Projekat za samogradnju

Sve o "ležećim" biciklima

Moderators: IRalic, Moderatori

Post Reply
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Projekat za samogradnju

Post by stein »

Ajd, da vidim koliko potencijalnih interesenata ima za samogradnju ležećeg bicikla ili tricikla pa da asistiram sa malo dokumentacije i savetima. Ha?

Predlažem da krenemo od toga koliko ljudi bi uopšte bilo zainteresovano i za kakav projekat, možda prerada starog BMX rama?
Makarenko
Posts: 100
Joined: 27 Jan 2006, 09:34
Location: Sombor

Post by Makarenko »

Jedan.
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

Slobodno se izjasni i oko nekih ličnih ideja ili afiniteta (2 ili 3 ili možda čak 4 točka?)
User avatar
random
Posts: 148
Joined: 11 May 2006, 23:59
Location: NBGD

Post by random »

Prerada BMX rama, hm... Imam jedan BMX koji skuplja prasinu. Ako bi od toga mogao da se napravi trotockas ili cetvorotockas... :) Koliko su ramovi od ponija zgodni za takvu preradu?
= \¯¯\° _(zzz...)
( ) / ( )
Makarenko
Posts: 100
Joined: 27 Jan 2006, 09:34
Location: Sombor

Post by Makarenko »

Ja licno bih preferirao sto jednostavniju varijantu. Mozda SWB ASS, nesto slicno onom Ralicevom, ali, ako vise ljudi zeli vise tockova, nemam nista protiv i o tome da pricamo.
Sto se tice neke prerade, mislim da do BMX rama nije problem doci, pa mi se cini da bi to mogla biti dobra polazna tacka.
Da kazes nesto o tome koji su jos ramovi iskoristivi?
Pozdrav.
Makarenko
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

random wrote:Prerada BMX rama, hm... Imam jedan BMX koji skuplja prasinu. Ako bi od toga mogao da se napravi trotockas ili cetvorotockas... :) Koliko su ramovi od ponija zgodni za takvu preradu?
BMX ram je zgodan za recimo veoma jednostavnu konverziju u SWB (Short Wheel Base jeliti kratak međuosovinski razmak)

Ne bih se petljao da od toga pokušavam da napravim tricikl, bar ne recumbent.

E sad, pošto se, recimo i "Poni" može uzdužno ojačati između nosača sedišta i cevi nosača prednje viljuške, nije neki veliki problem...

Iako sam lično nezainteresovan za recumbente na dva točka, mislim da je za potencijalno zagrejane upravo to najjednostavniji i najjeftiniji projekat za neki skroman početak. Ko sam ja pa da to sve odbacim samo zato što mislim malo drugačije? Na internetu negde ima kompletan opis kako najjednostavnije konvertovati BMX u SWB i nadam se da ću ga naći ovijeh dana i dostaviti link. Sve što i pored opisa bude nejasno, pojasniću :D
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

Makarenko wrote:J
Da kazes nesto o tome koji su jos ramovi iskoristivi?
Pozdrav.
Makarenko
Što se tiče BMX-a, to je u prethodnom postu. Ostali ramovi su takođe sasvim solidan izvor delova, posebno je dobro ako se u recimo, izradi tricikla koristi neka zadnja viljuška jer se tamo nalaze cevi i zadnji ulošci, i ako sam ram nije ozbiljno nagnječen ili iskrivljen (kod zadnje viljuške), nema razloga da se sasvim dobra osnova ne iskoristi. Moj drugar je pre pet godina napravio tricikl od obične šavne cevi cca 45x1.6mm i sada je tricikl došao na servis. Ram je ogoljen i biće plastificiran a stradali su ležajevi točkova, konusi i ležajevi prednje viljuške (kod tog tricikla dve garniture) i zglobovi upravljanja koje smo davne 2002 kupili u prodavnici auto delova - zglobovi za prenos sa gas papučice na dizel motorima a tricikl je sigurno prešao 25000km od tada... U međuvremenu smo nabavili kvalitetnije i dugotrajnije zglobove ali nije u tome stvar - svodi se na to, da i sa veoma skromnim budžetom uz malo pažnje i dobre volje može da se napravi pouzdana i trajna mašina. Možda neće izgledati kao vrhunac svetske produkcije, ali iz iskustva znam da većina skupih tricikala prođe takav maltretman da ubrzo izgubi sav glamur i sve što je vlasniku bitno je da se voza i voza i voza... A to što tu i tamo vise froncle od blata i travke, ma koga je to još briga...
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Ko je zainteresovan za preradu BMX-a u SWB ja imam jedan ROG bmx ram koji skuplja prasinu.
Rado bih ga poklonio ozbiljno zainteresovanom za preradu.

Ram je,pa hmm,ne znam u kakvom stanju.Stoji u shupi od sigurno 1993.
Tockovi nisu nizasta,ostalo mi izgleda ok,sa manje vise rdje unaokolo.
Ram je prav i citav.
Nema kocnice,nema nista,samo ram za zardjalim tockovima,upravljac,sticna i sediste.
A da ima i kurble i zardjali lanac ;-)

Zadnja viljuska je za fixed gear/single speed,dakle moralo bi se izmajmunisati montaza menjaca,
a i treba rasiriti zadnju viljusku kako bi primila zadnju nablu od 130/135mm
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

stein wrote: Moj drugar je pre pet godina napravio tricikl od obične šavne cevi cca 45x1.6mm.

