Tricikl za samo 30000 din.

Sve o "ležećim" biciklima

Moderators: IRalic, Moderatori

User avatar
pedala
Posts: 59
Joined: 24 Feb 2010, 23:26
Location: Pančevo, Vojvodina

Re: Tricikl za samo 30000 din.

Post by pedala »

Fora je u tome što imam prijatelja koji se bavi varenjem i bravarijom po zanimanju, pa bi on meni tu konstrukuciju odradio drugarski, na meni je samo da kupim materijal i delove za trajk

Moj stav je da ti ne treba bravar već pozajmi CO2 aparat. Trajk ne prave bravari već bajkeri koji znaju da sklope ceo bajk (i točkove) za 3 sata a za 1/2 sata se nauči da vari sa CO2 :D Ostaje samo jedan problem- GEOMETRIJA. I baš tu se razlikuju trajkovi :D
Nije dovoljnjo da ima tri točka već mora da "ima dušu". Prvo teorija ima puno podataka o tome a onda švajs aparat u šake.
Vlada

born for trike
corovicgoran
Posts: 55
Joined: 11 Jul 2009, 21:43

Re: Tricikl za samo 30000 din.

Post by corovicgoran »

Pozdrav :wink
Po svemu sudeci atak na Ginisa po brzini izrade trajka definitivno ce pripasti momcima koji zive na ovim prostorima :lol:
Svaka cast :idea:
User avatar
pedala
Posts: 59
Joined: 24 Feb 2010, 23:26
Location: Pančevo, Vojvodina

Re: Tricikl za samo 30000 din.

Post by pedala »

Ovo je verovatno na moj račun. GUINNESSovi rekordi su nastali u PUBu kada su uz časicu pričali ko šta može a onda je pao dogovor da uz svedoke... i tako nastade knjiga :idea:
U predhodnom MOM tekstu stoji ono sto sam i napisao.Postoji trag. BAJK-TRAJK razlika u broju točkova ovaj drugi ima 50% više. GUINNESS od PINT obožavam :mrgreen:
A svoj prvi trajk sam vozio.... dana :wink: priznajem ne ofarban.
Vlada

born for trike
corovicgoran
Posts: 55
Joined: 11 Jul 2009, 21:43

Re: Tricikl za samo 30000 din.

Post by corovicgoran »

Pozdrav!
Nisam nikog prozivao ,samo sam konstatovao .Videci da se radi o samo nekoliko sati rada sa ucenjem i varenja.Sta bi covek mogao drugo da pomisli, naravno i da pohvali takav poduhvat... A bogami i pozavidi :wink:
Samo napred i opusteno :!:
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Re: Tricikl za samo 30000 din.

Post by stein »

Kukala mu majka kome trajk zavari onaj koji je zavarivanje savladao za pola sata...

Ni ja nikog ne prozivam, samo konstatujem...
Na kraju, sve bude u redu. Ako nije sve u redu, onda još nije kraj.
User avatar
pedala
Posts: 59
Joined: 24 Feb 2010, 23:26
Location: Pančevo, Vojvodina

Re: Tricikl za samo 30000 din.

Post by pedala »

stein wrote:Kukala mu majka kome trajk zavari onaj koji je zavarivanje savladao za pola sata...

Ni ja nikog ne prozivam, samo konstatujem...

Kad Igor nije kukao dok je vozio neće ni majka :D проперти оф Добривоје
Vlada

born for trike
corovicgoran
Posts: 55
Joined: 11 Jul 2009, 21:43

Re: Tricikl za samo 30000 din.

Post by corovicgoran »

Pozdrav :lol:
Pa jeste u prvu si sto se tice vremena izrade 24 h :!:
Samo ima mala razlika u satima varenja ja varim od 1980 god...Tad sam imao 15 god ,i tad sam mozda znaju moji vrsnjaci napravio karting iz politikinog zabavnika u kom je izlazio nacrt za samogradnju. Ko se seca razumece ,tehnicke crteze jos posedujem ako je neko zainteresovan...Ovo je 2010 ako se ne varam to je + 30 godina sto elektro-lucno sto autogeno...Da se ne hvalim u svojoj kuci sam pravio pec za centralno grejanje i kompletnu instalaciju vario elektro-lucnim aparatom .Ko svratio do mene moze da potvrdi, a hvala bogu sa ovog foruma ima ih...Usta moja hvaliste me ne poderaste me ... Mislim da ce me jedino Stein razumeti.Kad bolje razmislim mislim da sam i malo naucio za 45 god .koliko sad imam , a kolko sam trebao ili mogao .Sa druge strane kad pogledam sta nam omladina zna i cemu stremi ... Daleko sm dogurao.Nadam se da ste razumeli sta pricam :wink: Nikom ne osporavam i ne zameram sto trajk radi za tako malo vremena , i sto uci da vari za dan .Verujem da je to izvodljivo...Meni je nauk vazio da sta god zavaris nista ne sme da otpadne . Iako sam u masinskoj skoli casove varenja brojao na prste jedne ruke :lol: :lol: :lol:
Tuzno ali istinito.
Izvinjavam se na ovom mom daveazu....Posto sam vam priznao da imam 45 god.verovatno me vec vecina smatra za matorog daveza, al staje tu je :wink:
Nista zlo namerno ,pozdravljam sve koji sami zele da prave trajkove, bentove ,bicile...Diskoteka ,splavova i kafica , uvek ce biti...
Mislim da sustina zivljenja nije u njima :wink:
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Tricikl za samo 30000 din.

