Tricikl za put oko sveta

Sve o "ležećim" biciklima

Moderators: IRalic, Moderatori

IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Tricikl za put oko sveta

Post by IRalic »

stein wrote: ume li ko da mi opiše šta mu sine u glavi kada pročita reč "prototip" ? Šta je zapravo prototip? Koliko je prototip blizu ili daleko od konačnog rešenja? Šta se sve može, mora ili ne mora uzeti u obzir kod osmišljavanja i izrade prototipa?
Ja bih rekao da je prototip materializacija koncepta, tj stepenica izmedju samog koncepta i modela za proizvodnju,
odnosno pre-preizvodnom modelu.
Koliko je protip daleko ili blizu konacnog resenja zavisi od toga do kojeg stepena je koncept razvijen kao preteca prototipa,
odnosno koliko je dizajner, odnosno tvorac prototipa uspesan u svemu tome.
Recimo da je kod izrade bicikla/tricikla koncept samo na ekranu/papiru.
Moze biti jednostavan kao generalna skica na salveti crtana dok se sa drugarima pilo pivo i razgovaralo na tu temu,
a opet moze biti i crtez u elektronskoj formi, od jednostavnog u recimo Corelu, do neceg u kao AutoCAD ili SolidWorks ili slicnim programima za 3D modeliranje, 3D simulacije i slicno.
Posle crteza, ili bar samo koncepta u glavi sledi prototip, kao sledeca stepenica u tom nizu,
kao "otelotvorenje" koncepta,na kojem se sada sve "ispituje" u realnim uslovima, i realnim "opterecenjem",
i na kojem se ako je potrebno vrse sitne ili krupne korekcije, kako bi se otklonili problemi koji se nisu videli na konceptu/crtezu,
ili ih dizajner jednostavno u to vreme nije video, niti predvideo,
ili pak dotetuje geoemtrija upravljanja, suspenzije, i tome slicno, ako bi se na kraju dobio zadovoljavajuci rezultat.

Sta se sve mora ili se ne mora uzeti u obzir ?
Opet od volje tvorcu prototipa, zavisno od nivoa razvijenosti koncepta.
Moze da uzme sve u obzir, a i ne mora. Glavna stvar je isprobati samu mehaniku i konstrukciju, i razna resenja
sto nova sto vec vidjena,
kao i ergonomiju, i ako je ona na nivou "nek samo ima upravljac" u toku ispitivanja prototipa
se kreira i odredjuje pravac takvih nekih detalja kao sto je upravljac,
na osnovu zasnanja dobijenih tokom koriscenja prototipa u realnim uslovima eksploatacije.
Sekundarne stvari su lepota varova, kvalitet farbe (ako je uopste ima)
sitni detalji nebitni sa samo funkcionisanje sklopa, i tome slicno.
Naravno sto vise tih resenja bude bolje odradjeno na samom prototipu, to ce on biti blizi konacnom resenju,
sto stedi i vreme i zivce.

Ne kaze dzaba nas narod jednom meri tri put seci ;)
Znaci sto bolje se pripremi koncept, i sto bolje se izmeri crtez, to ce prototip biti uspesniji i blizi konacnom resenju.
Mislim da je najbitnije u svemu da podmakli prototip ili pre-produkcijski model bude temeljno istestiran
u surovim uslovima eksploatacije,nekom maksimumu do kojeg ce ga prosecni kupac "gurati"
kako bi se utvrdilo hoce li taj bi/tricikl to izdrzati i koliko dugo.

Naravno razvoj odredjenog modela nikako ne staje, nego se tokom vremena doteruje posle duzeg testiranja u realnim uslovima,
gde se ukazuju mozda neka bolja resenja za odredjene stvari, ili pak zelje i misljenja kupaca uticu na sitne ili krupne promene.
Ponekad je dalji razvoj i cisti marketning naravno.Uzmimo auto industriju za primer.
Da bi prodao nove modele, sadasnji vlasnici moraju prodati stare ;)
A novi treba da ponudi nesto sto je vredno tog prelaska na noviji model.


