Speedcamere u Beogradu i ponasanje na drumu

Ovde možete diskutovati o kartama, njihovom korišćenju, o načinima i opremi za orijentaciju u prirodi. Naravno, raspravama na temu GPS tehnike kao modernom načinu orijentacije je mesto ovde.

Moderator: Moderatori

User avatar
shebez
Freebiking druid
Posts: 782
Joined: 03 Aug 2008, 13:16
Location: Beograd
Contact:

Speedcamere u Beogradu i ponasanje na drumu

Post by shebez »

barda wrote:Shebez, da li može i kod tebe u Vistu da se stavi POI fajl, speedcamere....
Barda me nesto poodavno pitao a ja nepristojno mu zaboravi da odgovorim. U stvari tada se nisam ovim bavio pa sad rekoh ajde da sednem i da napravim nesto korisno... :D

Svi znate da se po netu mogu naci neki spiskovi kamera u gradu koje navodno policija koristi kako bi snimala saobracaj, pa time i kaznjavala prestupnike. Ja skinem jedan takav spisak i pretvorim ga u .gpx fajl i isti taj fajl ubacim u moju vistu kako bi me tokom voznje obavestavala gde treba da povedem racuna kako se ponasam u saobracaju.
Uz to pronadjem jos jedan fajl gde se vide pozicije speedcamera na putevima u Srbiji...
Naravno ovo nemoj te primati "zdravo za gotovo" mozda sam ja pogresio negde u lociranju kamere, a isto tako mozda postoji jos neka kamera koju ja nisam obelezio, ovo je samo cisto informativno...

Evo i spiska pomocu koga sam obelezio sve kamere:
Kružni tok kod Bogoslovije,
raskrsnica Cvijiceve ulice i Bulevara despota Stefana,
raskrsnica ulica Mije Kovacevica i Carlija Caplina,
raskrsnica ulica Cvijiceve i Starine Novaka,
raskrsnica ulica Francuske i cara Dušana,
Bul. despota Stefana,
raskrsnica Bulevara kralja Aleksandra i Ruzveltove,
Vasina, ostrvo kod Studentskog trga,
Trg Republike, Ruski car,
Trg Republike, pešacko ostrvo,
raskrsnica ulica cara Dušana i Tadeuša Košcuška,
raskrsnica ulica Brace Jugovica i Makedonske,
raskrsnica ulica Dunavske i Francuske,
raskrsnica Bulevara kralja Aleksandra i Takovske,
ugao Ulice Dragoslava Jovanovica i Trga Nikole Pašica,
na samom trgu Nikole Pašica,
Ulica Kralja Milana, kod Skupštine Srbije,
raskrsnica ulica Kneza Miloša i Kralja Milana, na pešackom ostrvu,
kod Terazijske cesme,
raskrsnica ulica Takovske i Kraljice Marije,
raskrsnica ulica Brankove i Narodnog fronta,
raskrsnica ulica Brankove i Pop Lukine,
raskrsnica ulica Karadordeve i Bulevara vojvode Bojovica,
raskrsnica ulica Nemanjine i Savske,
raskrsnica ulica Savske i Nemanjine, Savska bb na pešackom ostrvu,
Karadordeva, ostrvo kod autobuske stanice,
raskrsnica ulica Kneza Miloša i Nemanjine, kod tramvajskih šina,
raskrsnica ulica Kneza Miloša i Višegradske,
raskrsnica Bulevara kneza Aleksandra Karadordevica i Bulevara Vojvode Putnika,
Mostarska petlja,
Kružni tok kod bolnice "Dr Dragiša Mišovic",
raskrsnica Bulevara kneza Aleksandra Karadordevica i Dr Milutina Ivkovica,
raskrsnica Bulevara kneza Aleksandra Karadordevica i Humske,
kružni tok "Topciderska zvezda",
petlja ulica Vojislava Ilica i Stevana Prvovencanog (auto put Beograd-Niš),
raskrsnica ulica Vojislava Ilica i Ustanicke,
raskrsnica Radnicke ulice i Obrenovackog puta,
Bulevar vojvode Mišica, kod ulaza Beogradskog sajma,
raskrsnica ulica Omladinskih brigada i Jurija Gagarina,
raskrsnica Crnotravske ulice i Bulevara oslobodenja,
raskrsnica ulica Crnotravske i Borske,
Bulevar oslobodenja, kružni tok na Auto komandi,
raskrsnica Crnotravske i Raške ulice,
raskrsnica Bulevara Mihaila Pupina i Milentija Popovica,
kod Sava centra i hotela Interkontinental,
Ukljucenje na most Gazela sa Novog Beograda na sredini izmedu traka kod prikljucenja puteva,
Bulevar Mihaila Pupina,
kružni tok kod Beogradske arene,
Skver kod opštine Novi Beograd na ostrvu u Ulici omladinskih brigada,
raskrsnica Bulevara umetnosti i Bulevara Nikole Tesle,
petlja Ulice omladinskih brigada i Bulevara Arsenija Carnojevica,
raskrsnica ulice Ušce i Bulevara Nikole Tesle,
ukljucenje na tramvajski most sa Novog Beograda,
raskrsnica Karadordevog trga i Bulevara Nikole Tesle,
raskrsnica ulica Pariske komune i Tošin bunar, kod Studentskog grada,
raskrsnica ulica Proleterske solidarnosti i Jurija Gagarina,
Ugao ulica Nemanjine i Deligradske, kod restorana McDonalds,
Trg Slavija, kružni tok,
petlja kod restorana "Franš",
Ustanicka ulica, kod Specijalnog suda,
ulaz na Pancevacki most, železnicka stanica Sever
Pozdrav svima i postujte PS
Kada krenem - znaću kuda, kada stignem - znaću zašto, kad se vratim... znaću kome
User avatar
shebez
Freebiking druid
Posts: 782
Joined: 03 Aug 2008, 13:16
Location: Beograd
Contact:

