Garmin eTrex - problemi sa zaštitnom gumom

Ovde možete diskutovati o kartama, njihovom korišćenju, o načinima i opremi za orijentaciju u prirodi. Naravno, raspravama na temu GPS tehnike kao modernom načinu orijentacije je mesto ovde.

Moderator: Moderatori

Post Reply
ZoranV
Freebiker
Posts: 103
Joined: 04 Aug 2006, 21:12
Contact:

Garmin eTrex - problemi sa zaštitnom gumom

Post by ZoranV »

A ovi novi eTrex-i deluju simpatično i prilično modernizovano, mada sam se ja već odvikao od dugmića i baš bi mi bilo rogobatno da ostanem bez ekranskog interfejsa
A nadam se i da su malo poradili na kvalitetu zaštitne gume. Kod mene se i na mom drugom eTrex-u (kojeg su mi zbog toga zamenili u Infoteam-u) počela odlepljivati guma. Dakle potrebno je bilo malo i tu da se obrati pažnja!
User avatar
shebez
Freebiking druid
Posts: 782
Joined: 03 Aug 2008, 13:16
Location: Beograd
Contact:

Re: Garmin Montana :)

Post by shebez »

Zoki i ja imam problem sa gumom, ajde ako nadjes neko trajnije resenje javi kako da je ulepim.
Kada krenem - znaću kuda, kada stignem - znaću zašto, kad se vratim... znaću kome
ZoranV
Freebiker
Posts: 103
Joined: 04 Aug 2006, 21:12
Contact:

Re: Garmin Montana :)

Post by ZoranV »

Bila je pre određenog vremena diskusija o tome (mislim na yu mount listi ili na nekoj drugoj), pročačkaću malo pa ako nađem poslaću ti. Bilo je tu zanimljivih rešenja!

Pozdrav
ZoranV
Freebiker
Posts: 103
Joined: 04 Aug 2006, 21:12
Contact:

Re: Garmin Montana :)

Post by ZoranV »

Evo pronašao sam pa ću preneti samo razne interesantne citate iz diskusije o gumi na Etrex-u.

Citat br. 1:

> Ne moľe Sintelanom, probano!
> Svaąta sam probao na starom plavom Legendu i super lepak i ostale ąto
> sam nalazio - neće!
> Drugi su imali uspeha sa dvokomponentnim lepkovima, ja to nisam probao.

Ja sam imao isti problem, pre nekoliko godina, sa Vistom C: guma je porasla
za broj ili dva... takodje zbog kuvanja na vetrobranskom staklu
(sofer-sajbni). Problem se pojavio vec nekoliko meseci posle kupovine.

Resio sam ga na sledeci nacin:

Pazljivo sam odlepio celu gumu i dobro je ocistio od starog lepka. To znaci
da sam je ribao vodom i sapunom.

Onda sam odlepio i donji sloj - providnu prijanjajucu traku koja stoji
izmedju tela uredjaja i spoljasnje gume. Ova traka prijanja za telo uredjaja
sama od sebe - nije bila zalepljena za telo uredjaja. Medjutim, izmedju te
trake i spoljasnje gume bio je sloj lepka. Zato sam traku takodje dobro
ocistio od lepka. (Opet topla voda i sapun, oko 20 minuta, jedno od ova dva
pranja je bas bio gadan posao i moram priznati da sam se namucio da ocistim
lepak kako treba.) Ciste i odmascene povrsine su glavna stvar kod lepljenja
i vredi se potruditi oko toga.

Onda sam rasklopio i sam uredjaj da vidim sta ima unutra i da uklonim dve
mikronske cestice od prasine koje su jos od ranije bile zalepljene na sred
ekrana, iznutra, narusavale izgled dva piksela i strpljivo mi jele zivce. I
sta je bilo? Curiosity killed the cat. Nakon sto sam "ocistio" te dve
tackice i sklopio aparat, ukljucio sam ga i video da sada nekoliko desetina
cestica narusava izgled nekoliko desetina piksela.. Naravno, posle oko DVA
SATA eksperimetisanja sa raznim metodama briskanja, duvanja i molitve -
izasao sam na kraj i odstranio sve cestice prasine. (Fen za kosu je bio samo
deo resenja.) Osim toga, ispostavilo se da nije dovoljno samo zasrafiti
elektronsku plocu na kuciste aparata vec i da ga treba jako precizno
centrirati, ako ste vec kapriciozni "esteta"... Prema tome, savet: NE
RASKLAPAJTE GARMINA ako su vam ľivci mili.

