Projekat za samogradnju

Sve o "ležećim" biciklima

Moderators: IRalic, Moderatori

Post Reply
dajsinjo
Posts: 10
Joined: 23 Sep 2010, 12:05
Location: Zagreb

Re: Projekat za samogradnju

Post by dajsinjo »

hvala svima!

jel mi može neko reći kolika je širina volana na ASS recumbentima, otprilike?
ja sam uzeo 45cm i čini mi se malo
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Projekat za samogradnju

Post by IRalic »

dajsinjo wrote:hvala svima!

jel mi može neko reći kolika je širina volana na ASS recumbentima, otprilike?
ja sam uzeo 45cm i čini mi se malo

Odprilike bas tacno toliko ;) da nije siri od ramena.


pozdrav
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
dajsinjo
Posts: 10
Joined: 23 Sep 2010, 12:05
Location: Zagreb

Re: Projekat za samogradnju

Post by dajsinjo »

evo malo akcije :)

http://www.youtube.com/watch?v=-IekGj5cvSY
dajsinjo
Posts: 10
Joined: 23 Sep 2010, 12:05
Location: Zagreb

Re: Projekat za samogradnju

Post by dajsinjo »

i par fotki:

Image
Image
User avatar
smrako
Posts: 6
Joined: 19 Mar 2011, 23:08

Re: Projekat za samogradnju

Post by smrako »

Pozdrav svima,

Ovde Marko iz Sremske Mitrovice, nov sam na forumu i do sad nisam nista postovao mada u protekle dve godine, od kad sam saznao za postojanje rekumbenta, pratim povremeno sta se ovde pise. Naravno cim sam prvi put ugledao fotku lezeceg bicikla odmah sam znao da ja to jako zelim posedovati, pa sam kao i svi koji se suoce sa cenama i nemogucnoscu nabavke istih u voljenoj nam otadzbini, odlucio da probam da napravim jedan. I tu onda idu sve one muke u vezi sa izborom modela, nabavkom materijala, pronalazenja ljudi u okruzenju koji su pocetnicku golgotu vec prosli (npr. Boda isto iz Mitrovice i nezaobilazni Ralic), njihovom voljom da daju savet (sa cim su moja iskustva uglavnom bila pozitivna) itd. Poznate stvari.
I tako, oteglo se to, vise zbog lenjosti nego zbog finansija i na kraju sam odlucio da recikliram i pazario ovaj polovan mtb:

Image

Ovaj ram mi se svideo zato sto glavna cevka (fi50mm) stoji pod pravim uglom na head i potrebno je minimalno intervencija da bi se sklopio swb 26/20. Ne treba mi jig vec samo jedno jednostavno pomagalo za zavarivanje booma (koji ce se seci sa drugog rama). Vario bih ga CO2 aparatom (cini mi se da je i ovaj mtb radjen sa CO2) a sve sto ne bih mogao da izvedem sam, ima ko moze.

Dakle evo ga nacrt swb-a kako sam ga na kraju zamislio. Pre nego sto pogledate nacrt samo par napomena:
Radjen je u photoshopu posto je to jedini program kojim baratam, ali ima tamo onaj measure tool pa se to sve da izmeriti. Nisam detaljisao oko nekih "sitnica" poput zgloba izmedju lule i cevi kormana, zatim drzaca sedista i spoja istih sa sedistem, drzaca creva za lanac i sl., posto cu to sve resavati uz put. Imam par resenja i za te probleme ali nije bilo svrhe da ih crtam. Naravno, bice tu jos svakakvih umobolki koje ne mogu resiti za kompom vec jedino na licinom mestu :). Sediste sam kontao da pravim od aluminijumskog lima 2mm onako kako je Parcetic uradio na onom svom sivom highraceru (mislim da je okacio fotku ovde na forumu). Tu mi jos nije jasno da li je sam lim dovoljno cvrst ili moraju da se vare one 2 "kicme" odnazad. Ako mi to ne uspe pravicu ga od cevi a imam i jednu ideju sa plasticnim plocama.
Zelenog cica-glisu sa slike sam doterao na moju visinu (182,5 cm) pa ga nekako uglavio u sediste. Posto mu je dupe prilicno spicasto a ledja ravna primeticete da je na 2 mesta malo utonuo u materijal ali nisam hteo da ga deformisem da ne bih zeznuo proporciju. Pedale stoje razshrafljeno posto kontam da je tako leva noga u najispruzenijem polozaju a desna u najvisem (valjda sam ga ubo).
Wheelbase je 109cm, razdaljina od bulje do poda 60 i nesto, sediste sheta 10cm a rotira 7cm, boom je 40cm.