Re: Tacke interesa u Srbiji

Post by shebez »

A kako sve ovo ubaciti u GPS?
Lako... :idea:
Kada krenem - znaću kuda, kada stignem - znaću zašto, kad se vratim... znaću kome
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Re: Tacke interesa u Srbiji

Post by Dejv »

A ja bi ljude koji objave ove stvari hapsio i tukao po tabanima dok ne zaborave kako se zovu.
Ne treba ljudi da obracaju paznju samo tamo gde su kamere - treba da se vozi odgovorno uvek - i onda te nece biti briga gde se kamera nalazi.
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Re: Tacke interesa u Srbiji

Post by bluealek »

Dejv, deluje da si malo neobavešten - objavljivanje pozicija speed (i ostalih) kamera je uobičajena praksa svuda u civilizovanom svetu i to rade same policijske uprave kao vid informisanja građana. I naša policija recimo SVAKODNEVNO ažurira javni spisak pozicija gde će se nalaziti radari, sad je samo pitanje koga ne mrzi da proverava. Ubacivanje pozicija kamera je uobičajena praksa i za same distributere GPS mapa, koji nude servise za njihovo on-line ažuriranje.

Dakle ne radi se ni o kakvoj ilegalnoj praksi. Ljudi imaju prava da budu obavešteni, a svrha te obaveštenosti je pre svega preventiva i bezbednost saobraćaja - kamere se postavljaju na određenim kritičnim tačkama, a kada je čovek od strane GPS uređaja o tome obavešten on će pojačati koncentraciju i oprez i samim tim će se smanjiti verovatnoća da dođe do nekog saobraćajnog incidenta. To je onaj pravi smisao regulisanja saobraćaja - učiniti ga zaista bezbednijim, a ne na mufte naplatiti što je moguće više kazni.
User avatar
Gosha
Freewheeler
Posts: 239
Joined: 28 Oct 2008, 13:19
Location: Beograd

Re: Tacke interesa u Srbiji

Post by Gosha »

