Prilagodjavanje MTB-a za drumsku voznju...

Održavanje, popravke, prepravke...

Moderator: Moderatori

Post Reply
Gile
Posts: 17
Joined: 22 Jul 2006, 14:56
Location: Beograd, Srbija

Prilagodjavanje MTB-a za drumsku voznju...

Post by Gile »

Pozdrav celoj freebiking ekipi i puno pohvala za sajt, forum i mailing listu koji su neiscrpan izvor informacija za svakoga ko pocinje da se bavi bicikima ka npr. ja...

Dakle imao sam i pre bajs, neki polar, mislim da je matrix bio model... Nije bio los, al su mi ga nazalost ukrali... :x (sto je interesantno u celoj prici, kasnije sam ga video na ulici, proleteo je pored mene, samo nazalost tada nisam bio "motorizovan" da ga sustignem...):

Pre par meseci bas negde pred pocetak sezone odlucim se da uzmem bajs i obisao sam skoro sve radnje, ali nekako mi je best-buy (ako takvog neceg u ovoj zemlji uopste i ima... :( ) bio NAKAMURA Cliff Runner, onaj iz intersporta u merkatoru, bio je na nekom popustu, tako da cena i nije bila losa... Od opreme na sebi ima:
-Ram je onako nesto kao klasicni MTB aluminijumski 7005 je oznaka aluminijuma, velicina je 20"
-Tourney menjace 3 x 7
-Revoshift shiftere
-srednji pogon je isto Suntour
-neke APSE kocnice (nisu nesto ali za sada lepo koce...)
-bandashi su no-name
-gume neke innova, semi-slick, po sredini su skoro glatke, po ivicama imaju krampone, vrlo se dobro ponasaju po asfaltu... E da, da ne zaboravim, velicina je 26", sirina 2" odnosno 5cm
-prednja viljuska SR Suntour (jedan od dva modela koji imaju onu gumu preko federa, sa linka: http://www.srsuntour-cycling.com/SID=si ... es&tnid=20)
I to je otprilike to od opreme, ostale nije vredno pomena... :D

E sad, posto se uglavnom vozim asfaltom i zaista me privlaci ta drumska voznja, a o drumasima ne smem ni da pomislim zbog cene, moje pitanje vama iskusnim bajkerima je, sta sve uraditi kako bih povecao "performanse" ovog bajka na putu...

Pretpostavljam da treba nabaciti slick gume, vece tockove (28" maybe?) i to bi bilo to?

I samo jos jedna stvar (nadam se da vas vec nisam smorio... :roll: ), cini mi se da 28" tockovi ne mogu da stanu kod mene... Postoji jedna mala sipkica pozadi i stoji poprecno iznad tocka, a izmedju nje i gume ima negde oko 2,9 cm... Posto slika govori bolje od 1000 reci, evo okacicu jednu cisto da vidite o cemu govorim...

Unapred Hvala... :wink:
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Ti bi OVO ? A ? ;->

Image


Ili mozda OVO ?

Image


I tata bi sine .. :lol:

MTB u drumasa ga mozes pretvoriti za tili cas.
Samo montiras tanke slick gume,i gotovo.

28" ne mozes NIKAKO da nabudzis u ram za 26"
Napred bi mogao da samo stavis viljusku za 28",
ali nazad ne mozes nista bez radikalne operacije secenje/varenje ..

Ali 28" ti uopste nije potrebno da bi terao po asfaltu.
Isto brzo teraju i 20" tocak,cak i brze,jer je laksi i bolje ubrzava,
naravno pod uslovom da je prenosni odnos uskladjen sa smanjenim obimom tocka.

Ako bas balavis na tanke gume i to sve,
i imas zelju da osetis svaku i najmanju pukotinu u asfaltu
(u rupicama i rupama da ne govorim ..)
i da dosta vremena provodis u servisu na ispravljanju tockova,
onda stavi 26x1"

Imas u Planet Bajk-u na Dorcolu Tioga gume 26"x23mm - cena je nesto oko 1000-1300din za komad.
U Caprjolu imas neke Michelin,isto 23 ili mozda 25mm,i jos su i kevlarske (bez celicne zice)
cena je 1000 i neki dinar za komad.

