Savet za kupovinu bicikla

Održavanje, popravke, prepravke...

Moderator: Moderatori

Post Reply
User avatar
random
Posts: 148
Joined: 11 May 2006, 23:59
Location: NBGD

Post by random »

Spomenuo sam Highlander u prvoj poruci. Popust je 35% inace, traje do 30. I nije neki izbor, dosta toga se razgrabilo. Cliff Runner, npr. vise nemaju. Za Cliff Lite sam rekao. Jedino ima nekih skotova koji nisu bas tako jeftini.

Rece mi sam Profa da sada nema mnogo bicikala - ima ih 4-5, jer sada slabo nabavlja a ovo je ostalo. Vidi se da je covek korektan, mislim da je bolje da ustedim nesto do proleca i onda kod njega uzmem bajs. Kakvi su u Partizanu, dokle rade, bio sam juce oko 7 i nisu radili.
User avatar
random
Posts: 148
Joined: 11 May 2006, 23:59
Location: NBGD

Post by random »

Evo pet bicikala, prva dva u Teranu, druga tri u Partizanu:
Prvi:
Ram Scott Aspen, velicina M
Kaseta i zadnji menjac LX
Prednji menjac Deore
Pogon neki Shimano
Zadnja glava Deore, prednja Scott
Rucice menjaca Deore
Rucice kocnica Scott
Kocnice Scott, ali pravi Tektro
Viljuska Rock Shox Judy TT
Cena 330 evra
Drugi:
Ram Focus Fat Boy, velicina M
Kaseta i zadnji menjac Deore
Prednji menjac SRAM 3.0
Pogon Triuvativ FiveD AL-7075-T6
Rucice kocnica i kocnice neki Avid
Viljuska Rock Shox J1
Rucice menjaca Deore
Felne K(?)remerX Grand Rock (ovo K nisam siguran da li je K ili Z, cudan font na logou)
Gume Michelin Country Gravel
Cena 330 evra
Treci:
Ram neki up+down (ko to pravi?)
Menjaci napred i nazad Deore
Rucice menjaca SRAM Attack
Kaseta Deore
Pogon Alivio
Kocnice i rucice zzyzx
Viljuska Manitou Six
Felne i gume Corratec
Cena 320 evra
Cetvrti:
Ram Mistral MX Concept
Viljuska Suntour na kojoj pise Mg (Magnesium)
Menjaci nazad XT, napred LX, rucice LX
Kaseta XT, pogon Deore
Kocnice Deore, rucice LX
Gume Ritchey
Felna Alexrims
Cena 280 evra
Peti:
Ram Mistral Force Comp
Menjaci nazad XT, napred Deore, rucice Deore
Kaseta XT, pogon Deore
Kocnice Deore ili LX, rucice Deore
Glave Deore
Viljuska Suntour XCP 75
Felne Alexrims DM18
Cena 350 evra
Prvi i drugi imaju problem sto je ram mali iako je Profa rekao da od toga ne treba vise (?!). Ne mogu lepo da ispruzim ruke, treba dosta da povisim sediste da bi bile prave a onda sam previsoko iznad volana. Sa Focus-om iako je slicna geometrija, zbog malo duze lule situacija je malo bolja, mada ne bi bio zgoreg veci ram. Treci i cetvrti su sto se tice velicine rama najbolji (20-20.5''), peti ima 22', mada nije neudoban, mogu opusteno da dohvatim volan uz dobro namesteno sediste, ne vidim neku veliku razliku izmedju njega i prethodna dva. Cetvrti iako ima najbolju opremu kosta manje jer je vise vozen, mada nisam primetio ostecenja na menjacima i zupcanicima, viljuska je ispravna, jedino je izgreban (i manje atraktivan za lopove :)). Da li su cene u redu? Kakvi su u Partizanu sto se tice ispravnosti i naknadnog servisiranja?
User avatar
random
Posts: 148
Joined: 11 May 2006, 23:59
Location: NBGD

Post by random »

http://photos-by-random.fotopic.net/c1094874.html
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Ruke i ne bi trebalo da su ti potpuno prave, nego blago savijene u laktu. Jedino je pitanje da li ih saviješ taman koliko treba, ili izgleda kao da ćeš ugurati laktove u stomak. Jesi probao a malo puvučeš sedište nazad?

