voznja autoputem

Gde ići, kuda ići, koja mesta treba posetiti i videti, koji putevi, staze i stazice su zanimljivi

Moderator: Moderatori

Post Reply
User avatar
shebez
Freebiking druid
Posts: 782
Joined: 03 Aug 2008, 13:16
Location: Beograd
Contact:

voznja autoputem

Post by shebez »

Moram da vas pitam nesto, kakva su vasa iskustva i da li ste vozili bajseve autoputem ili putem koji je rezervisan za saobracaj motornih vozila? Interesujeme kako reaguje policija i kako sa njima?
I da li je isto kod nas i u zemljama u okruzenju a po neko iskustvo iz evropske unije ne bi bilo lose.
Pozdrav
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Post by Dejv »

Ja sam hteo - al sam prvo pitao pandure koji su bili na ulazu i lepo sam ih pitao posto je da se vozim po autoputu...
Izvadi on svesku i kaze - to zadovoljstvo kosta 3000din.
A kako ce svaki policajac da reaguje - to zavisi od policajca do policajca... dal mu je ljubavnica dobila tog meseca ili nije, dal ovo, dal ono... u principu moze samo da te iskulira a moze da te zeza do mile volje.
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
User avatar
Easst
Posts: 104
Joined: 04 Jun 2008, 21:13

Post by Easst »

Jel si ih to u Japanu pitao ili ovde?

šalim se šalim se :p
User avatar
Nesha
Posts: 61
Joined: 20 Jan 2008, 16:04
Location: Vršac

Post by Nesha »

Ne znam kojim autoputem misliš da voziš ali ti ne bih preporučio. Kao prvo verovatno je jako dosadno... Širok put, nema šta da se vidi i nikako da stigneš :) A i opasno je + kažnjivo.
Putem rezervisanim za motorna vozila sam vozio nekoliko puta ali uvek zato što sam morao. Desi se nekako da tek kad pođem nekim putem vidim znak da je rezervisan za motorna vozila, a onda ili tuda ili xx kilometara okolo :) I nisam imao problema, na stranu to što nije prijatno pošto obično tu tutnje kamioni i dosta je jači saobraćaj. Desilo mi se i da se susretnem sa milicijom, ali nikada nisu ni trepnuli. Dakle iz iskustva: milicija baš i ne obraćaja pažnju na bicikliste (ili imaju pametnja posla).
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Post by bluealek »

U pravu su kolege u proceni da te panduri vrlo verovatno neće dirati (mada uvek postoji rizik da prođeš pored nekog nadobudnog), ali postoji jedan vrlo bitan razlog zbog koga NE TREBA da voziš po putevima sa visokom frekvencijom saobraćaja i velikim brzinama kretanja. Taj razlog je tvoja lična bezbednost, odnosno činjenica da je to najbolji način da ne doživiš starost. Ako makar pokušaš to da posmatraš iz perspektive vozača, shvatiš koliki je rizik. Na takvim putevima tebe pre svega niko NE OČEKUJE, brzine kretanja su velike i kada se nekome nenadano pojaviš u vidnom polju on ima mnogo manje vremena da te izbegne. Situacije kada se mimoilaze (ili pretiču) dva kamiona ili autobusa su posebno opasne, jer tada uz ivicu puta apsolutno ne ostaje dovoljno prostora da ti bezbedno pedaliraš.

Savetujem ti (kao i ostalim početnicima koji imaju slične dileme) da pri kretanju birate što sporednije puteve sa što ređim saobraćajem (pa makar oni bili i uski, da ne kažem jednotračni), jer je to jedini način da vam i za 20 godina glava bude na ramenima. Mene su za 36 godina dosadašnje bajkerske karijere kola triput gazila (i triput sam imao više sreće nego pameti), pri čemu je prva dva puta to bilo zbog mog "viška" samopouzdanja i postavljanja u fazonu "ma šta oni meni tu, ja sam ravnopravan učesnik u saobraćaju", dok je treći put bilo zbog nesmotrenosti vozača koji je naprasno krenuo da se isparkirava dok sam ga obilazio (doduše, kad bolje razmislim, i to sam mogao da izbegnem opreznijom vožnjom).

