Naravski, prva mušterija dobila tricikl po povlaštenoj ceni sa 35% popustaIRalic wrote: Nego, el ima kod vas ono ko kad otvaraju supermarket recimo, prva "musterija" da dobije kakav fin poklon ?
Pozzzz
Projekat za samogradnju
Moderators: IRalic, Moderatori
Re: Projekat za samogradnju
Na kraju, sve bude u redu. Ako nije sve u redu, onda još nije kraj.
Re: Projekat za samogradnju
Dajte neke šeme rama za tendem trike
Re: Projekat za samogradnju
Dewillex wrote:Dajte neke šeme rama za tendem trike
To Do:
1. otvori browser
2. idi na google
3. search "peter eland tandem trike"
4. Eto. Svi ostali tandemi koji se mogu uraditi u samogradnji, bazirani su na ovom.
Na kraju, sve bude u redu. Ako nije sve u redu, onda još nije kraj.
Re: Projekat za samogradnju
Nešto i nisam oduševljen. Vidim da je pun tehničkih problema. Čovek ga je prodao samo da se reši toga.
Našao sam neke crteže ali sve je to neko smišljao u glavi. Nigde nema crtež pa posle i delo prema tom crtežu. pa to neko i da je proterao nekih 1000km,
a da se nije raspalo. O težini da nepričamo. Neznam koliki je profil potreban za glavnu konstrukciju. Dosta tu ima pitanja a malo odgovora. Jedino rešenje je da praviš prototip kao i on pa posle da praviš ispravku. (neznam šta je tu smešno a i pametno (idi na google...hmmm)) Jel imaš neki cenovnik da pošalješ na mail?
Našao sam neke crteže ali sve je to neko smišljao u glavi. Nigde nema crtež pa posle i delo prema tom crtežu. pa to neko i da je proterao nekih 1000km,
a da se nije raspalo. O težini da nepričamo. Neznam koliki je profil potreban za glavnu konstrukciju. Dosta tu ima pitanja a malo odgovora. Jedino rešenje je da praviš prototip kao i on pa posle da praviš ispravku. (neznam šta je tu smešno a i pametno (idi na google...hmmm)) Jel imaš neki cenovnik da pošalješ na mail?
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Projekat za samogradnju
Planova, besplatnih a dobrih tesko da ima.
Dakle ili platis oko 100 nekakvih novcanica, ili izdvojis malo vremena na istrazivanje i ucenje, pa prekopiras vec poznat trajk.
Par potencijalno korisnih linkova:
http://www.gottrikes.com/Szocializer.htm
http://www.moz.geek.nz/mozbike/build/tandem/index.html
Pozzz
Dakle ili platis oko 100 nekakvih novcanica, ili izdvojis malo vremena na istrazivanje i ucenje, pa prekopiras vec poznat trajk.
Par potencijalno korisnih linkova:
http://www.gottrikes.com/Szocializer.htm
http://www.moz.geek.nz/mozbike/build/tandem/index.html
Pozzz
Re: Projekat za samogradnju
Hajde da malo obnovimo ovu temu.
Napraviti svoj recumbent (bike ili trike svejedno) je velika odluka ili da budem precizan čitav niz velikih odluka a u osnovi treba da bude vozač i njegova udobnost.
Na stranici http://www.letsevo.com/designoteca/Proj ... /templates možete naći 2d šablon čoveka.
Na stranici http://jetrike.com/ergonomics.html možete naći postupak određivanja ergonosmkog položaja čoveka na recumbentu, kao i osnovne elemente recumbenta.
Na stranici http://msis.jsc.nasa.gov/sections/section03.htm možete naći zaista detaljne ergonomske mere. Posebno je zanimljivo poglavlje 3.3.4 Neutral Body Posture u kome je opisan relaksran položaj tela u beztežiskom stanju. Ovo je položaj u kome su svi mišići najmanje opterećeni i to je položaj kome treba težiti. Naravno kada se doda gravitacija neki elementi položaja su neprirodni (posebno položaj ruku), ali to će neki drugi činioci ispraviti.
Pošto me recumbent bajkovi ne zanimaju previše, unapred se izvinjavam svojim drugarima, zaljubljenicima u iste, na nešto manjem broju referenci za iste.
