Jos jedan domaci RECUMBENT se zakotrljao :-)

Sve o "ležećim" biciklima

Moderators: IRalic, Moderatori

IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Jos jedan domaci RECUMBENT se zakotrljao :-)

Post by IRalic »

E pa drage moje,i dragi moji, freebikeri, posle godina menjanja bajseva,sedista,volana i rogova,konacno sam pronasao udobnu poziciju,lezecu :D

Prvobitna zamisao je bila dual 26" highracer,

Image



ali zbog nekih promena u poslednjem trenutku sediste je doslo previsoko,
i morao sam staviti 20" tockove,kako bi komotno mogao da dotaknem tlo nogama.


Image

Image

Ovo sto vidite je manje vise finalna verzija.
Ostaje da se uradi mala korekcija polozaja upravljaca,treba da dodje malo blize grudima,kako nogama ne bi bilo tesno.
I mozda jos nosace bisaga pod sedistem,i tako neke sitnarije treba odraditi.
I naravno da se udari farba :)

Osecaj u voznji je extra :)
Sada mogu opusteno da uzivam u lepoti okoline,a ne u lepoti prednjeg tocka,odnosno lepoti asfalta 1m ispred istog ..
Bolja aerodinamika se itekako oseti,sa tim da treba sada "nabiti" 'bent misice,jer radi malo drugaciji set misica,
a i krvotok treba da se privikne na to da nema pomoci gravitacije,da bi se vozilo brze.
Trenutne prosecne brzine su to negde kao i na obicnom bajsu,
jedino mi se cini da na uzbrdici idem malo sporije,
ali posle nekih 2000km na recumbentu dobijaju se bent misici,
i tada ce tek biti moguce oceniti brzine.
Test na nizbrdici je odmah pokazao da je bent brzi,i to znatno.

U subotu sam se sa nekolicinom freebikera provozao oko Ade posle biciklijade,i imali su priliku da probaju krug :)
Ugi je odradio podosta fotki,tako da cim ih "izradi" postavicemo ovde,nadam se :)


Sto se tehnicke strane tice,evo par karakteristika:

Ram je izradjen od ST52BK ladno vucene precizne bezsavne cevi (jace od CrMo)
Zadnja viljuska i boom se izvlace/podesavaju,tako da osim podesavanja medjuosovinskog rastojanja,
i pozicije pogona (da primi nizeg/visljeg vozaca) moze i da se izvadi radi trasporta recimo.
Glavna cev je dugacka 80cm,tako da cenim da ceo bajk moze da se spakuje u jedan kofer,sa sve tockovima,a mozda i sedistem.

Zadnja viljuska je "obicna" celicna viljuska,iz Caprjola.
Upotrebio sam je zbog jednostavnosti "izrade".Trebalo je samo odseci visak steerer tub-a i zavariti,i naravno razvuci je hladno na 135mm drop out distance,i navariti drop out-ove naravno.
Rupa koja sluzi za kacenje lowrider paktregera je zgodno dosla kao tacka gde se oslanjaju potpore sedista.
Takodje mi se vizualno svideo izgled takve zadnje viljuske,kako se stanjuje prema krajevima,i krivinu koju pravi.
Krivina takodje daje ofset od glavne cevi,stavljajuci osovinu u takav polozaj da lanac prolazi bez problema.
A da,takodje je i dodat nosac za disk kocnicu.

Sediste je staklo/plasticni kompozit,sa 'breathable' tapacirungom

Stub upravljaca (stem) je doniran od nekog elektro skutercica (hvala Robertu :) )
Podesava se po visini,a sam upravljac je izradjen od dva nezavisna dela,
koja ulaze unutar stuba,i onda se pritezu na zeljenoj poziciji.
Dakle upravljac je podesiv po sirini,a moze i da se rotira napred/nazad.

Ruta lanca ide preko dva idler tockica,sistemom over/under
Putanja je prilicno cista,tako da bi moglo i bez njih,naravno sa upotrebom teflonskih cevi za lanac,
kako isti ne bi landarao naokolo,i skakao i udarao u sediste kada se cimne pedala,ili prelazi preko neravnina.

Pogon se sastoji od Tiagra 52/42/30 pogona,8 brzinske Shimano kasete 11-30 koje salta SRAM 5.0 grip shift,sa SRAM 3.0 zadnjim menjacem.

