BREVET

Najave planiranih bajkerskih, planinarskih i ostalih aktivnosti u prirodi

Moderator: Moderatori

Post Reply
User avatar
arxmilan
Freebiker
Posts: 279
Joined: 26 Apr 2009, 23:55
Location: BEOGRAD

BREVET

Post by arxmilan »

Mislim da je ovo tema od I Ralica, ali imam neku zelju da se ukljucim u ovu akciju

http://randonneurs-serbia.weebly.com/br ... -2012.html
Nadam se da cu bar za 13 sati uspeti da predjem ovo...
Idem samo pravo
gledam samo pravo
mnogo tuge iza mene
ali za to mi nije stalo.

I dalje idem pravo
i mislim ono pravo
sve sto prodje pored mene
za to mi nije zao !
User avatar
Mladjan
Posts: 39
Joined: 11 Jul 2010, 18:41
Location: Pozarevac

Re: BREVET

Post by Mladjan »

arxmilan wrote:Nadam se da cu bar za 13 sati uspeti da predjem ovo...
Ja sam vozio jedan prosle godine od 300(330km). Iako do tada nikada nisam vozio toliko kilometara odjednom, zavrsio sam ga na vreme. Igor to zaista pedantno i precizno organizuje tako da greske tipa skretanje sa treka i tome sl. svodi na minimum.Uzimajuci u obzir dobru organizaciju breveta, uz neku solidnu kondiciju, za taj od 200km ima dovoljno vremena. Mozda se vidimo u Indjiji :)
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: BREVET

Post by IRalic »

Kriv sam! :)


Ovde na forumu nisam nesto preterano pricao o tome, kako is ta, i to sve, jer nekako mi se ucinilo da nema za to interesovanja,
pa mi je bezveze bilo da namecem temu koja nikoga (previse) ne interesuje, no nebitno, evo neko interesovanje postoji i tu sam da odgovorim na sva pitanja, dam neki savet iz svog kratkog iskustva sa brevetima ...

Za brevet, bar taj od 200km ne treba biti nikakvim gutacem kilometara, ljutim drumasem, ili vec sta ljudi zamisljaju ko su ti sto to voze ;)
Mora se imati osnovna fizicka sprema, sto odprilike znaci sa ako neko predje 100km za jedna dan, po ne potpuno ravnom terenu,
i sutradan ne oseca to u nogama, to je dovoljno da se predje i dvesta.
Samo je jelte duze, tj duze traje cela ta voznja. Za nekom super kondicijom i jurnjavom nema potrebe,
ukoliko se kao cilj ima neko vreme od oko 12h recimo. To je prosecna brzina od 16.6kmh, ukupna - dakle sa uracunatim pauzama i svakim durgim zaustavljanjem.
Na 200km to u principu znaci da prosecna brzina kretanja ne bi trebala da je ispod 20km/h i ostaje ti 2 sata na pauze raznog tipa,
klopu, skok do prodavnice i sl. ako se ne razvlacis.
I ostaje ti tih 1.5h kao rezerva, za tipa pukla guma, nesto zaskripalo, sta znam ...

Osnova je da ti bajk koji vozis pasuje, i da se na njemu osecas udobno. Extremna neudobnost i bolovi tim pruzrokovani
mogu da ti smanje uzitak, ali i obore prosecnu brzinu, rastezu pauze, zahtevaju zastajkivanje svako malo i sl ..
Nisam brojao koliko je bilo kakvih bicikala, ali na jesenjem 200k je bilo recimo 50% drumasa, a ostalo su podjednako delili
razne treking varijante, mtb-ovi, neko sa slikovima, neko sa terenskim gumama, ko sta ima, i svima je poslo za rukom da lepo zavrse.
Mozda je bilo par odustajanja, ali ja se secam samo jednog, jedan decko iz NSa ili Petrovaradina, imao je neke stomacne probleme
pa ga je devojka evakuisala jedno 25km pre cilja, jer nije bio za dalje.

Kolega Mladja je na 300 vozio treking ako se ne varam, jos jedan like je vozio bas neki full mtb, siroke gume i sve to,
i svi su bili brzi od mene :mrgreen:
Dakle u celoj prici bicikl nije previse bitan, osim toga da treba da je udoban, i tehnicki ispravan kako te neki kvarovi ne bi usporili,
ili pruzrokovali da ne zavrsis.

