Lezeci biciklevi ;-)

Sve o "ležećim" biciklima

Moderators: IRalic, Moderatori

IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Lezeci biciklevi ;-)

Post by IRalic »

Goran wrote:Aauuu... nisam ni slutio kakvu ću lančanu reakciju pokrenuti kada napravih onu asocijaciju na recumbent. Slabo sam pratio forum u poslednje vreme, ali sam stekao utisak da je ovo davno zaboravljena tema.

mixitron ::
Laughing Opet te je uhvatilo Laughing

Ma nije ga nikada ni puštalo, tinja to stalno, s vremena na vreme onako spontano izleti ponešto, samo na kašičicu, sve dok jednom ne eksplodira ...

Eto, nekontrolisana stimulisana emisija recumbentnog sadržaja može da krene! Smile


Da ne otimamo vec postojecu temu,a u iscekivanju admina da postavi zasebnu grupu,da uradimo to ovako :) i prebacimo diskusiju u novu temu.

Zaboravljena tema !!?? Ma sta ti !? :D
Zaboravljena nije,jedino mozda zapostavljena u diskusiji ..
Zamolio sam admina da ubaci posebnu grupu,kako se sadrzaj ne bi mesao sa ostatkom cekicare ili svastare,
a i kako bi bilo pregledno,i jeli,ljudima pred nosom :)
E sad,samo da Pedja objasni Sasi kako se to radi,pa da Sale nadje vremena ..

Ja sam od onih sto ne pricaju mnogo ako ih neko nesto ne pita ;)

Sto se mog "tinjanja" tice,od 'benta ne udustajem.
Radim naporno ne bi li sebi priustio jednog :)

Nego,da odgovorim na postavljena pitanja.

Goran wrote:Da ne bi bilo više odgovora nego pitanja, evo ja ću postaviti neka:
Koje su prednosti, a koje mane 2 u odnosu na 3-cycle rec? Pretpostavljam da je 2c mnogo stabilniji u krivinama, a 3c u npr. kreni-stani vožnji. Kod 3c treba što niže težište radi stabilnosti, ali šta je onda sa klirensom?
Može li jedan točak napred, a dva pozadi? U tom slučaju treba i diferencijal ...
Ili još bolje, 4 wheel drive. Twisted Evil

3cikli je uprednosti sa tim sto "samostalno stoji" dakle ako ga samo ostavis,
nece pasti u stranu :) doduse moze da se odkotrlja nizbrdo ako ne povuces rucnu ;)
To pruza jednu veliko pogodnost,da uvek i u svakom trenutku imas svoju personalnu fotelju, bilo da okreces pedale,ili sedis negde i uzivas u pogledu.
Kod tricikla NEMA odrzavanja ravnoteze.Bilo kod voznje bilo kod uzivanja u pogledu.
Znaci ono,uteras ga u sobu,pred TV ili comp,ciniju sa kokicama u krilo,colu u ruku i uzivaj :D

Image

(provalite lika koji gura drumasa!)


Sa 3cikla ne moze da se padne kao sa bicikla,jer ne moze da se desi da ti tockovi "uteknu pod tobom"
na nekoj klizavoj podlozi,ledu,snegu,makadamu ..

Recima Roberta Stajna sa FreeBiking sajta:
Ne znam ni dan danas zašto volim bicikle. Možda zato što mi nikada ne prebacuju kada ih maltretiram, zanemarujem i nemarno bacam na najbliži zid. Trebalo bi da ih mrzim. Sve trajne modrice dugujem biciklu. Nestabilan je u susretima sa četvorotočkašima, prokišnjava po pljusku, promaja je kada duva vetar, a ako ne motam pedale, tvrdoglavo stoji u mestu, sve dok se ne razvalim na beton. Pokušao sam sa molbama, pretnjama, ucenama ... ali ništa osim pedalanja nije pomoglo. Verovatno zato i pedalam, da se ne ugruvam...