Felne su JetSet Aero,sa 24 zice upletene u pozadi Bitex,a napred Quando disk nable(glave).Ja pravio tockove :D
Zadnji tocak nema dish,znaci centriran je u sredini tela nable,
sto daje jaci,podjednako utegnut tocak,a prvenstveno daje prostora za siroku gumu,
kako prljavstina sa gume ne bi zavrsavala na lancu,kada je lanac u prvoj brzini,a takodje nema bojazni da ce kavez menjaca ikada dodirivati gumu.
Mesta u viljusci ima dovoljno i za siru gumu,od sadasnje 1.75"

Kocioni sistem se sastoji od Bitex mehanickih diskova,sa Avid SD7 rucicama (na slikama je napred V-brake,posto jos nemam viljusku za disk)

Ah,da,bajs mi nije pri ruci sad, a dimenzije ne znam na pamet,osim medjuosovinskog razmaka od 1150mm :)
Tezinu jos ne znam,posto kuhinjsku vagu u vreme sklapanja nisam imao (da izmerim pojedinacne komponente,pa saberem)
a nemam ni neku drugu kojom bi mogao da izmerim ceo bajs)
Ali znam da su kociona klesta sa rotorom teska 285g/komad,
a sediste sa sve podlogom tesko je tacno 1200g (bez podloge 900g)


I tako .. ima li pitanja ? :-)



Lezeci pozdrav! :D
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
random
Posts: 148
Joined: 11 May 2006, 23:59
Location: NBGD

Post by random »

Cestitke! Novi 'bent će uskoro jezditi kojim prostranstvima? 8) Da li ćeš ga isprobavati offroad, ili nije baš predviđen za to?
Gde si nabavio pogonsko-menjački deo? (Ova kombinacija mi ne zvuči loše za oživljavanje jednog teškog metalnog krša, za male pare, radi obavljanja funkcije pomoćnog bicikla.) Kako si ga ukomponovao (ima raznorodnih delova)?
S obzirom na male točkove, koliko km/h bi sa tim moglo da se izvuče po ravnom?

Mnogo pređenih km, dobar asfalt i duge nizbrdice želi ti,
random :D
= \¯¯\° _(zzz...)
( ) / ( )
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

random wrote: Mnogo pređenih km, dobar asfalt i duge nizbrdice želi ti,
random :D

Hvala,hvala :-)


Pa za sada ce biti srecan ako bude jezdio na relaciji kuca-posao,
i poneki djir u okolini kada se nadje vremena ..
Za leto je u planu neka Ukrainsko/Poljska tura,ali o tom po tom ..

Offroad,pa nije da je projektovan za tako nesto,ali moze,sa sirokim mekanim krampoknama da se komotno zadje na naku Kucajsku dzadu i sl. dobre makadame i zamljane puteve.

Dizajn je takav da je kasnije moguce dodati gotov zadnji trougao od SteinTrikes Nomad modela,znaci suspendovan 20"
a napred naravno se moze staviti suspendovana viljuska.
Tako bi svakako bilo mnogo udobnije na bazpucima.
Nikada to nece biti mtb,ali na prosecnu freebiking turu po planinama moze da podje.

Pogonsko menjacki deo je uglavnom iz Caprjola ;-)
5.0 8speed shifter bese nekih 650din,a menjac 900 i nesto.
Lanac je Shimano IG31,mislim da je oko 350din po komadu (treba oko 2,5 duzine)
Tiagru sam onomad uzeo polovnu u Pirani,za,hmm,ne secam se cene .. svakako povoljnije od nove ;-) a i triple je,a tripla ovde novog nema ni sa lek ..

Kako mislis razno raznih delova ?

Raspon prenosa je od 20 gear inch-a za najnizi prenos,i 94 gear inch-a za top gear.
To prakticno znaci da je najveca brzina,sa sadasnjim 175mm polugama limitirana na nekih 60-65 km/h
Ja sam najbrze terao samo 52kmh,nizbrdo.Jajaste gume ne daju brze,jer "tresu"
Kad nabavim neke ispravne gume,probacu koliko moze da se potera.
U planu je naravno skracivanje poluga pogona,sto bi omogucilo vecu kadencu,i sa tim vecu max brzinu.
Ali ne jurim brzinske rekorde,te je i ovako dovoljno ;-)


Evo par slidzica od subote,kada je odrzana i mala skola voznje recumbent bicikla :)
Moram da pohvalim polagace,da su svi savladali tehniku za kratko vreme.Ipak je to samo bicikl :)


Ugi se brzo opustio posle pocetne nervoze
Image

Vlada
Image

Jedino je Jadranki odgovarao polozaj pedala i volana :)
Image

Milos napada Jeep ;-)
Image

Moja malenkost u toku Biciklijade
Image

A posle smo udarili krug oko Ade :)
Image
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
markowe
Freebiker
Posts: 52
Joined: 19 Apr 2006, 14:23
Contact:

Post by markowe »

Bajk je ekstra, samo kad ima bocu za vodu! :)

Zar nije problematican tako dug lanac, deluje mi predugacak, kao da bi mogao da bude sklon rastezanju i kidanju, da ne spomenem spadanju? A zar i ne trlja tu gde si ga prekrstio?
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

markowe wrote:Bajk je ekstra, samo kad ima bocu za vodu! :)

Zar nije problematican tako dug lanac, deluje mi predugacak, kao da bi mogao da bude sklon rastezanju i kidanju, da ne spomenem spadanju? A zar i ne trlja tu gde si ga prekrstio?
Bez boce nista :D

Probelmatican ? Predugacak ? Ma neee ..

