gde,kako i koliko

Sve o "ležećim" biciklima

Moderators: IRalic, Moderatori

Post Reply
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Rekumbentash wrote: Moze neki link za ova sedista?
Hvala!

http://sklep.poziome.pl/en/foteliki.htm

Takodje ima lik koji pravi malo lepsa sedista - carbon-kevlar i kevlar-staklo http://www.cckcomposites.com/

Takodje se proverena Valokraft sedista mogu kupiti,carbon-kevlar za 150 ojra
Last edited by IRalic on 23 Jun 2008, 18:09, edited 1 time in total.
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Inace,kad vec pominjemo Stein Speedster lowracer, bio sam kod Steina u subotu,
i rekose mi ljudi da imaju jedan Speedster ram "viska" :)

Glavni ram i viljuska za 16" plave boje,a zadnju tvrdu viljusku imaju gotovu (prima i 26" i 20" tocak) koja je crvena ;) [predposlednja iteracija Road Shark-a]
Predpostavljam da se po redovnoj ceni moze poruciti i drugaciji zadnji kraj,ako vam se taj ne svidja ..

Koliko sam shvatio zele da prodaju taj ram sa viljuskama,ali cenu nisu pominjali ..

Dakle "as is" treba dodati boom(nosac pogona,moguce da takodje imaju neki "viska"),upravljac,okaciti sediste,i dodati sve pogonske delove i tockove.
Btw prednja vila je samo za disc,a za zadnju nisam siguran,koliko se secam nema nikakvu montazu kocnica,posto je radjena za tricikl,ali svakako se moze naravariti nosac za disk,a verovatno i vbrake(ako ne smeta putanja lanca)

Image
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
bodapro
Posts: 91
Joined: 08 May 2007, 11:22
Location: Sremska Mitrovica

Post by bodapro »

IRalic wrote:
Rekumbentash wrote: Moze neki link za ova sedista?
Hvala!

http://sklep.poziome.pl/en/foteliki.htm

Takodje ima lik koji pravi malo lepsa sedista - carbon-kevlar i kevlar-staklo http://www.cckcomposites.com/

Takodje se proverena Valokraft sedista mogu kupiti,carbon-kevlar za 150 ojra
pozz. Igore :)

obzirom da vršljaš po svakakvim site-ovima (pa i Pl)
seti se nekog sa diy kompozit, epoxy etc. zezancijama...

ma znam ja da je metal-metal al' kad me vuče... :wink:


hi
User avatar
bodapro
Posts: 91
Joined: 08 May 2007, 11:22
Location: Sremska Mitrovica

Post by bodapro »

i naravno ne mislim baš na carbon i kevlar...too expensive :roll:
crazy biker
Posts: 117
Joined: 08 Jul 2007, 21:57

Post by crazy biker »

kolko para za taj visak???
User avatar
3ker
Posts: 24
Joined: 04 Jul 2007, 09:28

Post by 3ker »

IRalic wrote:Inace,kad vec pominjemo Stein Speedster lowracer, bio sam kod Steina u subotu,
i rekose mi ljudi da imaju jedan Speedster ram "viska" :)

Glavni ram i viljuska za 16" plave boje,a zadnju tvrdu viljusku imaju gotovu (prima i 26" i 20" tocak) koja je crvena ;) [predposlednja iteracija Road Shark-a]
Predpostavljam da se po redovnoj ceni moze poruciti i drugaciji zadnji kraj,ako vam se taj ne svidja ..

Koliko sam shvatio zele da prodaju taj ram sa viljuskama,ali cenu nisu pominjali ..

Dakle "as is" treba dodati boom(nosac pogona,moguce da takodje imaju neki "viska"),upravljac,okaciti sediste,i dodati sve pogonske delove i tockove.
Btw prednja vila je samo za disc,a za zadnju nisam siguran,koliko se secam nema nikakvu montazu kocnica,posto je radjena za tricikl,ali svakako se moze naravariti nosac za disk,a verovatno i vbrake(ako ne smeta putanja lanca)
Ima i nosač pogona i sve ostale delove ako je to potrebno... :)
Saćuja dati objasnim....
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

3ker wrote:
Ima i nosač pogona i sve ostale delove ako je to potrebno... :)

Eto :) Jos samo da kazete cenu pa da se trguje :lol:
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
profa
Posts: 12
Joined: 15 Dec 2010, 13:48

gde,kako i koliko

Post by profa »

