Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbente..?

Sve o "ležećim" biciklima

Moderators: IRalic, Moderatori

licmi
Posts: 3
Joined: 17 Aug 2010, 09:50

Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbente..?

Post by licmi »

Ja prvi put pisem na ovom forumu, tako da pre svega zelim da pozdravim sve ljude ovde i da posebno pohvalim ekipu koja stoji iza tekstova o recumbent-ima jer su mi u mnogome pomogli.
Ja recumbent nisam vozio, ali zelim te imam dosta dilema i pitanja.

1) Jel pravi neko trike-ove uBG-u ?
Cisto me interesuje, verujem da ima par entuzijasta,(Backa Palanka mi je daleko) veliki je ovo grad.

Sledeca grupa pitanja-dilema je vezana za izvestan trike iz oglasa koji je meni poprilicno poseban, tj. njegov dizajn ...
Jel moze da se odradi ram koji ima trike iz ovog oglasa, da li se na njemu mogu staviti 26" slik 23-25 mm gume, tj. da li je tako nesto preporucljivo ?
http://www.cikloberza.com/show.php?id=16074
Malo mi je neuobicajno da se "Kormilari" zadnjim tockom, moze li to da sljaka ? (citao sam po net-u da pri velikim brzinama-45km/h- tocak malo seta )
Moze li da se popravi to ako se stavi veci tocak ?
User avatar
pedala
Posts: 59
Joined: 24 Feb 2010, 23:26
Location: Pančevo, Vojvodina

Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent

Post by pedala »

A da li ti je daleko Pančevo da probaš jedan trajk? :D 13km
slika takodje na ciklo berzi
Vlada

born for trike
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent

Post by IRalic »

licmi wrote: Sledeca grupa pitanja-dilema je vezana za izvestan trike iz oglasa koji je meni poprilicno poseban, tj. njegov dizajn ...
Jel moze da se odradi ram koji ima trike iz ovog oglasa, da li se na njemu mogu staviti 26" slik 23-25 mm gume, tj. da li je tako nesto preporucljivo ?
http://www.cikloberza.com/show.php?id=16074
Malo mi je neuobicajno da se "Kormilari" zadnjim tockom, moze li to da sljaka ? (citao sam po net-u da pri velikim brzinama-45km/h- tocak malo seta )
Moze li da se popravi to ako se stavi veci tocak ?

Dobro nam dosao :)

Taj trajk sa upravljanjem pozadi .. straceno vreme i novac .. to ne funkcionise.
A steta, sa slike mi deluje kako je sasvim fino uradjen, znaci nije neka neugledna budzevina,
mada mozda se i varam, tesko je suditi sa tako male slike.(i slike uopste)
Da upravljanje na zadnjem tocku funkcionise ne bi danas po putevima vozili automobile, motocikle, kamione, i traktore, nego kombajne :roll:
Naravno ne sporim da moze to da bude zabavno za voznju po parkingu, ali to za drum nije.

U Beogradu nema niko da pravi, ali cim predjes u Vojvodinu oma tu je Pancevo eto ;)
A ni Backa Palanka, a bogami ni Subotica nisu daleko ako sednes u voz/autobus, mala smo mi drzava :mrgreen:

Sto se tockova i guma tice, na trajku se napred nikako ne preporucuju gume vece od 20"
Tockovi tokom skretanja trpe jake bocne sile, za koje inace zicani tockovi nisu predvidjeni,
tako da veliki tocak ne bi potrajao dugo.
Drugo, trajk bi bio ogroman, i imao bi veoma velik krug zaokreta.
Manji tockovi su mnogo jaci od velikih, a i malo mesta zauzimaju, sto daje mogucnost veceg zakretanja tocka,
kao i bolju aerodinamiku i estetiku.
Pozadi moze da se stavi veliki, mada se i tamo preporucuje manji tocak, zbog istih tih bocnih sila.
Veliki tocak pozadi vredi samo ako zelis visoki prenos, ali sa drumaskim 53/30 pogonom i pozadi kasetom ili racnom 11-34 20" tocak ima sasvim zadoviljavajuci prenosni odnos.
Uostalom 90% trajkova na svetu upravo koristi tu kombinaciju.
Inace ako je trajk tezak, a ako kupujes sniskobudzetni u srbiji onda sigurno jeste, jedino gde ce ti zatrebati visoki prenosni odnosi su nizbrdice ;)
pod uslovom da se trajk dobro ponasa pri visokim brzinama i da neces sve vreme kociti ne bi li ostao suvih gaca ;)