Image

Sto se opreme tice, o tome nisam stigao da razmisljam niti se razumem, tako da kontam da cu da pitam nekog ko zna da mi napravi spisak sta da uzmem. Uostalom stanje u novcaniku ce da presudi.
I to bi valjda bilo to.

Na vecinu pitanja sa pozicije iskustva sa pravljenjem i voznjom benta, a kojeg ja nemam uopste, moj odgovor ce uglavnom glasiti "nemam pojma" :). Sto sam do sad dokontao to sam uglavnom i napisao. Naravno, ne bih sve ovo kucao da ne ocekujem od vas komentare i sugestije ali molim vas budite nezni :).

Pozdrav
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Projekat za samogradnju

Post by IRalic »

Helou komsija ;)


Moram priznati da sve izgleda na svom mestu :) donor bajk nije od onih zavrsenih,ali je veoma blizu!

Jedino sto vidim kao problematicno na crtezu, je to da ces za napred ubodes 20" viljusku sa istim tockom.
Prednji kraj tada pada dosta nize, i sa njim ti ugao ceone cevi odlazi u previse uspravan (blize vertikalil) sto moze dati nervozne vozne karakteristike.
Trebalo bi se zadrzati negde na originalnoj geometriji, a i viljusku po mogucnosti malo ispraviti, da ima manje rake-a,a proizvede vise trail-a
Kada provuces liniju kroz ceonu cev, i vertikalnu linuju kroz osu prednjeg tocka, treba da imas razdaljinu od jedno 4-5cm izmedju mesta na kojima te linije "padaju na zemlju"

Ako vec modifikujes, mislim da nije problem da malo "zaseces" tu kod spoja glavne cevi i ceone, pa ceonu cev vratis priblizno originalnom uglu (oko 70 stepeni od horizontale)
Malo truda, ali mnogo bolji bicikl kasnije :)


Pozzz :)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
smrako
Posts: 6
Joined: 19 Mar 2011, 23:08

Re: Projekat za samogradnju

Post by smrako »

Hvala na brzom odgovoru.

Kad kazes “nervozne vozne karakteristike”, da li mislis na to da bi upravljac bio preosetljiv? I sta su tacno rake i trail, mada naslucujem znacenje (oprosti pocetniku :))?

Moj prvi nacrt za ovaj ram je bio 26/26 ali sam od te varijante odustao iz vise razloga. Prvo, zato sto cu boom variti pod pravim uglom na ceonu cev jer tako imam najmanje posla i jos vaznije najmanja je mogucnost greske. Pomagala za fiksiranje elemenata pravim od drveta, sve se lepo stegne i samo zalivas. Od varenja pod uglom sam odustao zato sto mi komplikuje ceo proces a imam samo jedan pokusaj i nula iskustva. Kazem samo jedan zato sto ako nesto zeznem pa secem, brusim i opet varim – ne znam bas da li je to dobro za materijal. A rezervni ram za sad nemam :). Ako napred stavim tocak od 26” onda dobijam highracer a ne bih bas odmah nogama pod oblake dok ne naucim da vozim to cudo :). Dakle, kontam da je za greenhorna ovo jedan racionalan izbor.

I sam sam primetio da je prednji kraj nizak, ali u mojoj kolekciji fotki bentova imam dosta i homemade i industrijskih modela kojima je ceona cev maltene totalno u vertikali. A mislim da si i ti pravio neki lowracer kod koga je to slucaj (ispravi me ako gresim). Uostalom, kakvih se sve cudovisnih steampunk kreacija moze naci po netu ova moja krpaza dodje mu k’o industrijski dizajn :).

Sto se zasecanja cevi tice, ne bih se za sad upustao u tu avanturu zato sto mi se cini da bi taj rez morao biti savrseno precizan da bi cev ostala u liniji.
Na ovom crtezu je ostala klasicna prednja viljuska ali ja bih mu montirao viljusku sa suspenzijom. Ne znam kako bi to uticalo na te probleme koje istices. Mozda bih, ako ne budem bio zadovoljan, mogao da mu stavim viljusku za 26icu a tocak 20icu sa disk kocnicom?

