Zupcanici na pogonu setaju levo-desno

Održavanje, popravke, prepravke...

Moderator: Moderatori

Post Reply
User avatar
igor
Posts: 63
Joined: 23 Aug 2007, 19:22
Location: Beograd

Zupcanici na pogonu setaju levo-desno

Post by igor »

Imam problem sa zupcanicima na pogonu, setaju levo-desno oko 3-4mm mozda i jace, tesko je izmeriti zbog pedala. Problem sto pri tom setanju nije moguce namestiti H i L granicnike na prednjem menjacu jer kako god namestio uvek mi lanac struze po menjacu na nekim brzinama.

Bicikl sam kupio pre dve nedelje, Capriolo Monitor, tako da je jos pod garancijom. Jel neko zna sta ce oni raditi u ovoj situaciji, da li ce skinuti ove zupcanike i ispravljati ili ce mi dati novi deo i koliko dugo popravka moze da traje tj. da li ce mi uzeti bicikl ili moze da se zavrsi za sat vremena?

A najvise me zanima da li je bolje da uzmem neki bolji pogon od ovog kineskog (neka firma Lanhang, koji je znaci vrlo verovatno bio takav odmah po kupovini samo ja nisam primetio a jos gore ako sam ja uspeo da ga iskrivim za 150-200km voznje)? I jel uopste ima bolji pogon a da ne kosta vise od 50EUR?
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Zupcanici na pogonu setaju levo-desno

Post by IRalic »

igor wrote:Imam problem sa zupcanicima na pogonu, setaju levo-desno oko 3-4mm mozda i jace, tesko je izmeriti zbog pedala. Problem sto pri tom setanju nije moguce namestiti H i L granicnike na prednjem menjacu jer kako god namestio uvek mi lanac struze po menjacu na nekim brzinama.


I jel uopste ima bolji pogon a da ne kosta vise od 50EUR?
Naravno da ima.Shimano Altus je nekih 1500-1600 din,a Alivio oko 2500 din
Patrona kosta nekih 650 din

Ali cekaj,kako mislis "setaju" ?
Mislis cela kurbla zajedno sa zubcanicima seta ? (npr. zbog krive osovine)
Ili su sami lancanici krivi ?

Bilo kako bilo,teraj u servis da vidis sta ce da kazu.
A mozda lepo kupis novu patronu i shimano pogon za 2000/3000 din pa si miran ..
Tako ces imati spreman pogon koji ce da ceka da ti rikne zadnji tocak,
pa da ga zamenis sa kasetnom nablom,i bar 8 brzina ..


`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
igor
Posts: 63
Joined: 23 Aug 2007, 19:22
Location: Beograd

Post by igor »

Nisam sad siguran ali mislim da se setaju samo zupcanici (najveci se najvise seta), pogledacu sutra.

A zasto mislis da ce riknuti zadnji tocak i sta specificno na njemu?
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

igor wrote:Nisam sad siguran ali mislim da se setaju samo zupcanici (najveci se najvise seta), pogledacu sutra.

A zasto mislis da ce riknuti zadnji tocak i sta specificno na njemu?

A,onda je moguce da su jednostavno iskrivljeni,udareni mozda kod transporta ili tako nesto.

Zato sto znam sta stavljaju kao glavu u taj zadnji tocak.
Soljice lezaja i kuglice su od sira,a ni osovine nisu nista bolje,ako si tezi momak,ili vozis malo jace,desava se da se cas posla iskrivi.
Kupijo ja takav komplet,za 1000 din.
Prvo,sa petenjem tocka nemaju veze,jer su poceli iz pogresne rupe,
pa se nad ventilom ukrstaju dve zbice,i jedva gurnem pumpu na autoventil,
a da je duzi presta,ne bi mogao prici uopste.
Drugo posle samo 300ak km se napravio luft u njoj,pa sam podesavao konuse.(i naravno stavio novu kvalitetnu mast,stare je bilo samo u tragovima!)
Imao sam prednju slicnog kvaliteta,i potrajala je sveukupno oko 2000km (a svako malo sam menjao mast i podesavao konuse)
Onda je odjednom pocela da pravi cudne zvuke,i vibracije,
i onda sam je bacio u djubre bez i da gledam sta joj je,i upleo Deore nablu.

Sve u svemu delovi na tom bajsu nisu preteranu izdrzljivi,
tako da ce jedan po jedan sazrevati za zamenu.
Tako da nije lose,ako vec nesto menjas,da to gledas kao dugorocniju investiciju,odnosno kao "veliku sliku"
znaci bolje da kupis nesto sto ce se uklapati sa nekim drugim zamenjenim delom,nego da kupis isti takav kao sto je vec ugradjen ..

Lezeci pozdrav ;-)


`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
igor
Posts: 63
Joined: 23 Aug 2007, 19:22
Location: Beograd

Post by igor »

Pa ja vec imam "problem" sa zadnjim tockom, mada mozda je to i normalno ali ne verujem.
Elem, kada prevrnem bajs na ledja i jako zavrtim pedale tj. tocak i pustim tocak da se sam vrti, kaseta se nekako klima nezavisno od tocka. Dok vrtim pedale ne primecujem to ali cim prestanem da vrtim pedale i pustim tocak da se sam vrti, tada se to pocne pomerati cudno, kao da se osovina iskrivljena na tom mestu izmedju tocka i zupcanika.
To naravno u voznji uopste ne primecujem ali nekako me cini nervoznim samo to saznanje o svemu tome sto se klima i izgleda iskrivljeno na biciklu, ne znam zasto :D

A tezak sam oko 90kg (pokusavam da smanjim) i vozim prosecnom brzinom 22-24km/h sa skokovima do 36km/h, pocetnicke brzine :).
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

igor wrote: A tezak sam oko 90kg (pokusavam da smanjim) i vozim prosecnom brzinom 22-24km/h sa skokovima do 36km/h, pocetnicke brzine :).
Pa da,nisi lagan momak,a ti delovi su dizajnirani za decu ..