Šta je to tako fascinantno na biciklu? Pojma nemam. Sav je bušan, neugodan i nestabilan. Ipak, kada ga ugledam, srce mi zaigra pri pomisli na sledeću vožnju. Dok su drugi momci menjali devojku za drugu, ja sam menjao svoj ukradeni bicikl za neki drugi, koji bi mi bio veran sve dok ne bi pobegao sa nekim drugim. I tako godinama, dok nisam shvatio da nije bitno kako se bicikl kome pripadam zove ili preziva, bitno je da nam je lepo dok smo zajedno. Danas imam sjajnog ljubavnika koji mi se olako uvukao pod kožu svojom hromiranom pojavom. On još ne zna da su mu dani odbrojani i da će svoj najdraži zadnji točak morati dati da se ostvari moj novi san: tricikl koji neće biti tako tvrdoglavo nestabilan, možda neće ni prokišnjavati, ali se nadam da će mi biti veran... Sa mojih trideset i pet i njegovih godinu dana, još uvek smo dobar par - i ko još kaže da su godine bitne? Bitno je samo da se volimo, sve dok nas lopov ili neki tricikl ne rastavi...
Kao sto si rekao,3cikl ima tu pogodnost da se oseca kao kod kuce pri malim brzinama,
tako da ga uvek mozes terati u pravoj liniji,bez obzira na brzinu kretanja.
Dok ces kod bicikla sevrdati levo-desno,narociti pri malim brzinama.
Kod tricikla ne moras da odkopcavas SPD kada stanes na semaforu recimo.Probaj to da uradis na bajsu ;-p

Da dva tocka imaju prednost u odnosu na 3 sto se brzine u krivinama tice takodje ne stoji.
Tricikl je brzi nego dva tocka kroz krivinu (da ne pominjemo koliko je bezbedniji),a nastabilniji je cetvorotockas.
Stoga uopste ne cudi da su u GreenSpeedu ozbiljno poceli da rade na 4tockasu,koji se dokazao u HPV trkama kao brzi od tricikla.
brzina dvotockasa u krivini je ogranicena time koliko on moze da se nagne u istu.
Koliko moze da se negne pre nego proklizne zavisi od dizajna guma.
Najbolje trkacke gume daju maksimalni ugao od negde 50ak stepeni.
Tricikl se ne naginje,ali se zato vozac istog naginje u krivini,
i prebacuje teziste mase ka unutra i sprecava podizanje unutrasnjeg tocka.
Max brzina kroz krivinu ce zavisiti od toga koliko se vozac nagne ka unutra,
od visine tezista,sirine traga prednjih tockova,medjuosovinskog rastojanja itd ..
Sve u svemu ako pravi trajk potera pravi vozac,bice brzi od svakog dvotockasa.
Btw,tricikl se ne prevrce tako lako kao sto neki misle!
Koga zanima neka pogleda neki od filmova.
Kod brzih krivina se desava sledeca stvar: kao i kod automobila,pre ce poceti da proklizavaju tockovi nego sto ce se isti prevrnuti.
To se najbolje moze videti ako se trajk potera po klizavoj podlozi,ledu na primer.
Kada gume ne mogu da izdrze vise,popustaju pred G silom i trajk pocinje da kliza prema spoljasnjoj strani krivine,
i "vuce nosom" sto bi automobilisti rekli,odnosno proklizavaju prednji tockovi.

E sad! kada ti tockovi prokliznu na dvotockasu,shvatices sta se desilo tek kada se dupetom
(ili glavom kod "obicnog" bicikla) nadjes na asfaltu ili tebi omiljenoj podlozi.
Kada pocnu da proklizavaju na 3tockasu,samo "smanjis gas",prikocis i gotovo.Niko povredjen,ni vozilo,a ni tvoj ponos.

Sto se stabilnosti tice,naravno da sto nize teziste to stabilnije.
Takodje VELIKU ulogu imaju sirina traga prednjih tockova,i medjuosovinsko rastojanje.
Sto siri trajk,i sto duzi,to je stabilniji.
Takodje i raspored tezine unutar tog trougla je vazan.
Sto vise je centar tezine blizi osi prednjih tockova,to stabilnije vozilo.
E sad,sto vise se primaknes napred,to ce zadnji tocak imati manje tezine,
odnosno trakcije.
Te se moze desiti da na jakim uzbrdicama slajfujes na klizavoj podlozi.
Dakle i tu se mora spostovati neka zlatna sredina,kako bi vozilo bilo uravnotezeno u svakom aspektu.
Posto sam vozac mora da prebacuje tezinu ka unutra kada skrece,
sto mu vise tricikl omogucavava da se nagne unutar krivine,to bolje,i to brzi trajk.
Preporucujem da se pogleda film gde ludi englez tera Windcheet-u kroz krivine naginjuci se skoro 90 stepeni!