Zatim sam pazljivo vratio samoprijanjajucu traku na svoje mesto i ona je
ponovo sasvim lepo drzala bez upotrebe bilo kakvog lepka. Kljuc je u tome da
ona bude savrseno cista (pranje sapunom) i da se ne umasti prstima. Isto
vazi i za telo uredjaja. Usput, zakljucio sam da je ova traka glavna
barijera za vodu. Vodonepropusnost zavisi samo od nje. Spoljasnja guma ne
igra nikakvu ulogu po pitanju vodonepropusnosti vec ona samo stiti traku od
mehanickih uticaja.)

Onda je na red dosla spoljsnja guma. Trebalo ju je ponovo zalepiti za traku
Tu postoje dva problema:

Prvo, obim gume se od velike temperature trajno povecao i zbog toga se ona
nikako ne moze priljubiti uz telo aparata - uvek se negde pojavi nabor u
vidu jastuka. To sam resio tako sto sam obim gume skratio na dnu aparata, na
sredini. Jednostavno sam makazama isekao oko 5mm gume tamo gde je ona
najtanja - na delu gde se vezuje kanap. Onda sam morao makazama da uoblicim
taj deo kako bi on i dalje lepo nalegao na taj deo gde se vezuje kanap.
Posle svega, guma je nalegala savrseno i nastali procep se skoro nije ni
primecivao. Savet: Bolje je da guma bude nesto kraca nego sto treba (jer se
moze razvuci) nego da bude viska koji ce da ometa lepljenje.

Drugo, spoljasnja guma je izgleda napravljena od silikona, a njega je uvek
bilo tesko ili nemoguce zalepiti. Na jednom mestu sam probao sve vrste
lepkova koje sam imao (ukljucujuci i Syntelan) i nista osim superlepka nije
radilo. Superlepak je, dakle, lepi dobro ali ima tu nezgodnu osobinu da
mesto gde je guma namazana blago nabrekne. To nije problem jer se radi o
unutrasnjoj strani gume koja se i tako ne vidi. Znaci: superlepak. (Ne znam
zasto A. Lazovic nije uspeo - mozda nije trebalo da kupi superlepak u
profi-radnji nego negde na ulici, kod ulicnog prodavca sa harizmom...)

Trece (he-he ima i trece): posto je "superlepak" istovremeno i "smrt lepak",
bilo mi je zao da rizikujem da njime eventualno upropastim samoprijanjajucu
traku (u slucaju neuspeha) pa sam traku zastitio slojem obicnog providnog
selotejpa. Prosto sam uzeo uski providni selotejpom i njime obisao jedan ili
dva kruga preko trake. Onda sam visak odsekao skalpelom - tako da prati
krivine. (Selotejp verovatno i nije morao da se stavlja ali nisam hteo da
rizikujem da se guma i traka sjedine zauvek, kako bih mogao da aparat
otvorim ponovo ako zatreba. Sa druge strane, zbog toga se moji dugmici sada
pritiskaju osetno teze.)

Zatim sam konacno zalepio gumu za selotejp: poceo sam od vrha aparata, lepio
sam centimetar po centimetar, lepljeno mesto sam pritiskao prstima i
strpljivo cekao dok se dobro ne zalepi. Tek onda bih presao na sledeci
centimetar. Treba biti posebno pazljiv na mestima gde se nalaze dugmici: ako
bi se to mesto natopilo lepkom, sigurno bi se povecala tvrdoca dugmica. Ja
sam ta mesta potpuno preskocio i sipao sam lepak samo po obodu oko njih.
Lepljenje sam radio korak po korak, od vrha prema dnu, simetricno sa obe
strane aparata (leva-desna-leva-desna..) i zavrsio sam na dnu aparata. Pazio
sam da tokom lepljenja ne zatezem gumu previse, jer bi se ona na taj nacin
jos vise izduzila i na kraju bismo imali ogroman visak. Pazio sam da lepak
bude samo izmedju selotejpa i gume, na sredini, da ne procuri sa strane do
kucista aparata. (Ponavljam: nije bitno da spoljasnja guma savrseno dihtuje,
jer vodonepropusnost obezbedjuje samo onaj sloj koji naleze na telo
aparata - tj. samoprijanjajuca traka.) Gumu treba zalepiti toliko da ona ne
otpadne, a posebnu paznju obratiti na dnu - na mestu gde smo je sekli - tu
je najveca opasnost od odlepljivanja.