Ako oces nesto malo udobnije,
probaj da nadjes Maraton Slick 26x1.35"
ili jos bolje Maraton Racer 26x1.5"

Racer je kevlarski,i dosta laksi od Slick-a,
i ima osetno manji otpor kotrljanja,
ali naravno to sve ce da te kosta .. Slick je preko 20 evra/komad
a Racer jos skuplji (ne znam tacno koliko)

A ako si bas napaljen,i hoces trkacku gumu,nabavi par Schwalbe Stelvio 26x1.10"
a cena ? pa,sto lakse i brze - to skuplje,a Stelvio je MNOGO brza guma ;)
A i ne traje dugo ..

Ako ces sirotinjsku varijantu,onda imas u Caprjoli Kenda K-West 26x1.5"
ja je vozim,i sasvim sam zadovoljan,za 300 dinara/kom ima da se navozas posteno ..
Komentare na njen racun imas ovde: http://forum.freebiking.org/viewtopic.php?t=314

Ima i jos jedna sirotinjska varijanta,
a to su neke kineske,Dee Stone ako se ne varam,bilo ih je u Planetu.
Skoro su identicne kao ta Tioga,po sari i po dizajnu
26x1"
Imao sam ih,i mogu slobodno da kazem da su djubre ..
Ispucale su po bokovima vec posle mesec dana duvanja na max preporuceni pritisak ..


Dakle,sa promenom guma ces definitivno dobiti na brzini (2-3km/h vise nego sa tim sto imas),
i dobices na drumaskom "osecaju".
Za moj ukus(po nasim putevima) to je veoma neudobno (probao)
mada opet,volim ja da vidim tu tanku gumu .. :)
I cim se nasi putevi poprave nabavicu i ja take ;) (za jedno 20 godina)

Stavi tanke i vidi dal ti pase.

Kasnije mozes da menjas pogon i kasetu,
ako budes video potrebu za to.
MTB prenos je sasvim dovoljan,i tesko da ces "ostati bez brzina"
tj. da ces biti u najvecoj i neces biti u mogucnosti da ides brze ..

Ja imam 44napred i 11 nazad,i ostanem bez brzina tek negde oko 60kmh,
mada mogu i da drzim preko 70km/h neko vreme,
ali je to prevelika kadenca za 175mm kurble.
(naravno vozeci u zavetrini iza kamiona..tesko da ces naci dovoljno strmu i dugacku nizbrdicu,i bez krivina,gde ces bajk moci da poteras preko 70 sam protiv vetra),

Jedno ako si bas ozbiljan sto se jurnjave tice,
i zelis da u svakom datom trenutku,na svakom putu guras maximum,
onda bi vredelo mtb kasetu zameniti drumaskom (11-25,ili vec ..),
koja ima blize prenosne odnose.

E ako i posle toga pozelis neki drumaski pogon 52/39 ili 52/42/30
onda ok,ali ipak ostavi to za kraj.

Naravno,ne zaboravi da sto se tice brzine nije sve u gumama,
jer otpor kotrljanja cini mali procenat ukupnog otpora kretanja.

Najveci neprijatelj je otpor vazduha!
Dakle sto se vise spustis ka volanu (tzv. pozicija "lulo ljubac") bices brzi.
A naravno i vise ces patiti zbog toga,
u vidu bolova po celom telu.
A najvise ce te boleti sake/zglobovi,pa zatim vrat/lopatice
a bogami i onaj deo izmedju nogu ..

Ako ces da ljubis lulu za male novce,toplo preporucujem nesto ovako:

Image

Dakle kupis one velike rogove,sto se podesavaju,
i namestis ih na sred volana.
Ruke ce ti stajati jedna do druge,a ne siroko kao kod klasicne mtb pozicije.
Meni je to bilo veoma udobno sto se ramena tice,
a i efikasnije aerodinamicki.
Takodje sam i mogao da se spustim u aero poziciju,
malo su podlaktice zuljale,ali tu bi pomogli neki debli "podmetaci"
ja sam imao samo debele sundjeraste rucke.



Jedini nacin da ides brzo,a udobno jeste RECUMBENT bicikl.