E sad, ja bas i ne patim za brzinom. Kad idem na daleke pute, obicno nikud ne zurim i ne jurcam, na velikim usponima principijelno odbijam da se patim i cesto sidjem i prosetam. Ptice cvrkucu, pcele zuje – Ferdinand varijanta :). *
Dakle, u kontekstu te moje biciklisticke filozofije, da li mislis da potencijalni problemi koje si naveo imaju smanjen znacaj?

I jos jedno pitanje. Kod booma, koliko onaj uzi deo treba da ulazi u siri deo? Ako je na mom nacrtu razdaljina od ceone cevi do glave 40cm, kolike bi trebale da budu duzine zenskog i muskog dela?

Pozdrav

* Doduse jednom me na Chotu napao roj nekih osa taman kad sam mrtav umoran sjasio sa bajka :). Nije lovacka prica imam i svedoka.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Projekat za samogradnju

Post by IRalic »

smrako wrote: Kad kazes “nervozne vozne karakteristike”, da li mislis na to da bi upravljac bio preosetljiv? I sta su tacno rake i trail, mada naslucujem znacenje (oprosti pocetniku :))?
Da, u smislu preosetljiv.
Rake to ti je "savijenost" viljuske, tj. koliko je osa tocka pomerena u udnosu na osu upravljacke cevi(viljuske)
Obicno je to oko 40mm za vece tockove.
Ova vrednost pomaze da se smanji trail. Trail je udaljenost izmedju imaginarne vertikalne crte povucene kroz osu prednjeg tocka,
i imaginarne linije koja prolasi osom ceone/upravljacke cevi.
Ako samo u glavi zamisli ovo, bice ti jasno da trail u mnogome zavisi upravo od dva najvaznija faktora,
a to su ugao ceone cevi, i rake-a tj "isturenosti" ose tocka.
Ako pogledas npr extreman primer LBW bajk, gde je ceona cev dosta horizontalna, kod njih imas viljusku sa mnogo rake-a
kako bi se tocak sto vise "gurnuo napred" i time smanjio tral na prihvatljivu vrednost.

Ja sam najbolje rezultate postigao ne odstupajuci mnogo od onoga sto je na klasicnim biciklima,
a to je 70 stepeni ceona cev, plus minus 2 stepena.
Naravno obicno se koriste i viljuske sa klasicnog, pa onda se sve uklapa.

A na taj moj lowracer nemoj da gledas ;) da je bio dobar ne bi zavrsio u smecu ;) ustvari ga je majstor varis kasnije iskoristio(zadnji deo rama) na napravi choper :D
Bio je super, ali je imao izrazito sportske karakteristike upravljanja :mrgreen:
Kod manjih brzina jos boze pomozi, alu kako se predje 40 bivao je veoma nervozan,
a preko 50 i izravno zastrasujuci. Malo se mrdnes u jednu stranu i bicikl odeee ..

Sve u svemu ako nisi raspolozen za izmene u startu, napravis tako pa kako bude ;)
Bitno je da od negde pocnes, pa ces vec videti kako ti se konacno resenje dopada, i da li zelis naknadno da ga modifikujes
ili si zadovoljan sa tim sto jeste.

Za pocetak mozes da napravis mali eksperiment tok je bicikl jos u svojoj uspravnoj formi.
Gurni samo 20" tocak u postojecu viljusku i provozaj ga tako :)

Takodje ako bi i pozadi ubacio 20" cela geometrija bi se vratila skoro na original, pa ni to nije losa varijanta,
za kasniju modifikaciju ako ti se ne svidi osecaj upravljanja koji bude.

Sve u svemu samo napred! Kreni sa tim sto si zamislio, nije to uopste lose.
A posle ces vec videti kako to ide .. :)

Pozdrav!
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
smrako
Posts: 6
Joined: 19 Mar 2011, 23:08

Re: Projekat za samogradnju

Post by smrako »

Ok fala. Sad mi je sve jasno.
Uradicu taj test sto si rekao a kad sklopim bent videcemo kako se ponasa. Kontam da cu kriviti viljusku ako ne bude valjalo ili montirati tocak 24".