Inace samo da znas, trajk NIKAKO ne smes probati ako nemas love da ga pazaris !!!!
Toliko je zabavan da ces se odmah navuci, pa ako nemas kesa, patices zbog toga :mrgreen:


Lezeci pozdrav ;)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
licmi
Posts: 3
Joined: 17 Aug 2010, 09:50

Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent

Post by licmi »

Hvala puno na odgovorima.
Moje slutnje su se obistinile ... nema leba od kormilarenja :D ...
Brine me dosta stvari.
Tezina trike-a me najvise koleba. 22 kg nije malo, treba to popeti uz Avalu, Kosmaj, Frusku ...(a na to dodati jos 2kg nekih potrepstina - 25 kg treba vuci)
Ali opet mozda je najbolje probati pa ce onda sve da se slegne ...
Pozdrav. (sad videcemo mozda bude i lezeci :wink: )
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent

Post by IRalic »

Pa, kolko para tolko i muzike ;)
Za 400e 25 kg, a za 1500e 15 kg u Subotici, a za 2300e 13kg za Catrike u EU :mrgreen:

Inace na usponima tezina jeste vazna, ali ne i kriticna.
Naravno 10 kg vise od prosecne tezine sportskog trajka se itekako oseti, ali ipak treba gledati ukupnu masu triciklista/tricikl,
odnosno odnos snaga/tezina.
Tezina se najvise oseti kada trajk treba da podignes i zarotiras kako bi ga provukao kroz uska vrata,
ili prebacio preko kakve prepreke, a na ne pominjem kakvu nemogucu misiju kao sto je ubacivanje u lift i provlacenje kroz uske hodnike zgrada.

Upravo zato bih ja radije isao na manji trajk, i za 16/20 tockovima, jer moze biti uzi i kraci,
a samim tim i nesto laksi, i nece imati veliki tocak pozadi koji smeta kod provlacenja kroz uska vrata,
nosenja uz stepenice i tome slicno.
Ako imas velik i tezak trajk, najbolje je imati garazu ;)

Za sve one sa malim prostorom, ili onih zeljnih manje tezine, preporucujem dva tocka ;)



Pozzdrav
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
freevesko
Posts: 56
Joined: 25 May 2009, 02:17

Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent

Post by freevesko »

po beogradu ima dosta bravarskih radnji, radnji koje proizvode metalni nameštaj, metalostrugara. manje više svako od njih može da zavari dve cevi.
Malo je dobrih a ja ti mogu preporučiti radnju u Dimitrija Tucovica, na žalost neznam kako se zove, osim da imaju ogromnu reklamu, zavarujemo aluminiju, sa strane gradske bolnice jedno 200 - 300 metara ispod. U Jeep Commecu preporučuju izvesnu bravariju Mihajlovic (savijanje cevi).
Potrudi se da što više posla uradiš sam (pripremi cevi, napravi kakav šablon od par dasaka), to će do neke mere uticati na cenu, ali i na kvalitet.
Naravno kod svakog od njih možeš da odeš sa skicom i da kažeš koliko para, ali ako se potrudiš i iz par puta odeš, možeš dosta da uštediš, a u najmanju ruku da osiguraš da ćeš dobiti to što želiš.

