicikla. Po meni, veličinu bicikla određuje razmak između sedišta i volana.
Jer ramova ima raznih i kod većine je ta gornja šipka pod nekim uglom. Što je ona više nagnuta, 'veličina rama' je manja, a šticna duža.
Kako brzo i kvalitetno odrediti optimalnu veličinu rama za konkretan bicikl?
Moj predlog je sledeći:
Pogledati sliku bicikla na sajtu proizvođača i namestiti položaj i visinu sedišta i volana kao na slici. Potom uzjahati, staviti petu na pedalu koja je u najnižem položaju (važi za cipelu bez štikle) i konstatovati da je koleno blago povijeno. Zatim sa neskrivenim zadovoljstvom keširati, odjuriti kući pa u sreći i zdravlju godinama voziti!
Na tim slikama su volan i sedište uglavnom na istoj visini i sve je u nekom 'srednjem' položaju što ostavlja mogućnost raznih korekcija – pomeranja sedišta i volana gore-dole i napred-nazad.
Da li je baš ta ergonomija idealna?
Nije.
Kada pređeš iz Volvoa u Saab, osetićeš razliku i trebaće malo vremena da se privikneš na novu geometriju iako su oba auta ergonomski odlično rešena.
Uostalom, odlična ergonomija i nije uvek dobro došla. Uzmimo primer recimooo ... recumbent bicikala! Tu si udobno zavaljen kao u fotelji i voziš potpuno relaksiran i opušten. E sad, zamisli onako umoran se vraćaš sa dalekog puta i u punoj brzini - zaspeš za volanom!
'
Ram jeste element koji dominantno utiče na ergonomiju, ali treba posmatrati geometriju rama u celini. Podatak o veličini rama nam samo kaže koliki je razmak između osovine pogona i otvora za šticnu sedišta i to je sve!
Nije mi sasvim jasno zašto je baš ta dimenzija izabrana da definiše i karakteriše veličinu bicikla. Po meni, veličinu bicikla određuje razmak između sedišta i volana.
Jer ramova ima raznih i kod većine je ta gornja šipka pod nekim uglom. Što je ona više nagnuta, 'veličina rama' je manja, a šticna duža.
Kako brzo i kvalitetno odrediti optimalnu veličinu rama za konkretan bicikl?
Moj predlog je sledeći:
Pogledati sliku bicikla na sajtu proizvođača i namestiti položaj i visinu sedišta i volana kao na slici. Potom uzjahati, staviti petu na pedalu koja je u najnižem položaju (važi za cipelu bez štikle) i konstatovati da je koleno blago povijeno. Zatim sa neskrivenim zadovoljstvom keširati, odjuriti kući pa u sreći i zdravlju godinama voziti!
Na tim slikama su volan i sedište uglavnom na istoj visini i sve je u nekom 'srednjem' položaju što ostavlja mogućnost raznih korekcija – pomeranja sedišta i volana gore-dole i napred-nazad.
Da li je baš ta ergonomija idealna?
Nije.
Kada pređeš iz Volvoa u Saab, osetićeš razliku i trebaće malo vremena da se privikneš na novu geometriju iako su oba auta ergonomski odlično rešena.
Uostalom, odlična ergonomija i nije uvek dobro došla. Uzmimo primer recimooo ... recumbent bicikala! Tu si udobno zavaljen kao u fotelji i voziš potpuno relaksiran i opušten. E sad, zamisli onako umoran se vraćaš sa dalekog puta i u punoj brzini - zaspeš za volanom!
'
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Goran wrote: Uostalom, odlična ergonomija i nije uvek dobro došla. Uzmimo primer recimooo ... recumbent bicikala! Tu si udobno zavaljen kao u fotelji i voziš potpuno relaksiran i opušten. E sad, zamisli onako umoran se vraćaš sa dalekog puta i u punoj brzini - zaspeš za volanom!
Ha haaaaa !!!!!!!!!
Ali pazi,moze to i na obicnom biciklu ! Ja probao !
Zamisli ono,pedalas vec danima,umoran si,
pa jos i predhodnu noc nisi spavao mozda ni 2 sata kako treba,
gulis 140 i neki kilometar,pao je mrak,
smeta ti svetlo farova automobila ..
A na sve to te zglobovi odvaljuju od bola,
sake trnu,pozadina takodje,a toliko si umoran da totalno ne primecujes vise taj bol ..
I ladno sebe uhvatis kako vozis bicikl u nekom hipnotickom dremezu!
Ono,vozis ti,bicikl ide pravo manje vise,ali pred ocima mrak,
refleksi i vid rame uz rame sa Granpa Simpsonom,
i bas nemas neku veliku predstavu sta,ko i kako se krece oko tebe ..
huh ..
IRalic wrote: gulis 140 i neki kilometar,pao je mrak,
smeta ti svetlo farova automobila ..
A na sve to te zglobovi odvaljuju od bola,
sake trnu,pozadina takodje,a toliko si umoran da totalno ne primecujes vise taj bol ..
I ladno sebe uhvatis kako vozis bicikl u nekom hipnotickom dremezu!
Ono,vozis ti,bicikl ide pravo manje vise,ali pred ocima mrak,
refleksi i vid rame uz rame sa Granpa Simpsonom,
i bas nemas neku veliku predstavu sta,ko i kako se krece oko tebe ..
huh ..
Čoveče, to je zaista impresivno i jako uzbudljivo, ali izvini ipak malo otkačeno i veoma opasno.
Prema tome, zavidim ti ali uglavnom samo na kilometraži.
Ja sam zadovoljan kada sastavim 50km u jednom danu mada više volim neku lakšu offroad vožnju u prirodi gde mi kilometraža uopšte nije bitna.
Obožavam Košutnjak i preporučujem ga!8)
.
Ajde da se i ja ubacim sa Kosutnjakom, kada god nemam puno vremena, strcim ( odvozam ) se do tamo, skoro svaki drugi dan, staze su sasvim ok za XC voznju po prirodi, nisu naravno konfiguracije kao na npr. bliskoj Avali, ali je prednost - blizu i prakticno je u gradu!
Ako se truckate tamo, mozemo da se organizujemo...
Ako se truckate tamo, mozemo da se organizujemo...
MTB-VRH brate!!!
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Goran wrote:
Čoveče, to je zaista impresivno i jako uzbudljivo, ali izvini ipak malo otkačeno i veoma opasno.
Da,slazem se .. opasno isto koliko i vozac koji drema za volanom
Ako si ikada vozio automobil,i za par sekundi zadremao,znas o cemu pricam
Covek uopste toga nije svestan,dok se ne trgne iz tog sna ..
E onda treba stati,i odmoriti ..
Mene je u konkretnom slucaju cekao topli tus i krevet,i vecera :d
pa sam morao da tamo stignem kako znam i umem