LM, moje nestručno mišljenje


#1 je ok ako nije mali (vidi gore)
#2 za te pare ne bih razmatrao;
#3 ima malo nabudženiji amort od ostalih pa mu je i cena veća, a oprema đene-đene
#4 bi mi bio apsolutni favorit sa tom cenom i tom opremom. Jedino je pitanje da li to 'više vožen' značei da je razvaljen ili je neko imao jednu aktivnu sezonu na njemu, u kom slučaju mu ništa ne fali.
#5 je pristojan bike, ali za tu kintu... hmmm... 30ak E niže bi bilo prihvatljivije.

Takođe primećujem da su ove amortizujuće šticne prilično popularne. Mislim da bih poludeo od cupkanja na tome.
User avatar
random
Posts: 148
Joined: 11 May 2006, 23:59
Location: NBGD

Post by random »

Da li si pogledao slike?
Onaj prvi je mali, osecam se skoro kao cvrcak, ili sam previse izdignut, ili su ruke zgrcene. Drugi kosta toliko zato sto je sve sem rama novo (zaboravih da napomenem). Cetvrti je samo izgreban i strokav, ispravan je. Jedino je pitanje kolika je kilometraza (provericu). Da li se ovi prodavci drze svojih cena ili neko cenkanje moze doci u obzir? Profi ove nedelje dolaze neki novi bicikli pa cu jos pogledati.
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Jesam, ali opet, na slici vidiš kakava je oprema a ne koliki je bicikl spram tebe. A i slike su malecke :)

#1 ako ti je mali, nema šta
#2 nema opremu koja prati cenu, pa neka je nov. (naravno, ne poredimo sa bajkovima iz radnje)
#4 - proveri zupčanike i patron

Jednom ortaku profa je skinuo 40E, ali zato što je došao preko veze. Šta ćeš ti da uradiš, ne znam.
User avatar
random
Posts: 148
Joined: 11 May 2006, 23:59
Location: NBGD

Post by random »

Za #2 se slazem.
Sto se tice velicine svi tockovi su 26" pa moze tako da se uporedi. Sada cu staviti i detaljnije slike #4, pa ako mozes da izanaliziras. Brine me sto nije samo ram izgreban nego i zadnji menjac i pogon i viljuska poprilicno, pa se pitam da nisu uz ogrebotine nastali i neki drugi problemi, mada mi kazu da je sve ispravno i da su zupcanici i lanac (mislim i predni menjac, za zadnji ne znam) skoro menjani i da je bicikl sa tim delovima presao 500 km, sto nije mnogo. Za tu cenu svakako treba razmotriti ponudu (nista slabije od Deore za 270 evra!). Zupcanici su OK, prednji su malo strokavi, i nista drugo. Jos jedan problem moze biti to sto iako vozen, u poslednje vreme bas i nije i ne znam na sta ce da ispadne kada se podesi. Naravno, pre kupovine cu traziti da to sve zategnu, pa da isprobam.
Nisam dugo spominjao Nakamuru, definitivno sam je odbacio, ima no-name pogon i Aceru napred koja je pre predvidjena za 24 brzina nego za 27. Profa, koji voli samo dobre masine, skoro da kaze da je Nakamura djubre. Za te pare se ne isplati, iako je na rate, ukupna cena je u rangu sa #1-#5.
Moze li neko da kaze vise o BK Partizan?
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Pa, ako je bicikl i jednom pao na stranu sa menjačem i malo putovao, izgrebaće ga (iskustvo :) ). Probaj ga, ako nigde ne pravi probleme i glatko šalta u svim kombinacijama, OK je.
Pogon se isto okrzne na 100 mesta, ako nisu jame nego površinski zarezi (šmirgla model), OK je. Amort... tjah, obično se ubiVen amort tumači kao loš znak, ali evom, moj je došao lupan a i ja sam mu malo pomogao po tom pitnaju, pa radi.