Nadam se da ce post sa fotkama zavrsenog benta osvanuti ovde u roku od jedno mesec dana.

Pozdrav
User avatar
pedala
Posts: 59
Joined: 24 Feb 2010, 23:26
Location: Pančevo, Vojvodina

Re: Projekat za samogradnju

Post by pedala »

Replika
70 stupnjeva +/- ja bih se opredelio za + jer ako pogledate kataloge proizvodžača 68 stupnjeva furaju na PONY a sa povaćnjem brzine 71. 72 stupnjeva.
ps.
sve je u kutovima (uglovima) :mrgreen:
poz. Vlada
Vlada

born for trike
User avatar
smrako
Posts: 6
Joined: 19 Mar 2011, 23:08

Re: Projekat za samogradnju

Post by smrako »

Pozdrav svima,

Posle sugestija u vezi sa nagibom ceone cevi promenio sam nacrt i odlucio se za klasicnu homemade varijantu: zadrzacu trougao sa rama i zavariti cev u ravni sa zadnjom viljuskom. Kontam da nema potrebe da kacim fotku, znate svi kako to izgleda. Ugao ceone cevi mi tu u jednoj verziji dodje nekih 73 st. a u drugoj 75. Na prvom nacrtu je bio 80 i nesto.
Jos jednom hvala posto mi je to pomoglo da primetim i druge nedostatke. Ovako ce mi biti lakse da resim ledjni drzac za sediste (posto bi se kacilo za cev od trougla) i kontam da bi cela ta konstrukcija bila cvrsca. Valjda nece ispasti neka grdosija od 20 kila :).
Posto sam i dalje u fazonu da boom nastavim u liniji sa glavnom cevkom pokusavam da nadjem neki balans izmedju razlike u visini izmedju sedista i pogona i da pogon bude sto blizi ceonoj cevi (kod mene je 43cm). Od tud' i one 2 verzije sa 73 i 75 stepeni.
Tu me zanima da li postoji neka kvaka kod udaljenosti pogona od ceone cevi i odnosa duzine booma i one sire cevi u koju on ulazi? Tj. da li udaljenost pogona od ceone cevi utice na performanse pri voznji, osetljivost upravljanja ili na nesto drugo? I koliko boom treba da udje u siru cev da bi to sve cvrsto stajalo?
Nadam se da sam jasan, jos ne vladam terminologijom :).

Drugo nesto, imam kuci par komada aluminijumskih cevi fi 60, zid 2mm. Jel ima neko iskustva sa aluminijumom? Kod majstora za biciklove ovde kod mene alu ram moze da se nadje za 20EU, pa sam razmisljao i o toj opciji posto imam coveka koji radi TIG zavarivanje. E sad, od kojeg su aluminijuma te moje cevi nemam pojma.

Kad sam vec kod cevi, glavni razlog zasto do sad nisam napravio bent je bila nemogucnost da nabavim st52 bk besavne svetlovucene cevi. Pronasao sam dve firme koje ih imaju, prva je Ami doo iz Novog Sada koji jednostavno nisu hteli da mi prodaju jednu cev i posle nekoliko poziva (i kretenskih pitanja "za sta vam treba") sam odustao, a druga je Primip iz Jarka (kod Sr. Mitrovice) koji nisu imali fi koji mi treba. Nisam ih dugo zvao mozda se situacija promenila. Jel zna neko za jos neku firmu?

Pozdrav
Marko
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Projekat za samogradnju

Post by IRalic »

smrako wrote: Posto sam i dalje u fazonu da boom nastavim u liniji sa glavnom cevkom pokusavam da nadjem neki balans izmedju razlike u visini izmedju sedista i pogona ...
Tu me zanima da li postoji neka kvaka kod udaljenosti pogona od ceone cevi i odnosa duzine booma i one sire cevi u koju on ulazi?
Sto se visine tice od 10 do 20cm razlike, tj za toliko kurble vislje od sedista.
Sto se horizintalne daljine od ceone cevi tice, to najvise diktira dizajn, tj koliko su ti dugacke noge a gde ti je sediste.
Tih tvojih 43 zvuci sasvim uobicajeno za bicikl gde je sediste pri sredini ili vise napred.Neki imaju i vise.
Skica koju si pokazao je sasvim lepo proporcionalna, i u skladu sa medjuosovinskim razmakom,

