REKUMBENT TRIKE, OFFROAD?

Sve o "ležećim" biciklima

Moderators: IRalic, Moderatori

Post Reply
User avatar
kunalagon
Posts: 182
Joined: 07 Sep 2008, 15:31

REKUMBENT TRIKE, OFFROAD?

Post by kunalagon »

Ima li neko iskustva u vozenju KREVET tricikla van piste, autoputa, i uopste necega sto je ljudska ruka izvajala, takozvani PoredPut (offroad) ? Osim spoznaje da je trike siri neko bajk, pretpostavljam da i staza mora da bude sira :)

Recimo, po nemom ovakvom putu:
Image

Ili ovako nesto:
Image
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: REKUMBENT TRIKE, OFFROAD?

Post by IRalic »

http://himalayabytricycle.blogspot.com/
http://www.long-expeditions.de/833731/834431.html
http://www.youtube.com/user/MrBikerevolution

Dakle sve se moze had se hoce ;)
Iz mog trajk iskustva rekao bih da je upravo problem to kada je staza preuska.
Na srecu vecina kolotraga na takvim putevima je napravljena kamionima, te je sirina uglavnom taman da trajk koji nije previse sirok tacno stane u trag.
Problem takodje moze biti prasnjav put, jer se sedi nisko i izmedju tockova, te se lako covek naprasi,
osnosno mnogo lakse nego na visokom biciklu.
Ali sve to se da zrtvovati za bolju udobnost :)
Naravno ako nameravas ta trajk koristis na takvim putevima, preporucuje se suspenzija na sva tri tocka,
radi vece udobnosti, i manjih sila koje deluju na sam ram tricikla.

Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
kunalagon
Posts: 182
Joined: 07 Sep 2008, 15:31

Re: REKUMBENT TRIKE, OFFROAD?

Post by kunalagon »

A sto se tice puta kao sa prve slike, koji je uspon od, recimo 20km, sa bisagama od 30kg. Kavo je tu iskustvo sa trajkom?
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: REKUMBENT TRIKE, OFFROAD?

Post by IRalic »

Helou ;)

Pa sila gravitacije deluje jednako i na jedan i na drugi, pa ti isto dodje ;) Moras da vrtis pa to ti je ;)
Kod trajka (neki tvrde, nije naucno dokazano, a dokazi su samo anegdoticni) ima izvestan stepen gubljenja snage koja se prenosi na zadnji tocak,
zbog putanje lanca, rolnica lanca, i samog rama.
Mislim tako kazu, pa ajde mozda u tome ima bar malo istine.
Iz mog trajk iskustva proizilazi da jesam postizavao manje brzine na usponima,
ali ja bih to pre pripisao MOGUCNOSCU da se ide toliko sporo, pre nego necem drugom.
Jednostavno trajk (naravno zavisi od izabranog prenosa) obicno ima nizi prenos nego MTB i jednostavno on dozvoljava da
sebi uz brdo odabaremo ugodniji prenos, sto je obicno nizi, jer em se sa manjom mukom izlazi na vrh,
em ti se jednostavno MOZE :D sto sa dvotockasem nije slucaj, jer ima odredjena granica ispod koje balansiranje na dva tocka postaje zamarajuce.

Dakle kao i mnogo puta do sada, recicu i opet: recumbent nije savrsenstvo ovog sveta, ali ono sto se dobije je definitivno vredno toliko da se olako predje preko tih sitnih nedostataka.
Kako je naravno stvar individualna, nikad ne znas dok stvarno ne pocnes da vozis i upotrebljavas trajk.
Kupis-probas, i ako ti se ne svidi boze moj, prodas, pa nije to kao da se zenis (samo jednom) pa moras pazljivo da biras ;)


Pozzzzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
kunalagon
Posts: 182
Joined: 07 Sep 2008, 15:31

Re: REKUMBENT TRIKE, OFFROAD?