Dugo nevožen bajk ne može da se 'istegne', samo mu proveriš gume i podmažeš gde treba. E sad, ne znam kako je sa amortima koji stoje. K'o što je pominjano, profa ne bi prodavao svako smeće, pa uzmi u obzir i to.

Partizan, posredno čujem, je OK.
User avatar
random
Posts: 148
Joined: 11 May 2006, 23:59
Location: NBGD

Post by random »

Izgleda da nisi shvatio #3, #4, i #5 su iz Partizana.
Nisam jos rekao da #4 ima nable marke Formula(?). Kakve su?
Evo slika #4.
http://photos-by-random.fotopic.net/c1096421.html
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Hm, pa jes' oljuskan, ali mi se čini da je ovo oljuskavanje uglavnom posledica loših uslova transporta iz zemlje porekla naovamo.

Ali, da se ne bih pravio mnogo pametan, bilo bi lepo da još neko da svoje mišljenje.

A koliko su felne potrošene?
User avatar
Goran
Posts: 70
Joined: 16 Jul 2006, 21:03
Location: N.Bg

Post by Goran »

mixitron wrote: Takođe primećujem da su ove amortizujuće šticne prilično popularne. Mislim da bih poludeo od cupkanja na tome.
Slažem se da su popularne.

Kažeš, poludeo bi od cupkanja?
Nema šanse, pa ja imam istu i nisam poludeo, mislim ono... valjda nisam. :roll:

Sada ozbiljno, nije svejedno kakva šticna je u pitanju.
Ja glasam za onu sa paralelogramskim amortizerom, a potvrdu njenih prednosti imam iz još jednog kompetentnog izvora. :wink:

Sedište se pri opterećenju pomera podjednako nadole i unazad. Na taj način telo nekako lakše upije neravninu na putu jer amortizaciju delimično preuzmu ruke obzirom da se u tom trenutku razmak između sedišta i volana malo poveća, a između sedišta i pedala tek neznatno smanji.

Kod 'obične' amortizujuće šticne sedište se pri spuštanju pomera malo napred, a skraćenje razmaka između sedišta i pedala je izraženije pa se telo nekako 'nabija' napred prema volanu i preterano mnogo dole prema pedalama.

Naravno, ta pomeranja, bilo da je ovaj ili onaj tip šticne sa amortizerom u pitanju, su relativno mala i takva šticna ne može biti adekvatna zamena za zadnju suspenziju koja podrazumeva veći hod, prigušenje oscilacija i fiksne razmake sedište – volan – pedale.

Pozz
.
User avatar
random
Posts: 148
Joined: 11 May 2006, 23:59
Location: NBGD

Post by random »

Ima li neka slika sticne, sa paralelogramskim amortizerom, da vidim kako izgleda.
User avatar
mileinside
Posts: 13
Joined: 27 May 2005, 13:27
Location: Beograd

Post by mileinside »

Ima li neka slika sticne, sa paralelogramskim amortizerom, da vidim kako izgleda.
Image

:mrgreen: Price: £119.99 :shock: :roll:
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

A one sa lockoutom su verovatno 250? :lol:
User avatar
Goran
Posts: 70
Joined: 16 Jul 2006, 21:03
Location: N.Bg

Post by Goran »

:x

Zašto plašite ljude sa tim egzotičnim modelima i astronomskim ciframa?

Moguće je za višestruko manje para uzeti nešto iz ekonomske klase, sasvim dovoljno za rekreativnu vožnju, kao npr.
http://www.srsuntour-cycling.com/SID=si ... l&tnid=871

A za profesionalce kojima je zadnja federacija neophodna nikakva šticna ne može da zameni kvalitetnu zadnju suspenziju.

Pozz :)
.
Post Reply