Laku noc ;)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
Nesha
Posts: 61
Joined: 20 Jan 2008, 16:04
Location: Vršac

Re: Tricikl za put oko sveta

Post by Nesha »

Ne sumnjam da će stein napraviti odličan trike koji će izdržati put oko sveta. Mene interesuje vaše mišljenje da li bi praktičnije bilo poći na takav put sa nekim recumbentom dvotočkašem? Trike sam tek nedavno probao prvi put da vozim i zaista je osećaj divan. Ali nikada ne bih pošao na neki duži put sa njim. OK je ako planiraš svo vreme da voziš po širokim asfaltnim putevima. Ali nameračiš li se da voziš nekoliko dana po nekoj vukoje*ini, mislim da se ne bi lepo proveo na 3 točka. Dešavalo mi se da moram da prenesem bicikl preko nečeg, da ga guram po nekom izrovarenom putu, da zaobilazim blato, baruštinu ili slično. Trike je jednostavno nezgodan za takve stvari.
Da li je neko gledao Off the Rails (mislim da je bilo na TV Exporeru)? Dva tipa su na recumbentima prešla put od Moskve do Pekinga (10000 kilometara) za 14 meseci. Vozili su kroz Rusiju, Sibir, Mongoliju i Kinu. Čini mi se da Trike ne bi prošao svuda gde su oni prošli svojim bentovima. Put oko sveta bi trebalo da je mnogo zahtevniji od njihovog putovanja.
Ukoliko projekat treba da posluži kao reklama za "trike koji je izdržao put oko sveta" onda u potpunosti podržavam inicijativu. Kao što su u HP Velotechnik-u dobili odličnu reklamu kada je njihov recumbent izdržao put od Japana od Engleske (http://www.14degrees.org/en/?page_id=13).
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Re: Tricikl za put oko sveta

Post by stein »

Oćete nešto smešno ? (meni se zapravo plakalo kada sam shvatio)

Prototip je zapravo neka forma opipljive teorije. Pretpostavka koje se materijalizovala. Suštinski, Igor jeste u pravu, ali problemi koji su recimo nebitni tokom izrade i inicijalne probe prototipa mogu da se izrode u ogromne probleme u finalnoj verziji. Uzeću samo jedan banalan primer, a to je debljina plastifikacije i njen uticaj na kvalitetnu funkcionalnost i trajnost sklopa... Recimo da imam komad koji treba da se postavi između dve druge površine. Tokom konstrukcije i planiranja, radi se sa nominalnim vrednostima, dakle, pretpostavkama. Pretpostavka je da je debljina nanosa plastifikacije oko 250um (2.5 desetih delova milimetra - 0.25mm.) Pošto komad koji treba da se uloži između druge dve površine ima dva kraja a oba se plastificiraju, na taj segment treba računati -0.5mm materijala. Isto tako, dve površine koje treba da nakon montaže drže središnji komad dobijaju svojih nominalnih 0.25mm po površini. Dakle, sveukupno se dobija 1mm razlike između dve mere u izradi, dakle, pre plastifikacije da se dostigne idealno naleganje. Ako kojim slučajem postoji elastičnost u dva krajnja elementa koji prihvataju srednji komad, pritezanjem, materijal će se deformisati a plastifikacija takođe. S druge strane, bez plastifikacije zazor će biti 1 ceo milimetar što je ogroman zazor ako je taj spoj izložen nekoj sili tokom upotrebe. Dešavalo se da nam stigne plastifikacija koje je od mesta do mesta (na istom komadu) varirala od 0.15 do čak 0.7 i 0.8mm! Sa pretankim nanosom boje elementi klimaju, sa predbelim, ne mogu se sastaviti... Kome nije baš jasno, samo neka se seti šta se dešava kada je zazor između rupe u ramu i šticne veći od 0.2mm...
Na kraju, sve bude u redu. Ako nije sve u redu, onda još nije kraj.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Tricikl za put oko sveta

Post by IRalic »

Pa da. Zato lepo pravis od titanijuma i bas te briga za farbu :mrgreen:

