razlike u prenosu

Održavanje, popravke, prepravke...

Moderator: Moderatori

User avatar
milke
Freebiker
Posts: 139
Joined: 27 May 2006, 13:02
Location: Kraljevo

Post by milke »

ehm, hajde nešto da mi razjasnite ...

Image

Gledam ovu sliku, i nisam siguran da li vidim da su na najvećem lančaniku zupci slightly različitog oblika ... kad pogledam ovaj skroz desni zub i onda 3 zuba ispod njega, stičem utisak da oni nisu istog oblika kod nove kasete... Jel to tačno, ili sam zreo za naočare ?

A zašto me sad to interesuje : danas sam gledao moju kasetu pa sam primetio da je kod mene isti slučaj. Zapitao sam se da li je moguće da se istrošila kaseta za samo 250 km, a bajk je nov... dakle, please razuverite me :)


I još jedna stvar : moja kaseta je 14-16-18-20-22-24-34 i sa njom ne mogu normalno da vozim iznad 38-40 km/h, već tada počnem da mlataram nogama i skakućem na sedištu :) Razlika u zupcima između 14 i 11 ne izgleda kao da je značajna, ali ipak .... Da li bih osetio neko značajnije poboljšanje ako bih ugradio devetofaz (valjda se tako zove) 11-12-14-16-18-21-24-28-32 ?

hvala
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Serijski wrote: Gledam ovu sliku, i nisam siguran da li vidim da su na najvećem lančaniku zupci slightly različitog oblika ... kad pogledam ovaj skroz desni zub i onda 3 zuba ispod njega, stičem utisak da oni nisu istog oblika kod nove kasete... Jel to tačno, ili sam zreo za naočare ?

Ne,sasvim dobro vidis :)

Zupcanici su ralziciti ! jer su drugacije profilisani,radi lakseg podizanja/spustanja lanca sa istog.

To se zove HiperGlyde (HG)
Staromodni Uniglide su svi bili jednaki,i zato su imali lose performanse kod menjanja brzina ..

Serijski wrote: I još jedna stvar : moja kaseta je 14-16-18-20-22-24-34 i sa njom ne mogu normalno da vozim iznad 38-40 km/h, već tada počnem da mlataram nogama i skakućem na sedištu :)

Ja takodje,kada sam vozio tako nesto ..


Serijski wrote: Razlika u zupcima između 14 i 11 ne izgleda kao da je značajna, ali ipak ....

Ali ipak JESTE ! uzmimo za primer sledeci pogon:


Prednji zupcanik = 48z,zadnji =14,tocak =26"

Sledi> 48/14*26= 89 gear inch-a

Prednji zupcanik =48,Zadnji =11,tocak =26"

Sledi> 48/11*26 = 113 gear inch-a


El sad vidis ogromnu razliku ?

Da uprostimo,mozda je ovako lakse to shvatiti:


PZ=48; ZZ=14; OT(obim pogonskog tocka)=2metra; K(kadenca)=120 rpm

Sledi> 48/14*2*120*60 = 49,37 km/h

PZ=48; ZZ=11; OT=2m; K=120 rpm

Sledi> 48/11*2*120*60 = 62,83 km/h


Prilicna razlika,zar ne?


Preporucujem ovu igracku za dosadne letnje veceri:
http://sheldonbrown.com/gears/


Serijski wrote: Da li bih osetio neko značajnije poboljšanje ako bih ugradio devetofaz (valjda se tako zove) 11-12-14-16-18-21-24-28-32 ?

Zuj razlika ? REVELACIJA !

Prvo dobijas veci raspon
Drugo imas 9 umesto 7 brzina,
sto dozvaljava "gusce" brzine za dati raspon,nego sot bi to bilo sa 7brz.

Problem je sto moras menjati nablu,a sa njom i zbice,najbolje ceo tocak,
kako bi stavio 9kasetu :(


Ako oces 11 za najmanji,ima 7brz racna 11-34(32?) - Caprjolo
Njome bi dobio na max brzini,odnosno povecao bi raspon u tom donjem delu.
A izgubio bi bliske prenosne odnose.





Pozzzzz
_______________
"Prkoleta je Amerika,i Catrike sto sjaaa
sta mi vredi tvoja slika,kad ni za KMXa neeemaaam jaaa .. "
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Post Reply