Image


Naravno i tezina ima svoj uticaj na brzinu.
Na ravnom nema toliko znacaj,
ali kod ubrzanja,i kod penjanja ima.
Da bi bolje ubrzavao treba eliminisati tezinu,
a najpre onu rotacionu.
Dakle tockovi i gume su prvi na redu,
pa zatim pogon/pedale ..
i tako redom .. sto lakse - to brze/skuplje

A naravno,sve ti je to dzabe,ako motor ne valja ! ;)
TI si taj koji treba da potera bicikl,i ako si brz,mozes biti bolji i brzi od nekoga ko ima daleko bolji/laksi bajs

Dakle fokusiraj se na motor,i na otpor vazduha,
ako zelis da ides brze.



Sa srecom !


Pozzzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Gile
Posts: 17
Joined: 22 Jul 2006, 14:56
Location: Beograd, Srbija

Post by Gile »

Sta da kazem, nego HVALA na iscrpnom odgovoru...

Pazi, na prvi bajs se uopste ne bih zalio, ali drugi mi je previse space, ne bi to prezivelo posle par voznji po bg asfaltu... :lol:

Vise me lozi nesto ovog tipa:
Image
Dakle, sto tanje sipke, i sto je moguce horizontalnija ona gornja sipka, ali da ne sanjarim sad mnogo :cry: , obecao sam slike svog bajka, pa evo ih:

Prvo problem zbog koga tocak ne bi pasovao (kasnije se setih da bi i kocnica smetala :? )
Image

Tako da do daljnjeg odustajem od 28ica... :(

Onda, slika volana (kormana, nadam se da sam potrefio pravi naziv, ako nisam, sto rece neko u drugoj temi, propisno se ismejte za mene... :D ), koji mi opet ne ide u prilog, bar sto se tice brzine i kako je ti zoves, luloljubac poziciji, jer je onaj na gore zakrivljeni, karakteristicni mtb tip...

Image

Potpuno si upravu sto se tice otpora vazduha, jos kad se tu umesa vetar koji ti duva u lice i usporava te... (Tipican dokaz ove tvrdnje se moze videti npr. na Adi kada vozite u jednu stranu (jednom obalom), vetar vam duva u lice, i cini vam se kao da je ta deonica bar 2 puta duza nego sto to zaista jeste, a onda kada na drugoj strani sa vetrom u ledjima terate prolaznike da budu nepristojni i okrecu se za vama, dok vi lagano pedalate :twisted: sa polovinom snage... :wink: Pih, taj vetar... Ko li ga izmisli tako dvolicnog??? :D )

Motor kakav je bio na pocetku, sad i nije los... :D Za ova dva - tri meseca koliko imam bajk, presao sam sigurno 1000arku (merio sam do 600, a onda mi je u kosutnjaku u sumi po mrklom mraku ispao brzinometar (ne znam kako, imao je onaj twistlock sistem :? ) mozda razlog vise sto volim drumsku voznju... :)

Tako da, poslusacu te sto se tice guma i definitvno cu preci na neku slick varijantu, a sve mi se cini da ce to biti kenda... ;)

Sto se tice rogova, pokusacu nesto da iskombinujem od ovih koje imam (kraci su za 5, 6 cm od ovih sa tvojih slike), doduse i ja sam nizak (172) pa mislim da ce taman da se uklopi... :roll:

E sto se tice stepena prenosa, tu ima jos par stvari koje mi nisu jasne... To kad pises 44-11 ili 11-25, to je pretpostavljam odnos izmedju broja zubaca na zupcanicima napred i nazad, or what? :oops:

Nije mi se jos uvek desilo da bas ostanem bez brzina, sem na bas nekim zescim spustovima, ali imam drugi problem, a to je da mi je recimo neki srednji stepen prenosa (od 10. do 12. npr. posto su to one "zdrave za lanac" brzine...) nekada previse lak, a kad hocu da ubacim u neku "jacu" brzinu, napred prebacim na najveci, i onda biram od ona tri najmanja nazad, ali mi to skoro uvek bude za nijansu pretesko, tesko mi je da nadjem brzinu koja je dobra za lanac, a i meni odgovara... E sad, pretpostavljam da kaseta (to je skup svih zupcanika napred ili nazad, jel da? :oops: ) za drumasa ima bas nesto od brzina koje bi meni odgovarale, pa bih te samo molio da mi malo bolje objasnis, kako to kod njih izgleda, odnosno koje su jos razlike sem sto oni (drumasi) najcesce nemaju onaj najmanji zupcanik napred...

