RECUMBENT - Lezeci bicikl .. (PRODATO)

Mali oglasi. Masovna, očigledna i drska komercijala biće brisana.

Moderator: Moderatori

Post Reply
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

RECUMBENT - Lezeci bicikl .. (PRODATO)

Post by IRalic »

PRODATO!

Cestitam novom vlasniku iz Zagreba,koji nije casio casa,i zapucao za Beograd da mu neko ne otme bicikl :)
Vec je prozujio Zagreb gradom i okolinom,i prvi utisci su povoljni.

Zelim mu mnogo nasmejanih u udobnih kilometara!



===============================
[ko 'ce da gleda prvo slike,neka preskoci podugacak text,slike su na dnu]


Od kako sam legao na tricikl,highracer samo skuplja prasinu u mojoj sobi,
nisam ni jednom seo,dobro,legao na njega od kako sam nabavio tricikl,
te bi mozda bilo bolje da ga lepo udamo/ozenimo da siromah ne pati vise :)
a i neko od vas da se usreci :)

Dugo sam razmisljao da li da ga stavim na prodaju,i zakljucio sam da mi se tricikl ipak vise svidja,
i zeleo bih vise da poradim u tom pravcu.
A i ako pozelim da legnem opet na dva tocka,hteo bih napraviti nesto prilicno drugacije od ovoga.
Nije da mi se highracer koncept ne svidja,daleko od toga,
cisto bih hteo da probam sve sto mi deluje privlacno.

Ko nije upoznat sa mojim biciklom,da objasnim prvo o cemu se radi:

Bicikl sam dizajnirao i isplanirao sam,posle visegodisnjeg obrazovanja na interentu (citaj:kradje tudjih vec proverenih ideja ;-) )
Na kraju sam se ipak odlucio za highracer varijantu,sa 26" tockovima,
jer se bolje kotrljaju,i bolje upijaju neravnine,a i izbor guma je veoma sirok.
Highracer daje visoku poziciju vozacu,sto daje bolji "pregled situacije" ispred i oko sebe,
a takodje je i uocljiviji na putu.
Vozac je na nivou klasicnih biciklista,te nema problema u komunikaciji i druzenju sa kolegama.
Bez problema se vozi po gradu,uzak je i svuda se provuce,bez problema se gleda preko krovova automobila ..

Na pravcu izuzetno brz,u krivinama takodje.
Ja sam ga na Fruskoj poterao 72km/h (ako se dobro secam) a da se nisam nesto posebno ni trudio
(Sa Venca ka Kamenici se jos nisam njim spustao,gde bi ko od sale premasio tih 72
[sa triciklom sam bez okretanja pedala klizio 69.3] jer je bajk aerodinamicniji od trajka)
Stabilan je i predvidiv pri svakoj brzini.Nema problema ni sa 70+km/h a ni sa 5 km/h.
Lako i precizno se upravlja pri svim brzinama.
Koci izuzetno,i zadnji tocak samo izgubi trakciju(jer tezina predje napred)
kod ostrog kocenja.
Sve dok se ne dize sa naslona sedista,zadnji tocak nema sanse da se odvoji od zemlje,iako je manje opterecen nego prednji.


Pogon je postavljen tako da pete ne kace tocak kod skretanja (bar meni ne)
te se bez bojazni moze pedalati sve vreme,u krvinama,i kod polukruznog okretanja.
Dizajn upravljaca i neometano kretanje prednjeg tocka i viljuske (nigde ne kaci) omogucuje okretanje na jako malom prostoru.
Nisam merio,ali komotno moze da se okrene u jednoj saobracajnoj traci,
dok se pedale mogu okretati sve vreme,cime moze da se pohvali samo mali broj modela poznatih proizvodjaca.