Bicikl/tricikl, neputevi .. Nesa i moze da bude u pravu, nekad je i jedan trag nezgodan, a kamoli tri ;)
ali ima tu jedna druga stvar - ko jednom sedne na tricikl taj vise sa njega ne ustaje !! :)
Sa triciklom ti nikad ne treba stolica da se odmoris od voznje, sa tricikla nikad ne mozes da padnes kao sa bicikla,
zbog gubitka trakcije ili ravnoteze.
Ja svoj tricikl nisam vozio po nekim neputevima, iz prostog razloga sto nije pravljen da takve uslove izdrzi
a ni klirens od 6cm mu nije u tome mnogo pomagao,
ali na kratko sam probao MadMax i bio zapanjen cinjenicom da sam cepao 25-30km/h po izrovanoj ulici peskovitog subotickog naselja
po pesku i rupama gde kolima ides 5km/h kako ih ne bi razvalio,
i pri tome ti je totalno udobno.
140mm klirensa je sasvim dovoljno da trajk nema vecih problema na takvim putevima,
a poredjenja radi vecina nizih dzipova deklarise klirens od mozda 20cm, pa ti vidi.
Trajk moze da ima problema samo kada njegov trag tockova postane presirok za utabani kolotrag na putu,
ili ako teren postane izuzetno mekan pa mu dodatna dva traga tockova otezavaju probijanje napred.
Gde god tim putem prolaze kakva vozila, a da to nisu samo traktori ili ozbiljni 4x4 automobili,
taj put mora da se odrzava u takvom stanju da je prohodan za takva vozila.
I u najvecim nedodjijama glavnim dzadama krstare kamioni, i ako je taj put prohodan za kamion, prohodan je i za tricikl.
Kada put zaraste, ili je izrovan traktorima, onda je to teska teritorija i za mtb, i tamo tricikl nema mnogo sta da trazi.

Put oko sveta nije strasan. To je ista ona voznja koju mozes i da izvezes oko svoga sela i uvece se vratis kuci,
samo sto u ovom slucaju ides dalje i dalje, od grada do grada, od drzave do drzave,
i na kraju zavrsis na drugom kraju planete, i na krajnjem kraju, pod pretpostavkom da je zemlja okrugla,
vracas se na istu onu tacku sa koje si krenuo.
Nije to nikakav bauk. Bauk je u tome sto se na takvu avanturu pre svega treba odvaziti, i obezbediti sebi zivot u takvim okolnostima, obezbediti finansiranje tog putovanja i zivota za to vreme.
Snalaziti se u sporazumevanju sa ljudima koji ne govore tvoj jezik, snalaziti se u svetovima koji funkcionisu potpuno drugacije
od onog na koji smo mi navikli.
TO je ono sto je sustina. Sve ostalo je puka tehnika, nesto opipljivo, nesto dodirljivo, sto se moze kupiti, napraviti ..


Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Re: Tricikl za put oko sveta

Post by stein »

Eto, samo da konstatujem da je danas zahvaljujući sreći i dosta napornog rada, sastavljen tricikl koji će se za sada malo vozikati okolo po lepoj našoj, a posle, ako bude kako je zamišljeno, otisnuti na dalek put. Slike nemam, zaboravih aparat kod kuće a i da sam ga imao pri ruci, nisam siguran bih li stigao da slikam. Prilično tmurno danas, kiša i grad, pa smo još i optimalno vreme prekoračili za nekih sat i po... Na kraju je, čini mi se, ipak sve ispalo dobro.
Na kraju, sve bude u redu. Ako nije sve u redu, onda još nije kraj.
sssasa
Freebiker
Posts: 116
Joined: 07 Apr 2009, 17:48
Location: pozarevac

Re: Tricikl za put oko sveta

Post by sssasa »

