Počinje frankenštajnisanje :)

Održavanje, popravke, prepravke...

Moderator: Moderatori

IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Mani se corava posla .. i varenja i brusenja

A "kraci" idu napred :)

Image



`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Šmrc, sedmica... nisam znao da ona uopšte nema krake? (sudeći po slici)

A, ipak se naziru kad se dobro zagleda :)
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Sredio sam kuku.

Metod:

Vratim je na mesto u ramu (na kome nije bilo ničeg sem srednjeg pogona, što se pokazalo kao zgodno). Utvrdim na koje je sve strane iskrivljena po tome kako odstupa od svog ležaja na ramu. Pričvrstim kuku (i dalje zašrafljenu na mesto) u stegu *po dužini* i stegnem dovoljno da ne klizi, ali ne previše. Guram ram na odgovarajuću stranu (u mom slučaju unazad), et voila, kuka je savršeno popunila mesto gde je trebala da bude.

Sad odo' da tražim viljušku :)
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Posle nekoliko vožnji mogu da podelim prve utiske sa vama:

-SRAM X-7 je veoma lep i precizan sistem prenosa :)

-Zadnja suspenzija ima svojih prednosti (elegantnije prizemljenje pri skokovima npr), mada još imam da vidim koliko će gickanje uz neko ozbiljno brdo biti drugačije/teže.

-prednje suspenzije bez lockouta treba zakonom zabraniti :roll:

-BB5 kočnice: smor za podešavanje 'po knjizi' (na kvarno mogu da se podese za minut), a po sili kočenja bi ih odokativno stavio u višu srednju klasu V kočnica. Videćemo još kako se ponašaju. Počela je prednja da mi cvili danas, nadam se da će to proći.
Primećena mana - ovlašno krivi rotori..


Planiran zbudž u vezi kočnica: unutrašnja strana se lako podesi zavrtanjem/odvrtanjem, ali spoljna je fiksna. Ima dva načina da se to reši:

1. kvarno - dotezanjem sajle dok pakna ne dođe dovoljno blizu. Ovo je prvo što sam uradio - i baš ono što u uputstvu kažu da ne treba raditi. E baš mi je žao :P

2. Ubacivanjem platni između rama i nosača. Eksperimentalno sam ubacio dotične pozadi, lepo funkcioniše, mada moram da nađem malo tanje da bi bilo baš kako treba.

Cenio bih mišljenja - da li je za stabilnost sistema dovoljno oslanjanje u dve tačke tj na platnama, ili da se ne igram životom, uzmem nosače, odem kod nekog strugara i kažem napravi mi ovak'e, samo 1 mm deblje? :)
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

mixitron wrote:
-
Planiran zbudž u vezi kočnica: unutrašnja strana se lako podesi zavrtanjem/odvrtanjem, ali spoljna je fiksna. Ima dva načina da se to reši:

1. kvarno - dotezanjem sajle dok pakna ne dođe dovoljno blizu. Ovo je prvo što sam uradio - i baš ono što u uputstvu kažu da ne treba raditi. E baš mi je žao :P
A kako onda treba !?



mixitron wrote: Cenio bih mišljenja - da li je za stabilnost sistema dovoljno oslanjanje u dve tačke tj na platnama, ili da se ne igram životom, uzmem nosače, odem kod nekog strugara i kažem napravi mi ovak'e, samo 1 mm deblje? :)

Ma samo platne .. naravno ne mos naredjati sad 10mm platni ;-)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Po njima ne treba nikako, valjda smatraju da ručka kočnice poteže sajlu po sistemu 1:3. :P Što se tiče platni, po jedna je dovoljna.
Naravno, samo da se smislim da odem u neku galanterijsku radnju

Usput, 'el zna neko nekog metalostrugara?
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Danas smo pribavili ganc nov RST 281 R (pitam se jel' ono R od Racing? :P) koji će ići na polara.

Dakle.
Preostaje mi da OTKUJEM onaj... prsten, ležaj, kakogod se to zove, sa Suntoura - ono što dođe najdonji deo aheadseta. Konstruktivne ideje? Zasad sam ga dobro nauljio uljem za šivaće (bilo mi prvo pod rukom). Video sam na netu savete tipa 'lagan kružni rad šrafcigerom i čekićem, jel' to to?
markomm
Posts: 63
Joined: 05 Apr 2006, 16:17
Location: Beograd

Post by markomm »

Ma to nije problem, imas zarez u koji ubacis srafciger, malo zveknes cekicem upravno na isti i posle ide lako. Problem je kako to cudo posle da nabijes. Ja obmotam srafciger krpom i postavim ga horizontalno tako da tangira vrat vile i udri, malo sa jedne strane, malo sa druge, trece...
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Taj prsten/lezaj/kako se zove - se ustvari zove konus ;-) po njemu se kotrljaju kuglice.

