New recumbent

Sve o "ležećim" biciklima

Moderators: IRalic, Moderatori

User avatar
Nesha
Posts: 61
Joined: 20 Jan 2008, 16:04
Location: Vršac

Post by Nesha »

Drago mi je da ti se sviđa moj bent, mada iskreno mislim da je trebalo da ispadne dosta bolje da sam više obraćao pažnju na detalje... A neke ozbiljnije ture nisam pravio više od godinu dana, ali se nadam da će mi ovoga leta moj novi recumbent pomoći da to promenim.

Inače, ono što sam nazvao "beta" verzija je nešto što sam privremeno sklepao da bih što pre osposobio recumbent za vožnju (pre toga nisam nikada video uživo takav bicikl, a kamoli da sam ga vozio). Tako da sam učio da ga vozim sa običnom daskom na mesto naslona i pomalo čudnim upravljačem. Prva ideja mi je bila under seat steering i dosta sam ga vozio kao takvog. Upravljanje je bilo sasvim OK. Dosta udobno imajući u vidu da sam bio naslonjen na dasku i prvi put sam ga takvog testirao uz i niz brdo. Sa "beta" verzijom sam postigao brzinu od oko 60 km/h (nizbrdo).
Kada sam čisto radi probe postavio above seat steering rešio sam da ga takvog i ostavim, pošto tako jedini problem imam sa kačenjem kolenima o upravljač (ako je upravljač nisko, a imaš dugačke noge - što kod mene nije slučaj). ASS mi je praktičniji i pri "zajašivanju" bajka, guranju pored sebe dok hodam, pregledniji brzinomer, a kod USS sam imao i problem da nisam mogao da napravim oštro skretanje pošto mi je upravljač pri skretanju dodirivao ram. Za ovo poslednje sam sam kriv pošto sam ga tako konstruisao :)
I to je to... nikada nisam vozio ni jedan drugi recumbent pa ne znam sa čime da ga poredim. Za sada znam kako ću sledeći praviti, pošto sam kod prvog napravio par grešaka, koje ću sada, nadam se, izbeći. Osim toga, sada imam predstavu kako se vozi bent i koje uglove bi trebalo da postignem da bi mi bio udobniji.

Pozdrav

P.S. Voleo bih kada bi mogao da okačiš još koji snimak. Iz ovog ne mogu da vidim kako se drže noge pri skretanju na FWD... Naravno, ne sada nego kada bude bilo lepše vreme za vožnju :D
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

bodapro wrote: Na fotopic-u nema ni jedne fotke "ja pored benta",
A el moze onda Boda na mom bajsu :)
Image

I ja na njegovom :)
Image


bodapro wrote: Manji ili veći? Individualno! Viđao sam po netu homemade varijante od bmx-a koji svojim driverima sasvim dobro čuče..ja bih na tako čemu izgledao u najmanju ruku smešno ;)
95% cruzbike varijanti koje sam ja video su sa 26"
Ja bih samo stvar postavio drugacije: vidi gde ce ti doci sediste,tj na kojoj visini.
JAKO je zgodno ako zavaljen u sediste mozes komotno da spustis cela stopala na zemlju,
i tamo ih sa potpunim komforom drzis,dok se divis nekom lepom pogledu :)

Dakle prema svojoj visini,i duzini nogu biraj visinu sedista,tj velicinu tockova.

Duduse ima jos jedna stvar.Ja bih se pre odlucio za 26" jer je izbor guma veoma veliki.
Sa 20" ili 24" ovde radnje stoje JAKO lose,i mogu se naci samo neke gume za decije bajseve,jeftine kramponke i sl.
Nesha wrote: >2. Koliko smeta prednji točak pri skretanju? Vozio sam samo recumbent sa pogonom na zadnji točak gde je srednji pogon fiksiran za ram i ne pomera se sa prednjim točkom. Dok se nisam malo navikao, imao sam malih poteškoća pri skretanju pošto sam petom kačio točak. Kakav je slučaj kor FWD-a?
Ja sam sasvim kratko provozao Bodin bajk,i mogu da kazem da problema nisam imao (kad sam usao u stos jelte,posle nekih 15ak minuta ;) )
I stvarno,kao sto se vidi i iz Bodinih snimaka na UTube,
moze stvarno da se okrece na malom prostoru.

