Bisage ili prikolica?

Diskusija o biciklima, biciklističkoj opremi, dodacima za bicikl, zaštitnoj opremi, odeći i drugim rekvizitima

Moderator: Moderatori

Post Reply
User avatar
night rider
Posts: 19
Joined: 17 Oct 2005, 00:40
Location: Loznica

Bisage ili prikolica?

Post by night rider »

Naslov govori sve.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Huh ! Tesko pitanje,veoma tesko ..

Ajde prvo da se dotaknemo teme tezine.

- najlaksa prikolica, Extrawheel tezi 4800g (sa 28" tockom nize srednje klase) i dve "suve vrece" od 60l teze 850g svaka.Znaci 6,5kg sve ukupno, i 120l 100% vodonepropusnog prostora.

- Radical Cyclone prikolica sa torbom od 100l tezi isto toliko,ali nije vodootporna,i kao zastitu od kise koristi navlaku.

- Bisage.Uzmimo za primer Crosso Expert model,koje teze 1800g za zadnje od 58 litara,i 1300g za prednje od 38l Dakle sveukupno 96l prostora i 3,1kg
Naravno treba jos dodati i pak tregere: Prosecan zadnji alu pak treger tezi 700-800g,a prednji 600-700.
Dakle ukupna tezina dostize nekih 4,4 do 4,6kg

A ima i laksih bisaga,ali obicno sa smanjenom vodootpornoscu i/ili robusnoscu.

Bilo kako bilo matematika je jasna,bisage su lakse za citave 2kg,pa i vise.


Prostor - prosecna prikolica prima koliko i set vecih bisaga,
ali je obicno prikolica bolja u domenu organizacije prtljaga,ukoliko je "cetvrtastog" tipa,dakle kao Cyclone,Burley Nomad i slicne.


Prakticnost - prikolica ima jednu zgodnu osobinu,moze da se brzo otkaci,
i ostavi u kampu/hotelu/hostelu/sobi,a razgledanje grada,ili neka offroad turica moze da se odradi bez montiranih paktregera i svega toga.
Prikolice sa jednim tockom nisu bas zgodne za "manevrisanje" bez bajsa,
posto sama od sebe ne moze da stoji,kao sto to moze prikolica sa dva tocka.

Transport prevozom/autom ?
Bisage je lako potrpati u gepek,ili box autobusa,staviti na policu iznad/ispod sedista u vozu,dok je sa velikom prikolicom to malo teze izvesti.
Ali je prikolicu,pogotovo sa dva tocka,lako kotrljati do voza/autobusa kao jedan komad prtljaga,a nositi 4 bisage u rukama nije bas lako (ja prob'o)(a gde bicikl? u zube? :D)

Komplikacija ? Naravno da je prikolica dodatna komplikacija,dodatni tocak koji moze da se pokvari,dodatna guma koja moze da se probusi,
a u slucaju prikolice sa dva tocka,i dva dodatna traga tockova (teze izbegavanje rupa,kolotraga,offroad voznja)
Naravno i dodatni otpor kotrljanja se racuna.Mozda nije toliko vazan,ali je ipak tu.
Naravno da nisu ni bisage i pak tregeri neunistvi,ali daleko je manje komplikacije sa njima sto se toga tice.

Naravno ostaje i pitanje kako se bajs ponasa sa bisagama a kako sa prikolicom.
Ja mogu samo da kazem koju rec o bisagama,sve 4,natovarene do vrha.
Oma da kazem da sam totalno protiv varijante sa samo zadnjim bisagama.
To je veoma los rapsored tezine,kako za upravljanje bajsom,kao i za naprezanje tocka/rama/paktregera.
Za asfalt su 4 bisage ok,i samo se treba navici na teret na prednjem tocku,
jer su potrebe jace ruke da bi se baratalo upravljacem,zbog velike inercije tereta.

Bas zbog toga tako natovaren (pretovaren) bajs nije zgodan za neko lomatanje po losim makadamima/zamljanim putevima sa kolotrazima/velikim kamenjem/dzombama.
Naravno prednje leze znatno nize nego zadnje,sto moze stvarati problem sa dubokim kolotrazima,ivicnjacima i sl.
Ali to je vec mazohizam sam po sebi ;-) Svestan si da cesu tu da vozis polako i tacka.
Za neke prikolice kazu da se jedva osecaju,i se prisete da su iza samo kada se pedala uzbrdo :) zbog tezine
Licno nisam probao.

Cena ?

Extrawheel sa suvim torbama kosta 180/190 eura,Burley Nomad nekih 260-270 zelenih americkih u americi,Radical Cyclone kosta citavih 400 eura.
Crosso Expert kosta 125 eura za ceo set,i plus oko 35 eura za pak tregere.
Ima i znatno skupljih bisaga,a i jeftinijih.


Sve u svemu,i prikolica i set bisaga imaju svoje mane i prednosti.
Ja sam dugo razmisljao da li jedno ili drugo,i pravi odgovor nisam nasao .. jos uvek ;-)

Moje misljenje je da je Extrawheel najbolja kombinacija sto se prikolice tice.
Prvo jeftina je,znatno jeftinija od ostalih prikolica,drugo nudi 100% vodoodporne vrece.
Najlaksa je prikolica na svetu (u serijskoj proizvodnji),dobor je osmisljena,
i sav teret nosi na svom tocku,i ne stavlja previse tezine na zadnji tocak bajsa,,i ljudi kazu da se prosto zaboravi da je prikolica iza.
nasuprot izvikanoj BOB prikolici koja bar 50% tezine prebacuje na zadnji tocak bajsa,i koristi mali 16" ? tocak

Sto se besaga tice,misljenja sam da je Crosso definitivno best-buy.U pola cene Ortlieba sa slicnim performansama.



Nadam se da sam bar malo pomogao :)


Pozzzzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
vlada_pop
Posts: 1
Joined: 11 Sep 2008, 20:18
Location: Pancevo

Post by vlada_pop »

Da li kod nas imaju negde da se kupe kolica za bicikl ???
Post Reply