Ah te brzine...

Održavanje, popravke, prepravke...

Moderator: Moderatori

Post Reply
bozec
Posts: 12
Joined: 11 Sep 2006, 00:38
Location: cacak

Ah te brzine...

Post by bozec »

Hvala unapred svima koji se potrude da odgovore na ovo pitanje
i da to malo pojasne, a pitanje zapravo glasi:
Kako se pravilno menjaju brzine, tj koje kombinacije
zupcanika dolaze u obzir, a koje ne! (recimo za 21brzinu)[/b]
Makarenko
Posts: 100
Joined: 27 Jan 2006, 09:34
Location: Sombor

Post by Makarenko »

Kombinacije koje NE dolaze u obzir su: Namanji zupcanik napred - Najmanji zupcanik nazad i Najveci napred - Najveci nazad. U tim kombinacijama lanac ide pod velikim uglom i jako brzo se trosi, a i stres na ostale komponente je velik, pa se sve brzo haba.
Takodjer, postoji nepisano pravilo da se mali prednji zupcanik koristi samo u kombinacijama sa 3-5 unutrasnjih ( vecih ) zadnjih zupcanika.
U sustini, izbjegavaj bilo kakvu kombinaciju koja tjera lanac da ide pod vecim uglom.
Probaj da napravis tabelu prenosnih odnosa:

PrenosniOdnos=BrojZubaNaPrednjemZupcaniku/BrojZubaNaZadnjemZupcaniku

To ce ti dati redoslijed stepena prenosa ( Koja kombinacija ti je 1., koja 2., a koja 21. brzina. Naravno, ako iskljucis dvije nedozvoljene kombinacije imaces samo 19 brzina :) )
Vidjeces da ti se neke kombinacije preklapaju, a neke su vrlo bliske. U tim slucajevima biras kombinaciju kod koje lanac ide pod manjim uglom.
Tabelu mozes da zapamtis, ili, ako si Bosanac kao ja pa imas jednobajtnu memoriju :) , da napravis malu verziju i zalijepis je na bicikl.
Eto to bi bilo osnovno.
Pozdrav
Makarenko
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

9faz:

Najveća napred - tri najmanje pozadi
Srednja - tri srednje pozadi
Najmanja - tri najveće pozadi.

7faz

Najveća napred - 6,7, 5 granično
Srednja - 3-4, 5 granično, 2 granično
Najmanja - 1, 2

*granično - može al' bolje da nije.

8faz ne znam, nisam vozio :)

Staro dobro pravilo koje je 'po starini' iznad svih tabela i proračuna: vozi u kojoj možeš u datom trenu sa datim uslovima :)

U svim situacijama se podrazumeva visoka kadenca.
Makarenko
Posts: 100
Joined: 27 Jan 2006, 09:34
Location: Sombor

Post by Makarenko »

9faz:

Najveća napred - tri najmanje pozadi
Srednja - tri srednje pozadi
Najmanja - tri najveće pozadi.
Mislim da je ovo prilicno konzervativno. U cemu je onda poenta koriscenja devetofaza?
Za sedmofaz bih se, vise -manje slozio. Samo bez ogranicavanja granicnim slucajevima i 1,2,3 na maloj sajbni.
Staro dobro pravilo koje je 'po starini' iznad svih tabela i proračuna: vozi u kojoj možeš u datom trenu sa datim uslovima


BTW nisam ni sugerisao da covjek stalno vozi u stepenu prenosa koji najmanje opterecuje prenos. U tom slucaju svi bi vozili u Srednja-4, ili Srednja-5 kombinaciji :) Htio sam da kazem koji stepen prenosa da iskoristi ako se nadje u situaciji da ima izbor.
Pozdrav
Makarenko
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Makarenko wrote: Mislim da je ovo prilicno konzervativno. U cemu je onda poenta koriscenja devetofaza?

Za sedmofaz bih se, vise -manje slozio. Samo bez ogranicavanja granicnim slucajevima i 1,2,3 na maloj sajbni.
Čuo od starijih i iskusnijih pa papagajišem. Ogrešim se ponekad o ovo, ali retko.

Što se tiče 1-3 kombinacije, meni je 2-2 bilo obično efikasnije. Verovatno zavisi od tih gear-incha, alii ponajviše od kondicije. Često mi se dešava da na devetofazu srednjom-srednjom odem negde sa 30kmh a vratim se sa 22-3 i kad probam da dobijem brzinu jednim stepenom gore, padnem na 19-20 i lipšem.


I, čovek bi trebalo da najmanje opterećuje sebe, a prenosu kako se zalomi ;)
Makarenko
Posts: 100
Joined: 27 Jan 2006, 09:34
Location: Sombor

Post by Makarenko »

I, čovek bi trebalo da najmanje opterećuje sebe, a prenosu kako se zalomi
Amen
Haug
So say we all
...
krsma
Posts: 17
Joined: 10 May 2007, 00:28

Krsma The Doctor

Post by krsma »

ne pravi dijagonalu s lancem... :wink:
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Heh :-) a mene BAS BRIGA za dijagonale i ostale geometrijske oblike ;-p
saltam koju god hocu kombinaciju,kad god hocu :)

Cudo su ti recumbenti zar ne ? :D

`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
markomm
Posts: 63
Joined: 05 Apr 2006, 16:17
Location: Beograd

Post by markomm »

Jeste, al' kad dodje vreme da se menja lanac, jel te i onda BAS BRIGA? :P :D
krsma
Posts: 17
Joined: 10 May 2007, 00:28

Krsma The Doctor

Post by krsma »

pa ok onda umjesto na predjenih 5000-6000km mijenjanja lanca ti ces ga mijenjati na max 3000km
:lol: :!:
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Njegov lanac je toliko dug da ni ne oseti dijagonalu.
markomm
Posts: 63
Joined: 05 Apr 2006, 16:17
Location: Beograd

Post by markomm »

Da, ne oseti dijagonalu, ali zato oseti istezanje. A tek sto novcanik oseti kad treba da se zameni tako DUG lanac :D
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Što reče onomad jedan Turčin, ne možeš da voziš mečku i očekuješ generalku od 200 maraka. 8)
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Post by Dejv »

Da ali istezanje lanca se javlja kao posledica trosenja onih pinova... a ako imate nesto 2 ipo puta duze, onda ce to da traje 2 ipo puta duze jer ce 2 ipo puta redje da se okrece oko zupcanika... tako da ce njemu umesto 5000km da traje lanac trajati 12500km...
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Pa sad... ali će i 2,5x duže da bude pod naponom - i 2,5x duže da 'odmara'. Mislim da sam video da lanci na rc traju duže, e sad zašto i koliko...
Post Reply