Jedina stvar koju sam ja primetio,jeste da kod ostrog skretanja me je nesto "vuklo" nekako iznenada u stranu na koju skrecem.
Ne bih znao tacno sta je to bilo,da li nesto oko samog bajsa,ili sam ja pravio gresku.
Ali bilo kako bilo,posle nekog vremena se udje u stos,
mada je na pocetku,barem meni,bilo tesko i da krenem iz mesta!
Posle savladavanja kretanja iz mesta (kako tako) sam se borio sa upravljacem i guranjem nogu.
Treba se opustiti,u tome je stos.Kao sto bubnjar odvojeno svira sa sva cetri uda,
tako moze i sa bajsom,samo treba vezbati :)

Inace,vozeci pored Bode,i gledajuci kako on to radi,sve deluje kao da se rodio na tom bajsu :)

bodapro wrote: Što se tiče vožnje FWD-a bilo je ludo dok se nisam navikao, sada je pesma. Za razliku od tebe ja sam imao tu nesreću da provozam Igorov RWD samo par metara, jer sam krupniji od njega, a nismo imali vremana za podešavanja. Koliko je to bilo smešno znamo samo Igor i ja..
pih, postoji i video zapis :oops:
Da :D

Sve u svemu,kada se malo savlada pogon koji se pomera,
malte ne je moguce voziti i bez ruku,bez ikakvog problema,
ili bar se meni tako cinilo.
Takodje mislim da tadasnja izvedba upravljaca nije bas sretna za tako nesto,
i mislim da bi neki upravljac tipa "open cockpit" vise pasovao na tako nesto.
To je onaj veliki,u obliku slova U,gde kolena prolaze iza volana.


>3. Koliko je komplikovano proširiti prednju vilu da bi se u nju uglavio zadnji točak?

Ni najmanje. Stavio sam je Na mengele i odvrćući ih jednostavo proširio na željeno.
Ni najmanje.A moze i bez alata ;) Stanes jednom nogom na krak viljuske,
i rukom uhvatis za vrat i vuces.
Malo jednu,malo drugu stranu,i eto :)
Ja pozadi upravo imam prednju vuljusku,razvucenu da primi zadnji tocak.



Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Nesha wrote: I još jedno pitanje: da li si probao da ideš negde uzbrdo? Da li je istina da FWD ima problema pri penjanju (da upravljač beži pošto se jako stiskaju pedale)?

Ja licno nisam probao FWD uzbrdo,ali kazu da ima problema kod jake uzbrdice i klizave podloge.
Recimo glatka slick guma,i gladak asfalt po kisi.

Ali mislim da uveliko sve to zavisi i od rasporeda tezine.
Teoretski na uzbrdici ima manje tezine nego na zadnjem tocku,
ali je pitanje da li je to u praksi stvarno problem.
Dakle doobro se raspitati kod vlasnika takvih,ili lakse- napraviti sam pa probati :D

Kao sto rekoh,meni je Bodin bajs ostavio utisak da se moze voziti bez ruku,
i ne samo u pravoj liniji.
Svakako se upravljac prakticno samo pridrzava.

Procitaj test Cruzbike-a na BROL-u
sasvim posteno,realno,a i ja se slazem sa svakom pohvalom i zamerkom iz mog kratkog izkustva voznje Bodinog.
Takodje njihov Softrider je slika i prilika prosecnog Y full sus rama koji bi ti mogao da iskoristis kao osnovu.
A i prednju suspenziju mozes zadrzati.Samo napraviti pivot point-e na virtulanom chain stay-u i to ej to.