Highracer koncept,i SWB u generali je "bicikl za sve prilike" po mom misljenju.
Sposoban za razne zadatke.Brzu voznju,trke,svakodnevnu upotrebu,ture ..
Bez razmisljanja bih se ovim biciklom uputio na put oko sveta (samo da mi tri tocka nisu milija ;) )
Sto se prtljaga tice,ja pak treger nisam kacio,vec sam upotrebljavao dve bocne "suve vrece" okacene na sediste
ili 15 litarski ranac okacen na naslon sedista.
Sto svakako ne znaci da se ne moze okaciti klasican pak treger.Kod tocka ima standardne rupe sa M5 navojem,
a na gornjem delu se treba malo poigrati,ili selnama za podpore sedista,
ili na srafove gde se oslanja potpora sedista.
Takodje se sa malo majstorije moze napraviti i "mid ship lowrider rack"
odnosno bisage smestiti tacno izmedju dva tocka,ispod sedista.
Ovaj bicikl sam zamslio kao drumsku masinu za jurcanje,te se nisam previse posvetio problemu standardnih pak tregera,
nego je ostalo na "ako bude trebalo,lako je dodati"
Dve suve vrece od po 20 litara + 15 litara ranca su mi bile vise nego dovoljne sa sve moje proslogodisnje akcije,
a i bolje su sto se aerodinamike tice od klasicnih bisaga.
Ako se neko pita "a gde se tu stavlja bidon?" odmah da kazem da na samom ramu nisu stavljeni brezoni za nosac bidona,
jer nekog super zgodnog mesta bas i nema za tu svrhu,
a i ja koristim "camelback" sa cevcicom preko ramena,
ali imao sam u pocetku nosac za bidon montiran na sediste,
sto i sada moze da se uradi ako neko hoce.
Rucna busilica,i dve rupe u sedistu su se sto je potrebno.
Preporucujem nosac za obe strane,da boca moze da se premesta u hlad,kada vam je na jednom boku sunce :)

Ram je izradnjen od kvalitetnog tvrdog celika koji Steintrikes koriste za izradu svojih neunistivih bi/tricikala.
Preciznije receno: hladno vucene precizne bez-savne celicne cevi sa visokim sadrzajem karbona,poznate pod ISO nazivom kao ST52-BK (jace nema)
Doduse zadnja viljuska nije od tog materijala,nego je ona ustvari celicna mtb viljuska navarena na ST52 glavnu cev.
Za takvo resenje sam se odlucio iz estetskih razloga (izvijeni,konusni kraci)
a i dobro upija neravnine,te daje svojevrsnu pasivnu suspenziju zadnjem tocku.
Ram je zavaren u Stein radionici,te kvalitet varova i obrade cevi ne treba nikoga da brine.

Svi delovi na biciklu su kupljeni novi,i skupa sa ramom su presli 3620km* od 3. Maja prosle godine,kada se prvi put zakotrljao u sitnim nocnim satima
(*-osim par izuzetaka navedenih u listi delova)
Vozen je uglavnom po Beogradu,Adi i okolini,i par puta sam zasao na Fruskogorske sumske staze ne stedeci ga ni malo.
Dakle bajs je proveren,i da ima nekih ociglednih slabih tacaka,do sada bi se pokazale.

Zadnja viljuska se izvlaci iz glavne cevi,te je moguce regulisati medjuosovinski razmak,
moguce je i potpuno izvaditi zadnji deo rama,radi trasnporta recimo.
Ja sam jednom prilikom raskomadao ceo bajs,i potrpao u transportni ranac (osim tockova naravno)
Posto je cantralni deo rama isti kao i Stein-ovi,moguce je kupiti recimo suspendovani zadnji kraj za Steintrikes Nomad (20" tocak)
i bajk pretvoriti u full suspesnion,ili samo sa zadnjom suspenzijom.

Pogon se podesava (uvlaci i izvlaci) kao i upravljac (po visini i po duzini)
a i naslon sedista moze da se menja (trenutno u rasponu od ~20-30 stepeni od horizontale)[na slici je u najnizem polozaju]
Sediste je na ~70cm od zemlje sa 26x1.15 gumama
Sto sve u prevodu znaci da moze da ga voze osobe od 170 do 200 cm visine bez problema.
Pogon moze jos da se uvuce jos 3-4cm (ja sam visok 170cm) i sediste da se prebaci na prednji nosac,te bi mogao i neko nizi da se spakuje,
ali nazalost visina sedista je takva da nizi od 170 mogu imati problema sa spustanjem noge na zemlju kod stajanja.
Sa 26" to jest ! Ako bi se stavili manji tockovi,sediste bi doslo nize (20" tockovi ceo bicikl spustaju za 6-7cm)

Sediste je S velicine,sto znaci predvidjeno za osobe do 172-3cm visine
Vislji mogu da voze,ali im nece biti udobno na tako malom sedistu.
Naravno uvek se moze kupiti,i montirati vece sediste (M,L,XL)
Ja sam moje platio 30 eur (bez podloge) kod proizvodjaca u Poljskoj.
Ako bude potrebe,ni najmanji problem nije da vam kupim drugo sediste,
doduse dostava sedista do Srbije bi bila nesto komplikovanija,uz dodatne troskove za transport (posta,kurir,osoba od poverenja..sve zavisi)