I za kraj, evo slike celog bajka:
Image
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Gile wrote:Sta da kazem, nego HVALA na iscrpnom odgovoru...

Molim,i drugi put :)




Volan - pa prilicno je visoko ..

Ako hoces da spustis volan nize,evo sta treba da radis:

Nazalost,imas vilu sa navojem,pa zamena lule i nije tako jednostavna.
Odnosno ne mozes postojecu da okrenes naopacke,i usmeris je ka dole ..


Dakle moras da kupis novu lulu,koj aide na dole.
Ima tih drumaskih lula .. samo nadjes neku koja odgovara .. izbor verovatno nije bogat,ali sta da se radi ..
Onda na nju stavis ravan,i uzak volan.
Pa se onda igraj sa rogovima,i tim svim.






Gile wrote: E sto se tice stepena prenosa, tu ima jos par stvari koje mi nisu jasne... To kad pises 44-11 ili 11-25, to je pretpostavljam odnos izmedju broja zubaca na zupcanicima napred i nazad, or what? :oops:
44-tu sam mislio na najveci zupcanik napred
a 11- najmanji nazad.

Kad smo vec tu - koji ti je najmanji zupcanik nazad ? (procitaj,mora da pise na njima,naravno malo je operi,jer od masti neces videti nista ;) )


A kad kazem kaseta,to znaci taj "komplet" zadnjih zupcanika
a na nju sam mislio kada sam rekao 11-25
11- je najmanji zupcanik
25-najveci


Gile wrote: E sad, pretpostavljam da kaseta (to je skup svih zupcanika napred ili nazad, jel da? :oops: )


E sad si se obruko ;)

Kao sto rekoh kaseta je sklop zadnjih zupcanika,
spojenih u jednu celinu-kasetu
Gile wrote: za drumasa ima bas nesto od brzina koje bi meni odgovarale, pa bih te samo molio da mi malo bolje objasnis, kako to kod njih izgleda, odnosno koje su jos razlike sem sto oni (drumasi) najcesce nemaju onaj najmanji zupcanik napred...

E,napred drumasi imaju nesto vece zupcanike nego mtb,
jer im uglavnom toliko niski renosi nisu potrebni.
Sad dal ima 2 ili 3,to vec zavisi.
Ako voze po relativno ravnom,onda im taj najmanji (treci) napred ne treba,pa imaju samo dva.

Za neku generalnu i normalnu upotrebu ti treba 3.

Drumaska kaseta je drugacije nanizana,
kako bi sto bolje pasovala uslovima voznje.
Kod mtb ti treba malo veci opseg prenosnih odnosa,
tj. traba ti RASPON
Od najmanjih,gde se veres uz brdo pri brzini od 5kmh
a trebaju ti i velike,kada juris 60kmh nizbrdo

Raspon je razlika izmedju najmanjeg i najveceg zupcanika (bilo napred ili nazad)

Dakle npr. standardna mtb kaseta (9brz) ide: 11-12-14-16-18-21-24-28-32
a drumaska: 11-12-13-14-15-17-19-21-23

ili vec razne kombinacije u oba slucaja

Dakle,kao sto se vidi,drumaska ima blize postavljene prenose,
te je bas zgodna za to sto si pomenuo,da ubodes pravu brzinu,
a ne da se prilagodjavas manjoj,ili vecoj ..