Uz malo Googlanja "moving bottom bracket" ces naci svasta na tu temu,
kao recimo http://www.youtube.com/watch?v=tygNg_gHLWw - lowracer,zasto da ne :)
Ili http://www.geocities.com/atombikes/blaster.html

Nego,mene kopka jedno pitanje: zasto bas FWD moving bottom bracket bajk ??


Ja takodje imam na umu FWD bajk,ali sa fixnim pogonom(tzn. chain twister),
i to samo iz jednog razloga:
ceo sklop prenji tocak/vila/pogon/upravljac moze da bude "fixiran"
a zadnji deo da se ili odvaja,ili pak sklapa.
Dakle veoma zgodan folding bent :)
Nesto poput Fast FWD separable low racer-a

Image


Jedino sta meni pada na pamet,jeste da je Cruzbike klon jednostavan za izradu za nekog ko nema dostupan sirovi materijal(cevi)
da nesto sam osmisli,
i/ili da se postojeci bicikl sto vise iskoristi (prakticno se samo doda sediste,doda pogonski sklop,i prepravi upravljac)
i/ili hoce da sto manje svog/majstora varioca vremena potrosi.
Ovako samo iskasapis dva rama,i eto :)
mo
Daleko od toga da tako nesto ne moze da se vozi sasvim fino (uz malo navikavanja)
ali nekako mislim da postoji dobar razlog zasto takvih bajkova u proizvodjaca ima jako malo.
Prakticno samo Cruzbike kit,i Flevobike koriste takav nacin pogona/upravljanja.

Ako mi se zbog icega nedopada Cruzbike varijanta,onda je to neozbiljnost njegovog izgleda.
Najnabudzeniji,i najcudniji od cudnih bajseva ;-)
U sveopstoj expanziji lezecih bicikala na nasim prostorima,
mislim da treba posvetiti paznju izgledu,kako bi nas ozbiljno shvatili,
a ne smatrali za neke tamo cudake,koji nesto klepaju u svojoj garazi od iseckanih restlova starih bajseva ..
Ako se u startu moze poceti od neceg boljeg,zasto da ne ?


Nego sta meni nije jasno u svoj ovoj prici,zasto taj tvoj bent nije u voznom stanju ?
Ne svidja ti se takav koncept ?
Pomenuo si kacenje petom o tocak.
Samo da si malo vislje postavio pogon,ne bi imao problema.
Meni se to ne desava uopste.
Mogu da okrenem u jednoj saobracajnoj traci za 180 stepeni,
a da sve vreme okrecem pedale.
Sve sto treba da se uradi jeste postaviti pogon dovoljno daleko/visoko od tocka.
Da ti nastavis u tom pravcu ? Kupis koji metar neke cevi,i malo izvaris ?
Bezobrazno kopiranje nekog vec postojeceg modela je najbolji pocetak :)

Sto se upravljaca pod sedistem tice,to je svakako komfornija varijanta od bilo koje iznad,
ali ima svoja ogranicenja,pogotovo takva vrsta gde je upravljac kruto vezan za viljusku.
Ako je upravljac indirektno spojen sa viljuskom,i okrece se samo oko svoje ose na ramu,
onda je stvar nesto bolja.
Naravno treba preracunati prenosne odnose izmedju.