..citam ja vas,pa pogledam po neku fotku pa jos po neki video na youtube pa tako i po jos koji sajt obidjem i dolazim na stanoviste da ste vi meni napravili problem. Lagano ali sigurno kao smrt na babu i ja se primam na ova sokocala na tri tocka. A sta to znaci, znaci da cu lagano ali sigurno da se u blizem vremenskom periodu odreknem odredjene sume novca u ime nabavke jednog takvog cuda. E to je problem koji vi meni pravite. No vi svakako radite dobar posao na propagiranju i sirenju duha malo drugacijeg nacina pedaliranja i svaka vam cast na tome. Iskreno verujem da cu u dogledno vreme uspeti da zattvorim finasijsku konstrukciju i kupim sebi jednu lezecu zanimaciju. Do tada za sve savete znam kome da se obratim i gde da novotarije pratim....i na kraju kako kaze Igor "lezeci pozdrav" :)
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Tricikl za put oko sveta

Post by IRalic »

Zaboravio foto aparat ? Ma daaaj ;p ja ne verujem u nista dok ne vidim svojim ocima ;)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Re: Tricikl za put oko sveta

Post by stein »

sssasa wrote:..dolazim na stanoviste da ste vi meni napravili problem. Lagano ali sigurno kao smrt na babu i ja se primam na ova sokocala na tri tocka.
Čekaj samo, dok se malo provozaš... Gotov si :lol:
Na kraju, sve bude u redu. Ako nije sve u redu, onda još nije kraj.
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Re: Tricikl za put oko sveta

Post by stein »

stein wrote: ima da platiš pola od ceha i da dođeš i lično sve namontiraš! :mrgreen:
:mrgreen:
stein wrote: Umal' nisam ostao bez palca na lančaniku, neobrađenom od rezanja... 'Bo vas šlumpf...
Iiiiju ta nije valjda! Ja sam savetovao sam Shtrumf drajv, a pomenuo da lancanike moze bilo koje druge :mrgreen:



Pozz
Na kraju, sve bude u redu. Ako nije sve u redu, onda još nije kraj.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Tricikl za put oko sveta

Post by IRalic »

stein wrote:
Čekaj samo, dok se malo provozaš... Gotov si :lol:

Da da Sasa, pazi, i mene je tako zeznuo :mrgreen:
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Re: Tricikl za put oko sveta

Post by stein »

stein wrote:
stein wrote: ima da platiš pola od ceha i da dođeš i lično sve namontiraš! :mrgreen:
:mrgreen:
stein wrote: Umal' nisam ostao bez palca na lančaniku, neobrađenom od rezanja... 'Bo vas šlumpf...
Iiiiju ta nije valjda! Ja sam savetovao sam Shtrumf drajv, a pomenuo da lancanike moze bilo koje druge :mrgreen:



Pozz
Jel' Igore, ovo se čudo od virusa širi po forumu. Ispade da si ti zapravo ja... ??? :shock:

Drugi put, umesto "uredi/edit" upotrebi "odgovori/reply" dugme... :P
Na kraju, sve bude u redu. Ako nije sve u redu, onda još nije kraj.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Tricikl za put oko sveta

Post by IRalic »

stein wrote:
stein wrote:
stein wrote: ima da platiš pola od ceha i da dođeš i lično sve namontiraš! :mrgreen:

Jel' Igore, ovo se čudo od virusa širi po forumu. Ispade da si ti zapravo ja... ??? :shock:

Drugi put, umesto "uredi/edit" upotrebi "odgovori/reply" dugme... :P

Auu :oops: igleda da je to bilo pod efektom ove kijavice/virusa sta god li je ;)
Izvinajvam se :) Sad cu da vidim moze li se to popraviti :D
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Tricikl za put oko sveta

Post by IRalic »

Huh, ipak nece da moze ;) otislo u sajber space .. no dobro, nije vazno ;) izvinjavam se, necu vise nikada :)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Re: Tricikl za put oko sveta

Post by stein »

IRalic wrote:Huh, ipak nece da moze ;) otislo u sajber space .. no dobro, nije vazno ;) izvinjavam se, necu vise nikada :)
Nema veze, ti ionako imaš više postova od mene :)
Na kraju, sve bude u redu. Ako nije sve u redu, onda još nije kraj.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Tricikl za put oko sveta

Post by IRalic »

I sta bi za ovijem triciklom i triciklistom ? Krenuse li negde ?
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Post Reply