Ima jedan sjajan sajt,koji objasnjava sve to,
pa ako dobro stojis sa engleskim,izvoli:

www.sheldonbrown.com

Sve je napisano,uslikano,i objasnjeno,samo gledaju i citaj :)


POZZZZZZZZ
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
csc-fan
Posts: 29
Joined: 06 Oct 2005, 12:58

Post by csc-fan »

Ima Merida bajs koji je nesto izmedju mountaina i trkackog:

http://www.merida.com/s0_global/main_co ... &bikeId=71

to je kao "fitnes" bicikl, sta god da to znacilo. Ima ga u Beogradu u jednoj radnji u Kralja Petra (ili ga je bilo pre mesec-dva) kosta(o) je oko 60.000 din, sto nije malo, ali je mnogo lep i utisak mi je bio da bi mi bilo zao da ga vozim, kada je tako lep, jer ti tanki tockici deluju prilicno nezno. (a i neposredno pre toga sam vec kupio mtb bicikl, pa sam se lepo ubedio da to nije za mene, da se ne sekiram)

Ono sto mi je bilo cudno kada sam malo gledao Meridin sajt su dimenzije ramova za razne bicikle, ako pogledas ovaj bicikl i neki od njihovih MTB, taj zadnji trougao rama je vrlo slicnih dimenzija i nisam bas ubedjen da u nekim slucajevima ne bi mogao da se ubudzi veliki tocak sa malom gumom umesto manjeg tocka sa velikom (26x1.9).

On ima kocnice i volan kao MTB. Napred tri lancanika, sto isto lici na MTB, mada su Shimano Tiagra, ali tockovi i prednja viljuska su od road bicikla.

Inace, video sam nedavno i budzeni MTB sa vrlo tankim (valjda 26x1.0) gumama i meni izgleda opasno ruzno. Tako tanke gume ipak treba da budu 28", a za 26", ja ne bih stavljao nista manje od 26x1.5, makar da bicikl ne deluje ruzno :).

U Capriolu ima da se kupi "triatlon" nastavak za volan, koji kosta nesto preko 1000 din. Probao sam ga i svidja mi se, jer je dosta udoban - ima mesto za naslanjanje podlaktica (mekano) i za hvatanje napred. Jedino sto se onda vise istezes u napred, pa u pocetku, dok se ne naviknes, mogu da malo bolje zadnje loze. To je sigurno udobnije resenje od ovog koje predlaze Igor, ali verovatno i nesto skuplje.

Ako uspes da nadjes dobru tvrdu viljusku, smanjices tezinu bicikla za oko 2kg, pa kada krenes uzbrdo ima da letis :)
csc-fan
Posts: 29
Joined: 06 Oct 2005, 12:58

Post by csc-fan »

Sada cu mozda da lupam, ali posto je i mene kopkalo to da li moze da se stavi 28" na MTB ram, evo kako sam razmisljao:

Na sajtu
http://www.fahrrad-gruber.de/technik/bc800_00.pdf
ima uputstvo za neki ciklokompjuter sa obimima tockova (na drugoj strani - WS - wheel size).

Ono sa cime dolazi klasicni mtb je 26x1.9. Njen spoljasnji obim je po ovome 2089mm. To bi bilo 332,47 mm poluprecnik, a to je kriticna dimenzija za zadnji tocak koja odredjuje da li ces da seces ram ili ne.

Ako se uzme guma 700x18c, ona ima obim 2102mm i njen poluprecnik je 334,54mm. Dakle, svega dva mm razlike!!!

Debeljuskasta guma 28x1.5, kakvu verovatno i ne bi hteo na brzem biciklu ima obim 2224mm, i njen poluprecnik je onda 353,96mm iliti 2.2cm vise od MTB. Dakle, ako imas 2cm lufta do one precage, mozda bi i mogao da ubudzis veci tocak i malu gumu... Ovako sa slike koju si poslao, deluje da je to knap, ali i da bi neka od trkackih guma mogla tu da udje. Tu ostaje problem kocnica, ali neke V-brake kocnice imaju paknove podesive po visini, pa bi mozda i one mogle da dohvate veci obruc...

Ali ja stvarno nisam ekspert, i nisam ovo probao, pa ovo shvati kao ideje nekoga sa srodnim zeljama :)
Gile
Posts: 17
Joined: 22 Jul 2006, 14:56
Location: Beograd, Srbija

Post by Gile »

Hvala za link, stvarno je koristan...