Post by kunalagon »

Pa...sad, sto kazes KUPIS-PROBAS, mozda si u pravu, al da dajem 1500 evra (minimum) da bi probao, nisam bas tako ambiciozan, pogotova sa saznanjem da moram da ga nosim na dvanaesti sprat peske jer ne moze u lift. Kada bi znao da cu da ga vozim kao i dvocikl-sedeci, ne bi se mnogo razmisljao.

Voleo bi da cujem jos necije misljenje, al vidim da ostatak rekumbentasa trajkovaca ne posecuje internet, a ni forum.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: REKUMBENT TRIKE, OFFROAD?

Post by IRalic »

kunalagon wrote:Pa...sad, sto kazes KUPIS-PROBAS, mozda si u pravu, al da dajem 1500 evra (minimum) da bi probao, nisam bas tako ambiciozan,

E pa sad .. ;)
Ima jedan kolega prodaje jeftin tricikl. Nije nesto sto bi ti bas preporucio za to sto ti zelis, ali za 3-4 stotine eura .. mozda dovoljno za pocetak da vidis da li ti koncept tricikla odgovara ili ne.
Nazalost lezeci nisu dostupni po maloj ceni, pogotovo ne tricikli, a to sto ima kod nas u ponudi za pale pare,
ja licno ti ne bih preporucivao za tvoju kilazu + prtljag, i za voznju van asfalta.

Mozda da pitas dal daju nesto u stilu "30 days money back guaranty". Kupis pa ako ti se ne svidi vratis ;)

kunalagon wrote: Pogotova sa saznanjem da moram da ga nosim na dvanaesti sprat peske jer ne moze u lift. Kada bi znao da cu da ga vozim kao i dvocikl-sedeci, ne bi se mnogo razmisljao.
Ko to je kriv sto zivis u zgradi sa smesno malim liftom ;p
Realno, pa cak i najmanji tricikl veoma tesko, ili nikako ne staje u prosecni novobeogradski lift,
i to je izgleda najveca prepreka za posedovanje istog - gde ga parkirati.
U tom slucaju dva tocka su u vlikoj prednosti, jer mogu da stanu u lift, a i malo mesta zauzimaju u stanu/terasi.

Naravno postoje i tricikli koji se sklapaju, i takav moze da stane u lift.
Nazalost nas domaci proizvodjac ne nudi takve, ali njihov full-sus model(i) imaju preklapajucu cev pogona koja se moze preklopiti ka sedistu,
pa bi tako "skracen" i sa mogucnoscu "propinjanja" na prednje tockove moza i mogao stati u lift.
Image
kunalagon wrote: Voleo bi da cujem jos necije misljenje, al vidim da ostatak rekumbentasa trajkovaca ne posecuje internet, a ni forum.
Ma da, vidis i sam da je ovde prilicno mrtvo, a trajko vlasnike mozes izbrojati na prste jedne ruke,
a pri tome retko ko od njih da pravi neke vece kilometraze (ili se samo ne hvali) a van puta jos manje.
Mozda da pogledas na kakvim stranim forumima ? www.bentrideronline.com recimo ?
Mada sve sto sam ti ja rekao je mesavina mog iskustva i prepricanog sadrzaja tih foruma koje pratim vec 5-6 godina.
Kako kod, sigurno je da ce se 99% vlasnika tricikala sloziti oko toga da je vozilo veoma veoma zabavno za voznju i
idealan partner za duga putovanja,
i da nikog nije briga za to sto je mozda nezgodan za nosenje na 12. sprat ili sto ne moze svuda da se parkira, ili svuda da prodje.



pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
kunalagon
Posts: 182
Joined: 07 Sep 2008, 15:31

Re: REKUMBENT TRIKE, OFFROAD?

Post by kunalagon »

To sa preklapanjem cevi pogona deluje simpaticno.

Vrata na mom liftu su 195x62 centimetra.

Jedino resenje bi bilo da pozajmim od nekog, neko vreme, na par dana, i da isprobam, dal mogu u lift, dal mogu peske, dal mogu da vozim to uopste. Al koliko vidim, nema od koga da se pozajmi.
corovicgoran
Posts: 55
Joined: 11 Jul 2009, 21:43

Re: REKUMBENT TRIKE, OFFROAD?