Bajk je ofarban samo sprejem,bez predhodnog peskiranja i pecenja farbe posle,
sto znaci da bi ga trebalo izpeskirati i plastificirati (ili ofarbati sprejem,pa zapeci) kako bi se adekvatno zastitio.
Ja nisam hteo odmah da plastificiram,jer sam hteo da vidim prvo da li treba nesto da se doradjuje.
I trebalo je.Uradjen je drugaciji prihvat sedista,i novi upravljac (u pocetku sam imao sklepani eksperimentalni,da vidim kakav mi u stvari najvise odgovara)
Prepravke sam zavrsio jos u Decembru,ali nikako nisam stigao da ga posaljem na plastifikaciju.
Hteo sam da bude mat crn,ali sada mislim,mozda buduci vlasnik preferira neku drugu boju,
pa cu ostaviti njemu/njoj da izaberu boju,a peskiranje/farbanje cu ja da sredim o svom trosku,kao i ponovno sklapanje bicikla posle farbanja.

Prednja viljuska na slikama ima i navarene drop-out-ove za 20" tocak,
te se za minut 26" tockovi mogu zameniti sa 20" uz zadrzavanje V-brejka napred (nazad je disc only)
Treba samo pomenuti da se sa takvim prelaskom na 20" napred menja geometrija upravljanja,
te ono postaje malo osetljivije (brze)
Nista radikalno,ali se prelazak na manji tocak itekako oseti na upravljacu,koji postaje malo zivahniji.
Ako se buduci kupac odluci na 20" kao trajno resenje,a zeleo bi da karakteristike upravljanja budu kao sto su originalno zamisljene (za 26" tocak)
trebalo bi kupiti (ili izraditi) viljusku koja ce dati adekvatan Trail,odnosno koja ce imati adekvatan "fork rake"
Ako se kupac ne razume u takve stvari,radu cu asistirati u odabiru odgovarajuce viljuske i vrsenju proracuna.

Lista komponenti:

- Tocak prednji: nabla Deore 36 rupa,obruc Remerx Grand Rock,18 crnih 2mm zbica upletenih radijalno (sa mojih max 70kg sluze odlicno,nije do sada bilo potrebe za re-centriranjem)
- Tocak zadnji: nabla Quando Disc 36 rupa,obruc Remerx Grand Hill,24 zrne zbice upletene po x3 semi
- Gume CST Traveler 1.15" (presle manje od 3000km), unutrasnje sa Presta ventilom
- Kocnica prednja: Avid Single Digit 5 V-brake sa original poknovima
- Kocnica zadnja: Zoom mehanicki disk sa 160mm rotorom
(disk tabovi na ramu su International Standard za prednji tocak,znaci klesta su ustvari za prednji tocak,a ne za zadnji.Ako se montiraju klesta za IS zadnji tocak,rotor mora da bude 180mm)
- Rucice kocnica: Avid FR5
- Pogon: Shimano Alivio 22/32 + Deore alu 48z najveci lancanik (pogon i lancanik kupljeni novi,presli mozda 1000km od montiranja) + nevozeni original Alivio 42z lancanik
- Patrona: Shimano BB-UN25 kvadrat 113mm osovina
- Kaseta Shimano HG50-8 11-30 (Alivio)
- Lanac SRAM PC-38 sa tri original power link-a (imam jos lanca,u slucaju da treba produziti)
Lanac je kupljen kad i pogon,znaci presao oko 1000km
- Menjac prednji: Shimano LX dual pull (XT koji je na slikama ne ide uz bajs)
- Menjac zadnji: SRAM 3.0
- Rucice menjaca SRAM 5.0 Grip Shift, 8 brzina
- Sediste Staklo-plastika kompozit,S velicina,sa dvoslojnom mrezastom podlogom koja dise (presvlaka se skida i pere u masini na 40 stepeni)

Pedale naravno ne idu uz bajs,izbor je hvala bogu velik,sto novih sto polovnih .. pa svakom one koje voli ;)

Razlika u visini sedista i ose pogona je 17-18cm
Tezina sa izlistanim delovima+pedale sa slike 14,6 kg
(prilicno dobro za jedan celicni bajs,ako ne laksi,onda bar rame uz rame sa poznatim proizvodjacima)