Ja nikada nisam imao problem sa krivljenjem osovine,te ne znam puno o tome,
ali totalno je cudno da se kaseta (tacnije rec je o racni[/] - kaseta je sklop zupcanika koji se "navlaci" na telo kvacila,a kod racne je sve to objedinjeno,i zajedno se zupcanici i kvacilo navrcu na nablu(glavu) )
mrda nezavisno od tocka,jer jelte,direktno je zasrafljena na njega ..

Nista mi nije jasno :-]

Idi u servis pa se zali :) Ili cuti i menjaj u sopstvenoj reziji ..


`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
igor
Posts: 63
Joined: 23 Aug 2007, 19:22
Location: Beograd

Post by igor »

Sto se tice prvobitnog problema, setanja zupcanika na prednjem pogonu to sam izgleda popravio sam. Hteo sam da probam da odvrnem jedan od cetiri imbusa na zupcanicima (odsrafio sam onaj kod kog je izgledalo da su zupcanici najvise pomereni u stranu) i da probam da ih nekako nategnem da budu ravniji i zasrafim kako bi video da li ce mi to pomoci. Nakon odsrafljivanja, kada sam pokusao da malo nategnem zupcanike u stranu kako bi ih ispravio, izgledalo je da nema od toga nista :) pa sam samo zavrsnuo taj sraf nazad.
Uglavnom, sada mi uopste lanac ne struze po menjacu i ako ga nisam ja popravio sa tim odvrtanjem i zavrtanjem srafa onda su neki dobri gremlini bili preko noci i sredili stvar :D, provozao sam bajs jedno 25km cisto da vidim da li zavisi od toga kad ga ja opteretim ali i nakon toga je sve funkcionisalo jos uvek.

A zbog zadnje glave cu verovatno otici do servisa da vidim sta ce mi reci za to.

E sad ja bi to najradje ipak promenio, i pogon i zadnju glavu.
Ako bi se odlucio za Shimano Alivio seriju, gde to ima u BG-u da se uzme?
Ako menjam kasetu onda mi treba novi zadnji menjac i duzi lanac, jel tako?
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

igor wrote: E sad ja bi to najradje ipak promenio, i pogon i zadnju glavu.
Ako bi se odlucio za Shimano Alivio seriju, gde to ima u BG-u da se uzme?
Ako menjam kasetu onda mi treba novi zadnji menjac i duzi lanac, jel tako?
Shimano uvek ima u Planet bajku (Dorcol-Dunavski kej 15??,Autokomanda-Vovode stepe,neki sitno broj,cim se udje,malo gore pa sa desne strane)

Ima u u samom Caprjolu ponesto ..

Ili mozed i da kupis/porucis u Terrano team servisu (Takovska 33,u dnu dvorista zgrade)
ako nema u ponudi,onda sacekas dan-dva da ti nabave,prednost je niza cena za 10-20% u odnosu na Capriolo i Planet bike maloprodaje.


Menjac,pa mislim da za prvu ruku mozes da ga zadrzis.
Moze da savlada 8/9 brzinsku kasetu bez problema,kako i zupcanik do 34t

Jedino sto MORAS zameniti jeste rucica zadnjeg menjaca (ili u paru sa prednjom)
za rucicu indexiranu za 8,ili pak devet brzina.
Naravno moras promeniti i lanac.

Znaci: nabla(eventualno i zbice,ako ne moze ista duzina na novu),kaseta,lanac,rucice menjaca
To je ono sot moras da promenis kako bi presao na 8/9 brzina.

Ako si u raspolozenju da sto manje otvoris novcanik za sve to,
predlazem prelazak na samo 8 brzina,jer je sve podosta jeftinije nego za 9.

Ah,da,nisam pomeno da na kasetnu nablu moze i 7 brzina,
samo se stavi podloska pre nego se navuce kaseta na telo kvacila.
ali tesko se nalazi kaseta (ne racna) sa 7 brzina,barem kod nas ..
Jedno vreme je jedna SRAM-ova 11-32 visila na polici u Capriolu,ali odavno je nema.
Kada bi zadrzao 7,nema potrebe za promenom rucica menjaca i lanca.

Predlazem da odes kod profesora (terrano team servis) i kazes coveku sta hoces,
i on ti odmah preracuna koliko ce to da kosta,sa sve ugradnjom,
i dobijes gotov bicikl i ne boli te glava.

Po mojoj proceni,kvalitetna nabla+kaseta+lanac+rucica menjaca bi te izaslo oko 4000din bez ruku majstora.
Za menjac dodati jedno 1000-1500 zavisi koji.
Ja sam recimo kupio SRAM 5.0 grip shifter za 700ak,i 3.0 menjac za 900 din.

Ah,da,zaboravio sam na prednji pogon i patronu,znaci recimo 5000 za gore navedeni komplet i jos jedno 3000 za Alivio pogon i patronu.
Znaci 100 evra sveukupno .. nije malo,ali to je vise od pola bajsa! :)
sve osim kocnica i prednje nable




`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
igor
Posts: 63
Joined: 23 Aug 2007, 19:22
Location: Beograd

Post by igor »

Puno hvala na iscrpnom odgovoru, pogledacu jos cene delova pa cu da vidim kako cu.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Nema na cemu :-)



`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Post Reply