Poruka svim manje iskusnim bajkerima je da treba da budete svesni da ste vi u vidnom polju vozača automobila jedan minijaturni, "štapićasti" objekat koji vrlo lako može da se nađe u mrtvom uglu i ne smete previše da računate na to da "on vas vidi". Ako vi ne preduzmete 100% mera predostrožnosti da se sačuvate, neće vas ni drugi čuvati. A jedna od njih je i strogo izbegavati prometne saobraćajnice.
User avatar
shebez
Freebiking druid
Posts: 782
Joined: 03 Aug 2008, 13:16
Location: Beograd
Contact:

Post by shebez »

Hvala na savetima. Ja kapiram rizik visokofrekventnih puteva ali sam planirao neku rutu koja bi me na jednom delu dovela na autoput. Naravno da su lokalni putevi zivopismniji i daleko interesantniji.
Ja konkretno imam tu nesrecu da zivim u okolini Beograda u Rusnju i jedini izlaz* (asfaltiran) iz naselja je Ibarska magistrala tako da sam prinudjen da upoznam kako izgleda voziti naj prometnijim putem u zemlji.

* a zvezdica znaci da se trenutno radi jos jedan koji ide preko resnika bice mnogo bolje kad ga zavrse.

U svakom slucaju jos jednom hvala i pozdrav.
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Post by bluealek »

Mogao bi da skineš SCG Route sa www.garmin.co.yu sajta i da ga poteraš u DEMO modu na PC-ju, možda dobiješ neke ideje kako čak i iz Rušnja da izbegneš izlazak na prometne saobraćajnice. Evo, ja već bacivši samo letimičan pogled na dotičnu već vidim lepe varijante da presečeš šumskim putevima kroz Lipovicu do Sremčice, a posle je dalje lako čitavim spletom manjih puteljaka između Ibarske magistrale i Obrenovačkog puta.
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Post by Dejv »

Auto put tu ipak ima svojih prednosti... npr ima zaustavnu traku. Drugo - dobro dodje ako npr si vec prosa sporednim putem tu trasu i sada se vracas kuci (kao npr kad sam isao do Dimitrovgrada jednom prilikom - prosao sam sporednim putem do Nisa - 290km, sa dva uspona od 12% a onda kad sam se vracao jednostavno sam hteo da samo dodjem kuci sto pre - tj. pokusao sam iz Nish da za jedan dan stignem za Bgd - al kod Male Krsne mi se probusi i rezervna guma - na izlazu iz Nish sam bio polomio ventil - da sam isao autoputem stigao bi - za autoput se uvek izbegavaju takvi usponi - nema 12% na autoputu osim kad bas ne mora...)
Al mene je samo cena tog zadovoljstva odvratila od toga - a i ne znam kako bi prolazio naplatnu rampu - tamo uvek iima policije.
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Post by Dejv »

A sto se tice Japan - ovo ono... ne verujem da bi ovde kazna bila tako jeftina...
Pa sama vozacka dozvola je 2000eur za kola, 1000eur za motor.
Oni sto voze ona besna kola, za koje kazu neki ljudi - BMW nie auto - nego dijagnoza - to ovde kao da na vazi... mislim... prilazis pesackom prelazu on ti stane da te pusti - ali samo PRILAZIS. Voze istom brzinom kao i drugi - i to razne dvosede kabriolete, niske automobile.... Postuju ogranicenja - koja su na dooosta mesta 40km/h. E sada.. dal su to njih udarili po dzepu - ili je takav narod (pretpostavljam oba) ali ovde kada vozis se ne osecas ugrozeno...
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Dejv wrote: a i ne znam kako bi prolazio naplatnu rampu - tamo uvek iima policije.
Pa boze Nemanja,sacekas da padne mrak,pa se pod okriljem noci provuces neopazeno ;)
Radi posao i kod granicara,i kod zloglasnog Kineskog PSB-a,ne znam zasto ne bi i sa pandurima ;)
A bice da ce i oni pre toga,kada se dokopaju kojeg dinara,da odu u pravcu prve kafane :D