Proslo je nekoliko godina posle ove akcije i meni se do danas nista nije
odlepilo.

Sa superlepkom, kao i sa svakim drugim lepkom, ne treba preterivati: bolje
je da ga bude nesto manje nego sto je potrebno - nego da ga bude previse.
Kada superlepka ima suvise, on se jako sporo susi - a osim toga...

Jedan je sipao puno superlepka - i od tada nosi svoj GPS svuda sa sobom!

Poz,
Supur

p.s. I pored cele ove disertacije, secam se da mi je Jone ispricao da je on
svoju gumu valjda jednostavno zalio Syntelan-om i da je bio zadovoljan...
Videti sa njim.

Citat br. 2:

Lep tekst, zaslužan mesta u čekićari. Planirao sam sličnu akciju
(srećom, nemam prašine po keranu i nisam imao ideju da ga rasklapam -
posle 50 rasklapanja drugih stvari, nauči čovek) ali se nisam dosetio
ovog sa selotejpom.
Što se tiče beskrajnog ribanja, mislim da imam bolje rešenje od vode i
sapuna - sredstvo za odmašćivanje kočnica u spreju (sredstvo, ne
kočnice), najobičniji Motip-ov koji se može naći u 'Uradi sam' za
ispod 300 din / 600 ml, a ima ga i u Markoni sportu (gde imaju i
Wuerth, ali sami kažu da je skuplji zbog etikete).

Pažljivom olfaktivnom analizom uz pomoć familije sam zaključio da je
tajna formula po svoj prilici najobičniji medicinski benzin, koji je
poznat po tome što odlično skida zaostali flaster-lepak s kože itsl. i
odmah isparava.

LM laki bond, odlično je oribao zaostali lepak i sa garmina/trake i sa
gume. Imam još da finiširam/odmastim neke sitnice, pa ću da probam
lepljenje po ovom receptu.


Citat br. 3:

> Drugo, spoljasnja guma je izgleda napravljena od silikona, a njega je uvek
> bilo tesko ili nemoguce zalepiti. Na jednom mestu sam probao sve vrste
> lepkova koje sam imao (ukljucujuci i Syntelan) i nista osim superlepka nije
> radilo. Superlepak je, dakle, lepi dobro ali ima tu nezgodnu osobinu da
> mesto gde je guma namazana blago nabrekne. To nije problem jer se radi o
> unutrasnjoj strani gume koja se i tako ne vidi. Znaci: superlepak. (Ne znam
> zasto A. Lazovic nije uspeo - mozda nije trebalo da kupi superlepak u
> profi-radnji nego negde na ulici, kod ulicnog prodavca sa harizmom...)

A-ha, uhvaćen u zamci sopstvenih neistina :)
Ljudi, bolje kupite superlepak kod već pomenutih uličnih prodavaca
nego da trošite krvavo stečenih 75 kinti na kojekakve vrhunske profy
izmnogoreklamirane Loctite Super James Bond 007 Power gelove (na slici
levo)!!! A na poleđini obećavajuće piše: Cijanoakrilat! Opasno! Lepi
kožu i trepavice u trenutku! A gume od GPS-ova? Ne, nikako!!!

Posle izučene škole sa prvopomenutim lepčićem (ma ni da pipne gumu -
sve što sam naneo za probu, lagano sam zgulio prstom), pale su i
mobilne konsultacije sa Nešom...

A onda odluka! Ponovo u radnju. Pre toga - savet brata koji je u,
recimo tom biznisu: "Kupi bre onu tubicu na kiosku za 20-30 kinti,
završićeš posao!"