Ako hoces kratak,onda mora pogon na prednji tocak,sto i nije bas prakticno.Za trkacku masinu ok,ali za every day bajk ne bas.

Ne znam kako bio bio sklon rastezanju,pa ni kidanju .. lanac ko lanac,duzi il kraci,isti djavo :)
A da,nije ni sklon spadanju,kada je nategnut preko idlera,nema gde.
Doduse nisam jos stavio "granicnik" na idler tocku (parce lima,kao sto ima na zadnjem menjacu npr),
koji ne da lancu da izadje,tj spadne sa tockica,pa kada predjem preko jace neravnine,a nema pritiska na pedali (lanac opusten) ume da spadne sa tockica.

Ne,ne trlja tu gde je ukrsten :)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
random
Posts: 148
Joined: 11 May 2006, 23:59
Location: NBGD

Post by random »

Kada sam rekao raznih delova mislio sam na kombinaciju drumski pogon, MTB kaseta i zadnji menjac, i ? prednji menjac. Cini mi se (ali ne mogu da tvrdim) da je tu moralo da se malo ceprka oko podesavanja za koja nisam strucan, a ovaj drumski pogon mi zvuci kao dobra ideja za bicikl koji nece gledati mnogo makadama.
= \¯¯\° _(zzz...)
( ) / ( )
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

random wrote:Kada sam rekao raznih delova mislio sam na kombinaciju drumski pogon, MTB kaseta i zadnji menjac, i ? prednji menjac. Cini mi se (ali ne mogu da tvrdim) da je tu moralo da se malo ceprka oko podesavanja za koja nisam strucan, a ovaj drumski pogon mi zvuci kao dobra ideja za bicikl koji nece gledati mnogo makadama.

Pa ne,nema sta.
Kapacitet menjaca pokriva sve,dakle nema viska ili manjka lanca,
duzina lanca se odredjuje prema pogonu i kaseti ..
Jedino sto je prednji menjac neki Shimano od 250 dinara,sa krivinom za 42/44 najveci zub.
Sa 52 radi ok,nema problema kod prebacivanja,samo sto se mora korektno podesiti visina menjaca.
Ne vazi ono pravilo iz uputstva,gde ide 1mm izmedju kaveza menjaca i zubca,jer onda bi donja strana udarala u zupcanik.
Dakle malo se poigras,i radi.

Sve ostalo ne zahteva nista vise od uobicajenog podesavanja pri instalaciji nove komponente.

Tu tiagru sam ja do sada terao na onom crnom celicnom ramu.
Jedino na sta trebas da obratis paznju,jeste da li ima dovoljno mesta za vece lancanike,
dakle da lancanici ne kace za ram (chain stay)
Kod nekih mtb ramova chain stay ima takvu krivinu i oblik,da je nemoguce staviti vece od 44z.
Kod jeftinog celicnog verovatno nece biti problema,jer su predvidjeni za 48z najveci.
Takodje obrati paznju na chain line,dakle korektna duzina osovine pogona.

Ja bih sada nabavio neki double drumaski,recimo onaj Shimano A051 i stavio ga na taj crni ram,pa da imam normalan bajs :) kad mi neko dodje u goste i tako to ;-) U sustini samo mi pogon i fali na njemu,da bude u voznom stanju.A da,i shifter za prednji menjac ;-)



pOZzzzzzzzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
random
Posts: 148
Joined: 11 May 2006, 23:59
Location: NBGD

Post by random »

Sad vidim, nego sam mislio da bi tu bilo problema oko chain stay-a, jer mozda pogon i kaseta za MTB i drum nisu kompatibilni, pa bi krkljalo. Ovako vidim da moze da se uklopi.
= \¯¯\° _(zzz...)
( ) / ( )
User avatar
bodapro
Posts: 91
Joined: 08 May 2007, 11:22
Location: Sremska Mitrovica

Post by bodapro »

veliki pozdrav i sve čestitke Igore...

u tvom postu http://forum.freebiking.org/viewtopic.php?t=206 sam se prvi put upoznao sa pojmom recumbent i od tada tragam za planovima i idejama o diy... prvi sa kojim sam se sreo bio je neki LWB sastavljen od dva "donirana" bike-a...pa trike...pa burley coosah... ali me to nije zadovoljilo pa sam se zaustavio na SWB mašini upravo ovakvoj kakvu si ti i napravio...