E sad,sto nize sediste,to manji klirens,normalno.
Robert Stein smatra da je idealni klirens glavne cevi 13cm.
Glavna cev njegovih trajkova je paralelna sa zamljom,dakle klirens je svuda isti.Visina sedista je tu negde oko 25cm.
Niski sportski trajk,kao recimo Trice Micro ima isti dizaj cevi,
ali ima klirens od oko 6,3cm a sedise je na visini od 11,5cm
Kod Micra je upravljenje ispred sedista,a ne ispod kao sto je slucaj kod Steintrajk-ova tako da je sediste najnize moguce,odmah odgore na glavnu cev.
Image

Catrike Speed recimo,ima klirens od oko 5,7cm! ali je to krivina cevi,i blizu je osi prednjih tockova.
Dakle kada krene preko lezeceg policajca,nece obrusiti cev,jer je blizu osovini tocka.
Najgore mesto za najnizu tacku je ispred zadnjeg tocka.
Sediste je visoko 16,5cm a najniza tacka je na 5,7cm
Image


Najnizi je GreenSpeed SLR(stupidly low racer) sa svojih 3,8cm i 10cm visine sedista.
Image



1 napred a 2 pozadi ? mooooze :) btw,takva konfiguracija se naziva DELTA,a konfiguracija sa dva tocka napred,a jedan nazad je TADPOLE

Hase Kettweisel Image

Pogon na sadnje tockove - samo na jedan tocak,ili na oba sa diferencijalom.
Po mom misljenju los dizajn.
Extra visoko sediste,komplikovan prenos na zadnje tockove,
veliko medjuosovinsko rastojanje,lose kocenje,lose skretanje ..
jedina ocigledna prednos je klirens,mada s tim kavezom menjaca na sredini i nisko prilicno diskutabilno ..

Kucna radinost jednog Canadjanina
Image

Pogon na prednji tocak,upravljanje naginjanjem,kontrolisano sajlama i upravljacem


i cuvena Baccura/Airlite/Supertrikes i jos kako se sve nije zvala .. :-/
Image

takodje podon napred,upravljanje naginjanjem kontrolisano tako sto gornji deo rama lezi na radijalnim "gumenim" jastucima,koji rade kao opruga i pruzaju otpor pri naginjanju.


I naravno kontraverzni Vacum Velocipede http://www.pedersenbicycles.com/vacuum.htm

Image

Cudni linearni pogon,upravlja se i naginjanjem i upravljacem,a ram se "lomi" negde na pola
Mislim da bi bilo lakse savladati upravljanje jambo dzetom,nego ovom masinom ..
Jednom recju: "Riding this machine is a challenge, although it can be done"

Svaki dosadasnji lean seteer je karakterisalo nervozno ponasanje pri brzini,kao i mali precnik zaokreta.
Ovaj dizajn nikada nije zaziveo,jer se svaki normalan covek usrao od straha kada je bajs poceo da igra po putu pri velikoj brzini.

90% posto tadpole trajkova je kao na sinama cak i pri 100kmh! na nizbrdici.


Trajk je po mom skromnom misljenju najbolja stvar za touring.
Prvo imas uvek fotelju,a zatim ne opterecujes se balansiranjem kao na dva tocka,
bocni vetar,ili promaja od slepera ti nista ne mogu,
kocenje je uvek sigurno,na bilo kakvoj podlozi,nekada sa njega neces pasti .. itd itd ..
A iako padnes,padas na zadnjicu ili bok,i neces daleko,jer sedis nisko,
a kad bubnes sa visokog bicikla,pa masa puta ubrzanje,neces da rpdjes tako lako ;)
Naravno trajk ima tri traga,a ne samo jedan kao bicikl,
tako da na putevima/stazama gde su recimo duboki kolotrazi (tragovi traktora na fruskoj gori) i slicne stvari nije toliko zgodan.
Negde ce se bez problema smestiti,ali negde ne.
Dvotockasom mozes da izbegnes takve stvari.
Rupe ? opet,imas 3 traga. U praksi se radi ovako: ako ne mozes da izbegnes rupu potpuno,
onda je namerno nisanis sa jednim prednjim tockom,
a dok je udaras tezinu prebacujes na suprotni tocak,i nikom nista.
Zadni tocak je mozda i zgodniji da se nisani,posto je na njemu najmanje tezine,
te je najmanji rizik od ostecenja,ali posto ga ne vidis,malo je teze to nisanjenje,
a i drugo,ako nemas suspenziju nazad,neravnine na zadnjem tocku umeju da budu veoma neudobne.