Prva radnja: Dve vrste Loctite-a. Ovaj već probani i neki zeleni koji
se od prvog razlikuje samo što nije gel i košta 60din. Ne hvala!
Druga radnja: Zeleni Loctite za 59 din, Bison za istu cifru i dve
vrste noname kineza za po 30 kinti, ali kad sam prodavcu rekao moje
zahteve, poslao me je u...
...Treću prodavnicu! A tamo: Bison obični i ovaj desni sa slike -
Epoxy Rapid. 210 din. Dvokomponentni. A ima i konjsko pakovanje za 500
i kusur...
Uzimam ovaj od 210 i srećan hitam kući. Kad je bal - nek je za sve pare!

Sipam jednake količine iz dve tube i planiram mešanje 2-3 minuta (po
uputstvu), ali mi se smučilo posle minut. Nanosim sloj širine 5-6
milimetara šrafcigerom po lepljivoj traci na GPS-u, izbegavam rupe za
dugmiće, isto tako i na gumi. Pa šta mu bog da!
Kad sam umočio poslednji put šrafciger u razmućeni lepak, primetih da
dotični počinje da se steže izbezumljujućom brzinom! A jedva da je
prošlo 3 minuta od početka mućenja. Brzo vraćam gumu na GPS. Prvo
stavljam USB jezičak, pa gornji deo, pa dugmiće na mesto i na kraju
razvrćem donji deo. Naravno, bio sam dovoljno nedokazan da ne poslušam
Supura u vezi kraćenja gume nego sam je navukao onakvu kakva jeste - i
nisam pogrešio, taman je lepo legla.

Rezultat - Ovaj epoxy liči na originalni GPS-ov lepak. Deluje mi u
redu pre korišćenja. Videću kako će da se ponaša kada ga sunce
zapeče... Ako opet otpadne, verovatno ću da idem na varijantu lepka sa
ki(j)oska, mada imam i epoxy-ja za još jedno 5-6 puta :)

Image
alazovic
Freebiking druid
Posts: 773
Joined: 02 Feb 2005, 15:41
Location: Kraljevo, Srbija
Contact:

Re: Garmin eTrex - problemi sa zaštitnom gumom

Post by alazovic »

Koliko se sećam, lepio sam staru Vistu HCx ovim epoxy Bisonom - nije ni to neko trajno rešenje, ali posluži za par meseci.
Problem epoxy lepka je što se skameni, a originalan Garmin lepak se na suncu blago topi.
Image
There lie the woods of Lothlórien!...There are no trees like the trees of that land.
For in the autumn their leaves fall not, but turn to gold...
User avatar
shebez
Freebiking druid
Posts: 782
Joined: 03 Aug 2008, 13:16
Location: Beograd
Contact:

Re: Garmin eTrex - problemi sa zaštitnom gumom

Post by shebez »

Hmmm....
Saljem GPS sad u Grcku na more, pa kad se vrati da probam sa lepljenjem. :?
Kada krenem - znaću kuda, kada stignem - znaću zašto, kad se vratim... znaću kome
alazovic
Freebiking druid
Posts: 773
Joined: 02 Feb 2005, 15:41
Location: Kraljevo, Srbija
Contact:

Re: Garmin eTrex - problemi sa zaštitnom gumom

Post by alazovic »

Sad sam malo više obratio pažnju na okolinu slike - pa ovo je moja terasa :)
A i epoxy lepak još nisam potrošio, definitivno je moja slika, a i donji deo teksta je moj...

Eto, računajte da je to update: epoxy lepi, ali jedno vreme. Posle par zagrevanja na šoferki, opet se odlepljuje, a sam lepak se pretvori u neku vrstu tanke plastike koja se skida kompletna, iz jednog dela sa GPS-a.

L.A.
Image
There lie the woods of Lothlórien!...There are no trees like the trees of that land.
For in the autumn their leaves fall not, but turn to gold...
ZoranV
Freebiker
Posts: 103
Joined: 04 Aug 2006, 21:12
Contact:

Re: Garmin eTrex - problemi sa zaštitnom gumom

Post by ZoranV »

Sad sam malo više obratio pažnju na okolinu slike - pa ovo je moja terasa
A i epoxy lepak još nisam potrošio, definitivno je moja slika, a i donji deo teksta je moj
Jeste, iskoristio sam i jedan od tvojih postova iz diskusije (koju sam svojevremeno sačuvao na disku baš zbog toga ako nekome zatreba), kako bih na neki način preneo sva iskustva i informacije o ovom problemu.
Buca
Post Reply