Sad, sto se tice razmisljanja csc-fana u vezi sa velicinom tocka... Nakon sto sam procitao post, premerio sam sve lepo, i dosao do zakljucka da bi mozda i mogao da stane tocak nazad... Evo kako:

Poluprecnik tocka od 28" je 14" ili ti 35,56cm znaci to je velicina od samog centra osovine do povrsine gume... E sad, na mom u mom slucaju postoje 3 "kriticne" tacke:
Image

1. od sredine osovine pa do te precage koja je pored srednjeg pogona ima negde oko 35,5 (+- 0,05)cm
2. od sredine osovine do te gornje precage ima 35,6 (mozda i 35,7)
3. e kocnica je problem. Paknovi mogu jos mnoogo da se pomere, jer su skoro skroz spusteni, ali je sajla (tacnije ona guma sto ide preko nje je prenisko, i tu ima i manje od 35,5...

jedino ako su te tanke gume manje u obimu bas puuno, pa onda precnik celog tocka bude manji od 28" za nekih pola cm vredi se igrati sa tim... Ovako mi se cini da je uzalud... :(

E da, recite dragicka, jos jedan baksuzluk, razlika izmedju ona dva modela viljuski za koje sam dao link, jedina rzlika je sto na prvu pase tocak od 28" a na drugu ne... E pogodite koja je moja... :P

Iralicu definitivno cu te poslusati za novu lulu i volan,a sto se tice zadnje kasete :P najmanji zupcanik je 14 (pise C 14T DH) pa onda 16-18-20-22-24-28. Pretpostavljam da je ovaj 28 stavljen za uspon uz najstrimija brda (totalno mi je bespotreban :roll: )

Malopre sam bio u planetu i tamo video jedan SCOTT Roadster... :( SAmo mi je previse ruzan, jer ima sipke siroke ko vodovodne cevi, a gume tanane... Mada se ne bih bunio da ga malo provozam... 8)

I tako, za sada ostajem na ovome sto imam, pa cuonda polako deo po deo da mu menjam... Samo ne znam odakle da pocnem... :roll:

Moze li neka preporuka za dobru prednju tvrdu viljusku koja moze da primi tocak od 28", a kasnije bi eventualno mogla da ide na neki ram za drumasa (snovi... :D )?
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Pa pazi,idi negde u neki servis,recimo Pirana,
jer tamo umaju sirok izbor bicikala ispred.

Zamoli nekog ljubaznog ciku da skines jedan tocak sa specijalke i da ga probas uglaviti u svoj ram. :)

Ako stane,eto ..

Sto se kocnica tice,V mozes da zaboravis,nema sanse,
jer trebaju da se rastegnu oko 32mm da bi pasovale na 622 felnu (ti sada imas 559)
Ali,mozda bi mogla drumaska kocnica,treba probati ..
Mada,koji ce ti djavo kocnica nazad ;) dosta ti je napred.

Kada budes probavao drumaski 622 tocak na svom bajsu,
mozes imati jedan problemcic.
Postoji razlika izmedju sirine zadnjih nabli.
Drumasi koriste 130mm O.L.D. a mtb 135mm
Mada,posto ti imas "racnu",a ne kasetu (zupcanici se zajedno za kvacilom navrcu na nablu)
moguce je da je tvoja nabla 130mm,mada ne mora da znaci.


Sto se viljuske tice,svaka viljuska je pravljena za odvedjeni tocak,
i tu mesanja nema.
Mozes naravno da stavis manji tocak u vecu viljusku,
ali sta ces sa kocnicom ? (osim ako nije disk)

Zato ti kazem da je najbolje da se zadovoljis sa 26" tockovima,
jer razlike u sustini i nema.
Drumasi koriste 700c tocak samo zato sto je tamo pre jedno vise od pola veka nekom italijanu/francuzu to bilo simpaticno,
i on je mislio da je to savrsena velicina.
Za to vreme i jeste bio u pravu,jer su tada sistemi prenosa bili JAKO ograniceni,
te je bilo potreban tocak te velicine kako bi se postigao zeljeni prenos i brzina.