Svakako se slazem da autoput treba izbegavati,iz jednog prostog razloga - dosadno i bucno.
Doduse ovo bucno vazi za svaki prometan put.
Licno izbegavam takve akcije,osim ako drugog puta nema,npr. most na Dunavu kod Beske.
Ako dolazis/odlazis pravcem Krcedin/Surduk i ako oces po PSu,to znaci da moras da ides cak preko Banstola i Novog Sada,pa onda jos da se vracas unazad,kako bi dospeo do Titelskog brega,sto je prilicna zaobilaznica koja traje veci deo dana.
Dakle izlazak na auto put,i perlazak mosta ne gine.
Prostor iza ograde je krajnje simbolican,a i pun dzombi i ostalog putnog smeca,
te tuda ne moze da se vozi,nego mora putem.

Jos jedan primer sam sreo u Makedoniji,na usponu posle Skoplja.
Alternativni put,na koji nas je "uputio" (da nekazem oterao) cika milicajac,
se posle par kilometara posle sela gubi,tj "opran" je kisom i koz zna cim,
te na jedno 5km ima samo dzombi i rupa o koje mozes da razbijes tocak.
Zesci off-road,sigurno tezi nego bilo koji kameni put na Durmitoru recimo.
Takav "put" a bicikl natovaren i opremljen za drumsko krstarenje,nikako ne idu zajedno,
pogotovo ako je jos i 40 stepeni u hladu,a ti moras uz 20% uspon po suncu ..

Takodje i negde na pola puta od Velesa prema Negeotinu lokalni put prestaje,i jednina opcija,ali zaista jedina,je autoput.Najbliza zaobilaznica vodi odprilike preko Ohrida ;-)


Kao sto Nemanja rece,na auto putu ima i "zasutavna traka" te je cak i na potezu ka Subotici,gde je saobracaj dvosmeran,
daleko bezbednije nego na nekom drugom,pa cak i manej prometnom putu.
Mesta ima kolko volis,a i posto vozila prolaze prilicno daleko od tebe,
cak i da idu 120,deluje kao kad ne neko na obicnom putu obilazi sa 60.
Naravno ne treba spavati,nego pratiti situaciju oko sebe,jer nikad ne znas kakava budala sedi za volanom.

Sto se milih cajaca tice,mene jesu stopiralai par puta,i to bas sa silasku sa gore pomenutog mosta,
a jednom negde malo pre Subotice (izbekavao sam onaj uski betonski magistralni put kojim svi voze 200 na sat)
Kad su culi odakle idem,i gde jos treba da stignem,oma su me pustili :D
Verovtno su mislili da takvom ludaku,koji ce tog dana da preveze 180km na biiciklu,
bilo kakava kazna nece pomoci da se opameti ;)


Pozzzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
pedja
Freebiker
Posts: 417
Joined: 01 Feb 2005, 17:32
Location: Užice
Contact:

Post by pedja »

Zar se usopte sme biciklom na autoput?
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Howdy :)

