pomoc

Održavanje, popravke, prepravke...

Moderator: Moderatori

pomoc

Postod luci » 15 Avg 2006, 21:55

pre neki dan sam savladavao neki mali uspon (off road) i na pola mi je poceo cesati zadnji tocak o vile.... pitanje je zbog cega jesam li iskrivio tocak ili osovinu ili sta.....

imam neku capriolo biciklu stari model sa alumunijumskim tockovima kao petokrakama pretpostavljam da se oni ispravljaju samo gumenim cekicem......

ako resim da ih menjam koliki je to izdatak i komplikacija posto napred imam disk.......
luci
 
Postovi: 43
Pridružio se: 01 Avg 2006, 01:00

Postod IRalic » 15 Avg 2006, 22:48

Tesko da se moze dijagnoza uraditi ovako na slepo.

Jedino sta mi pada na pamet,jeste da ti tocak nije dovoljno zategnut,
te kada si "nagazio" na lanac,ceo tocak si povukao u levu stranu,
i sada cese.

Bas da se takav tocak iskrivi,sumljam,mada opet,ipak je to caprjolo,sve je moguce ;)

POzzzzzzzz

PS:200ti post :wuuhuu: :)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Slika
Korisnikov avatar
IRalic
Freebiker
 
Postovi: 1786
Pridružio se: 29 Mar 2005, 23:59
Lokacija: Home is where the bike is :D

Postod dzoni » 16 Avg 2006, 01:48

Kocnica na jednom tocku mi ne radi dobro.Da li znate kolko kosta da se popravi ?
dzoni
 
Postovi: 6
Pridružio se: 26 Jul 2006, 19:14

Postod mixitron » 16 Avg 2006, 08:48

Dijagnoza na slepo: meni se više puta dešavalo - na starom bajku - da mi na uzbrdici pukne zadnja osovina. Ne znam kako, ali se iskrivi ili pukne tamo unutra, u nabli. Univerzalni lek: 120 dinara za novu i malo mašćenja ruku. :)

PS smeo bih da se zakunem da to ima veze sa lošom kadencom.

-------

Popravka kočnica: ako nijedan deo kočnice nije fizički oštećen, ne računajući gumice paknova, kojima je u opisu radnog mesta da se potroše, onda nema potrebe da daš suvu banku na popravku.
Pre nego što kreneš sa čačkanjem, vidi da li problem nije u iskrivljenom obruču točka.

A onda, da ti ne bi prodavali pamet ni ovde ni u servisu, uzmeš imbus peticu i mali krstasti šrafciger, i kreneš na čitanje :)

http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=21
http://sheldonbrown.com/canti-direct.html

http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=114

http://www.jimlangley.net/wrench/brake2.htm
http://www.jimlangley.net/wrench/brake1.htm

A ako si baš rešio da daš pare, ponesi bar 300 dindži.
Korisnikov avatar
mixitron
 
Postovi: 528
Pridružio se: 23 Jun 2006, 22:44
Lokacija: Tihi glas u tvojoj glavi.

Postod luci » 18 Avg 2006, 14:36

@ mixitron


objasni mi to sa kadencom da mi se ne ponovi jer vec oce da mi ukinu privilegiju voznje kada se oporavim od pada ( ebena rizla i gume bez krampona)


inace pukla je debela osovina i iskriila se tanka
luci
 
Postovi: 43
Pridružio se: 01 Avg 2006, 01:00

Postod mixitron » 18 Avg 2006, 17:59

Gledaš da u svako doba i u svakom trenu vrtiš pedale sa 80 i više obrtaja (punih krugova, dakle) u minuti. Znači, i po ravnom, i uzbrdo... i nizbrdo, kad postaneš dovoljan fanatik :)

Da bi to postigao, moraš biti u odgovarajućem stepenu prenosa. Zavisi kojih su ti dimenzija lančanici napred i pozadi, ali dobra ideja je da počneš sa lancem na srednjoj šajbi napred, i otprilike na sredini pozadi. Tako bi pri dobroj kadenci trebalo da ideš 17-19 kmh bez problema.

Ako imaš punokrvni planinski pogon /čitaj, ne voziš polare ili capriole na kojima su drumski MTB pogoni sa malo krupnijim šajbama/ možda će ti se stepen prenosa učiniti prenizak (mnogo vrćenja, malo idenja), ali, nema veze. Ko ne može da dobro vozi u malom stepenu, neće moći ni u velikom.


Osećaj u nogama - nit' je teško okrenuti pedalu, nit' je prelako, da ti propada i juriš je. (Naravno, važi za vožnju po ravnom) Tako vozaš nekoliko dana dok se ne navikneš na 'sumanuto' brzo okretanje pedala, pa onda malo povećaš stepen prenosa, pa malo povećaš obrtaje... prednosti: aerobnije, energetski ekonomičnije, brže, KOLENI-ZGLOB-FRIENDLY.

Takođe, svratiš na čekićara sekciju freebiking sajta, pa vidiš šta je jone imao da kaže.


E sad, kakve to veze ima s kadencom? Paaa... dok sam se uzbrdo penjao u gnnnnh-ajde-okreni-pedalu fazonu, to se krivilo i kod mene. Otkad se ne penjem tako - ne krivi se.
Enivej, i da nije do toga, opet ti treba pravilna kadenca.


PS rizla: koči pre krivine i koči prednjom kočnicom; nabavi neki amort, ne mora da je 400E, rade i jeftiniji :)

PPS pretpostavljam da je tanka osovina šipka leptira :) To ne osovini ništa, samo priteže točak u ležištu. Pošto se iskrivila, zameni i nju.

NEgo, šta je sa kočnicama?
Korisnikov avatar
mixitron
 
Postovi: 528
Pridružio se: 23 Jun 2006, 22:44
Lokacija: Tihi glas u tvojoj glavi.