Pozdrav svima! Pitanje prvenstveno za Igora moderatora a i ostale...naime obzirom da u zadnje vreme teorijski se upoznajem sa ležećim biciklima a nisam pre postovao na ovom forumu, (ne zamerite ako sam ovu temu ubacio negde gde joj nije mesto)-želim da mi odgovorite u koju klasu okvirno spadaju trajkovi proizvedeni od strane američke firme CATRIKES!?
link:http://www.catrike.com/catrikes.html
Koliko vidim i ovde postoji namena slična kao u biciklizmu, tipa trajk orijentisan za drum, ili turing, itd. Ovaj slovenac kojeg ovde predstavljate, vidim da ima kvalitetnu ponudu...ali gde bi nama nama najbliže u Srbiji bilo moguće kupiti trajkove od recimo ove firme Catrike..?
Da li puno tražim ako želim trajk koji ne prelazi težinom 13kg. dobro se penje uz brdo, a mogu na njemu da postavim pak treger sa bisagama i sl.(koliko košta otprilike to zadovoljstvo)? Napominjem da sam veliki zaljubljenik u biciklizam, kako u MTB tako i u drumski...ali čitajući ove tekstove, pretražujujući po netu i još dosta toga..bogami stičem utisak da je ležeći biciklizam žešće kuliranje i uživanje-namenjeno ljudima koji žele da se druže i uživaju u tome!?
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Jos ideja za Igora

Post by IRalic »

Pozdrav Profo i dobro nam dosao! :)


Catrike spada u sam vrh ponude, i diskutabilno pruza najbolji odnos ulozenog novca i dobijenog.
Uglavnom su svi modeli drumski orjentisani (bez suspenzije) ali su nekadasnju ponudu dosta prosirili,
te sada ima raznih velicina i debljina guma, rasotjanja od tla, uglova sedista i sl
te je lakse naci Catrike koji odgovara postavljenim zahtevima.

"kod nas" ih nema nigde u blizini. Najblize meni poznato mesto je www.on-avance.fr u Francuskoj, ili www.wheelnv.co.uk na ostrvu.
Cene su uglavnom prepisane - u evre ;) sto se cini podosta u odnosu na USA cenu, ali transport, carine, porez .. (zivela evropa :/ )

Bojim se da sa oko 13kg nema nista drugo u ponudi, a da je razumne cene.
Doduse ima jedan super trajk sa celicnim ramom i 13kg ali je u Australiji ;) http://trisled.com.au/gizmo-ax.asp
Pre samo godinu dana je kurs AU dolara i eura bio takav da je isti kostao oko 2000e, ali trenutno to iznosi cak 3600e + troskovi transporta odande, i ostalo, tako da slaba vajda.

Ako si spreman da prezivis 15-16kg onda je izbor malo siri, npr ICE Vortex (od 3000e) ili nesto iz nase drzave (Steintrikes) za mozda vec od 1500e
Sve u svemu ako te intersuje najlaksi moguci trajk, a opet veliko-serijski i proveren, mislim da je Catrike najbolji izbor sto se toga tice.

Mana vecini Catrike-ova je to da nisu preterano prijateljski nastrojeni prema paktregeru i bisagama (nije da ne moze, ali)
a i ram je prilicno cvrst(i alu) te je manje udoban neko bilo koji celicni, pogotovo sa tankim gumama.
Nije idealna turing masina, ali nije ni da ne moze.Treba samo biti svestan ogranicenja koje postavlja.
Moj vecni favorit je model Speed.

Najprijateljskiji prema paktregeru je Explorer, ali 20-26 i tezi 16kg .. Pre bi uzeo Speed, a ako bas treba s njim na dugu turu, okaciti laganu prikolicu i gotovo.


Pozdrav :)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
profa
Posts: 12
Joined: 15 Dec 2010, 13:48

Re: Jos ideja za Igora

Post by profa »

Hvala Igore na brzom odgovoru!
Čudne stvari bar što se kupovine tiče...globalno tržište, marketing i uvoznici a ispade kao da se kupuje spejs -šatl :oops: Ne mislim što se tiče cene nego čisto dostupnosti ove firme na eu tržištu.A ako govorimo o ceni, ajd možda sada i to da analiziramo: -kaže se da su trajkovi (ja ću se u mojim postovima zasada samo njima baviti) dosta skuplji od klasičnih bicikala...jeli baš ta razlika tolika zbog male serijske proizvodnje i tržišta ili zbog toga što se želi još uvek čuvati tržište i kapital koji nosi "klasični biciklizam"?
Koliko sam razumeo tržište ležećih bicikala itekako se razvija, mene recimo zanima i to dali ovde neko od proizvodjača pretenduje da bude lider u proizvodnji bilo benta ili trajka a da bude kultna firma kao recimo cannondale u "klasičnom biciklizmu",itd.Kada bi jedan Cannondale napravio trajk, da li bi time sekao granu na kojoj sedi? :wink:
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: gde,kako i koliko

Post by IRalic »

I da nastavimo gde smo stali .. ;)

Da, cudne stvari svakako. Globalno trziste izgleda samo zanci da nesto mozes da kupis/prodas gde hoces, ali ne i da izbegnes poresko/carinske namete ;)
Bar kad je legalna trgovina i uvoz u pitanju.