Post by IRalic »

Ma zavariti nije problem uopste. Ali zavariti a da to ne bude posle toga krivo, e tooo treba znati ;)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
pedala
Posts: 59
Joined: 24 Feb 2010, 23:26
Location: Pančevo, Vojvodina

Re: Tricikl za samo 30000 din.

Post by pedala »

IRalic wrote:Ma zavariti nije problem uopste. Ali zavariti a da to ne bude posle toga krivo, e tooo treba znati ;)
To ja od samog početka govorim a nakon švajsanja ladiš pivom ladnim da var ne povuče.
Vlada

born for trike
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Tricikl za samo 30000 din.

Post by IRalic »

pedala wrote:
To ja od samog početka govorim a nakon švajsanja ladiš pivom ladnim da var ne povuče.


:mrgreen: :mrgreen:
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Re: Tricikl za samo 30000 din.

Post by stein »

Zavarivanje kao termička obrada materijala UVEK unosi deformacije u materijal. Postoje tri načina da se to reši. Jedan je da se sistemom probe i korekcije ustanovi šta se na svakoj datoj poziciji sa datim materijalima dešava nakon hlađenja pa se uradi korigovanje pozicije, odnosa i uglova pre samog zavarivanja, tako da se nakon što se deformacija desi, konačan oblik i pozicije sklopa budu tamo gde ih i želimo imati po originalnim zamislima, planovima.
Drugi način je ono što se radilo u FBP, sastavi se određeni deo bicikla, naprimer delovi zadnje viljuške, pa se nakon zavarivanja hladnom deformacijom vrši korekcija (tzv "rihtanje") i kada se svi "izrihtani" komadi sastave uz pomoć "mufova" gde se ne radi zavarivanje već tvrdi lem (obično to bude mesing i spoj se radi po punom obimu cevi pa je i deformacija ne samo manja nego ujednačena po površini materijala sa svih strana) dobija se planirani komad. Treća opcija je ono što rade mnogi proizvođači sa materijalima koji se ne zavaruju, nego spajaju lepljenjem, npr, Windcheetah /AVD ima dizajn koji može da se radi ne samo od aluminijuma već i karbona, kevlara (kompozita uopšteno) a spojevi se sastavljaju lepljenjem uz pomoć livenih i mašinski obrađenih komada, gorespomenutih mufova. Pošto je reč o raznorodnim materijalima, lepljenje je jedina opcija jer zakivke i šarafi/vijci nisu adekvatan način za tu namenu.

Imam osećaj da je moj prethodni komentar malkice pogrešno protumačen. Kada sam rekao što sam rekao, mislio sam na to da se proces učenja zavarivanja ne može savladati za pola sata ili dva sata. Osnove, da, ali treba i prakse. Kao što kažu, skola čini inžinjere i stručnjake, a majstora, samo praksa.
Na kraju, sve bude u redu. Ako nije sve u redu, onda još nije kraj.
User avatar
pedala
Posts: 59
Joined: 24 Feb 2010, 23:26
Location: Pančevo, Vojvodina

Re: Tricikl za samo 30000 din.

Post by pedala »

IRalic wrote:.
:mrgreen: :mrgreen:[/quote] :mrgreen:


Da ne bude više replike jer ona nikud ne vodi več ajde da delamo. Koji materijal čoveku da preporučimo? Mislim da je karbon komplikovan a sa mufovima više niko da i ne radi a i gde da nadje sa odgovarajučim uglovima, da ne pričam o lemu srebro/mesing koji i nije baš jeftin. Šta je sa uglovima prednjeg trapa frontalni i bočni? Je to može iz ruke naravno uz pomoć uglomera il mora neki alat? Kakava su iskustva?
Vlada

born for trike
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Re: Tricikl za samo 30000 din.

Post by stein »

Čelične cevi 1.5 ili 1.6mm zid za glavni deo rama. Ostalo po nahođenju. Sastavite delove koji imaju kritične uglove na heftnje (dve tačke) postavite na točkove i ako koji ne stoji kako treba, otpusti se heft sa jedne strane, podesi u željeni ugao i ponovo zahefta. Kad sve stoji kako treba, dodaju se dodatni heftovi da se konstrkcija ojača i potom poskida sve što je oseljivo na vrelinu koja se stvara zavarivanjem. Posle zavarivanja, ponovo se sastavi da se vidi da li je šta deformisano, po potrebi koriguje, i sklopi za vožnju. Ako izdrži tako nekoliko desetaka kilometara bez krivljenja ili deformacija, naprslina, može da se očisti i farba.
Na kraju, sve bude u redu. Ako nije sve u redu, onda još nije kraj.
User avatar
Jovanovic
Freebiker
Posts: 128
Joined: 09 Apr 2005, 21:26
Location: šabac
Contact:

Re: Tricikl za samo 30000 din.

Post by Jovanovic »

Pozdrav, narode.

Meni treba tricikl za prevoz više ljudi. Otprilike nešto kao ovaj ovde (ali jeftinij :) ). Dakle, sa klupom za otprilike dvoje ljudi pozadi. I voleo bih da klupa bude deinstalabilna tako da umesto nje mogu da postavim nekakav prtljažnik iznad zadnje osovine.
Gorane (i ne samo Gorane), da li si načelno zainteresovan za ovakav projekat ?
corovicgoran
Posts: 55
Joined: 11 Jul 2009, 21:43

Re: Tricikl za samo 30000 din.

Post by corovicgoran »

Naravno izvodljivo je vec imam nesto tako slicno.
Mozes me nazvati na 021/6044135 uglavnom sam kod kuce ili na 063/8105029...
Ziva rec je ziva rec,evo i e-meil hsg@abakusbp.net
Pozdrav :!:
Post Reply