pedja wrote:Zar se usopte sme biciklom na autoput?
Naravno da se ne sme.
Kao i jos mnogo stosta .. recimo peske bo biciklistickoj stazi .. kolima trakom rezervisanom za vozila gradskog prevoza .. itd ..
Kako god da bilo,voznja bajsa autoputem je daleko bezazlenija od bilo kojeg drugog propisa koji se krse svakodnevno.
Niti koga ometa,niti sprecava saobracaj,niti izaziva bile kakve rizicne situacije i tome slicno.
Rizik da te neki kreten udari postoji na svakom putu,u svakoj ulici,
i prilicno je svejedno dal ce do da bude pri brzini od 60 ili 120 kmh.
Kako god okrenes biciklista ce u takvoj situaciji da izvuce deblji kraj.
A rizik da se tako nesto desi,je DALEKO veci na putu koji je uzak,ili u gradu,
nego tamo gde je put sirok toliko da kada dvoje kola idu svojim trakama,
treca mogu komotno da se provuku izmedju njih ..
A ti pri tome teras tocak desnom ivicom zaustavne trake,ili ti bankine,
i od necijeg retrovizora si udaljen bar dva metra u najgorem slucaju,a u prosecnom,gde taj neko vozi sredinom svoje trake to je oko 3 metra.
Naravno govorimo o nekom normalnom autoputu,van mesta.
Svako ko pomislja da istim vozi kroz Beograd,je totalni kreten.
Bas juce,gurajuci se da predjem Gazelu,videh nekog lika kako cepa bajsem tuda,
a dva metra sa strane ima sasvim finu (dobro sad,nije bas fina) betoniranu stazu koja ide uz autoput sve do Mostarske petlje.
Staza nije bas prijatna,posto je tik uz autoput,te je vazduh znamo kakav,a buka najstrasnija,
ali ko ne zeli a se penje uz prilicno strmo brdo,pored klinickog centra,
ili jos strmije iz pravca Sajma preko Senjaka,
samo da bi se okopao Autokomande,staza je itekako zgodna,jer uspona prakticno i nema.

Licno kao sto rekoh,izbegavam,ali kad nema druge razumne opcije,
i prihvatam da trpim buku,autoput je sasvim pogodna povrsina sa pedaliranje.


Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Nikola
Freebiker
Posts: 148
Joined: 29 Aug 2008, 17:23
Location: Novi Sad

Post by Nikola »

Pozdrav svim fribajkerima ..bome videvši ovo ne znam da li ću voziti uopšte nekad na autoputu :D

Ovo je citat čoveka koji je snimao: "Evo šta mi se desilo juče kada sam išao iz Kovilja za Novi Sad.
Baba 'ladno piči 120-140km/č autoputem sa jugićem, ali u pogrešnom smeru!!!

Ako pogledate 18. sekundu, videćete da je baba imala više sreće nego pameti, naime, kamion je vozio voznom (srednjom) trakom, a iza njega, krenuo je autobus u preticanje. Sva sreća pa se kamiondžija snašao i prešao u zaustavnu traku, dok se vozač autobusa premestio u srednju, voznu, traku, a baba je nastavila preticajnom trakom da vozi svojim tempom..."

http://www.youtube.com/watch?v=2v7vZXF4pC4
User avatar
Bojan
Posts: 5
Joined: 12 Aug 2008, 12:50
Location: Novi Sad

Post by Bojan »

Pa, ni po Ibarskoj mi nije bilo svejedno da vozim kad kamiondžije voze k'o nenormalni čak i na uzbrdici. Čak i kada su dve trake na uzbrdicama, kamioni mi ostave jedva pola metra, znači, prolaze mi na centimetre od kormana. A ako staneš, oduvaju te!

Dođoh, videh, batalih...
User avatar
milke
Freebiker
Posts: 139
Joined: 27 May 2006, 13:02
Location: Kraljevo

Post by milke »

Da, ima takvih kamiondžija koji jednostavno neće da uspore ili da daju malo više mesta biciklistima... Baš danas sam izašao malo na ibarsku magistralu kod mog grada na nekih 15km, i jedan šleper me je tako oduvao da sam morao da stanem i da se na miru načudim idiotizmu. Lik je došao do mene u punoj brzini i onda zapeo na sirenu ne usporavajući, te sam osim šoka od kamionske sirene još i bio oduvan na pesak pored asfalta.

U nedelju i ponedeljak sam vozio na relaciji kraljevo - ušće i nije bilo apsolutno nikakvih problema na magistrali, tokom celog puta. Rizično jeste, ali kad se mora, mora se
Post Reply