Dejv wrote:A ja bi ljude koji objave ove stvari hapsio i tukao po tabanima dok ne zaborave kako se zovu.
Ne treba ljudi da obracaju paznju samo tamo gde su kamere - treba da se vozi odgovorno uvek - i onda te nece biti briga gde se kamera nalazi.
Lako je reci "vozite odgovorno". Sebe smatram odgovornim vozacem, vec vise od 20 godina bez incidenta, cak i cukanja. I bas zato smatram da imam potpuno pravo da kazem da su kod nas u Srbiji ogranicenja brzine i pune linije veoma cesto potpuno nepotrebno i preterano postavljeni. OK, moze svuda biti dupla puna i ogranicenje 40km/h i svescemo nesrece na minimum. Mozemo i ukinuti motorna vozila i ici biciklom, peske, na konjima... Ali realnost je drugacija, a glupa ogranicenja po mom misljenju samo stvaraju veci broj nesreca. Ljudi se iznerviraju sto recimo na Ibarskoj 90% moraju da voze ispod 60km/h, 40% ispod 40km/h, pa naravno da pritisnu gas i kada smeju i kada ne smeju. A put spada u magistralni sa zakonski startnim ogranicenjem od 100km/h. U mestima je bez izuzetaka povecanja, brzina smanjena na 50km/h, pa ljudi kao idiJoti treba da voze NBGD bulevarima u vreme smanjenog saobracaja, nocu,..., tako da ih obilaze biciklisti sa boljom kondicijom. Do god budu zakonima iritirali vozace, bice isto nesreca, ne pomazu nikakvi zakoni...
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Re: Tacke interesa u Srbiji

Post by bluealek »

Da Gošo, to sa novim, a naročito nelogičnim ograničenjima jes malo iritantno, ali kad čovek dođe u naše godine shvati da ne može da pobedi sistem i da će svako inaćenje ići samo na našu ličnu štetu - što češće voziš van okvira onoga kako ti sistem nalaže da voziš, to je veća verovatnoća da ćeš skupljati tačkice i plaćati kazne. Novi zakon je napravljen upravo sa ciljem da oni koji su previše "pametni", te misle da mogu da zaje** sistem, vrlo brzo i prilično nemilosrdno budu, ili prevaspitani, ili sklonjeni sa drumova.

Ja sam tu u cilju što veće uštede nepotrebnog rasipanja novca kao posledice učestvovanja u saobraćaju formulisao novu ličnu strategiju vožnje automobila, pod tajnom šifrom UŠKOPLJENIK :P . Jednostavno ZABORAVIM na 200 konja koje imam ispod haube i vozim tako što samo ovlaš pipkam papučicu gasa, puštajući auto da se prosto KOTRLJA 8) . Nigde mi se ne žuri, niko ko se vuče me ne nervira, kad stignem, stigao sam. Uvek dajem migavce, držim odstojanje, ne prelazim punu liniju, ne vozim žutom trakom, puštam pešake na pešačkim (interesantno da mi otkako je novi zakon aktuelan mnogo manje trube otpozadi kad puštam pešake :) ) i kočim već na trepćuće zeleno. Za sada daje rezultate, tj. nije bilo nepotrebnih troškova 8)
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Re: Tacke interesa u Srbiji

Post by Dejv »

Da li ce 10km/h veca brzina bas toliko da ti ubrza put do destinacije?
U gradu da su eto ostavili 60 umesto 50 - sta bi ti promenilo? Cak i da vozis prosecno 60 - a neces zbog stani-kreni na semaforima. Pretpostavimo da je noc i da su bulevari prazni. (Zeleni talas... kad tad ces morati da skrenes negde).
Razmak nek je 10km. Pri brzini od 50km/h - stizes za 12minuta. Pri brzini od 60km/h - 10 minuta. Dva minuta razlike. Koliko ti to stvarno utice na vreme?

Sale, nista lose - al opet - predimenzionisan auto za gradsku voznju. Verujem da bi sa manjim vozilom trosio manje - i pravio vecu ustedu. U svakom slucaju - znam da kad ides negde van - moras istim da ides i to mi je jasno.

E sad - tukao bih ja i tog u MUP-u sto je odlucio da se objavljuje / unese u zakon ta mogucnost. Mada - moram da priznam - ima logike to upozorenje da je opasno tamo - al moze bolje da se uradi analiza crnih tacaka - i to da se ubacuje u GPS - a ne podatak o kameri...
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Speedcamere u Beogradu i ponasanje na drumu

Post by bluealek »

Dejv wrote:Sale, nista lose - al opet - predimenzionisan auto za gradsku voznju. Verujem da bi sa manjim vozilom trosio manje - i pravio vecu ustedu. U svakom slucaju - znam da kad ides negde van - moras istim da ides i to mi je jasno.
Heh, ajde malo da otkrivamo toplu vodu :) . Evo, ako mi kupiš neki manji auto, džip palim samo kad stvarno treba da idem OFF-ROAD, neću da ga koristim ni za striktno asfaltne vožnje van grada :wink: . Inače, za tvoju informaciju, nije ovaj auto uopšte tako veliki kako ga ti zamišljaš - iste je dužine kao recimo Toyota Prius.