Negde su veci, negde manji nameti, a u Evropi generalno najveci, a Srbija sigurno prednjaci u celoj Evropi :D
izuzev toga da ima poresku stopu od samo 18% dok je obicno visa, 20 i vise, a neki su nedavno i podigli sa 20 na 22 kako bi napunili drzavne kase sa planiranim novcem, koji je u sled krize poceo da se sliva u budzet sve redje i redje ;)
A jelte treba drzavi love, np evo nasi hoce da kupe nov avion za vladu! Kao ovaj sto je star 20 godina je nebezbedan.Right ..

No manimo se sada haraca i tih stvari ..
Ako zanemarimo carinsko/poreske zavrzlame, Catrike, i generalno lezeci proizvodi is USA kao i oni sa dalekog istoka (Taiwan)
nisu u velikoj meri prisutni na eu trzistu zbog same povisene cene u odnosu na domaci proizvod,
mada kako vidis trenutno, cak i tak vislja nego u americi cena Catrika je gotovo identicna cenama trajkova iz EU
I to pocetnim cenama osnovnih modela.
Sve se to preplice sa transportom, koji kosta kolko kosta, a u slucaju trajka je jos i veci, jer daleko manje trajkova nego dvotockasa stane u isti kontejner.
Ali identicna cena kao i za eu proizvod im svakako ide u prilog, te mozemo ocekivati samo povecanje broja Catrikova na eu drumovima sto se toga tice.
Pitanje je samo sta ustvari prosecan eu kupac zeli, tj koliko mu se Catrike svidja kao trajk.
Dosadasnja slika govori da je prosecan kupac trajka u eu i dalje gabaritni nemac koji pre svega trazi udobnost,
a tezina i performanse su mu na drugom mestu.
To je iskoristio nas proizvodjac iz Subotice, pa sad samo stancaju full suspension trajkove i silju u Austriju :)
Postoje i kupci koji zele lagan i brz trajk, ali takvih nije dovoljno, pa je dostupnost i cena takva kakva jeste.

Sto se cena tice, odnosno toga da je bilo kakav lezeci dosta skuplji od "klasicnog", tako je upravo zbog toga sto si pomenuo.
Dakle malo komada se proizvodi, a manje komada je uvek skuplje nego mnogo, bilo sta da je u pitanju.
Naravno pod to ide i materijal, koji je za lezeci obicno skuplji, ili jednostavno nema mnogo izvoljevanja oko dimenzija i oblika cevi.
Za klasicne ramove imas cevi raznoraznih oblika i u sredini tanji zid a na krajevima deblji, sto drasticno smanjuje tezinu rama,
a i daje vise prostora za "izrazavanje" dizajnera.
Ista tahnologija naravno moze biti primenjena i kod lezecih, ali na te kolicine cevi to se nikako ne isplati,
ili proizvodjas istih nece ni da razgovara o takvoj maloj kolicini.
Zato je najzgodniji materijal za lezece ramove kompozit (carbonska i ostala vlakna) jer mozes da napravis sta god zamislis.
Nemam pojma koliko se ukupno bicikala proda u svetu, ali koliko god da je, od toga lezecim pripada samo 1-2%
a trajkovi mozda najvise 30% od tog malenog procenta.
Na to jos dodati da je vecina proizvodjaca lezecih mala, i to su pre radionice nego nesto sto bi smo nazvali fabrikom,
sto znaci da tu treba jos racunati da se vlasnik i desetak radnika samo od toga izdrzavaju, treba platiti kredite, najmove,
poreze,doprinose i opste troskove poslovanja male firme, i sve se to racuna u cenu proizvoda.
Kad se sve to sabere, cena dodje takva kakva je.Sumljam da se iko na takvoj proizvodnji bogati.

Veliki proizvodjac proizvodi bentove ? Hmm .. kad vec pominjes Cannondale, upravo su oni, uz Trek jos pre jedno 10 godina sigurno
izbacili po jedan "lezeci" model.
Image
Image