Cekic/srafciger varijanta za skidanje.
Kod nabijanja,nadjes neku cev koja je dovoljno dugacka,
a sira od vrata viljuske,a uza od konusa.
Nemoj da lupas po delu konusa gde se kotrljaju kuglice kada nabijas!
samo po onom delu tik uz vrat.

mada,ja sam par puta nabijao konus samo sa cekicem.
lupkas lagano u krug,dok ne sedne skroz.sad negde sedne lako,negde malo teze ..

pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Konus rešen uz asistenciju drugog para ruku. Bilo ga je gore nabiti na novo mesto. LM, sad je i polar doteran u best-of stanje bez ulaganja u nove delove. Vidi se da bi mu ipak prijala nova kuka menjača, malo zvrcka bez obzira na količinu finog podešavanja, a aheadset mu je definitivno :cry: . Zaboravio sam koliko je taj bicikl BRZ, damn, em je hardtail, em ima drumaškiji prenos, em se kotrlja na uzanim i polu/ćelavim gumama. Već vidim investiciju u par ćelavih uzanih, ionako mi uskoro predstoji neplanirani oprost od ma kakvih uzbrdica za dobar deo sezone :(

Eto.
Još da okačim par slika mog novog stvora i toliko o frankenštajnisanju.
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Heh, danas sretnem bivšeg vlasnika mog novog bicikla dok sam se kotrljao ka civilizaciji :)
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Red je da vidite i šklopociju u trenutnom izdanju.

Image

Image

Dakle, još jednom

Mehanika: sram x-7 pozadi+šalteri, napred neki žnjimano
Pogon TX-71 (Shimano tourney), sitnozubo planinsko izdanje + 515 pedale. Pozadi nešto 9fazno bez uočljivog imena.

Kočnice: avid BB5 meh. diskovi preko avid SD7 ručki.

Lula, volan, rozi, šolje, korpica bidona, amorti: crnogorski (no name)

Točkovi: Quando nable, Grunert disc runner obruči (švabe).

Šticna: Ritchey
Sedlo: Selle royal ethos gel

Ram: MIFA (Mitteldeutsche Fahrradwerke) AG, nemački, zadnja viljuška čelična, napred Al.

Zvonce: pravo, starinsko, čelično, neuništivo pri padu, zvonko. Verovatno najbolja stvar na biciklu :)

Gume: napred neka slick kršina od 1.75" pozadi Ritchey speedmax 2.0

Težina s punim borbenim kompletom (pun bidon, lanac i katanac u prasetu, sva svetla na svojim mestima, pumpa u ležištu) - 20 kg.

Najveća brzina na lični pogon: 50,5 kmh u sedlu.
Najveća pros. brzina na srednjoj relaciji: ~35kmh (u zavetrini iza drugog bicikla)

(trenutne vrednosti)


Bivši vlasnik misli da se time ne može uz Avalu. Ke vidime.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Nice! :-)

jedino pogon malo kvari sliku ..
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Očigledno je trebalo da malo zumiram amortizer :)

Što se pogona tiče, razmišljao sam i zaključio da i nije tako loše dati 800+ din za nešto što se nikad neće istegnuti, jer je od čelika. /jedino ću se patrone sit namenjati, al' briga me, uzeo sam alat/

Mislim da bih mnogo više osetio razliku da uzmem neki iole kršĆen amortizer. Ovaj trenutni savršeno prikazuje ono što ameri zovu 'pogo stick effect'. Za asfalt je milina, ide kao po ulju, ali kad dođu kvrge po terenu... žboing, žboing :?
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

mixitron wrote: Ovaj trenutni savršeno prikazuje ono što ameri zovu 'pogo stick effect'. Za asfalt je milina, ide kao po ulju, ali kad dođu kvrge po terenu... žboing, žboing :?
Heh,podseti me na SunTour XCP75 moje bivse devojke :)
Na asfaltu je mekan,ali MEKAN,extra,ko da klizis po oblaku,
ali kad naletis na neku dzombu,pa kad ga bottom out-uje,sve zveci kruna od udarca ..
Na terenu sve skakuce,ko kengur .. valjda se tako brze stigne,jer letis :D


`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Post Reply