Kada ste odlučili da ste baš vi u centru pažnje novog vozila, potrebno je da donesete osnovne odluke o osnovnim elementima dizajna FWD, RWD, 2F1R 1F2R, veličina točkova, vrsta sedišta... zaista puno odluka u kratkom vremenskom intervalu (oh slatkih li muka ;o))). U ovim odlukama dosta pomaže http://www.hellbentcycles.com/trike_pro ... Primer.pdf referentni priručnik o dizajnu recumbenta. Takođe http://www.ihpva.org/building.htm , http://www.recumbents.com/wisil/whatsup.htm
I http://www.jetrike.com/theory.html predstavljaju zaista esencijalno štivo.
I naravno nezaobilazni čika Sheldon http://www.sheldonbrown.com/, sa najboljim referencama o biciklima ikad javno objavljenim. Naravno ima mnogo dobrih sajtova sa dosta korisnih informacija.
Po mojim saznanjima postoje dva besplatna projekta javno dostipna
http://flevofanclub.ligfiets.net/?doc=ch5&lang=en (flevobike)
i
http://www.ihpva.org/Projects/Practical ... index.html(Thunderbolt trike)
Dodatak: http://jetrike.com/plans.html ima nekoliko naizgled detaljnih planova, mada mi se čini da nisu svi detalji obrađeni.
Hajde da ovde sakupimo sve izvore informacija o samoizgranji recumbenta.
Naravno pitanje svih pitanja je gde nabaviti kvalitetan materijal. Stovarišta prodaju uglavnom cevi negarantovanog sastava, a pošto zapošljavaju nekvalifikovane pekarske radnike, o kvalitetu nemaju pojma. Planetbike, Capriolo i drugi prodaju mehaniku bicikla, ali imaju samo ono što se najbolje prodaje i što je retko upotrebljivo na triku.Jedina dobra stvar na tržištu je http://www.jankovic-comp.rs, kao generalni zastupnik Schwalbe guma.
Parafraziraću Roberta, samogradnja je poseban čin, koji treba svim srcem podržati, a i ako "ukrademo" poneku ideju sa ozbiljnih profesionalno izrađenih trajkova - so be it!
Ozbiljnim sportom sam prestao odavno da se bavim, a trike me zanima prevashodno za rekreaciju. Shodno tome je i cena koju sam spreman da platim za pojedinačne delove. Ralic je pominjao da kod Roberta u Subotici može da se nabave specifični delovi i sitnice za izradu rama, a mene zanima koji i po kojoj (naravno okvirnoj i u ovom trenutku važećoj) ceni. Sa druge strane sa mojih 120kg, 12 kilograma teži trike je samo 10% moje težine.
Toliko za sada, nadam se da neće proći još godinu dana do mog sledećeg javljanja.
ležeći pozdrav
Veselin
Napraviti svoj recumbent (bike ili trike svejedno) je velika odluka ili da budem precizan čitav niz velikih odluka a u osnovi treba da bude vozač i njegova udobnost.
Na stranici http://www.letsevo.com/designoteca/Proj ... /templates možete naći 2d šablon čoveka.
Na stranici http://jetrike.com/ergonomics.html možete naći postupak određivanja ergonosmkog položaja čoveka na recumbentu, kao i osnovne elemente recumbenta.
Na stranici http://msis.jsc.nasa.gov/sections/section03.htm možete naći zaista detaljne ergonomske mere. Posebno je zanimljivo poglavlje 3.3.4 Neutral Body Posture u kome je opisan relaksran položaj tela u beztežiskom stanju. Ovo je položaj u kome su svi mišići najmanje opterećeni i to je položaj kome treba težiti. Naravno kada se doda gravitacija neki elementi položaja su neprirodni (posebno položaj ruku), ali to će neki drugi činioci ispraviti.
Pošto me recumbent bajkovi ne zanimaju previše, unapred se izvinjavam svojim drugarima, zaljubljenicima u iste, na nešto manjem broju referenci za iste.
Kada ste odlučili da ste baš vi u centru pažnje novog vozila, potrebno je da donesete osnovne odluke o osnovnim elementima dizajna FWD, RWD, 2F1R 1F2R, veličina točkova, vrsta sedišta... zaista puno odluka u kratkom vremenskom intervalu (oh slatkih li muka ;o))). U ovim odlukama dosta pomaže http://www.hellbentcycles.com/trike_pro ... Primer.pdf referentni priručnik o dizajnu recumbenta. Takođe http://www.ihpva.org/building.htm , http://www.recumbents.com/wisil/whatsup.htm
I http://www.jetrike.com/theory.html predstavljaju zaista esencijalno štivo.
I naravno nezaobilazni čika Sheldon http://www.sheldonbrown.com/, sa najboljim referencama o biciklima ikad javno objavljenim. Naravno ima mnogo dobrih sajtova sa dosta korisnih informacija.