Prilicno nespretno odradjeni, ali postavkom laki za ucenje voznje, i ciljani ka potrosacima koji traze konfor, a za uzvrat hoce samo opusten fitness trening.
Zamisao nije losa, ali egzekucija slaba, a rezultat jos slabiji.
Pravili su ih jako kratko i onda ukunuli zbog neisplativosti, odnosno malih kolicina.
Da li bi taka bicikl u programu poznatog proizvodjaca odvukao musterije koje bi inace kupile klasican ?
Verujem da daa, ali ne u dovoljno velikom procentu. I dalje bi to bio neki neobican bicikl namenjen starom dekici za bradom koji nije dovoljno musko da vozi "praavi" bicikl.
Ne verujem da bi ikada mogao da skodi prodaji klasicnih, a jos manje imidzu kompanije, ali da ga imaju, to bi svakako pomoglo prodaji lezecih, jer pak kad neka ozbiljna kompanija ima takav proizvod, onda se ljudi sve manje cude kada vide tako nesto.
Licno mislim da se to nece uskoro desiti, jer takav mali procenat prodaje nije dovoljan da postane dovoljno profitabilan za takvu kompaniju.
I mislim da je to jedini razlog zasto ih nema pod nekim vecim imenom. Nije da se oni boje da ce izgubiti deo prodaje klasicnih.
Bitno je da ljudi kupuju bicikl pod njihovim imenom, a sad dal je to drumas, mtb, choper, crank forward ili lezeci, nije mnogo bitno, bitno je samo da se prodaje sto vise i sto vise zaradjuje.
Kladim se da su poznati proizvodjaci jos davne 1934 prihvatili lezece, umesto sto su iskoristili svoj uticaj u UCI i zabranili ih na takmicenjima,
i sami poceli da ih proizvode, svet biciklizma bi danas izgledao totalno drugacije.

Opet smo malo odlutali sa teme, u neke filozofske vode, ali nadam se da nam niko nece zameriti :) ipak mali je ovo forum,
a u njemu jos manja podgrupa o lezecim, a jos manje i onih koji prate sta se desava, te sigurno svako cita sve,
pa nije strasno ako se ponekad malo odluta od originalne teme.


Lezeci pozdrav ;)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
profa
Posts: 12
Joined: 15 Dec 2010, 13:48

Re: gde,kako i koliko

Post by profa »

Ok. razumemo se naravno, daleko da smo odlutali od teme,jel, forum sa ovakvim sadržajima i temama normalnim ljudima uvek prija! :D
IRalic wrote:da su poznati proizvodjaci jos davne 1934 prihvatili lezece, umesto sto su iskoristili svoj uticaj u UCI i zabranili ih na takmicenjima,
i sami poceli da ih proizvode, svet biciklizma bi danas izgledao totalno drugacije.
slažem se potpuno...ali ima jedna jako interesantna stvar što se tiče "ležećih",populacija ljudi koji upražnjavaju ovaj vid aktivnosti ipak daleko više uživa u vožnji, nije im prioritet eksponiranje ili neka adolescentna napaljenost kao kod klasičnog biciklizma. Možda zato jer populaciji ležečih pripadju ljudi, koji poprilično se dobro i opušteno zezaju. Mada, ruku na srce, da budemo iskreni ipak treba doza većeg mazohizma da bi se koristio klasičan drumski bicikl!Još kad svi ne mogu tako dugo da jašu "o klin" kako kažete, eto prilike da se nadmećemo i dokazujemo ko više može... šta, da crkava, da plazi jezik na usponu da skače drugom jer se ovaj rastaje s dušom a puls mu cepa...sve ovo pišem jer poprilično osećam negde, neku dozu licemerstva u klasičnom biciklizmu. Imam mtb ali i drumaša i verujem ubuduće da ću sigurno imati i svoj prvi trajk!? Želim sa njim da budem prisutan na drumu, na našim putevima, zasad a kasnije možda i dalje. Takođe, strašno sam znatiželjan da u praksi uporedim tu različitost između trajka i mog drumskog bicikla kojeg koristim...verujte mi ne treba dosta toga objašnjavati a ne poverovati u očigledne istine!
Toliko zasad, moji naredni postovi biće vezani za pitanja tehničke prirode...neke sam iščitao ovde a neke želim ponovo da aktuelizujem-pozz.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: gde,kako i koliko

Post by IRalic »

U svom odgovoru sam opet zalutao izvan i ove teme, pa odgovorih u jednoj starijoj, koja izmedju saljenja ima i jako finih informacija za pocetnike, kao i odgovora na pitanje zasto voziti lezeci.
A sve to evo ovde: http://forum.freebiking.org/viewtopic.p ... 883#p13883

Lezeci pozdrav! ;)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
profa
Posts: 12
Joined: 15 Dec 2010, 13:48

Re: gde,kako i koliko

Post by profa »

U nekom od prethodnih postova se govorilo o veličini točkova koji postoje na trajku i silama i naprezanjima koja trpe u krivinama-konkretno osovine i sl.
Koliko sam razumeo, ako je veći prečnik točka to je veća sila koja pritiska osovinu u krivini zbog efekta "poluge",jel...pa se kaže da je uvek bolje imati kombinaciju manjeg prečnika točkova, recimo 16" ili 20", pogotovo ako je trajk tadpole verzija!?
Zar se ne može ojačati i dodatnim proračunom izvesti kombinacija da se stave jače žice i osovine i da na kraju veći prečnik točka dođe na kraju na isto kao i manji prečnik točka..jel, molim vas ovo mi objasnite?
Post Reply