4 tocka ? sto da ne :)

Mountain Quad (www.crank-it.com)

Image

Image

Image


Ili Greenspeed racing thing

Image

Image



4WD ? zasto da ne :D

Neki rusi su napravili 3WD trajk (na slici samo sa 2WD,prednji pogon sa diferencijalom)

Image


A iz Subotice ima allwheel drive,ali bicikl,dakle pogon i na prednji i na zadnji tocak :D
a za 4WD,pa isto to,samo jos 2 tocka i diferencijali ;)

Image




I na kraju moj omiljeni trajk :) Greenspeed prototip,3x16" carbon sediste,upravljac ispod glavne cevi,ram se preklapa ..

Image




Toliko za sada :) ima li pitanja ? :)



`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
marin
Posts: 34
Joined: 14 Oct 2005, 09:21
Location: Knjaževac

Post by marin »

Ima pitanja!
Kakav je osecaj u vratu, mislim ukoci li se posle duze voznje?
Imam, naime kod kuce fotelju u kojoj sedim (dok gledam tv), u slicnom polozaju kao oni likovi sto voze bentove. Posle odgledanog filma moram da razgibavam vrat jer nemam naslon za glavu a telo je u "zavaljenom" polozaju.
Inace odusevljavaju me recumbenti, kao npr. neki sportski automobil, nikad necu moci da priustim sebi jedan takav.
A bas bih voleo!
E da, setio sam se; a sta je sa bezbednoscu na putu???
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Meni se vrat ukoči posle duže vožnje običnog bicikla, ako rešim da je provedem ne zverajući u prednji točak :twisted: Inače, kad imaš sedište, niko ti ne brani da uzmeš komad sunđera, iskasapiš od njega nešto nalik na pilotsku protivvlatolomnu naslanjaču i turiš ga na sedište.

Za bezbednost u našim uslovima... eeeeeeehhhhhhhh
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

marin wrote:Ima pitanja!
Kakav je osecaj u vratu, mislim ukoci li se posle duze voznje?
Imam, naime kod kuce fotelju u kojoj sedim (dok gledam tv), u slicnom polozaju kao oni likovi sto voze bentove. Posle odgledanog filma moram da razgibavam vrat jer nemam naslon za glavu a telo je u "zavaljenom" polozaju.
Inace odusevljavaju me recumbenti, kao npr. neki sportski automobil, nikad necu moci da priustim sebi jedan takav.
A bas bih voleo!
E da, setio sam se; a sta je sa bezbednoscu na putu???

Nisam imao priliku da duze od sat vremena vozim 'bent,tako da licnog iskustva nemam.
Do sada nisam cuo da se iko zalio na tako nesto.
Mada moguce je da u nekom periodu privikavanja dodje to tako necega,ukoliko je sediste bas bas polozeno.
Kada se misici utreniraju i naviknu na takav polozaj,svaka neugodnost nestaje.
Naravno koliko ce ti biti udobno zavisi od dizajna sedista i ugla istog.
Sto je sediste vise polozeno,to je izrazenija krivina na njegovom vrhu,koja drzi ledja u zgodnom polozaju.

Kod jako malih uglova sedista koristi se ta izrazenija krivina,a takodje i naslon za glavu,ili vrat,
kako bi pomogli glavi da bez naprezanja misica stoji u tom polozaju.

Stvarno nisam nikada cuo da je neko imao taj problem,cak i oni ludaci sto voze Audax trke,
gde predju 500-600 km za 24 sata nemaju taj poblem,ili bar ja nisam jos uvek cuo za njega ;)

Bent sa uglom sedista od 30-35 stepeni je nesto najudobnije na svetu,cak i udobnije od sedenja u autu.
Sto je sediste polegnutije,vise se telesne tezine oslanje preko ledja,dakle eliminisu se "tacke pritiska"
Kod nesto uspravnijeg ugla,recimo 40+ stepeni,vise tezine se oslanja na zadnjicu,sto moze dovesti do "recumbent butt" sindroma.
Sto bi se narodski reklo - "usedeo sam se" ;) ali nije samo to,nego i misici zadnjce rade dok pedalas,pa ako rade pod pritiskom tezine tela,moze doci do tog "sindroma".U misicima se posle nekog vremena javlja bol,nesto slicno bolu upale misica.
Ako je pak sediste isuvise polegnuto,recimo manje od 25 stepeni,onda pocinje problem sa vratom,i potreba za podporom za glavu/vrat,osim naravno ako ne gledas napred pomocu ogledala ili ekrana i kamere,kako to rade neki streamliner trkaci,oni sto teraju 130 na sat samostalno,na ravnom.
Dakle najbolja je zlatna sredina,30-35 stepeni.