Sto se tice pitanja suspenzije,ja sam svakako misljenja da je lepo imait tako nesto
mada se opet treba dobro zamisliti da li je vredno tezine i komplikacije.
Velike mekane gume mogu da daju dovoljan komfor na vecini asfaltnih puteva,pa mozda malo i van njih.
Jedna stvar,sto muci svaki bent,je to sot ne mozes da prebacujes teziste napred/nazad.
Kada sa tezinom na prednjem tocku,sto ces svakako imati sa FWD varijantom,naletis na neku kratku neravninu,jos najgore negu "uvalu" u asfaltu,
prednji tocak ce da leti u vazduhu neko vreme.
Za to vreme nema ni upravljanja,a ni pogona.
Ja sam par puta "leteo" tako,i nije ni malo prijatno,
pogotovo sto sam imao tendenciju da se krecem prednjim krajem na dole :scary:

Dakle treba razmisliti o prednjoj suspenziji,pogotovo kod pogona napred,
kako se ne bi "gubila snaga" na neravnim povrsinama,a i zbog upravljanja takodje.
Pozadi takodje dobro dodje suspenzija,da "izravna" put kada treba.
Pitanje je samo da li zelis tezinu suspenzije,i komplikaciju.

Bilo kako bilo,cak i sa tvrdim oslanjanjem tockova,i tanjusnim i tvrdim gumama,
meni je daleko udobnije nego na obicnom bajsu sa istom viljuskom i gumama :)

Ja svakako pozivam na probnu voznju mog.Cisto eto,bar da probas nesto drugacije.
Steta sto si propustio priliku kada sam bio na berbi grozdja jesnenas.
Bajk mi je trenutno u fazi predfarbanja,posle nekih sitnih izmena,i novog upravljaca,
ali jeste u voznom stanju,i vise frendli sto se podesavanja za test vozace tice (volan moze da se podesava i po visini i po daljini)
a naravno,uvek moze i pogon da se izvuce za nekokg visljeg :) (ako ne zaboravim imbus kljuc)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
Nesha
Posts: 61
Joined: 20 Jan 2008, 16:04
Location: Vršac

Post by Nesha »

Igore, hvala ti na iscrpnim odgovorima... Ne znam ni sam zašto hoću baš FWD. Verovatno da bih video razliku od ovog sadašnjeg. A i nekako mi se jako sviđa da pogon prati točak u skretanju.
Ovaj moj bent i nije toliko loše ispao (za prvi put). I nisi me razumeo, JESTE u voznom stanju, samo ga ne vozim :) (nemam kad, ali nadam se da će se to uskoro promeniti). Petom zakačim točak samo kad oštro skrećem, a noge su mi u određenom položaju. Nije nikakav problem, sada sam naučio da ga vozim. Pogon ne bih postavljao više nego što je sad, možda bih ga čak i malo spustio. Recumbent mi se dopada ne zato što je aerodinamičniji i brži od klasičnog bicikla, već zato što je udobniji i hteo bih da ga vozim na duge ture. Pogon postavljen malo više nego sad bi mi predtavljao problem.

Inače, tvoj bent izgleda kao da nije "home made". Jedan je od najbolje urađenih koje sam video na netu (bar po izgledu). Jedino mi pogon deluje previsoko za moj ukus, a i voleo bih da je nazad 26" :)
Sve u svemu, jako sam se razočarao kada sam saznao da si bio u Vršcu, a da ja nisam stigao da probam da provozam bar jedan krug :( Nadam se da ćeš mi dopustiti da ispravim tu grešku...

Pozdrav!
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Nesha wrote:Igore, hvala ti na iscrpnim odgovorima...
Nema na cemu :)

Nesha wrote:Ne znam ni sam zašto hoću baš FWD. Verovatno da bih video razliku od ovog sadašnjeg. A i nekako mi se jako sviđa da pogon prati točak u skretanju.
heh :D

Pa,dovoljno dobar razlog :


Nesha wrote:I nisi me razumeo, JESTE u voznom stanju, samo ga ne vozim :)
Aha,ok .. :)



Nesha wrote:Pogon postavljen malo više nego sad bi mi predtavljao problem.
Different strokes for different folks sto bi rekli ;)

Nesha wrote:Inače, tvoj bent izgleda kao da nije "home made". Jedan je od najbolje urađenih koje sam video na netu (bar po izgledu). Jedino mi pogon deluje previsoko za moj ukus, a i voleo bih da je nazad 26" :)