Kod "stick" bajkova, Bacchetta, Volae, itd. sediste je pozicionirano vise ka nazad, pa pogon malo blize ceonoj cevi,
na nekih mozda 30cm, pa je boom nesto kraci, sto daje malo cvrsci boom (ako podrazumevamo isti materijal)
Drugo nesto, imam kuci par komada aluminijumskih cevi fi 60, zid 2mm. Jel ima neko iskustva sa aluminijumom? Kod majstora za biciklove ovde kod mene alu ram moze da se nadje za 20EU, pa sam razmisljao i o toj opciji posto imam coveka koji radi TIG zavarivanje. E sad, od kojeg su aluminijuma te moje cevi nemam pojma.
E kad nemas pojma, onda ti treba zid od bar 4mm ;) 2mm je malo mrsavo, cak i da su cevi jake legure (moglo bi da izdrzi, ali verovatno neko vreme)
Mada mozda kada bi iskoristio celu cev, ravno, kao stick bajk, a onda je manjim cevcicama ojacao trouglom ispod,
onda bi to bila druga prica. Pogledaj stariji model RANS Force.
To bi u saradnji sa vec gotovim alu zadnjim trouglom moglo da se lepo upasuje, pa bi tih 2mm Fi60 mozda i bilo dovoljno.
Jedini da nije bas neki sir od cevi. Napravi test: osloni cev na dva kraja razmaknuta koliko i na ramu, npr koristeci dve stolice, i onda sedi na sredinu(a da ti se stolice ne izmaknu ;) ) da vidis koliko se i da li se savija ;)
Kad sam vec kod cevi, glavni razlog zasto do sad nisam napravio bent je bila nemogucnost da nabavim st52 bk besavne svetlovucene cevi. Pronasao sam dve firme koje ih imaju, prva je Ami doo iz Novog Sada koji jednostavno nisu hteli da mi prodaju jednu cev i posle nekoliko poziva (i kretenskih pitanja "za sta vam treba")
Daaa,cuveno pitanje nasih trgovaca .. :roll: vec zamisljaju kako porucujes ceo kamion, pa u odnosu na to sta proizvodis(koliko tvoj proizvod vredi) pokusavaju da smisle koliko oni da se ugrade, a da bas ne bude ocigledno deranje koze :roll:
Kad im pomenes da bi hteo samo jednu cev (6m) ili ne daj boze kazes da ti treba metar, svaka zainteresovanost za tebe prolazi ;)

Kontaktiraj ogirinalnog zacetnika ove teme, mozda bi on mogao kako da ti pomogne u nabavci cevi.

Mada pazi, ja sam moja dva bicikla pravi od 48x2.3mm mekanog celika koji sam nasao u Jeep komercu za 250 din metar,
i ramovi su ispadali oko 4.5 kg sto i nije tako lose s obzirom na upotrebljen materijal.
Sa sasvim osrednjim delovima su bajkovi ispali 14,5-15kg kompletni spremni za voznju.
Takvih cevi bi trebalo da ima u svakoj vecoj prodavnici. Ove iz Jeep-a se svrstane pod "cevi za hidrauliku" ili tako nekako.
Kontam to je ono sa instalacije, kotlove, i sl.
Jeftin materijal, jeftino zavarivanje, a krajnji rezultat sasvim prihvatljiv kad se sve uracuna.


Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
chaba
Posts: 21
Joined: 26 Feb 2011, 14:14
Location: Zrenjanin

Re: Projekat za samogradnju

Post by chaba »

Pozdravi!

S obzirom da i nije neka zima, takav je i zimski san... Reših da se oproban izležavati na dva točka (trike je više nego ok-pozdrav Goranu :) -najverovatnije prelazi u ruke mlađim pedalašima, kojima je ubercool faktor bitniji :wink: )

Nisam puno lutao pri izboru tipa: Highracer(u mom konkretnom slučaju highfreighter :oops: ) swb 26/26. Koncept sam prvi put video uživo kod Gorana, moram priznati da mi se dopao, onako na suvo. Dakle tip bicikla je prepečen, dokazan, elaboriran... Eh,tu moram da spomenem Igora-doayena izležavanja- čiji saveti daju ne mali boost za ovaj skroman centrifugalni projekat...