Jos jedan problem koji moze da se javi kod pocetnika jeste "hot foot",ili ti vruce stopalo.
Manifestuje se oticanjem i bolom u stopalima,a razlog tome mogu biti uzane cipele,ili pak previse mekan djon spd patika.
Nekim ljudima ne prija malo vislja pozicija pogona,a nekima je to samo pocetnicki problem,i posle par stotina kilometara se naviknu.
Ko se ne navikne,kupi bent sa nizim pogonom,pa cak nizim i od sedista.

Treba pomenuti da u bent poziciji rade malo drugaciji misici,i uticaj gravitacije na rad istih je drugaciji.
Treba malo vremena dok se misici ne naviknu na to,i dok se i krvotok navikne na to da nije potreban toliki pritisak u venama da bi krv procikrulisala tamo gde treba da cirkulise.
Bas ovih dana je zapoceta diskusija na tu temu na BentRiderOnline.com forumu i svi se uglavnom slazu u tome da se "recumbent noge" dobijaju posle 2000 predjenih kilometara.
Tada si jak isto onoliko koliko si nekada bio na obicnom biciklu,i ne plasis se uzbrdica niti sprinteva.

I da,treba pomenuti i to da je bent populacija uglavnom starija,preko 40 godina uglavnom,i to u united states,gde su najpopularniji.
Na bent se dosta ljudi odlucuje kada su nekim fizickim nedostatkom spreceni da voze obican bajs,ili im isto nije preporucljivo.
U sjedinjenim drzavama je stvorena slika bent ridera koji ima dugu sedu bradu i ima jedno 150 kila min. poznatiji kao FOG (fatt old guy)
Nesto kao bajker,samo ne na Harliju,nego na biciklu ;)
Tamo su mladi i jaki vozaci uglavnom zaludjeni Lensom i onim drugim narkomanom ;) pa vise vole da se utegnu u helanke i sarene drecave majce i nabiju guzicu na mali sicusni plasticni ili karbonski klin* i krive vrat u pokusaju da vide nesot dalje od svog prednjeg tocka.
(* - eng. klin=wedge - odatle pomalo "pogrdan" naziv za uspravan bicikl [upright] - wedgie)
Glavna karakteristika im je to da se uvek krecu u coporu od namanje 6-7 biciklista (sto vise to bolje),koji zauzmu ceo put i ne sisaju nikoga.
Oni koji su malo vise opusteni,se ugledaju na svoje mtb idole,uglavnom one koji se do vrha voze zicarom,a zatim se spustaju nizbrdo suludom brzinom,vicuci "cool dude!".
Treca varijanta je da se ugledaju na one sto lome bicikle i rebra skacuci sa visemetarskih zidova i tome slicno ..
Nikoga ne interesuje da svoje uzivanje u pedalanju pretvori u nesto udobno,
i da stvarno uziva u tome,bez bolova,i da vozi brze i dalje nego ikada do sad.
Javno misljenje je da su recumbenti bajsevi za iznemogle starce,ili kako je to strucno opisao jedan serviser u servisu Pirana "taj pederski bicikl"
Tako da sve komentare od strane korisnika recumbenta treba uzeti sa umerenom dozom soli,
i biti svestan toga da njih uvek nesot boli,zbog ovoga ili onoga.
Naravno medju njima ima i jakih i zdravih vozaca,koji se trkaju,obaraju rekorde i sl.
Pa i sam Sam Whittingham,pedalajuci Varna Diablo 2 je oborio svetski rekord u brzini (200 metara,leteci start) sa 130,36 km/h,a covek ima 34 ako se ne varam,a Fast Freddy Markham koji je svoj Gold Rush poterao 123.9km/h na Battle Mountain-u pre par meseci ima 49 !

Sto se bezbednosti tice,stvari stoje ovako:

- bent bicikl se na putu tretira kao i klasican bajs,dakle kao usko vozilo sa jednim tragom,kojem nije problem da malo skrene sa puta,pa ako treba i da potera po kanalu, kako bi dopustio da ga vozac auta iza obidje,jer se on jeli strasno zuri,i nema 3 sekunde vremena da saceka da vozilo iz suprotnog pravca prodje :-/

Cenim da bi se kod nas mozda davalo malcice vise prostora,
naravno samo u retkom slucaju da vozac iza stvarno primeti da je na putu pomalo neubicajeno vozilo.
Ono sto je neuobicajeno izaziva i skrece paznju,i prirodan instinkt coveka je da se "cuva" svega sto je nepoznato i neobicno.

