SR Suntour NS - sklopi/rasklopi

Održavanje, popravke, prepravke...

Moderator: Moderatori

Post Reply
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

SR Suntour NS - sklopi/rasklopi

Post by mixitron »

Omišljam se da elpo otvorim svoj amort i malo ga očistim. Bilo bi lepo da neko sa iskustvom kaže koju korisnu.

Osnovne stvari koje me zanimaju:

-Redosled odvijanja i rašrafljivanja
(svakako planiram da nižem delove na kanap)

-Postoji li opasnost da mi se nešto odapne u glavu ili odleti negde daleko?

-U kom položaju otvarati amort?

-Gde kupiti ulje (tj gde su po n/Bgd one moto radnje)?

-Kada (i gde) sipati ulje?

Amort: SR Suntour NS (opruga/ulje), levo tvrdoća, desno lockout, dole imbus šrafovi.
Mogu da okačim slike 'detalja' ako treba.

Pogledaću ima li šta na netu o tome, al' lepše je u domaćem društvu.
Last edited by mixitron on 25 Jan 2007, 15:23, edited 1 time in total.
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Danas sam konačno odradio to čišćenje.

Sad znam šta znači ono NS - No Service :P

Posle mnogo natezanja i zateznaj, vratio sam ga u... skoro... upotrebljivo stanje.

Ajmo od onoga kako je SADA:

/moja terminologija: telo - ono spolja što je ofrabano; štap - ono iznutra i spolja, što nije ofarbano, ima ih dve :) /

Desni štap: Lockout klip (punen azotom, zaključava se negde interno) preko koga ide opruga, smešteni u unutrašnjost nogica. U dnu tela se smešta plastični... hm, adapter, Obli deo, kako sam zaključio jer je bio poprečen kad sam ga prvi put video :evil: ide dole, a gore ima ulegnuće u koje taman uđe dno lockout klipa. Šraf koji ide kroz telo amorta se ušrafljuje u dno lockout klipa. Unutra nije bilo ni kapi ulja, niti naznake da je ikad bilo unutra. Desni štap je nešto duži od levog.

Levi štap:

'Čepić' za podešavanje tvrdoće. Opruga ista kao desno. duuuugačka šipka praktično navarena na dno tela. U vrhu opruge (gledano odozgo) zveknut šraf, koji preko valjkastog... ajd, da kažemo spejsera, liči na iste te na v-kočnici... pritiska plastični cilindar. U dnu štapa je takođe neka vrsta... plastičnog adaptera koji ne baš idealno zaptiva taj deo. Na donjoj strani tog čuda je prostor u koji naleže jedan semering.

U samo telo (cenim) - skroz na dno - se ubaci druga, mala, TVRDA opruga sa plastičnim prstenom uglavljenim u jedan kraj. Prateći logiku 'hidrauličnog' amorta tu sam odokativno nasuo /odgovarajuće/ ulje.

Ni ovde takođe nema naznake da je ikad igde bilo ičega nalik na uljno kupatilo.

Unutrašnjost amorta je bila čista i svuda lepo podmazana.

Ono što se desilo kad sam ponovo sastavio:

Dobio sam amort koji ima 100 mm hoda od mogućih 80, brdo lufta, i koga je u najboljoj tradiciji i dalje potpuno nemoguće sabiti do kraja.

Takođe, dobio sam lockout koji... ne radi kako je radio :) Kad je zaključan, vljuška se veoma teško i veoma sporo sabija, kad je otključan, radi znatno brže, glatkije, i mekše (naravno, potpunom sabijanju i dalje nema traga)

(ko zna, možda tako i treba da radi :P )

Ovo me pomalo zbunjuje jer je bar ta lockout strana prilično idiotootporna. Teoretski je moguće da onaj plastični adapter u koji se uglavi dno lockout kertridža ide u nogicu a ne u telo, mada ne vidim način da uđe unutra bez obilne upotrebe 'ubeđivača'.

Pre mi se čini da sam nešto zbrljao levo. Da izbacim ulje /rekao bih da to kipi na sve strane i nema realnu svrhu/? Jel' ona mala opruga ne stoji tamo gde sam je stavio? Jel' procedura sastavljanja ide drugačije? (Kako? - ovo je bilo po sistemu ajd' vi svi na svoje mesto i da ništa ne ostane u višku).

Jureći ekspolodirane crteže suntour viljuški nisam našao ništa slično :-/
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Bar ideja šta sam zeznuo?
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

mixitron wrote:Bar ideja šta sam zeznuo?

Auummm, zeznuo si se sto si je uopste kupio ;-p

Bas sam mukom bio juce do pirane,
i vidim tamo neki lep mali KTM,fali mu nekoliko delova.
po kompletno zardjanim srafovima i gornjim stapovima viljuske bi se reklo da je stajao u tom kavezu prilicno dugo .. na kisi,i vetru,rekao bih i na snegu,ali nije ga bilo ove godine ;-)
Ali lep mali ram,taman za mene.