Kad smo vec kod obicnih savnih cevi,da priupitam nesto.
Bio sam danas kod lika koji se bavi izradom izduvnih sistema,da savijem neku cevcicu (ne bas uspesno,al to mi je sto mi je,bar je savijena ;-)
i vidim tamo gomilu savnih cevi leeepog promera (od 40ak mm pa i do 80-100,debljine bar 1,5mm)
"na ruku" su delovale sumljivo lagane,te sam prov mislio da je to alu cev.
Pitam sta je to,kaze to je "aluminizirana cev".
Kako se to ,poredi sa "obicnim" mekanim celikom ?
Osim sto je prilicno odporno na rdju (auspuh od toga traje godinama)

Mozda bi vredelo za neko prototipisanje ..


`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

IRalic wrote:
stein wrote:
"na ruku" su delovale sumljivo lagane,te sam prov mislio da je to alu cev.
Pitam sta je to,kaze to je "aluminizirana cev".
Kako se to ,poredi sa "obicnim" mekanim celikom ?
Osim sto je prilicno odporno na rdju (auspuh od toga traje godinama)

Mozda bi vredelo za neko prototipisanje ..
Taj naziv mi je dopao ušiju ne tako davno a koliko sam upućen (što je u ovom slučaju jadno malo) to bi trebala da bude mekana cev* sa velikom otpornošću na koroziju. Reč je o tome da su nam je ponudili, ali smo do te mere zatrpani tvrdim cevima** da bi sada kupovina još jednog kamiona cevi koja nam možda uopšte ne odgovara bila sa ekonomskog stanovišta u najmanju ruku neozbiljna igrarija. Voleo bih da probam kako se ponaša i probam kako se vari sa ArCO2. To bi onda trebalo da se njaka bar nekoliko meseci veoma intenzivno pa da se vidi šta se dešava...

*cevi, mekane - imaju istezanje pre kidanja do 25% znači dobre za savijanje i oblikovanje na hladno, loše sa aspekta nosivosti i trajnosti na zamor rama. Nedostatak se kompenzuje dodavanjem na debljinu zida cevi pa se tako povećava trajnost ali i težina.

** tvrde cevi, veoma često se istezanje svodi na max 4 do 7% nakon čega sledi kidanje. Veoma teško se savijaju, teško obrađuju ali uz relativno malu debljinu zida imaju veliku nosivost i izdržljivost. Uz dobro rešenu konstrukciju i adekvatne metode spajanja, može se napraviti veoma dugovečan ram.

napomena: mekane cevi se nakon max istezanja kidaju pri oko 200 do 300N/mm2 dok se za tvrde cevi obično uzima da sila kidanja ne bi trebala biti manja od cca 400-450N/mm2.

Primera radi, ST52BK koje mi koristimo, u zavisnosti od prečnika variraju od 690 do 890 N/mm2 a granično istezanje je do 4%
Zato za delove koji se savijaju (sedišta, volani itd) koristimo ST35BK kojem je istezanje do oko 23% ali je sila kidanja u granicama za tvrde cevi, oko 420N/mm2. Tako dobijamo lepo savijen komad ali i prolijemo mnogo znoja dok se cevi saviju.

Naravno, u samogradnji je sasvim ok koristiti običan čelik sa malo debljim zidom. To drži cenu na prihvatljivom nivou, nabavku materijala bez glavobolje a trajnost projekta dugovečnim (uz dobro osmišljenu konstrukciju i korektno odrađeno zavarivanje) ... još nešto?
:roll:
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

Stariji iliti hmm... Oni koji znaju za freebiking dok je bio relativno nov i iz vremena kada sam tek počinjao da se petljam sa rekumbentima se možda sećaju Belice (Bela) koji je pravio tandem bicikle od starih poni bicikala. E pa Bela je konačno provozao svoj rekumbent bicikl, sa sve full suspension tehnologijom. Juče sam ga "upecao" na obali Palića i u nedostatku boljeg aparata za slikanje pokušao sa Nokiom. Slika je očajna ali se vide tri od desetak zaintrigiranih i bicikl, sa sve tendom (suncobranom). Čim uspem da budem blizu aparata i bicikla u isto vreme, napraviću bolje slike...
Hmm... kako se dodaje slika sa hard diska... nikako čini mi se...
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

stein wrote: Hmm... kako se dodaje slika sa hard diska... nikako čini mi se...

Nikako.Moras da je okacis na neki svoj web prostor za skladistenje (imas server ne ? ) ili na neku od web galerija koja dozvoljava direktno linkovanje (npr ja koristim photobucket.com u nedostaku prostora koje mi je dodelio moj ISP )

Nego daj slike da vidim sta je ispalo od onog cuda :)
El moze da dohvati zamlju nogama ?

Suncobran mi vise prilici nekom trajku,nego bajku ;-)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
alazovic
Freebiking druid
Posts: 773
Joined: 02 Feb 2005, 15:41
Location: Kraljevo, Srbija
Contact:

Post by alazovic »

Roberte, okači je na www.imageshack.us - jako je prosto, a dobićeš link koji samo iskopiraš ovde na forum...

L.A.
Image
There lie the woods of Lothlórien!...There are no trees like the trees of that land.
For in the autumn their leaves fall not, but turn to gold...
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

slika je na www.steintrikes.com/bent.jpg
Na hifi forumu je moguće usaditi sliku sa hard diska i slika ostaje i nakon što se izmesti sa originalne lokacije. Nije zamerka niti kritika, jednostavno, drugačije je. Bajdevej, slika je jadna jer je rađena sa telefonom.
Post Reply