Zaustavi nasumece vozaca automobila koji dolazi iz Novog Sada recimo,
i pitaj ga koliko je biciklista obisao na putu do Bg-a.
Odgovorice ti da je pretekao 2-3 bajsa,a stvarno je pretekao mozda i 10 ali ih se uopste neseca.A opet,mozda se nece setiti ni jednog ;)
A ako je usput pretekao recumbenta,pa i jos tricikl,setice se itekako,
i bice u mogucnosti da ti kaze kakvu je majcu imao na sebi i koliko brzo je isao.

- tricikli dobijaj MNOGO vise prostora na putu,i samo zbog cinjenice da IZGLEDAJU siroko.
Prosecan trajk je mozda 10cm siri od volana obicnog bicikla.
Dakle svaka prica da je trajk siri nema rezona.
U stvarnosti trajk ce zauzimati malo vise prostora na samom putu,
zato sto ima dva tocka napred,i nemoze da "visi" preko ivice puta svojom desnom polovinom kao sto to moze bajs.
Btw,voziti bajs tako blisko ivici je veoma opasno,i cak sta vise ohrabruje automobile da preticu kada drugo vizilo ide u sustret,
i takaodje ohrabruju vozaca da uopste ne predje sredisnju liniju,i prodje ti na 10cm od volana svojim retrovizorom.
Ja kada vozim bajs,nikada ne idem ivicom,nego "branim" svoj metar u traci.
Kada bi vozio trajk,i desnim tockom isao 15-20cm od ivice,zauzimao bih isti prostor kao na bajsu.
Dakle i bicikl i tricikl efektivno zauzimaju manje-vise isti prostor na putu,ali trajk deluje siri i zato dobija vise prostora.
E sad,ima tu jos par fora.Trajk je nizak,i vicini automobila ce glava trajkocikliste doci ispod nivoa prozora.
Kada te auto obilazi,obilazice te u sot sirem luku,jer hoce sve vreme da te ima u vidnom polju,a ne da mu se zagubis negde,pa da misli dal si pod tockovima ili nisi ..
Takodje pomaze to sto na prvi pogled deluje kao vozilo za invalide,pa vozaci ukazuju vise postovanja i brige prema istom.

Sto se same bezbednosti vozaca tice,tu je stvar mnogo bolja nego kod klasicnog bajsa,
jer ako dodje do toga da padnes,padas ili na bok/zadnjcu,
ili nogama napred,a ne prvo glavom kao kod uspravnog bajsa.
Sama pozicija je niza,dakle i ti je u prednosi,jer se pada sa manje visine,
dakle masa put ubrzanje nema tolikog efekta ;)
Sa trajka se jaaako retko pada,a i sve da se izvrnes,nist astrasnmo,jer ti je zamelja samo 20ak cm od tvoje zadnjice ;-)

E sto se finansijske strane tice,cinjenica je da su svi danasnji recumbenti rucne izrade i narvno u malim serijama.
Onoga dana kad se pocnu masovnije poroizvoditi pocece i cene da padaju.

Najjeftinije sto se moze dobiti na ovim prostirima je Stientrikes iz Subotice.
Rolling frame,ili ti ram sa sedistem,uprvljanjem i tockovima kosta oko 1000 ojra.(za tacnu cenu se obrati [url=http:www.steintrikes.com]Robertu[/url]) i treba ti znaci jos jednmo 300 za kocnice i pogonske komponente.
Robert je takodje poceo nesto da radi u u pravcu bicikala,
i cini mi se da bi oni trebalo da budu nesto jeftiniji zbog svoje jednostavnosti i manje materijla i rada.

U usa bicikli startuju sa nekih $600,a trajkovi od $1300

Na zapadu evrope,narociti u Holandiji,Danskoj i Belgiji je i trziste polovnjaka prilicno razvijeno,i bent star recimo 2-3 godine se moze naci u pola cene.
Uglavnom su to bicikli holandskih proizvodjaca,kao sto su Challenge,Optima i M5

Jedan momak iz Hrvtske je prodavao svoj Challenge Huricane na FreeBiking Berzi (sada na ciklonautu) za 450 evra ako se ne varam.
E sad,kada bi neki od uvoznika nabavio neki 'bent .. :) to bi bilo extra

Ako ne,uvek postoji samogradnja :)
Ako umes da varis,i imas sa cim,mozes da napravis 'bent za jako male pare,
u zavisnosti od cega kreces,i sta imas od delova.
Ako ne,uvek mozes da nadjes nekog majstor ada ti to povari gde sta treba.
Konverzija BMX-a moze da kosta par desetina evra,
a ozbiljniji bajs od dobrih i novih cevi moze da kosta recimo 50al evra da napravis ram,i ostalo bajk delovi.