Bajk i svi delovi su kao novi,izuzev sedista koje ima vise izbusenih montaznih rupa,i par sitnijih ostecenja (mekan materijal-kolko para tolko i muzike,ne kosta carbonsko sediste 150 eur za babino brasno ;) )
I na grip shifterima su neke oznake malo izbrisane (lose uradjeno,izbrisalo se od drzanja ruku na njima)
QR poluge za zatezanje tockova takodje imaju par ogrebotina (jeste,pao sam jednom,pa sta ;-p )

Za bajk bih hteo 450 eur sto mislim da je krajnje fer cena,
jer samo materijal i delovi kostaju i vise nego toliko,
sto ce reci,sav dizajn,ruke svih majstora i utroseno dragoceno vreme su naplaceni sa tih 3620km koliko sam se ja njime vozio :)


Uz doplatu od 80 eur* moze se dobiti i set 20" tockova sa dva para guma (kramponke,i neke relativno glatke,nista fensi)
Obruci su JetSet uski sa visokim profilom,nabla prednja je Quando disc,a zadnja Bitex disc (u Deore klasi)
Zbice su 2mm nerdjajuce,i ima ih 24 po tocku upletene po x3 semi
Presli su mozda 300-350km (posle sam stavio 26" i nisam ih vracao)

*- ako 20" idu kao zamena za 26" onda bez doplate

Image






Image
Image
Image
Image
Image
Image
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
corovicgoran
Posts: 55
Joined: 11 Jul 2009, 21:43

Re: RECUMBENT - Lezeci bicikl .. (PRODATO)

Post by corovicgoran »

Svaka cast za rekumbent.Napravio sam trajk ali nemam original sediste. mozes li mi reci ako nije tajna gde si sediste nabavio :?: :?: :?:
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: RECUMBENT - Lezeci bicikl .. (PRODATO)

Post by IRalic »

corovicgoran wrote:Svaka cast za rekumbent.Napravio sam trajk ali nemam original sediste. mozes li mi reci ako nije tajna gde si sediste nabavio :?: :?: :?:
Nije tajna ;) U Poljskoj, direktno kod proizvodjaca (koji pravi za Novosport.de)
Kupio mi drugar, pa poneo sa sobom kad je dolazio u Srbiju.

http://sklep.poziome.pl/ (na slikama je jos uvek staro, ravno sediste.Sad za tu lovu ide malo vise konturisano,i sa dve rupe na naslonu za ventilaciju(pogledaj Novosport.de)

Kosta 120Zl sto je nesto vise od 25 eura po trenutnom kursu. Ali ako mislis da porucujes u Srbiju, tj da ti salje ovde, i placas preko racuna,
onda je cena bar 10 eura vislja, plus transport, i eventualna carina i porez.
I koliko sam shvatio nikom nije radost da bilo sta salje van EU, jer osiguranja paketa prakticno nema, te ako ti paket ne stigne,
oni ne odgovaraju, nego ti snosis sav eventualni teret ..

Takodje isto sediste ti moze nabaviti i Stein, ali od Novosporta.Za cenu ne znam.
Takodje ti naravno mogu prodati svoje sediste sa metalnim ramom i Greenspeed platnom ;)

Pored cuvenog Velokrafta koji pravi samo karbon/kevlar (ja platio 150 eur,kes i licno preuzimanje) ima jos jedan proizvodjac na jugu Poljske.
Odnosno bar je bio ;) posto sajt http://www.cckcompostites.com ne funkcionise .. bilo kako bilo, pravio je i staklo/kevlar
za nesto manje od 100 eura valjda, a carbonska su bila oko 150.


A ako si vec napravio trajk ko sto kazes, lako ces sa malo lima napraviti limeno sediste a'la Challenge/Slayway



Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
corovicgoran
Posts: 55
Joined: 11 Jul 2009, 21:43

Re: RECUMBENT - Lezeci bicikl .. (PRODATO)

Post by corovicgoran »

Hvala ti Igore na ovako opsirnom odgovoru.Slike mjih trajkova mozes videti u temi REKUMBENT.podnaslov .Rekumbent za samo 30000din. Ajde mi posalji sliku tvog sedista sto ti je ostalo.Ako mi odgovara cujemo se :wink: :!: Pozdrav
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: RECUMBENT - Lezeci bicikl .. (PRODATO)

Post by IRalic »

corovicgoran wrote: Ajde mi posalji sliku tvog sedista sto ti je ostalo.Ako mi odgovara cujemo se :wink: :!: Pozdrav
Nije mi nista ostalo :D
To "stakleno" je otislo zajedno sa biciklom u Zagreb, a Velokraft karbonsko sam koristim :)

Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Post Reply