Post by corovicgoran »

Pozdrav!
Mozda bi ti ja mogao izaci u susret.Sigurno nisi cuo za mene ja sam Goran iz Backe Palamke,pomalo se bavim izradom trajkova, bentova i raznih drugih vozilica na nozni pogon...Da ne duzim,mozes me kontaktirati na porukama ili me nazovi bez ustrucavanja na 063/8105029.Napravicemo neku varijantu...
Pozdrav :wink:
User avatar
kunalagon
Posts: 182
Joined: 07 Sep 2008, 15:31

Re: REKUMBENT TRIKE, OFFROAD?

Post by kunalagon »

corovicgoran wrote:Pozdrav!
Mozda bi ti ja mogao izaci u susret.Sigurno nisi cuo za mene ja sam Goran iz Backe Palamke,pomalo se bavim izradom trajkova, bentova i raznih drugih vozilica na nozni pogon...Da ne duzim,mozes me kontaktirati na porukama ili me nazovi bez ustrucavanja na 063/8105029.Napravicemo neku varijantu...
Pozdrav :wink:

Hvala ti. Javicu ti se kada se ovo vreme (koje je trenutno non-stop kisno) malo popravi.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: REKUMBENT TRIKE, OFFROAD?

Post by IRalic »

kunalagon wrote:To sa preklapanjem cevi pogona deluje simpaticno.

Vrata na mom liftu su 195x62 centimetra.

Kroz 62cm nece proci nijedan trajk ;)
A kolika je dubina ? Mogao bi da ga proguras bocno ako je unutra dovoljno duboko da primi sirinu traga, i da mozes da zatvoris ona unutrasnja vrata.
Gorepomenuti trajk sa slike je ukupno sirok 74, a verzija sa sirim tragom 78cm.
Ukupna duzina (bez preklapanja) je 190-210cm, ili 220 sa 26" tockom.

A da iznajmis garazu ? :D



Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
kunalagon
Posts: 182
Joined: 07 Sep 2008, 15:31

Re: REKUMBENT TRIKE, OFFROAD?

Post by kunalagon »

A da iznajmis garazu ? :D

Da, uvek ostaje pitanje...dal uzeti automobil ili trajk. Ako je uzivanje u voznji u pitanju, smatram da je automobil nesto komforniji, a mozda cak i udobniji od trajka.

Ne znam zasto, al to je tako kada se utuvi u glavu, mislim da kada se covek bavi nekom fizickom aktivnoscu, ne sme da mu bude lako. Kada trcis maraton, nije to bas neko uzivanje i komfor, kada plivas kanal La Mans, nije bas neko uzivanje, kada vozis rolere, nije ti bas neki komfor i uzivanje... i tako dalje. kada vozis klasican bicikl, da ne pricam dalje, gluposti.
Ako oces komfor, sednes u auto, avion, a pre svega autobus i tramvaj.

E, to mene jos uvek malo je*be.
freevesko
Posts: 56
Joined: 25 May 2009, 02:17

Re: REKUMBENT TRIKE, OFFROAD?

Post by freevesko »

hm... pa to ti je kao da birash izmedju Adriane Lime i nekog slatkisha posle ručka. Neuporedivo, a uzzivao bi u obome...

Sportske aktivnosti kao i svaki drugi hobi, nemoraju da budu svrsishodne da bi ih voleo. Mene naprimer intrigira ideja da bih mogao da ga napravim (mislim na trajk ne na slatkiš ;o) ).
Em brzze stignesh nego bilo čim drugim, em fizichka aktivnost, em neki novi drugari...

No da vratim na osnovnu temu, rekumbent trike, offroad?

Mozze naravno! Da li je praktično: pa otprililke isto koliko i sa bajkom, ali drugachije. Ima mesta gde sa trajkom netjesh motji a sa bajkom samo preletish, ali i obrnuto. Sa bajkom morash povremeno da pravish pauze a sa trajkom samo terash.

toliko od mene

lezzetji....
Veselin
Post Reply