Po mojim saznanjima postoje dva besplatna projekta javno dostipna
http://flevofanclub.ligfiets.net/?doc=ch5&lang=en (flevobike)
i
http://www.ihpva.org/Projects/Practical ... index.html(Thunderbolt trike)
Dodatak: http://jetrike.com/plans.html ima nekoliko naizgled detaljnih planova, mada mi se čini da nisu svi detalji obrađeni.
Hajde da ovde sakupimo sve izvore informacija o samoizgranji recumbenta.
Naravno pitanje svih pitanja je gde nabaviti kvalitetan materijal. Stovarišta prodaju uglavnom cevi negarantovanog sastava, a pošto zapošljavaju nekvalifikovane pekarske radnike, o kvalitetu nemaju pojma. Planetbike, Capriolo i drugi prodaju mehaniku bicikla, ali imaju samo ono što se najbolje prodaje i što je retko upotrebljivo na triku.Jedina dobra stvar na tržištu je http://www.jankovic-comp.rs, kao generalni zastupnik Schwalbe guma.
Parafraziraću Roberta, samogradnja je poseban čin, koji treba svim srcem podržati, a i ako "ukrademo" poneku ideju sa ozbiljnih profesionalno izrađenih trajkova - so be it!
Ozbiljnim sportom sam prestao odavno da se bavim, a trike me zanima prevashodno za rekreaciju. Shodno tome je i cena koju sam spreman da platim za pojedinačne delove. Ralic je pominjao da kod Roberta u Subotici može da se nabave specifični delovi i sitnice za izradu rama, a mene zanima koji i po kojoj (naravno okvirnoj i u ovom trenutku važećoj) ceni. Sa druge strane sa mojih 120kg, 12 kilograma teži trike je samo 10% moje težine.
Toliko za sada, nadam se da neće proći još godinu dana do mog sledećeg javljanja.
ležeći pozdrav
Veselin
Last edited by freevesko on 22 Aug 2010, 19:11, edited 1 time in total.
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Projekat za samogradnju
Rekao bih da "ukrasti" je upravo ono sto treba uciniti kada je u pitanju samogradnja !freevesko wrote: Parafraziraću Roberta, samogradnja je poseban čin, koji treba svim srcem podržati, a i ako "ukrademo" poneku ideju sa ozbiljnih profesionalno izrađenih trajkova - so be it!
Dakle ne izmisljati nesto svoje, ako za tim nema potrebe, nego primeniti vec ispitana resenja.
Kod jednog komada kucno izradjenog, niko nece uperiti prstom i reci kako je to kopija,
nego i ako kaze da podseca na neko resenje, ili je out-right kopija necega, to samo moze da bude pohvalno,
jer je tvorac uspeo da napravi identicnu kopiju, ili jednostavno da skupi na jednom mestu najbolja resenja sa vise trajkova
ili ona koja se njemu svidjaju, a nema ih ni na jednom trajku u celini.
Kod kopiranja treba obratiti paznju na sitnice koje nece biti direktna kopija, nego ste eto nesto promenili
zato sto je tako bilo lakse izraditi/zavariti, ili ste mislili da je tako bolje/lepse.
E, onda tu pomeris nesto za 10mm u stranu, i zbog toga sad nesto drugo ne radi ako treba.
Npr. pomeris idler tockic, ili promenis oblik i poziciju poprecnih cevi, i vise ti lanac ne prolazi bez kacenja,
a na originalu je prolazio bez problema.
I onda da bi prilagodio sve toj jednoj promenjenoj sitnici, treba promeniti pola tricikla kako bi se sve dovelo u red.
Dakle 10 puta misli, 5 puta meri, i jednom seci, i pazi da ne pobegne kod zavarivanja
Pozdrav
Re: Projekat za samogradnju
Dobro,
i to smo rešili. Aj sad da budemo konkretni:
Već duže vreme planiram samoizgradnju trika, no zbog što porodične situacije što zbog sveopšte krize, nije stigao do faze realizacije. Ranije sam imamo ideju o full-sus lean konfiguraciji, ali pre svega zbog finansiskog aspekta ovakve avanture, revidirao sam želje i došao do specifikacije koja je malkice prihvatljivija.
Odluke koje sam do sada doneo:
Trajk planiram da koristim za rekreaciju i put do posla (15km u jednom pravcu)
* Kako sam teške kategorije, i trike treba da bude iste,
* tadpole, 20"x24", čelični ram sa integrisanim ramom sedišta
* zadnja suspenzija (imam Scott viljušku)
* 800mm trag prednjih točkova.