(moram da napomenem da ne stojim najbolje sa bike terminima pa mi oprostite što često koristim 'stare' termine ili opisno ukazujem na neki deo bicikla)
zašto? moja ideja je da frame bude što je moguće jednostavniji, da mogu, osim par detalja, sve da odradim sam elektrolučnim aparatom...i gotovo da sam počeo da pravim http://www.recumbents.com/WISIL/jig/bike_jig.htm ali mi se tvoje rešenje sa podešavajućom zadnjom viljuškom i boom-om čini kao elegantnije...odradiš delove- skopiš - nacentriraš - zavrneš i to je to...
naravno, osim samog frame-a svi ostali delovi treba da su standardni..
nameravam da bent koristim pre svega na relaciji posao-kuća i za uobičajnu vožnju po gradu i poneku vožnjicu do fruške gore...
za razliku od tvoje prvobitne zamisli 26" dual ja sam se odmah ograničio na 26" rear+ 20" front... prednju viljušku sam planirao da uzmem novu od bmx koja ima i nosače za v-brake (caprjolo ;) ~350din)
zadnji menjač i shifter upravo one koje si ti preporučio, prednji menjač za početak onaj koji trenutno imam - kineski...prednji točak 20" classic...zadnji točak mi predstavlja problem jer imam nedoumice da li da
upletem nove žbice (caprjolo) na classic čelični obruč ili da naručim nov točak (recimo neki mavic sa sram 8-9-to fazom)...naime, nisam siguran da li je problem u mojih ~106kg mase (190cm visina) ili je problem u nekvalitetnim žbicama ali malo-malo pa neka strada(gradska vožnja), sa druge strane pročitah negde kako je preporučljivo na bentu imati što šire gume (najšire što sam našao u SM su 26x2.10 sa kramponima) a ja se pri tom toliko ne razumem da ne znam ni da li ta guma može na standardni točak...zaista ne znam izraz pa ću pokušati opisno: "nosač" ili cev koja "nosi" srednju glavu sam nameravao da uradim kod strugara... da mi on dakle po dimenzijama originalne cevi napravi novu u ureže odgovarajući navoj...pretpostavljam da je cev prednje viljuške standardnih dimenzija... ako ne i ona na doradu kod strugara...stub upravljača - budženje, upravljač isto tako ili ću da pokušam kod komšije koji ima "apipong?" mašinu za savijanje cevi pod uglom...za potpun užitak tu je i sedište za koje nisam siguran šta da radim..planove za ligeštul varijantu imam ali mi ona deluje prikladnije za trike a takvo kao tvoje pretpostavljam nema da se kupi u srbiji...
a uuu, svašta ja nalupetah ovde u sitne sate...
saveti....?
sugestije...?
bilo šta što bi me eventualno vratilo na pravi put...plata leže sutra, pardon, danas :) a već od ponedeljka krećem sa kupovinom cevi i delova,
i ako nije problem koje su dimenzije cevi (mislim na prečnik i debljinu zida i jedne i druge)

pozz. i hvala ma strpljenju ;)
User avatar
bodapro
Posts: 91
Joined: 08 May 2007, 11:22
Location: Sremska Mitrovica

Post by bodapro »

eh, da...
-26+20" jer nameravam više da sedim nego da "ležim"...mislim da ću tako dobiti "uspravniju" varijantu...?
-idlera sam mislio da rasporedim dva...možda od običnih kugličnih ležaja (imam ih gomilu) na koje nabijem profile od tvrde industrijske plastike (biće i toga) ;) ili od rezervnih točkića za rolere...cena će odigrati presudnu ulogu...
-spominjao si i teflonske cevi za zaštitu lanca i od lanca...nisam siguran da li ih ima kod nas mada sam video na nekom Rans-u najobičnije pvc cevi zakačene vezicama za frame...

pozz.
alazovic
Freebiking druid
Posts: 773
Joined: 02 Feb 2005, 15:41
Location: Kraljevo, Srbija
Contact:

Post by alazovic »

Jel bre Igore, da ti nije na ovom čudu suviše visoko težište?