Materijal: donor MTB, šavna cev č4190 fi 47*1.8mm (dakle obična iz lokalne gvožđare), sitnarije, šrafovi...
Sedište je Stein (Hvala Igoru i Viktoru), jedini punokrvni item, za koji postoje veliki planovi...
Varenje: REL-obložena elektroda 2.0 i 1.6 obična, 2.5 Ni za zadnju viljušku, inverterom-DC (za varenje tankog zida kormana sa 1.6 elektrodom, direktno polarizovan bez uvarivanja)

U pitanju je prototip‚‚deja vu" :oops: na osnovu kojega će se praviti (bude li se dokazao u praksi) pravi sa kvalitetninjim materijalima
Sirovo stanje:
Image

Image

Visina sedišta 685mm- možda je spustim za nekih 20mm
BBh - 870mm
WB - 1200mm
Raspon kormana je 600mm, nekako mi više priliči nekom FAP-u..., ali kad zauzmem poziciju odgovara :?: ...
Image

Image
E sad... pitam se da li će obična mtb viljuška izdržati dinamičke udare sa telesinom od metar žive vage na njima... s obzirom da je raspored težine na osovine otpr.50/50, sa tim da je sila na vratu viljuške smanjena za silu koja deluje na upurne spona sedišta?

P.S. Prototip ne spada u tešku čeličnu kategoriju, jer uporna spona sedišta je od aluminijuma! :lol:

Hvala članovima foruma za podeljene informacije!
Last edited by chaba on 13 Feb 2012, 12:41, edited 3 times in total.
chaba
Posts: 21
Joined: 26 Feb 2011, 14:14
Location: Zrenjanin

Re: Projekat za samogradnju

Post by chaba »

Update:
Izvedoh prvu probnu vožnju (po mraku razume se, ali džaba, teta J. je videla kako sin navija za oca koji se rve sa komadom gvožđa, pa je ceo komšiluk... -gle! EEj Irma, izađi, komšija nam opet ima ideju! ccc.. odrastao čovek, a tako...)

Za 10ak minuta savladana osnova: kreni, stani, okret, osmeh. Oduševljen sam principom vožnje, nisam montirao shiftere, km sat i sl. ali po slobodnoj proceni, za koji ibrik sam brži od trajka. E tu je maaaali problem, naime pri većoj brzini od oko‚20-25 km/h gubim samocentriranje pa ne mogu mahati komšijama, tj. bez ruku se ne može voziti pri bilo kojoj brzini, samo sa ubrzavanjem to postaje izraženije...
Ugao čeone cevi strm?
Širok FAP volan?
Žiroskop hibernisan trajkom?
Nešto ... ?
ili skup gorepomenutih?
Sve u svemu zadovoljan sam razvojem. Oh, well... Back to drawing board...
Otvoren za filozofiranje

Pozdravi!
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Projekat za samogradnju

Post by IRalic »

Naaaajs! :) Sasvim lepo je ispalo, nemam zamerki :)
Sediste ko fabricko ;) jos da stigne podloga i bice super :)

Sa samom viljuskom pozadi nema problema, i spoj sa glavnom mi deluje jak, tako da mislim da nema cega da se plasis.
Sto se voznje bez ruku tice, to je na ovakvoj masini neizvodljivo (kombinacija centra teze i geometrije urpavljanja)
jer kada pustis upravljac on pocinje da oscilira i oscilacija se pojacava.
Sve dok ga drzis, bar lagano jednom rukom, i time neutralises oscilacije sve je ok.
Inace retki su lezeci koji se mogu voziti bez ruku, te neka te to ne brine ;)

Priviknuti se svkako treba, pogotovo sto si do sada vozio tricikl, ali tricikl kao uvod je super jer se ipak navikava na samu lezecu poziciju,
pa obicno ljudi koji su pre prve probe dvotockasa vozili tricikl nemaju puno, ili uopste nemaju problema o ovladavanju biciklom.

Sto se upravljaca tice, jes sirok. Oko 50cm je bolje. A ako zelis veci ugao zakretanja pre nego krajevi upravljaca udare u butine,
onda samo krajeve zakrivis na spoljasnu stranu.
Takodje se moze primeniti i opticka varka kada se na prednjem delu upravljac suzi, a rucke se sire ka pozadi pod uglom vecim od 90 stepeni.


Lezeci pozdrav ;)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Post Reply