Delovi za recumbent

Sve o "ležećim" biciklima

Moderators: IRalic, Moderatori

Post Reply
Martin
Posts: 3
Joined: 24 May 2012, 20:20

Delovi za recumbent

Post by Martin »

Pozdrav svima,

Buduci da sam nov na forumu, red je da se prvo predstavim - zovem se Martin, trenutno zivim i studiram u Beogradu i kao i svi ovde, volim voznju dovoljno da odvajam od usta i trosim moje studentske kredite izvan opsega njihove namene :D

Kada sam se prvi put upoznao sa rekumbentom, pre mozda godinu dana, na netu naravno delovalo je kao da su svi problemi sa bolom u ledjima, zadnjici, vratu resivi (ovo pocinje da zvuci kao reklama za one jastuke xD). Par minuta po prvom susretu sacekao me je hladan tus u formi love koju treba izdvojiti za brendirane, gotove bentove te je tako i ideja lagano upala u hibernaciju ali nikada nije nestala. Pre nedelju-dve sam na Terazijama naleteo na nekog nemca na bentu i poceo da ga jurim kako bih se konacno prvi put uzivo upoznao sa njim (bentom, ne likom xD). Par minuta razgovora i ponovo sam se navukao na ideju, poceo da guglam, jurim, citam i naleteo na VeloMotion ramove koji su me privukli i sasvim pristojnom cenom i high racer varijantom koja mi je i od ranije delovala najpogodnije za mene i moje potrebe. U svakom slucaju, da ne duzim pricu, odlucio sam se za Velomotion Stick i trenutno sam u sporom ali sigurnom procesu stekanja love. U medjuvremenu, valjalo bi da se pozabavim pitanjem delova za isti a kako je moje znanje u tom pravcu ekstremno ograniceno obracam se vama za pomoc.

U prvom postu bih se ogranicio na pitanja o pogonu bajka, pogotovu u kontekstu tvrdnje da se bentovi kilavo ponasaju na uzbrdici. Naravno, ne planiram neke surove uspone ali buduci da sam iz Uzica a imam i babu na selu podno Durmitora u jednom trenutku ce se sigurno desiti i da ga poteram na ozbiljnije uspone. Da li je taj nedostatak moguce kompenzovati resenjima poput MegaRange-a ili neceg slicnog? Napominjem i da mi je pri voznji daleko bitnije da stignem nego kada cu da stignem tako da brzina, iako pozeljna nije presudan faktor, pogotovu ne na usponima. Takodje, bilo kakve informacije o prednostima/manama/karakteristikama razlicitih setupa zupcanika i uopste o tom aspektu voznje su pozeljne.

Unapred se izvinjavam na eventualnim laickim izrazima i generalno veoma kilavom znanju iza svega ovoga ali kapiram da cete me razumeti i da vas nece smarati da se bakcete sa jos jednim pocetnikom. :)
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Delovi za recumbent

Post by IRalic »

sto bi rekli, izgleda cudno, ali mene ledja vise ne bole :mrgreen:

Dobrodosao na forum Martine :)


Dok se jos neko ne ukljuci u raspravu, evo par reci od mene.

Problem sa uzbrdicama realno postoji, ali nekako sve je manje bitno kada ti je udobno ;)
Salu na stranu, problem moze biti manji ili veci, u zavisnosti od stepena utreniranosti lezeceg bicikliste,
kao i od pozicije tela na biciklu (ugao sedista, visina pogona,i sl.)
Likovi koji ozbiljno treniraju na lezecem kazu da imaju iste performanse kao i na uspravnom,
tj da isto toliko vati proizvode i tamo i ovamo.
Oni koji nisu od tih, imaju malih nedostataka snage u lezecoj poziciji.
Pogotovo je tesko u pocetku, dok se misici,krvotok i sve sta treba ne navikne na nove uslove rada. Tzn. bent misici.
Potrebno je preci par hiljada km da se dostigne nivo slican onome koji imamo na uspravnom biciklu.

Moje iskustvo pokazuje da u realnim uslovima, iako se mozda malcice sporije penjem na lezecem,
prosecnu brzinu na brdovitom terenu ipak imam vecu na lezecem.

Bilo kako bilo, lezeci zbog svojih osobina cesto ima koristi od sireg raspona prenosa nego inace.
Kada ponestane niskih prenosa nema mogucnosti da se ustane i potiskuje pedale,
ali moze se "gurati iz sedista" ali ume da bude nezgodno za kolena, ako se pretera.
Zato valja imati dovoljno niskih prenosa da bi se i pri ostrim usponima komotno okretalo visom kadencom.
Pri spustu aerodinamika dolazi do osetnog izrazaja, te valja i na drugom kraju imati veci prenos,
i iskoristiti blagodeti nizbrdice.
Dakle ono sto bih ja preporucio jeste pogon sa tri lancanika(sajbne) i siroka mtb kaseta pozadi.

Moze se staviti modifikovan mtb pogon, tako sto ce se najveci lancanik zameniti sa 42/44 na 48,
ili jos lepse ako je pogon vec sa 48(varijante za treking) samo najmanji lancanik zameniti za najmanji od 22 zuba(obicno i jeftinija opcija, jer je mali lancanik par stotina dinara, a veliki par hiljada).
To nudi najnize prenose za ostre uzbrdice, a na drugom kraju nudi malo vise prenosa pri spustu.
Druga varijanta je uzeti drumaski triple pogon, dakle najveci lancanik 52, sto dodaje jos malo brzine pri spustu,
a najmanji tada imamo 30, koji bi lepo bilo zameniti manjim, npr 24z koliko iznosi najmanja velicina za mali drumaski lancanik.
No problem je sto takvih kod nas nema u prodaju, ali se moze poruciti od preko, sa interneta, a cene su tipa 15-25 eura za lep alu lancanik.

Naravno mozemo u obe varijante ostati i pri serijskoj kombinaciji, i pomiriti se sa ogranicenjima koje ona donosi :)
Sve u svemu, u pocetku najbolje je imati niske prenose, kako ne bi dosli u situaciju da moramo sici i gurati bajs ;)
a posle kad se ojaca i utrenira, moze se menjati u skladu sa zeljama.


Lezeci pozdrav :)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
mrkobrada
Posts: 1
Joined: 13 Aug 2012, 12:58

Re: Delovi za recumbent

Post by mrkobrada »

Molim IRalic,ako je ikako moguce da mi na moj mejl mrkobrada@hotmail.com ostavi neki kontakt telefon,ili ako je u mogucnosti da mi posalje SMS na 0038765051306
Mnogo,mnogo hvala!
Sinisa,Banjaluka
Post Reply