Bez zezanja, svestan sam ja toga odavno, ali nemam pare da kupim drugi auto, a ni firma ni potencijalni sponzori do sada nisu blagoizvoleli da mi ustupe neki na korišćenje. U principu u kola sedam samo za relacije kad treba da idem na drugi kraj grada ili da nešto gabaritno prevezem. Sva kretanja po centru obavljam pešaka, zaista je racionalnije. Finansijski pre svega (nema troška za gorivo i parking), a u poslednje vreme čak i vremenski.
User avatar
Gosha
Freewheeler
Posts: 239
Joined: 28 Oct 2008, 13:19
Location: Beograd

Re: Tacke interesa u Srbiji

Post by Gosha »

Naravno da ces takvom racunicom pokazati totalan promasaj moje zamerke, ali to se moze pricati i kada budu spustili sa 50 na 40, pa na 30... Sta je 5-10 minuta tamo/'vamo. Ali Dejv, nije poenta u tome, ne zurim nigde, ali cemu voziti 50, sto je ako vozis kola bulevarom, sto ce reci kao autoputem, skoro isto kao da stojis. Da ne pricam o semaforima, o crvenom talasu u 3h nocu kada ni vozila ni coveka nema ni na puskomet... Cak cesce mozes da stradas od budale koji ce nocu proci na crveno, nego da je lepo zuto trepcuce [iskljucen semafor u nocnim satima], kada ces vise obratiti paznju da li neki kamikaza nailazi pod uglom od 90 stepeni.
Van grada, ako recimo postujuci brzinu krenes Ibarskom do Budve, preci ces tih 550km za oko 15 sati. Naravno naci ce se uvek neki Dejv koji ce reci 'bolje 15h nego ne stici', i zato ja ustvari ne znam zasto sam uopste krenuo u ovu besmislenu polemiku... pa prestajem ovog momenta :D

Sale, vozio sam iza tebe, nisi ti tako fin kako se predstavljas :D Ne kazem da si jeep silezija [daleko od toga], ali vozis korektno koliko dozvoljavaju uslovi puta, sto je cesto iznad brojeva koje pokazuju one table pored puteva :D
A i ja bih voleo jednog recimo Honda Jazz za po gradu, a jednog Wrangler Rubicon za kamenjar :D
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Re: Tacke interesa u Srbiji

Post by bluealek »

Gosha wrote:Sale, vozio sam iza tebe, nisi ti tako fin kako se predstavljas :D Ne kazem da si jeep silezija [daleko od toga], ali vozis korektno koliko dozvoljavaju uslovi puta, sto je cesto iznad brojeva koje pokazuju one table pored puteva :D
A i ja bih voleo jednog recimo Honda Jazz za po gradu, a jednog Wrangler Rubicon za kamenjar :D
E, ali je to bilo PRE novog zakona 8) . Sad se trudim da to "preko" ostane u okvirima jedno 10%, jer se za sve jače dobijaju tačkice :wink: Što će reći da se ozbiljno uzdržavam od prekoračivanja 55 km/h po gradu (i najčešće uspevam)... Dobro de, možda u trenucima ludila stignem i do 60 :P
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Re: Tacke interesa u Srbiji

Post by Dejv »

A sta biste rekli na ovo onda:
Ogranicenje na JAPANSKIM autoputevima - 80-100. Urbana sredina - 40. Sporedne ulice 30. Sve ostalo 50-60 (ukljucujuci i van grada koliko se secam).
A mozete da pretpostavite sta se vozi.
A ovde svi stizu na vreme.

Da se razumemo - i ja sam vozio 90 tamo gde sme 60. Ali sam dobro znao to gde mogu da idem 60 i znao sam da nema plavih itd. A kada ti das nekome podatke gde ih ima - taj ce samo da projuri tuda - ne razmisljajuci o potencijalnim razlozima zasto se tu meri - da li iz hira ili sa razlogom.
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
User avatar
Gosha
Freewheeler
Posts: 239
Joined: 28 Oct 2008, 13:19
Location: Beograd

Re: Tacke interesa u Srbiji

Post by Gosha »

Ugradnjom GPS-a ustanovio sam da mi auto laže 9km/h pri brzini 120km/h, tj. brzinomer mi pokazuje 129. Na manjim brzinama naravno laže manje :)
Imajući to u vidu, ja sam poslednjih godina, a i (za) sada to radim, koristio "toleranciju" od oko 10-20km/h iznad dozvoljenog, kada uslovi puta to dopuštaju. Srećom, ovaj zakon je stigao kada sam već u zrelijem vozačkom dobu i prošla me je faza kroz koju verovatno svi prolaze i malko divljaju :). Dokaz da sam ja i tada bio umereniji, je i što sam bez ogrebotine :).