Danas su stvari MNOGO drugacije,
i kao sto sam rekao 20" tocak je BRZI od 28" jer je laksi,
a vise ne vazi ni ono staro verovanje da veci tockovi imaju manji otpor kotrljanja.
Realni testovi su pokazali da to nema veze sa zivotom .. bitna je konstrukcija gume,i mesavina koja se koristi.
Problem je bio sto do sada za 20" nije bilo brzih i lakih guma,
jer niko nije vozio brzo svoj BMX ili neki deciji bicikl.
Sada je Schwalbe Stelvio guma koje ima u SVIM cudnim velicinama

Dakle sa 28"(700c) ne dobijas nista,osim na izgledu,modi,ili vec cemu.

Ako si bas zapeo za velike tockove,
mislim da je jedino razmuno resenje da kupis drumaski ram.
Najjeftiniji - Polar furia,bese oko 10000din ?
i neku viljusku za to.

Ili naravno,da menjas taj mtb za neki polovni drumas.



Dalje,sto se tice tvog prenosa.
Truba je sto imas racnu,a ne kasetu,i izbor zadnjih zupcanika ti je veoma ogranicen.
Da bi stavio kasetu,treba ti kasetna nabla i to sve ..

Racna postoji u kombinaciji sa 11z najmanjim,
ali je najveci 32,ili cak 34 mega range zupcanik.

Ja sam vozio takvu ko tvoju 14-28 7speed sa 28/38/48 pogonom
i prilicno sam bio zadovljan sa blizinom prenosnih odnosa te kasete.
Ali problem je bio kada doguram do jedno 40km/h i dalje brzina nema,
zbog toga sto je najmanji zupcanik 14z

Tu bi donekle pomogla zamena prednjeg pogona za drumaski 30/42/52
ili pak za dupli 39/52
Ali brzine za penanje uz neka jaca brda ne bi imao.
Npr. mojih 26 gear inch-a (napred 28z-nazad 28z) najnizeg prenosa
mi nije dalo da bajs uspenjem na Vrsacki breg !
osim ako bas bas ne zapnem,i ispazim jezik i pustim dusu penjuci se uz to brdo pri 10-11km/h

Sa 3iple drumaskim bi ti situacija bila slicna(jer je najmanji 30z)
a sa duplim lancanicima napred bi ti najmanja komforna brzina bila oko 14hm/h
Dakle dugacka i strma brda mozes da zaboravis ..
Osim ako nisi neki supermen,i imas zelju za prevremenom operacijom kolena ..

Da,i vilu mozes zameniti za tvrdu,bice lakse,ali i malo neudobnije sa tananim gumama.

FITNESS bicikli - nova "kategorija" bajseva nastala pre neku godinu.

Fora je to sto imaju full drumaski pogon,
geometrija rama je malo opustenija,
i koriste ravan mtb volan,
kako pozicija vozaca ne bi bila toliko "extremna" i niska
kao kod krivog trkackog volana.

Dakle bajs za one koji nece da se pogrbe,
a ipak vole te sjajne drumaske komponente i velike tockove.

Merida je jedan od normalnih proizvodjaca,
pa je na svoj model odlucila da stavi neke kocnice koje stvarno koce,
a ne one trkacke.

Uvakvi bajsevi se dosta koriste za jurcanje po gradu,
a tu dobre kocnice glavu spasavaju.

Ja sam jedno vreme hteo da porucim taj ram preko Fanatic-a iz NS-a
ali mi je bio skup,a i tada sam otkrio draz polovnih bicikla u nas ..


U tu grupu spada i taj Scot roadster,samo sto ima drumaske kocnice.

Moguce je tako nesto napraviti sa Furia ramom,
sto ja malo nisam uradio,
ali ima opet par problema.
Furia nazad nema pivote za V-brake,
dakle moras da se zadovoljis sa drumaskim.
Drugo,viljuske za 700c su samo za drumaske kocnice.

Naravno da ih ima i za V-brake(Merida i drugi)
ali kod nas ih nema,dakle kupovanje preko,narucivanje,skupoo,itd.
Dakle drumaske kocnice i napred i nazad.

Ok - ali! da za drumasku kocnicu nemoze rucica za Vbrake !
Mislim mooozes da stavis,al el znas kako ce da koci ? jedva .. je probo

Naravno da rucica za road caliper/cantilever kocnice za ravan volan ima,
ali kod nas NE ..
Shimano pravi,ali takve nas zastupnik nikada nije ni video,a kamoli porodavao u radnji ..