* platneno sedište sa integralnim naslonom za glavu, visina baze sedišta 350mm.
* shimano mehanika (ne baš najjeftiniji plastikanci ali ni približno najskuplja)
* Schwalbe Big Apple gume
* direktno upravljanje.
trenutno se mučim sa prednjim kočnicama, tražim alternativu (jeftiniju) diskovima koji su kod nas kao živa soda skupi.
kada budem rešio pitanje kočnica, sledeći na tapetu je međuosovnski razmak, koji je dosta uslovljen mojom zadnjom viljuškom i činjenicom da treba anulirati pogo efekat..
potrudiću se da kompetan postupak prikažem ovde, mada ništa ne obećavam.
ležeći,
V.
i to smo rešili. Aj sad da budemo konkretni:
Već duže vreme planiram samoizgradnju trika, no zbog što porodične situacije što zbog sveopšte krize, nije stigao do faze realizacije. Ranije sam imamo ideju o full-sus lean konfiguraciji, ali pre svega zbog finansiskog aspekta ovakve avanture, revidirao sam želje i došao do specifikacije koja je malkice prihvatljivija.
Odluke koje sam do sada doneo:
Trajk planiram da koristim za rekreaciju i put do posla (15km u jednom pravcu)
* Kako sam teške kategorije, i trike treba da bude iste,
* tadpole, 20"x24", čelični ram sa integrisanim ramom sedišta
* zadnja suspenzija (imam Scott viljušku)
* 800mm trag prednjih točkova.
* platneno sedište sa integralnim naslonom za glavu, visina baze sedišta 350mm.
* shimano mehanika (ne baš najjeftiniji plastikanci ali ni približno najskuplja)
* Schwalbe Big Apple gume
* direktno upravljanje.
trenutno se mučim sa prednjim kočnicama, tražim alternativu (jeftiniju) diskovima koji su kod nas kao živa soda skupi.
kada budem rešio pitanje kočnica, sledeći na tapetu je međuosovnski razmak, koji je dosta uslovljen mojom zadnjom viljuškom i činjenicom da treba anulirati pogo efekat..
potrudiću se da kompetan postupak prikažem ovde, mada ništa ne obećavam.
ležeći,
V.
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Projekat za samogradnju
Zvuci ok naravno ako ti sa 800mm tragom prolazi kroz kapiju
Kocnice - mozda da gledas oglase pa neke polovne ?
Cesto iskoce u oglasima, za neke male pare, tipa 50 eura set (prednja/zadnja)
Takodje jeftina opcija, a i jednostavna sto se prednjih glava tice jeste glava sa dobos kocnicom.
Kolege u Poljskoj imaju neki izvor, i to sa sistemom za brzo skidanje tocka. Inace se koriste za invalidska kolica,
i sa njima dolazi i osovina(jer ona omogucuje QR) i sve sto treba je "montazna ploca" za zadnj strane.
Ne mogu da se setim kakvu su cenu pominjali, ali nesto tipa za tu lovu jedva imas dve disk glave
Ali ja izgleda do nove godine necu ici za Poljsku, tako da mrka kapa ako bi ih hteo uskoro.
Jedina opcija gde bi ja mogao da ti pomognem je mozda odlazak na ovaj slet lezecih u Cesku.
Ako AZUB hoce da proda par dobos glava (stavljaju na svoj tricikl), a verovatno hoce, jer su generalno raspolozeni za maloprodaju svakojakih delova,
mogao bih ti doneti ako hoces.
Naravno treba prvo pitati, i saznati cenu.
Pozzz
Kocnice - mozda da gledas oglase pa neke polovne ?
Cesto iskoce u oglasima, za neke male pare, tipa 50 eura set (prednja/zadnja)
Takodje jeftina opcija, a i jednostavna sto se prednjih glava tice jeste glava sa dobos kocnicom.
Kolege u Poljskoj imaju neki izvor, i to sa sistemom za brzo skidanje tocka. Inace se koriste za invalidska kolica,
i sa njima dolazi i osovina(jer ona omogucuje QR) i sve sto treba je "montazna ploca" za zadnj strane.
Ne mogu da se setim kakvu su cenu pominjali, ali nesto tipa za tu lovu jedva imas dve disk glave
Ali ja izgleda do nove godine necu ici za Poljsku, tako da mrka kapa ako bi ih hteo uskoro.
Jedina opcija gde bi ja mogao da ti pomognem je mozda odlazak na ovaj slet lezecih u Cesku.
Ako AZUB hoce da proda par dobos glava (stavljaju na svoj tricikl), a verovatno hoce, jer su generalno raspolozeni za maloprodaju svakojakih delova,
mogao bih ti doneti ako hoces.