Sale, za prekoračenje u gradu do 20km/h sleduje ti samo tanji novčanik, a od 21 do 50km/h i 4 boda i što je najgore, minimum mesec dana zabrane vožnje. Van grada dobijaš 3 boda i minimum mesec dana za prekoračenje od 41-60km/h. Ako prekoračuješ više od toga, a ne voziš nikoga hitno u bolnicu, i treba da te/me uhapse :D.
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Re: Tacke interesa u Srbiji

Post by bluealek »

Znam, znam... Granicu između "benignog" i "ozbiljnog" prekoračenja su spustili za po 10 km/h, odnosno u gradu sa 30 na 20, a van grada sa 50 na 40. Ranije je čak i za tu žešću klasu prekoračenja moglo da se prođe sa uslovnom za dozvolu (ne uzmu ti je, nego tek ako u roku od 2 godine ponoviš prekršaj iste težinske klase). Ja sam imao sreće da nijednom u životu ne ostanem bez dozvole, mada sam 3x po 2 godine imao uslovno. Sva 3 puta za urbano prekoračenje: jednom u Bulevaru Nikole Tesle za 102 km/h (to kad sam bio najmlađi i najluđi :lol: ), što će reći +42, drugi put Brankov most sa 93 km/h u ono vreme kad su na mufte držali na mostu ograničenje 40 km/h i kad nije sneg (znači, bilo je oficijelno +53, mada je i sutkinji bilo jasno da je to sa ograničenjem bila tipična pandurska navlakuša pa je bila blagonaklona), a poslednji put je kao bilo zbog 91 km/h u "naseljenom mestu" gde na puškomet nisi mogao da vidiš nijednu kuću. One igrarije sa postavljanjem tabli za naseljena mesta gde ničeg nema i naravno, plavac u žbunju iza krivine...

Sad sam "čist" i voleo bih da ne gomilam tačkice, a naročito bih voleo da mi ne pođe za rukom da u roku od 2 godine nagomilam 18 komada :wink: . Znam da "smem" u gradu do 70 bez straha od tačkica, ali ni 5000 dindži nije malo. Zato bih radije da ostanem u onim okvirima do "dozvoljenih" +10, što zvanično kao nije dozvoljeno, ali se džentlmenski toleriše od strane svih panduracija u civilizovanom svetu.

Ne verujem da ću više Zaječarskom magistralom pičiti 130 km/h kao nekada, bez obzira što je to put sa najmanjom koncentracijom pandura po kilometru 8)
User avatar
Gosha
Freewheeler
Posts: 239
Joined: 28 Oct 2008, 13:19
Location: Beograd

Re: Speedcamere u Beogradu i ponasanje na drumu

Post by Gosha »

Mislim da se svi normalni slazu da je dovoljno tih 10-ak km/h brze od dozvoljenog, uz zelju da vlasti bas ne preteruju sa spustanjima brzina na ozbiljnijim putevima pored laznih sela sa tri prazne kuce u brdima, kao i preteranih punih linija gde bas i nema potrebe.
A ko zeli da se opusti i pritisne papucicu gasa, neka ode na NAVAK poligon, neku karting stazu,... :).
Ili, kada recimo nema vremena za ozbiljniju avanturu, a pozeli malo brze voznje po snegu, moze da ode do najblize livade, kao ja juce, jednom oko podne, a evo ovde i jednom [za kemeru :D ] predvece:
http://blip.tv/file/3224393
User avatar
barda
Freebiking druid
Posts: 1343
Joined: 14 Mar 2008, 13:57
Location: Novi Sad
Contact:

Re: Speedcamere u Beogradu i ponasanje na drumu

Post by barda »

Evo novih kamera kao POI

http://www.garmin.rs/vesti.php?id=67
FotoSat (autentični motiv na vašem zidu) - TRIP foto priča -> prati moj TREK
Post Reply