Eto,to je ukratko odgovor na postavljena pitanja :)
O svakoj tacki moze da se detaljise na dugo i na siroko .. ali o tom potom :)


Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Kad vec pominjemo tih 1000 ojra,da podsetim da neki "bolji" hardtail mtb,
recimo LX/Deore mix oprema i neki entry level hidraulicki diskovi,
SunTour ili Manitou Axel viljsuka, kosta isto toliko koliko i hand made to your butt size tricikl !


`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
marin
Posts: 34
Joined: 14 Oct 2005, 09:21
Location: Knjaževac

Post by marin »

Havala ti na iscrpnim odgovorima.
Vidi se da si stvarno bent fan.
Mogu ti reci da se lozim polako na trajkove, u svakom slucaju, vec neko vreme mi skrece pazniu sve sto vidim u vezi recumbenta.
Mozda je to zbog mojih godina. Kao sto rece te "pederske" bicikle (nije mi jasno zasto pederske) voze stariji od 40, ja sam u toj grupi vec uveliko sa svojih 47.
Pisi dalje, ne samo kad te isprovociraju, vec i kad naidjes na nesto zanimljivo i novo.
Imam utisak da mnoge interesuje ova tema, ali se zbog onog "pederski bicikl" ustezu da pokazu interesovanje.
Pozdrav.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

marin wrote:(nije mi jasno zasto pederske)

Covek se bukvalno tako izrazio,ali u kontekstu sledecem:

"Pederom" se smatra neko ko je slabic,i ne moze da izdrzi bol koji mu donosi obican bajs.
Nije dovoljno jak da to izdrzi.
Ono kao,tvrdo malo sediste i pogled u prednji tocak su olicenje muzevnosti .. :roll:

A jos ako taj 'bent ima male tockove (npr 20") e tek je onda 'derski bajs,
znas ono,nije dovoljno jak da bi terao veliki tocak ;)

Bilo kako bilo,vizeci 'bent bices definitivno proglasen za cudaka! Sto manje selo,to ces veci cudak biti ;)


PS: nema na cemu,zadovoljstvo mi je :)
`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Mislio sam da se u našem jeziku koristi druga odrednica za takve, isto na "p" :)

A malo tvrdo sedište je sigurno znak muževnosti - propadajuće :lol:
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

mixitron wrote:Mislio sam da se u našem jeziku koristi druga odrednica za takve, isto na "p" :)
Pa sad,nisam hteo da lajem ;-) ipak smo na javnom mestu ;)

A tvrdo malo,nabijeno duboko izmedju .. pa da,ko je tu ustvari gej ? :D
Znas kako psiholozi to zovu - projekcija ;) kao 'benteri su p..,kao ono ustvari .. ;)


Ja bent biram prvenstveno zbog udobnosti,jer me ista sprecava da dnevno predjem vise od 70-80 km i da mi bude prijatna ista ta razdaljina sutradan,i preksutradan ..
A onda je tu i cinjenica da je brzi,a u slucaju trajka i mnogo ZABAVNIJI :)
Cudak vec odavno jesam,posto vozim bicikl dalje od svog sela,i to samo iz zadovoljstva,
tako da mi to sto cu biti jos veci cudak bas i nece doci kao iznenadjenje ;)
A zamisli kad bi jos culi da sam bio u planini i spavao u satoru ! Eeej,nesmem to ni da spomenem,odma bi me spalili na lomaci LOL :)

`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
Istar Genome
Posts: 50
Joined: 13 Apr 2005, 22:39
Location: Zajecar

Post by Istar Genome »

Posle ovih divnih slicica samo moze voda da ti podje na usta,ja umalo da poplavim racunar...! :wink:
Nema mesta gde mozete traziti um
on je kao otisci nogu
ptica na nebu.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Kada se 40godisnjaci ponasaju kao deca .. http://www.youtube.com/watch?v=R-Z9ouPMVKU

ne bojte se,video traje samo 14 sec,dakle minut dva na dialup-u ;)