Naravno treba prvo pitati, i saznati cenu.
Pozzz
Re: Projekat za samogradnju
Prvo da ti se zahvalim na ponudi.
Ajde ovako da se dogovorimo, pošto meni to nije hitno, tj zbog organizacionih razloga, nema šanse da se u nabavku kočnica upuštam pre proleća. Veći mi je problem da znam šta nabavljam, u smislu konstrukcije.
Ako ti nebude teško, napravi neki kontakt, pitaj za cene...
Hvala u svakom slučaju
Ajde ovako da se dogovorimo, pošto meni to nije hitno, tj zbog organizacionih razloga, nema šanse da se u nabavku kočnica upuštam pre proleća. Veći mi je problem da znam šta nabavljam, u smislu konstrukcije.
Ako ti nebude teško, napravi neki kontakt, pitaj za cene...
Hvala u svakom slučaju
Re: Projekat za samogradnju
tokom samogradnje recumbenta, jedno od pitanja je i pitanje nosača za disk kočnice
na sajtu http://www.magura.com (sekcija service/download) možete naći tehničke crteže nosača po ISO standardu.
trik je da gledate modele iz ranijih godina.
takođe na sajtu http://www.hayesdiscbrake.com/support/ takođe imate pdfove sa standardima.
Mana je što ni na jednom nisu do kraja precizirane dimenzije, ali kombinovanjem oba dobićete sve detalje.
na sajtu http://www.hopegb.com/ postoje prostorni prikazi, ali bez ikakvih dimenzija hope disk kočnica
na sajtu http://www.magura.com (sekcija service/download) možete naći tehničke crteže nosača po ISO standardu.
trik je da gledate modele iz ranijih godina.
takođe na sajtu http://www.hayesdiscbrake.com/support/ takođe imate pdfove sa standardima.
Mana je što ni na jednom nisu do kraja precizirane dimenzije, ali kombinovanjem oba dobićete sve detalje.
na sajtu http://www.hopegb.com/ postoje prostorni prikazi, ali bez ikakvih dimenzija hope disk kočnica
-
- Freebiker
- Posts: 1786
- Joined: 29 Mar 2005, 23:59
- Location: Home is where the bike is :D
- Contact:
Re: Projekat za samogradnju
Ili kupiti kocnicu pa izmeriti zatim ubaciiti tocak sa rotorom, i na rotor nabaciti kociona klesta sa vec zavrnutim nosacom,
centrirati klip da dobro lezi, i onda pljuc pljuc
Zatim skinuti kociona klesta sa nosaca, i zavariti do kraja.
Pozzz
centrirati klip da dobro lezi, i onda pljuc pljuc
Zatim skinuti kociona klesta sa nosaca, i zavariti do kraja.
Pozzz
Re: Projekat za samogradnju
što se kočnica tiče, mogle bi da se koriste i glavčine od tomosa, automatika, dimenzije potpuno odgovaraju točku recument trika (taman za 12mm osovinu). Aluminijumske i nisu toliko teške da ne bi mogle da se iskoriste. Jedini problem je cena. Sa svim dodacima (razmikač, poklopac, paknovi, lageri ....) izađe na 70€ po točku, što je skuplje od Avida Juica . Barem ovde u bgd.
odavno sam prestao da budem pristalica polovnih stvari... tako da mi negine skupljanje para za nekog BB7
odavno sam prestao da budem pristalica polovnih stvari... tako da mi negine skupljanje para za nekog BB7
Re: Projekat za samogradnju
Našao sam jedan australiski recumbent trike za koga je proizvodjach objavio veliki broj zaista kvalitetnih i detaljnih fotografija:
pogledajte http://www.logotrikes.com ispregledajte sve stranice pošto gotovo na svakoj ima veliki broj slika iz različitih uglova.
(pogledajte i sajtove distributera za dodatne slike)
pogledajte http://www.logotrikes.com ispregledajte sve stranice pošto gotovo na svakoj ima veliki broj slika iz različitih uglova.
(pogledajte i sajtove distributera za dodatne slike)
Re: Projekat za samogradnju
pronašao sam jedan dobar sajt na temu pogo efekta iliti optimizacije zadnje suspendovane viljuške.
http://members.home.nl/vd.kraats/recumbent/pogo.html
postoji i odličan grafički alat za određivanje optimalne putanje lanca
http://members.home.nl/vd.kraats/recumbent/pogo.html
postoji i odličan grafički alat za određivanje optimalne putanje lanca