Hod prednjeg menjača; Uradi sam: zamena svih nipli na točk

Održavanje, popravke, prepravke...

Moderator: Moderatori

Post Reply
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Hod prednjeg menjača; Uradi sam: zamena svih nipli na točk

Post by mixitron »

/pozdrav forumašima/


1.

Ovih dana sam primetio da mi prednji menjač nema dovoljan otklon udesno. Kad je lanac na velikoj šajbi, taru se.
Gurao prstima otpuštenog koliko može, c, možda 1mm dalje.
(da, i šraf otpustio)
?Krepitus?

U skorije vreme sam menjao patron, pa lenji majstor možda nije dovoljno ušrafio, ali ne verujem, onda bi tek na onoj cicijevoj kineskoj, 2 broja široj (ko čita listu, setiće se) strugao.

2. Štap i kanap; u poslednje vreme prednji točak mi se ozbiljno rascentrirao, a socijalne niple su izrđale i zapekle za felnu. 70% žbica se oelo od ključa. Uz malo mučenja, rešio sam problem, pa može da posluži drugima sa socijalnim točkovima

Potreban pribor: klješta, mala, šiljata - elektroničarska & motocange; solidan šrafciger, najmanji šrafciger iz nekog kineskog kompleta, ključ za žbice, vazelin :), krpa/papirne maramice

Postupak popravke:

Otići u bic. radnju i kupiti KVALITETNE niple (npr 8 din/kom DT-jeve u planetu) i 2-3 žbice odgovarajuće dužine, ako se pokaže da nema druge. U slučaju neimanja kvalitetnih žbica dobro će doći i obične.

Markerom na svakoj žbici jasno označiti dokle je bila nipla.

Našpricati "odvijač" u neku čašicu, napuniti špric i kroz iglu nakapati kap-dve PORED svake niple, s unutrašnje strane felne.
PS odvijač izlazi iz šprica i bez vaše pomoći, samo brzo ubadajte iz rupe u rupu

Ostaviti da odleži koji minut.

Za to vreme: obraditi nove niple: umočiti onaj mali šrafciger u vazelin i gurnuti ga u niplu. Okrenuti tamo-vamo da se namaste navoji. Zamastite i prelaz glave u telo niple, tj. deo koji će se naslanjati na felnu. Za DT, koji deluje aluminijumasto, ovo nije neophodno, ali za socijalne žbice je neophodno ako nećete da vam zapeku.

Sad krenite da skidate niple. Ako žbica ne izviruje u niplu i možete omah da je skinete šrafcigerom, skinite je šrafcigerom. Ako ne, odvrnite je ključem dok ne omogućite pristup šrafcigerom.
Ako neće, motocange u ruke, pa izvolite odvrnuti spečenu niplu dobrom polugom :) Hint: bolje je jako stisnuti, nećete upropastiti navoje a manja je šansa da se telo niple pokida i da žbica mora da se seče.
Ako je skinuta nipla u SAVRŠENOM stanju i lako se skinula, podmažite je i vratite je na mesto. Ako ima i najmikronskije izobličenje, bacite je.
Naravno, poželjno je menjati niple redom, levo ili desno od rupe za ventil :)

Dakle, šacnite žbicu. Ako su navoji u redu, a generalno jesu, navijte vašu novu (firmiranu) niplu do marker-oznake. Voila, žbica sa novom niplom, podjednako utegnuta kao i stara.

Ako je stara žbica stradala, obeležite pomoću nje na novoj žbici dokle naviti niplu, pa zamen'te :)

Krajnji rezultat - točak koji se centrira kao od šale. Kad završite sa zezanjem, obišite tragove markera acetonom - ako vam je volja.


Komentar mog pajtosa, eks-trkača i servisera: "Dobro si ga odradio."
;)
User avatar
nameless.developer
Posts: 101
Joined: 22 Aug 2005, 19:06
Location: Duketown
Contact:

Post by nameless.developer »

1. To je materijalizacija narodne mudrosti: "Nema i jare i pare". Drugim rečima, ne može i 27/24/21 brzina i da sve radi perfektno, a što se chainline-a tiče, kao da je u pitanju "jednobrzinka". Meni prednji nema dovoljan otklon ulevo. Lanac tare kada ubacim u najniže stepene prenosa.

Rešenje: ne ubacujem u sporne brzine... Drugog leka za sada nema. Evo šta kaže svemoćni Parktool o tom problemu, poslednji podnaslov:
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=110

Mada, trebalo bi da ima nekog leka za tvoj problem. Ipak je kritičnije da sve radi perfektno na desnoj strani!

2. Svaka čas'
Image
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

[quote="nameless.developer"]
Mada, trebalo bi da ima nekog leka za tvoj problem. Ipak je kritičnije da sve radi perfektno na desnoj strani!

[b]2.[/b] Svaka čas'[/quote]

Tj. levoj :) Al' opet mi čudno kako odjednom...

2. fala :) Sad još da negde malo izlupam točak i vidim jel' to čemu. Juče je preživeo 20/30 bez problema (sa 20 na sat 30 cm niže - zidić)
User avatar
nameless.developer
Posts: 101
Joined: 22 Aug 2005, 19:06
Location: Duketown
Contact:

Post by nameless.developer »

mixitron wrote:Tj. levoj :)
Pa ti baš imaš problema sa orijentacijom :mrgreen:



Što ti ne radi citiranje lepo?
Image
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

nameless.developer wrote:
Pa ti baš imaš problema sa orijentacijom :mrgreen:

Što ti ne radi citiranje lepo?
Aaa, znači na skupljim biciklima su brdski zupčanici desno, a ne levo? :idea: Eh, ovi jeftiniji modeli sve imaju naopako :cry:

I nemam pojma što citati ne rade kako treba...
User avatar
nameless.developer
Posts: 101
Joined: 22 Aug 2005, 19:06
Location: Duketown
Contact:

Post by nameless.developer »

mixitron wrote:Eh, ovi jeftiniji modeli sve imaju naopako
Samo zavisi s koje strane gledaš :mrgreen:
Image
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Sredio sam menjač. Ispostavilo se da je ipak u pitanju moja greška. Ne znam kako sam uspeo da sfušam toliko, ali sad sam odradio polako, i sve je na mestu, ima čak i viška hoda na obe strane.
Gvemlini :oops:
Post Reply