Kako vidim, ima dosta lufta da se spusti, samo što onda ne bi mogla da stoji jedna glavna cev već bi morala ili da se lomi, ili da idu dve cevi oko sedišta...

p.s. smanji malo veličinu slika ili još bolje - ostavi samo linkove jerbo će ovi sa modemom imati tantalove muke da prate thread...
Image
There lie the woods of Lothlórien!...There are no trees like the trees of that land.
For in the autumn their leaves fall not, but turn to gold...
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Post by Dejv »

I meni deluje malo povisoko - ali opet... mozda covek hoce da bude sto dalje od bara, auspuha....

Jel ga vozis po drumu? Kako se ophode vozaci prema tebi?
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Hmm,cudno .. vec mi je neko od testera na Adi pomenuo to viskoko teziste

Centar tezista kod ljudskog tela u takvom polozaju je ti negde oko pupka.
Uporedimo sad gde je pupak,i gde je ostatak tela na mom bajsu,a gde je kod klasicnog.
Kod benta je tezite sigurno nize nego na klasicnom bajsu.

Anyway,kod bent bicikla je i bolje da je teziste tela vise,jer se lakse naginje u krivinu,i lakse se kontrolise naginjanje.
Potrebno je samo malo ramena pomeriti unutar krivine i gotovo.
Sto je teziste nize,odnosno blize osi oko koje se vrsi naginjanje,to je teze kontrolisati naginjanje vozila u krivini,a narocito pri manevrima kod malih brzina.
Zato lowraceri nisu bas pogodni za gradksu voznju,vec se kod kuce osecaju na otvorenom putu,ili na pisti.

Ako je u pitanju vozilo za 3 ili 4 tocka,onda je to potpuno druga stvar,
posto naginjanja vozila nema,te je bolje sto nize teziste.


Da,vidis,mogao sam malo da smanjim slike,ali nisma imao vremena,
pa sam ih samo grupno smanjio na 800x600 koliko prikazuje photobucket,
a i navikao sam se na blagodeti kablovskog interneta,pa zaboravljam kako mi je nekada bilo na dial-up-u sa 2KB/s
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Dejv wrote:I meni deluje malo povisoko - ali opet... mozda covek hoce da bude sto dalje od bara, auspuha....

Jel ga vozis po drumu? Kako se ophode vozaci prema tebi?

Pa ideja i jeste bila da bude visok.Tek da nogama dotaknem zemlju,i da mogu da krenem/stanem bez da se hvatam za bandere ;-)

Sa ovim dizajnom mozda bi se sediste moglo spustiti za jedno 10cm max,naravno uz seci/vari operacije.
Ako treba jos nize,onda bi vec morala cev da se "lomi",tj savija/sece na prednjem tocku da sediste dodje nize.
Extreman primer toga je recimo Tozy ZR
dual 20",sediste na visini 17-25cm,extra visok pogon na 50cm od zemlje,i sediste na 28-39 stepeni.

Image

Vozim skoro svaki dan od Bataje na Novi BGD.
Svi se cude,neki komentarisu u stilu "cool bike dude" a nekima je pak sve to jako smesno (pitam li se zbog cega)
Sto se tice odnosa vozaca,cini mi se da je skoro isti kao i na obicnom bajsu sto se tice davanja prostora,
osim nekih izuzetaka,gde me preticu polako,ili cekaju iza dok ne bude mesta za preticanje.
Moguce da iz radoznalosti cekaju iza,i posmatraju,ne zureci se ..

Jedino kod vozaca autobusa sam primetio da mi daju osetno vise prostora,i postovanja.

Sto se tice vozila koja izlaze iz bocnih ulica,bas obracam paznju na to da li me vide ili ne,
i do sada nisam imao nijedan slucaj da me neko nije video,
ali ipak doza nervoze postoji,jer ipak je ceoni profil prilicno smanjen,pa sa tim i vidljivost.
Ne kazem da sam nevidljiv,ali ipak se klasicni biciklista bolje vidi,
ako podrazumevamo relativno uspravnu poziciju vozaca (mtb,fitnes,hibrid i sl)
a ako za primer uzimamo biciklistu na specijalki,kako poguren ljubi lulu upravljaca,
vidljivost je manje vise ista.
Tu ja imam prednost,jer imam pregled situacije,a luloljubac ima samo pregled svog prednjeg tocka.
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Ne gine ti neka fluo garderoba ili farba... a autobusi su verovatno u fazonu 'ovaj može da prođe i odozdo' :)

Što se tiče visine i težišta, mislim da je pravilnije pitati 'kako u takvom položaju (a na toj visini) telom vršiš one sitne korekcije za balans' - na običnom biciklu je to već refleks, a ovde deluje kao da samo čekaš da se strmekneš u stranu.
Post Reply