ležeći pozdrav
Veselin
User avatar
pedala
Posts: 59
Joined: 24 Feb 2010, 23:26
Location: Pančevo, Vojvodina

Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent

Post by pedala »

freevesko wrote:po beogradu ima dosta bravarskih radnji, radnji koje proizvode metalni nameštaj, metalostrugara. manje više svako od njih može da zavari dve cevi.
Svako može da zavari al ne i da napravi
da citiram sebe "Pre naučiš da zavariš nego...."
Last edited by pedala on 19 Aug 2010, 23:26, edited 1 time in total.
Vlada

born for trike
freevesko
Posts: 56
Joined: 25 May 2009, 02:17

Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent

Post by freevesko »

Pedala,
potpuno se slažem, no takođe znam da ima dobrih majstora, koji znaju šta rade (doduše neznam da li su ikada pravili recumbente), ako čovek zna šta hoće i ako precizno prenese majstoru, dobiće odličan kvalitet - naravno uz odgovarajuću cenu.

Mislim da je mnogo veći problem imati dobar projekat u rukama. Koliko sam video, čak i veliki povremeno prave loše recumbente koje jedino leptirići mogu da voze, a da ih nepolome.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent

Post by IRalic »

Helou ;)

Zavariti dobro dve cevi moze svako ko zna dobro da zavari. Al to ne znaci da moze da izvari dobar tricikl ;)
Dakle tesko da mozes da odes kod nekog sa slikom i kazes da hoces da ti izvare jedan takav.
Mozda se neko i lati takovog posla, ali ako se ne razume u triciklove, onda to tesko da ce na dobro da izadje.

Pre ikakvog odlaska u bravarsku radionicu treba dobro zagrejati stolicu sedeci danima i danima, a pre i mesecima na interentu,
a onda to bar koliko toliko skicirati, da bi majstor znao na koji ugao treba da odsece cev, i koji treba da ima kad je zavari.
A da ne pominjem geometriju upravljanja.Moze se i tu sklepati napamet, ali od toga da ce taj tricikl da ide kako treba,
a da ne pominjem skrece i koci, od toga nema nista.

Ako se vec upusta u takav tip "samosnalazenja" da bi se doslo do recumbenta, onda su dva tocka mnogo laksa za izradu.
Ali bilo kako bilo, to je definitivno najjeftiniji nacin da se dodje do recumbenta.
Dakle ti svu teoriju, a majstor to prevede u praksu, sto je za njega samo par varova i malo obrade.Cev ko cev.
Kad hoces da kupis nesto gotovo, onda to kosta znato vise, jer se naplacuje znanje tog nekog ko to radi,
dakle svo vreme i trud, a i novac u alat ko je neko ulozio da bi proizvodio lezece, to treba i da napalti,
kao i "osiguranje" tj. pokrivanje troskova eventualne zamene/popravke u garantnom roku koji taj neko daje.
A da ne pominjem cenu odrzavanja male privrede, ako taj neko ima registrovanu delatnost, firmu, pa drzava iska doprinose, poreze, dodate poreze, naknadno dodate poreze i ostali harac ..
Neko naplacuje vise, neko manje, sto ne mora da znaci da je njegovo znanje i umesnost u izradi proporcionalna u odnosu na cenu.


Pozdrav :)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
freevesko
Posts: 56
Joined: 25 May 2009, 02:17

Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent

Post by freevesko »

Dakle, da rezimiramo:
Jeftinija varijanta: prvo sve do detalja osmisliti, svaki ugao definisati, eventuatno napraviti shablone, pa kod dobrog majstora da nemora mnogo da razmišlja. (vidi temu: Projekat za samogradnju)

Skuplja varijanta: Odvedeš Roberta, Igora i mene na večeru, a mi se sa Robertom dogovorimo za cenu (njegova +provizija). ;o)

Suluda varijanta: odeš kod komšije što ima aparat za zavarivanje sa maleckom sličicom na mobilnom.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent

Post by IRalic »

freevesko wrote: Skuplja varijanta: Odvedeš Roberta, Igora i mene na večeru, a mi se sa Robertom dogovorimo za cenu (njegova +provizija). ;o)
Ja ne jedem puno, a jos sam i na dijeti, tako da ne mora da bude toliko skupo kao sto zvuci ;)

Suluda varijanta: odeš kod komšije što ima aparat za zavarivanje sa maleckom sličicom na mobilnom.
Definitivno ;)


Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
freevesko
Posts: 56
Joined: 25 May 2009, 02:17

Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent

Post by freevesko »

IRalic wrote:Ja ne jedem puno, a jos sam i na dijeti, tako da ne mora da bude toliko skupo kao sto zvuci
ma samo jedno malo pragnješce, ništa mnogo, skromni smo mi momci
licmi
Posts: 3
Joined: 17 Aug 2010, 09:50

Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent

Post by licmi »

Ipak je ovo dosta ozbiljnije nego sto sam mislio, moracu jos dosta da citam. :)
I da se pre svega usresredim na tricikl, jer su recumbenti dosta razliciti i svaki dizajn ili tip ima neke svoje fazone ...
A ako cu vec da pokusam da sam nesto budzim(pravim) ili da mi neko sa iskustvom budzi(sto je verovatnije) onda bi trebalo da imam neki plan.
Inace da vozim na 2 tocka nema sanse, ... ne kapiram to jos ... tako da ako ne zbudzim 3 tocka nema leba ... :|
Sto se velicine tockova tice i bocnih opterecenja to sam shvatio.
Ja sam nesto gadno umislio da su veci tockovi bolji, sve se nesto vracam na to da kotrljna moc 700x23 u odnosu na tocak od 16" x 40 i kusur mm je mnogo veca. Bojim se da mi neke stvari tu jos nisu jasne ... :?
Brinu me i delovi.
Iskopao sam tockove od 16" i 20" ali sa po 28 rupa ili tako nesto.
Pitanje je da li ce to da izdrzi mene(75 kg) i bent (oko 22 kg) ??? Doduse ima onih od 16" za bmx koji su celicana ... :lol:
Videcemo ...
Hvala puno na savetima.
Pozdrav.
User avatar
pedala
Posts: 59
Joined: 24 Feb 2010, 23:26
Location: Pančevo, Vojvodina

Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent

Post by pedala »

Ovde se prica rasplamsala :D Acu bravara zaboravi kad pametni žele da zavare aluminijum onda odu kod Ace a on to odlično odradi i siguno neće pući var jer čovek vari cisterne ceo život samo sto var malo povuče pa mogu da isti bace jer više to ne služi ničemu. Što se tiče uglova, iskreno za КОРЕЛ И ФОТОШОП i nisam neki Baltazar al uvek nađeš nekog ortaka samo moraš da znaš šta ti treba :D Neko spomenu broj zica 20,24,28,32 ili 36 pa i to nije neki bauk ako čovek ima malo mašte pa krene da preskaće rupe na glavčini i isplete preko 2,3,4 a ponekad upali i preko 5. Malo je bez veze al radi. :D Eto moj primer glavčina 32 a felna 36 i šta sam mogao drugo već da izbušim 4 rupe i radi :mrgreen: i to niko neće da primeti ako brzo voziš.
Neko spomenu da hoće da kupi samo ram za ili od trajka pa nudim svoj. Dođeš probaš, provozaš pa ako odgovara ja ga rasturim za 10 min. Ima jednu manu :evil: nije ofarban, spustiću cenu zbog toga
Vlada

born for trike
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Jel pravi neko trike-ove u Beogradu, ramove za rekumbent

Post by IRalic »

Ima u Capriolu felni, One njihove neke sto su iste ko Remerx. Sad 32 ili 36, nisa brojao ;)
U svakom slucaju su jeftine, tipa 500 din komad ili tako nekako.


POzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Post Reply