Najbolji ? Eee,nemoj sad da preterujes :skroman: :)
Fora je osloniti se na vec postojeci dizajn,ili uspesno izmesati vise njih,
a pri tome gledati da detalji budu sto ozbiljnije uradjeni,sa sto manje budzotina.
Dobra farba takodje pomaze da sve izgleda svetsko,a nase ;-)

26" ? Kod mene jeste 26" i napred i nazad.
Pogon mi je u pocetku bio vislji od sedista 13cm.
Sto je onako,srednje nisko.Osecao sam da takva visina nije dobra,
bar ne sa naslonom polegnutim na 22-25 stepeni od horizontale.
Da volim uspravniji naslon,onda bi visina bila ok.
U medjuvremenu sam izvrsio modifikacije,i montiranje sedista vratio na originalnu zamisao,
i sada je pogon vislji 20cm od sedista(bez "tapacirunga")
sa sedistem na 67cm od zemlje.
Sto je dovoljno da ja sa 170cm visine spustim celo stopalo na zemlju.
Sediste na oko 60cm bi bilo daleko bolje,ali na mom ne moze da se izvede.
To zahteva ili "drumasku" viljusku za 650c tocak,koja je dosta niza od mtb 26" viljuske,
pa da se ceo ram oko nje dizajnira,i glavna cev spusti nize,
ili da je glavna cev "prelomljena" ili savijena,kao kod recimo M5 Shockproof-a ili Challenge Seiran-a

Nesha wrote: Sve u svemu, jako sam se razočarao kada sam saznao da si bio u Vršcu, a da ja nisam stigao da probam da provozam bar jedan krug :( Nadam se da ćeš mi dopustiti da ispravim tu grešku...
Bas,steta .. ali bice prilike :) Ako nista pre,onda na sledecoj berbi :)


Lezeci pozdrav! ;-)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
freevesko
Posts: 56
Joined: 25 May 2009, 02:17

Re: New recumbent

Post by freevesko »

da li neko zna gde se nalazi CG na ovom chudu od sedishta napravljenog od korpica.
odnosno koliko treba da bude udaljeno od ose tochkova (i prednjih i zadnjih) ako se uzme pravilo 70/30 rasporeda tezzine.
corovicgoran
Posts: 55
Joined: 11 Jul 2009, 21:43

Re: New recumbent

Post by corovicgoran »

[Postovani niste mi rekli o kom triciklu je rec.Uglavnom sve ih licno
proizvodim ,rucni rad.Konkretno jednosed za odrasle ima sledece
karakteristike:Sirina 0,9m duzina 2,3m tezina 22kg.Napred disk kocnice
nazad V-breik.Prednji tockovi 20" nazad 26"Na zadnjoj viljusci
amortizer.Cena oko 30000din.u zavisnosti od opreme.Telefon.063-810-5029.
Fiksni 021-6044-135.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: New recumbent

Post by IRalic »

freevesko wrote:da li neko zna gde se nalazi CG na ovom chudu od sedishta napravljenog od korpica.
odnosno koliko treba da bude udaljeno od ose tochkova (i prednjih i zadnjih) ako se uzme pravilo 70/30 rasporeda tezzine.
Za Center of Gravity se kod lezeceg bicikla obicno uzima pupak "vozaca" ;) Dakle tamo gde ti dolazi pupak, e to je CofG
Dakle ako npr imas medjuosovinski razmak od 100cm, ti za 70/30 pupak postavi na 30cm iza ose prednjeg tocka ;)

A gde je na doticnom bicilu kolege Bode, to ce vec on moci bolje da odgovori ;)


Pozz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
freevesko
Posts: 56
Joined: 25 May 2009, 02:17

Re: New recumbent

Post by freevesko »

Fala na brzom i preciznom odgovoru. To ima mnogo smisla, pogotovu u mom "suchaju", tj u sluchaju mog "shlaufa za plivanje" :lol:
Post Reply