Elem ista ta SunTour viljuska koji ti imas,i ista prica sa travelom.
Sabija se veoma tesko,isto tako i vraca,i to samo jedno 40ak mm,i dalje ni makac.

Nije da ce ti to nesto pomoci,ali eto,bar da te utesi to sto nisi sam ;-)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

E sad baš da sam se zezn'o što sam je kupio, teško.
Mada bi mi od ovog utešnog sarkazma više pomogla neka ideja šta sam okrenuo naopako ili gde sam neispoštovao red slaganja i sklapanja :)

Na kraju ću videti kako to ide - onaj luft će svakako nestati kad sednem na bajk :))
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Nazalost ne znam kako da ti pomognem ..

Ali cekaj,sta bi,nisi nasao NIKAKVO uputstvo ili service manual ??

Ako ne znas gde sta treba da stoji i u kom polozaju,onda je to zesci zez ..
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Ma... suntour ima za sve moguće modele dat lep exploded view, ali što se njih tiče taj NS ni ne postoji. Da nisam našao (pozitivne) komentare i reference za njega na nekim bugarskim forumima, mislio bih da je neki fantom :)

/skoro mi dođe da pitam bugare :)) /

Šta-kako-ide paaaaaaa da je on malo manje eksplodirao pri definitivnom rasklapanju bio bih sigurniji. Kažem, zbunjuje me što unutra nije bilo ni KAPI ulja, a reference na njega su opruge/hidraulika.

Kakogod, radi i bez ulja. Da li sam ga zeznuo uljem /u smislu, napravio luft jer sad tu ima još nečeg)? Kako sam video, to ulje samo pljuska unutra, a nigde nisam video da neko kaže da mu amort 'mućka' :))

Zbunjuje me onaj lockout. Kad sam napolju lockovao kertridž, nije bilo šanse da ga sabijem. Sad... rebus. Tjah. Probaću za koji dan da ga opet otvorim, FOTOGRAFIŠEM DELOVE i sklopim bez ulja... nema on 300 delova pa gde-šta-beše a onaj jedan i po dihtung koji može i ovako i onako je isti s obe strane. Čak sam ih i složio uzimajući u obzir s koje strane im je od čega ostao usečen otisak.
Ma samo da ubijem taj luft, a lockout i ne mora da radi...
jagger
Posts: 39
Joined: 10 Apr 2006, 20:01
Location: Kikinda

Post by jagger »

Ne mora da znaci da ide ulje, mozda je to samo suspenzija znaci nema ulja ili vazduha pod pritiskom. Amortizer moze da ima recimo vazduh koji je pod pritiskom i ja jos ne znam ni jedan servis koji ima mogucnost da nabije pritisak od nekoliko bara, jer treba tu alata i opreme za to, a kad je hidraulicni odnosno sa uljem onda mozda neko to i radi. Ali opet to ulje je uvek tamo, ako iscuri znaci puklo je negde, to su zatvoreni sistemi i tesko da moze da curi na spojevima. Nisu to sklapali kinezi na casu tehnickog nego strucnjaci.. Tako da verovatno ni ne treba ulje. A stvarno cudno da nisi nasao na netu nista od pratecih papira.. Ocigledno je da ces se muciti, nema ti druge. Ja nemam iskustava toliko sa tim jer vozim bez amortizera, drumski bajk..
Stvarno zeznuto..
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Pa ono ako baš neće probaću da one 2-3 stvari koje mogu i postavim drugačije, nešto će valjda ispasti. Na suntourovom sajtu, rekoh, ima tušta i tma uputstava ali od NSa čak ni sliku nemaju.

Ne znam da li da im pišem? Istočnjaci umeju da iskuliraju tech support i za stvar staru dva dana :roll:
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Namestio ga bez ičije pomoći :)
Isti kao što je bio, sa zanemarljivo malo lufta u lockoutu.

Rešenje: rastavi-sastavi. (?)
Jedino sam sad bio dovoljno pametan da skinem amort sa bajka, lakše je vrteti samo njega nego ceo ram. I još ću podmazati ležajeve, bilo je krajnje vreme za to sudeći po zatečenom.

Napravio sam brdo fotki. Okačiću večeras ili za koji dan, zavisi od dokonosti :)

Reč 'elastomer' mi se odnekud uvlači u misli... ili onaj komad... gume... dođe među opruge kao neka vrsta osovine?

U svakom slučaju, ako nekom treba 2.5W Motulovo ulje za štapove, mož' se dogovorimo za prodaju na meru :)

Image
User avatar
Serb
Posts: 107
Joined: 03 Feb 2005, 08:20
Location: On the top of the mountain

Post by Serb »

Odgovor mi prilichno kasni.
Rekao bih da je taj desni klip je uljani. Shto se dosipanja ulja tiche, mislim da taj model nema dosipanja, valjda se zbog toga i zove NS. Pa i nema shta da se servisira.

Pozdrav!
Image

You mess with a rest now the best will make a mess.
Post Reply