Jedino resenje je da nadjes neke stare (preko 10 god),
polovne,sa nekog starog mtb-a koji je koristio cantilever kocnice.

Sad vidis zasto ti pricam da vozis tu dvaes sesticu i da budes miran ;)

Ili skupi kes,pa iskesiraj za kompeltnu Furiu.
Eno cuci na Dorcolu vec godinu dana,niko da je kupi,
a btw,neko prodaje i na FreeBerzi,a sudeci po prodavcu,trebalo bi da je povoljna cena.
Takodje isti lik je prodavao sasvim solidan i lep fitnes drumas
(pogledaj nize u berzi) za smesnih 220 eura !


Naravno,ako ti je standardna Furia skupa,
mislim da moze da se poruci u Planetu sa jeftinijom opremom.


I tako ..
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Hteo sam reci,
da kako god okrenes,ako hoces 28" tocak
najisplativije je da prodas svoj bajk,i kupis kompletan drumas.

Dal nov ili polovan,od volje ti ..

Sa budzenjem ce te samo boleti glava,
i pitanje koliko ce sve to funkcionisati.

Ako hoces brzinu,stavi 1" gumu,stavi tvrdu viljusku napred i to je to.
Ako ti usfali brzina,ubacis drumaski pogon napred i teras.

Kad dodje do zamene dotrajalog zadnjeg tocka/felne
kupi kasetnu nablu sa 8/9 brzina,drumasku kasetu,neku uzu felnu i teraj dalje ..

Nikakve razlike u brzini u odnosu na drumasa tu nema ..
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
CrazyTuner
Posts: 1
Joined: 27 Jun 2015, 10:22

Re: Prilagodjavanje MTB-a za drumsku voznju...

Post by CrazyTuner »

Evo ovako. Potpuno si u pravu da na ram sa 26 tockovima može da se ubaci 28 inča što sam dokazao sa svojim Capriolo adrenalin bajkom i prerade uopšte nisu radikalne kao što ti pričaju. Kupio sam slučajno polovan bajk i dobio istu ideju kao i ti, pričali su mi kojekakve gluposti kao i tebi a s' obzirom da nisam nisam ne upućen kao većina uzeo sam metar i šubler i počeo da merim, obišao sam lokalne majstore koji prodaju polovne delove i zamenio neke uz doplatu od 25 evra. Dakle biciklu sam platio 45 evra, zamenuo delove uz doplatu od 25 evra i dobio drumaša za 70 evra (izbaciću ti slike kasnije). Sa tanjim gumama nećeš dobiti veću brzinu na 26 inča jedino ćeš dobiti manji otpor kotrljanja i ništa više a sa 28 i 622 / 23c (t.j. 700/23c) gumama dobijaš 10 do 15 % veću brzinu. Ideja ti je lepa i poštujem i privatnom porukom ću ti objasniti najlakši način da dođeš do željenog efekta bez velikih prerada. Ja sam uradio na teži i komplikovaniji način zbog fonda za ulaganje a tebi ću reći i lakši i bolju način koji će koštati malo više ali je mnogo bolji. A stručnjacima koji te savetuju ostavljan samo jednu poruku kupujem bolji ram za točkove 26 inča i pravim od njega drumaša ako vam treba neki savet platite sami školu jer ste naduveni ili bacajte pare za polovne bicikle od 500 do 1000 evra :p
zotja
Posts: 188
Joined: 03 Jul 2010, 14:20
Location: Bgd

Re: Prilagodjavanje MTB-a za drumsku voznju...

Post by zotja »

Hrkljuš! Pa evo teme i odgovora na moje pitanje oko prepravke. Uvek genijalni Igor Ralić je to tako do najsitnijih detalja objasnio da me u samo par postova ubedio da ništa ne prepravljam nego da nastavim sa vožnjom ovako kao što sam do sad na 26" samo sa gumama bez krampona i možda drugim pogonom, to ću tek da vidim. Kako bih voleo da je ovaj forum i dalje živ kao nekada zbog mnogih genijalaca koji su ga činili genijalnim.
Post Reply