`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

Počinje malo da me smeta kada pročitam robert stein ovo, pa Robert Stein ono... Alo bre, pa uzmite lepo metar u ruke, smerite malo noge i leđa, pilu u ruke i pilaj! Posle malo šarafi ili lepi, zavari (whatever) i nema više razloga da cvilite kako nikada (oh sudbe tužne! - ...ma gde je onaj smaljli što kaže "prc"...) znači, oh jadan ja, nikada nećem imati lezikolo...
Kad sam blago meni 2000 počeo, imao sam samo ludu ideju, polomljenu prednju mtb viljušku, parče cevi od Ladinog auspuha i tri potpuno različita točka od ruskog poni-mini bicikla. Od školske klupice sam nakalamburio sedište, sve naduvao sprejem u boji, seo i odvozio se do Boleta u Novom Sadu i sledeći dan nazad. Mojmene da mi kažeš da je sad važno prvo imati kilo evra da se želja realizuje u ideju koja se kotrlja. Realno gledano, za početak je najvažnije imati ŽELJU, ideju i tek nešto siće za materijal. Ram se može uraditi od recimo 1.6mm materijala (debljina zida cevi), obična čelična cev dostupna u svakoj gvožđari a ZOX i dan danas radi od ST37-2 (što kod nas dođe Č03xxxx) znači negerantovani sastav i kvalitet a može zarad jednostavnosti da se iskoristi i 40x40mm kvadratna cev... Nazad, može da se doda ili otpilana zadnja viljuška nekog slupanog bicikla ili da se preradi neka prednja vila. Zašto večito plačete za Marzochi i Rock Shocks? Pile u ruke i da vas vidim da se smešite... Suze ostavite za nesposobne...
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Post by Dejv »

@Ralic
E takav tricikl ja ocu... tako nesto sam zamislao... samo sam ja mislio dva nazad a jedan napred ali moze i ovako :)

@Stein
Al si pokopao sve ljude ovde sada....
Al postoji tu i jedan drugi problem... npr neki od nas nemaju gde da smeste tricikl... zivi se po stanovima... ne zive svi u AP Vojvodini...
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
User avatar
bodapro
Posts: 91
Joined: 08 May 2007, 11:22
Location: Sremska Mitrovica

Post by bodapro »

potpuno se slažem sa tobom Roberte...internet je pun handmade bentova
da li si se sretao sa FWD modelima, mislim pre svega na cruzbike.com klonove i slično,
ne na one low-racer fwd twist-chain varijante...?
e, sad...kod mene sve to ide sporo jer izmedju ostalog častim sebe sa svim potpuno novim delovima,
a granica i carina su čudo pa se čeka na još neke sram-ove komponente
da li sam napravio dobar izbor:
-pr.točak remerx grand rock
-shifteri sram sx 5
-pr.menjač sram 3
-zad.menjač sx 5
-gume tioga 2.10 pa kako se pokažu
čekam na :
- sram 9-faz PowerGlide 950 11-34z
- lanac sram pc 951
- zadnja glava deore fh-m530
uzgred, neki me ubedjuju da je sram 5.0 noviji od sx 5 ?
cene su imače niže nego u Bg..

kako nameravam da zad.točak pletem sam muči me kao prvo dužina žbica,
izbor načina tkanja (da se točak ne napreže previše sa mojih 105kg)...
odgovaralo bi mi zbog konstrukcije (kao i Igoru) i širine gume da Rim u odnosu na kasetu i Hub
bude postavljen centralno (kraće žbice sa jedne - duže sa druge strane) ali me interesuje da li to
utiče na svojstva tako upletenog točka i opet problem sa dužinom žbica??
kopao sa i po http://sheldonbrown.com , čačkao i po spocalc - u ali mi ne polazi za rukom...
http://www.damonrinard.com/spocalc.htm
Rim 559x19:
http://www.remerx.cz/index.php?remerx-r ... #GRANDROCK
Hub, Deore FH-M530:
http://cycle.shimano-eu.com/
bilo kakav savet dobrodošao!!

ko je zainteresovan za sedište:
http://www.archive.org/download/Hardshe ... t_seat.pdf
http://www.archive.org/download/RibSeat/Rib.PDF
http://recumbent-canada.blogspot.com/
moje je skoro gotovo, stim što za sam za sam sedišni deo koristio tanku šper-ploču
celo je sedište je zapravo recycle od gajbica Peras Argentinas (argentinska kruška) :)
i mogu vam reći da je prilično udobno i bez sundjera (slike kačim kad sve bude gotovo)

pozz...
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Post by Dejv »

Imash na sajtu dtswiss-a odlican kalkulator za duzinu zbica koje su ti potrebne - ali za standardna pletenja - mozes da uneses preko koliko prelaza zelis da ti bude pleteno...
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
Post Reply