pedja je napisao:Ima li neko Montanu da može da je uporedi sa Oregon 450. Interesuje me kakva su unapređenja i koliko se isplati zamena.
Već smo pričali malo o tome u drugim temama, ali hajde red je i da dobije sopstvenu temu.
Koliko drze baterije?
Tu me je Montana zaista prijatno iznenadila. Koliko drže AA baterije ne znam, jer još nisam bio u prilici da mi trebaju (idu 3 AA baterije). Razlog za to je činjenica da litijum-jon baterija koja se dobija uz nju sa jednim punjenjem izdržava gotovo dva cela dana, a do sada mi nije trebalo da budem duže bez napajanja. Sem toga, dotična se stalno dopunjava ako je prikačena na car kit, i puni se jako brzo.
Da li je išta unapređena opcija prikaza custom bitmapiranih karata? Da li je moguće na uređaju držati više karata pa učitavati po potrebi?
Unapređena je petostruko, odnosno umesto 100 jpg tile-ova karte koje imaš učitane mogu ukupno da imaju 500 tile-ova, što u praksi znači da sa dobrim kvalitetom rendera možeš u jednom trenutku da imaš, recimo, učitanu četvrtinu Srbije (1:50000 karte). Na žalost, još uvek se celokupan sadržaj Custom Maps foldera tretira kao jedna karta, što znači nema pojedinačnog uključivanja bitmapa po potrebi, a nema ni internog file manager-a (ili ga barem ja nisam otkrio).
Koliko je praktičan Montana zbog većih dimenzija. Kako se uklapa za držanej na biciklu?
Mene upravo zbog većih dimenzija ponajviše oduševljava. Moguće i da je to zbog godina i toga što mi trebaju ćoroskopi

Ne samo da je površina ekrana skoro duplo veća nego kod Oregona, već je i viša rezolucija, što puno znači za preglednost, naročito kada koristiš bitmape (na Oregonu ili vidiš vrlo mali segment, ili moraš da odzumiraš toliko da ne razlučuješ detalje). Sem toga, ekran ima senzor položaja, tako da možeš da ga koristiš i u portrait i u landscape položaju (automatski ga okrene kako ga zarotiraš). Inače je vidljivost sadržaja ekrana pod direktnim sunčevim svetlom još bolja nego kod Oregona 450 - praktično ti izgleda kao da gledaš mapu na papiru (izuzev ako ga gledaš u kontrasvetlu). I osetljivost na dodir je optimizovana. Na Oregonu 300 ekran mi je bio preosetljiv, a na 450-ici je nedovoljno osetljiv (ponekad moraš baš da zapneš kako bi detektovao dodir). Ovde je taman kako treba
Da li nosač za bicikl i auto odgovaraju od Oregona?
Na žalost ne

. Drugačiji je mehanizam montaže, a i car kit na sebi ima zvučnik, zahvaljujući kojem kada je Montana ukopčana u njega imaš i glasovnu navigaciju kao na automobilskim modelima. Sem toga, car kit je mnogo praktičniji i zbog toga što je permanentno povezan sa strujom, a Montana se napaja i komunicira sa zvučnikom preko bakarnih kontakata na levoj strani, koji automatski naležu kad je škljocneš u ležište (i upadanje u ležište je daleko lakše nego kod Oregona), tako da je vrlo jednostavno jednim pokretom ruke stavljaš i skidaš, nema mukotrpne "borbe" s kablovima (možeš čak car kit uz malo seckanja žica da povežeš direktno na 12V u kolima, pa da ti ne zauzima konektor).
Oko toga koliko je praktična za bajs i ja sam još uvek u dilemi, jer još nisam nabavio njen handlebar mount (postoji u ponudi). Na momente pomišljam da bi mi i tu veći ekran puno značio za preglednost, da bi mi se u sledećem trenutku učinilo da je ipak preglomazna i da bi to vrlo rogobatno ležalo na luli - ostaje da se proba, pa da procenim
Inače, unapređenja su zaista brojna. Faktički su napravili all-in-one uređaj, u kome su spojili sve što umeju na polju outdoor i na polju automotive GPS-ova, tako da je Montana, zapravo, kombinacija najjačih nuvija i Oregona u jednom, bez ikakvih kompromisa po pitanju funkcionalnosti - sa njom ti zaista ništa drugo ne treba. Korisnički interfejs je jedno 50% adaptabilniji od onog kod Oregona, bilo po pitanju konfigurisanja samih ekrana ili menija. Ima mnogo moćniji interaktivni ekran sa visinskim profilom (koji u nešto smanjenom obliku po želji može da se prikazuje i na ekranu sa mapom). Inače ima i nuvi režim za prikaz karte, koji je izuzetno praktičan u autonavigaciji i funkciono identičan načinu rada kod nuvija (čak i dodir indikatora brzine poziva trip computer). Detektuje i ograničenja brzine i upozorava te, ukoliko su implementirana u kartografiji koju koristiš. Imaš čak 9 različitih režima prikaza karte, od kojih je jedan i Custom - možeš potpuno samostalno da određuješ šta će ti se, gde i na koji način prikazivati. Ima i novu mogućnost za definisanje prečica, kojom još uvek nisam stigao ozbiljnije da se pozabavim.
Umesto 850 MB ima 4 GB interne memorije (tako da praktično čitav Europe City navigator možeš da strpaš u njega i da ti ostane još prostora za neke tvoje lokalne vektorske i rasterske karte). Što se vektorske kartografije tiče, IMG-ove možeš potpuno proizvoljno da preimenuješ i on će ih najnormalnije videti - svaki IMG kao zaseban kartografski proizvod. To znači da, ako želiš da zaista napraviš red u memoriji, i ono što prebaciš uz pomoć MapInstall-a odmah preimenuješ iz gmapsupp.img u imekarte.img i time si em zaštitio tu kartu od mogućnosti slučajnog prepisivanja (pri svakom narednom prebacivanju mapa u memoriji on "gazi" samo gmapsupp.img), em si je izdvojio i omogućio njeno autonomno uključivanje i isključivanje u podešavanju mapa.
Od dodatnih konektora ima i onaj za slušalice (preko slušalica takođe ima glasovnu navigaciju, kao i preko zvučnika na car kit-u), a ima i konektor za eksternu antenu. Doduše, zaista ne vidim zašto bi mi trebala eksterna antena, jer su po pitanju preciznosti rada opet načinili pomak unapred, tako da mi je ovo najprecizniji Garmin koji sam imao do sada (čak ni kada si u graničnim uslovima prijema na počinje da "divlja" sa pikovima na sve strane kao mnogi - na primer kad si u ulaznom delu neke pećine).
Sve u svemu, meni se čini da Montana jeste da košta, ali vredi svakog centa - bolji namenski pravljen GPS teško je zamisliti. Uz još neka sitnija unapređenja korisničkog interfejsa (na primer dodavanje file manager-a) bio bi SAVRŠEN.