Kako energiju za 200km ne mozes da uskladistis ranije, tokom voznje se moraju konstantno unusiti kalorije,
kako putem pica, tako i putem hrane. Treba imati u vidu da svako ima neku granicu posle koje mu se slatko gadi,
i ne moze vise da jede.
Dakle treba sebe poznavati, i sta ti prija tokom fizickog napora a sta ne.
Izotonicna pica su super, ali takodje spadaju u tu gurpu gde ti jednom bude dosta i nemozes ni gutlja vise da uzmes.
Ona gorca malo bolje "klize", sladja se obicno smuce ranije. Coca Cola je takodje dobor pice za duge napore,
i ja koji je nikada inace ne pijem, tokom voznje mi prija, ali takodje sa granicom.
Pola litre mi nije problem, ali celu litru uglavnom ne mogu da popijem.
Cola je dobra jer ima dosta secera, dakle energije, a ima i dosta kofeina sto pomaze za izdrzljivost.
Kasnije sam provalio da mi najvise odgovara vocni sok. Next narandza classic, razblazena sa od 1/3 do 1/2 polovine sa vodom.
Gusti od breskve u svako doba. Secera u njima nema puno, te kao glavni izvor energije nisu dobri, a ni kao izvor minerala i vitamina,
ali ako ti kao tecnost odgovara, onda super, jer moras konstantno da je unosis od prvog kilometra, i to po gutljaj dva svako malo,
nikako mnogo odjednom, jer organizam ne moze da je absorbuje, nego visak samo prodje kroz tebe.
Bonzite, cokoladice i sl imaju dosta energije, ali meni recimo ne prijaju. Mogu tu i tamo malo da gricnem, ali da slisti ceo Snikers, nema sanse.
Pre mi prija "prava hrana", kroasan 7 days sa cokoladom, roll virsla, bilo sta iz pekare, testo, pica, proja, pljeska, burek, jos nisam uspeo naci granicu za kolicinu sladoleda koji mogu da smazem (odlican izvor kalorija) osim one u novcaniku ;)
Dakle gorivo gorivo gorivo, ali da ti se ne smuci, i da ti posle nije do jela nikakvoga. Ako i dodje do toga, treba malo olabaviti sa tempom,
i prvom prilikom pojesti nesto konkretno i uobicajeno.
Pri prosecnoj voznji treba racunati utrosak od oko 300-400 kalorija na sat vremena.
Skladista glikogena u misicima treba obnoviti i napunuti pre samog dana voznje, dakle na brevet se ne dolazi gladan ;)

Treba voziti u skladu sa svojim nivoom fitnesa, a ne insistirati na nakom tempu koji ne mozes da odrzis.
Lako se ljudi prevare i krenu sa nekim brzim, najcesce grupom, i iako mozda ne deluje kao preterani napor,
ako ne moze da se odrzi lako se covek potrosi, "uradi u zid" kako kazu, tj potrosis sve zelihe glikogena u misicima,
i onda se organizam prebacuje na trosenje kalorija iz masnoca, a sa njima brzo ne mozes da vozis, nego samo da se vuces.
Masti i mrsav covek ima toliko da na njima moze da vozi danima, ali polako.
Ako se vec desi, nije smak sveta, prvom prilikom se zaustaviti i odmoriti malo, uz unosenje kalorija, i polako dalje.
Sasvim je moguce da se posle kraceg odmora i klope covek oporavi, i da normalnim tempom nastavi dalje.
Dakle treba se setiti price o zecu i kornjaci ;)

I tako .. sta god da te/vas sa zanima, samo pitajte :)



Pozdrav
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Re: BREVET

Post by bluealek »

Svojevremeno sam nudio free prostor na Freebikingu da se napravi brevet sajt (na primer brevet.freebiking.org), ali izgleda da moja ponuda od zainteresovanih nije ozbiljno shvaćena. Sada kada je sajt "udomljen" verovatno bi bilo bez veze praviti još jedan, ali u principu ko god ima neku ideju za koju smatra da joj treba dati izdvojeno mesto i drugačiji grafički interfejs i organizaciju sadržaja, ponuda je otvorena za sajtove tipa nazivprojekta.freebiking.org.
Post Reply