Postod luci » 18 Avg 2006, 21:20

to je u sustini poslenji put da vozim brzo tudju biciklu..........

ma menjam sve i taj zatezac i osovinu koja je inace pukla
luci
 
Postovi: 43
Pridružio se: 01 Avg 2006, 01:00

Postod luci » 18 Avg 2006, 21:24

inace pao sam sa capriolo adrenalina on ima neki amortizer ali samo za ukras...... bicikla koju inace vozim ima neki rst amortizer kao stelujuci dosta dobro radi posao a teren cu da izbegavam jer inace vozim uglavnom asvalt
luci
 
Postovi: 43
Pridružio se: 01 Avg 2006, 01:00

Postod mixitron » 18 Avg 2006, 23:41

luci je napisao:to je u sustini poslednji put da vozim brzo tudju biciklu..........


Pa normalno, vozi 100 godina svoj i onda se slomi na tuđem :))) Gledao sam taj film :))) A amort, koliki god da je krš, je bolji od direktnog udara u ruke preko tvrde vile kad se cepa preko džombi.
Korisnikov avatar
mixitron
 
Postovi: 528
Pridružio se: 23 Jun 2006, 22:44
Lokacija: Tihi glas u tvojoj glavi.

Postod luci » 19 Avg 2006, 00:32

ali sto je najcrnje usporio sam vise nego sto inace usporavam kada sam mojom biciklom....


sada ako neko zna jako me bole ruke od drzanja rukohvata ima li pomoci citao sam nesto o ergonomskim rukohvatima ovde pomaze li to u praksi
luci
 
Postovi: 43
Pridružio se: 01 Avg 2006, 01:00

Postod mixitron » 19 Avg 2006, 10:00

Pa, aklo nepravilno držiš šake na kormanu, možeš da imaš 14 ergonomskih rukohvata odjednom. To zavisi od toga kakav ti je volan, rastojanja od tebe do rukohvata, visine tebe/sedišta/kormana, tvog položaja pri vožnji bicikla... 300 čuda ima.
Prva stvar koju možeš da uradiš - ne oslanjaj se na koren šake, sj* ćeš onaj nervić koji prolazi tuda pre ili kasnije. Druga stvar - kupi rukavice sa stratešđki raspoređenim jastučićima. Treća stvar - http://www.sheldonbrown.com je rudnik informacija i odgovora za sve što još nisi ni znao da želiš da pitaš :)
Korisnikov avatar
mixitron
 
Postovi: 528
Pridružio se: 23 Jun 2006, 22:44
Lokacija: Tihi glas u tvojoj glavi.

Postod Makarenko » 19 Avg 2006, 10:25

jako me bole ruke od drzanja rukohvata


Provjeri da li ti je sjediste horizontalno. Ako nos ( vrh, prednja strana ) sjedista pada na dole, cak i veoma malo, onda klizis sa sjedista i skoro punom tezinom se oslanjas na ruke, da bi sprijecio da skliznes sa sjedista.
Mozes podesiti i tako, da nos sjedista gleda malo na gore, ali od tog polozaja zna da trne medjunozje.
Nabavi rogove, ako ih nemas. Ako nista drugo, omogucuju vise od jednog polozaja saka na upravljacu. Naravno, cesto mijenjaj polozaj.
Postoje i neki "ergonomski" gripovi. Cini mi se da se prica o tome i pojavila na forumu.

Pozdrav
Makarenko

P.S. Cijela prica vazi ako te bole sake, tj. dlanovi. Ako te bole cijele ruke, onda nesto nije u redu sa geometrijom bicikla, odnosno, velicinom bicikla u odnosu na tvoje dimenzije.
Makarenko
 
Postovi: 100
Pridružio se: 27 Jan 2006, 10:34
Lokacija: Sombor

Postod dzoni » 19 Avg 2006, 16:08

Videcu ako mogu sam da sredim.Ako ne uspem blizu mi je servis i odnecu da mi poprave kocnicu.
dzoni
 
Postovi: 6
Pridružio se: 26 Jul 2006, 19:14

Postod mixitron » 19 Avg 2006, 16:13

Samo cepaj.
Na mehaničkim v-kočnicama nema stvari koja se ne može uraditi imbusom 5 i krstastim šrafcigerom (i komadićem papira :) ).

dodatak - ako utvrdiš da je do dotezanja sajle: kad dotegneš, prvo ovlaš zašrafi, koliko da sajla ne beži kad probaš kako paše, tako nećeš da raspljoštiš sajlu pre vremena. Kad ugodiš, onda zategni.
Za fino podešavanje sajle (nema svrhe da se otpušta kod točka - a nema skoro nikad ako su lepo nameštene prvi put, ili si je već dotegao kod točka al' treba da se popravi još mrvicu) koristi onaj sistem šupljih šrafova na izlazu iz ručica.

!! Ako su ti paknovi istrošeni, samo zameni paknove, a ne drndaj kočnicu !!
Korisnikov avatar
mixitron
 
Postovi: 528
Pridružio se: 23 Jun 2006, 22:44
Lokacija: Tihi glas u tvojoj glavi.

Postod IRalic » 19 Avg 2006, 19:50

luci je napisao:sada ako neko zna jako me bole ruke od drzanja rukohvata ima li pomoci citao sam nesto o ergonomskim rukohvatima ovde pomaze li to u praksi



Nazalost pomoci nema ..

:idea: osim - Vélo relax - Vélo confort - Vélo sportif - Le Vélo couché :D

Look here:
http://iralic.fotopic.net/p31823608.html

http://iralic.fotopic.net/p31823616.html



`
Poslednji put menjao IRalic dana 20 Avg 2006, 04:37, izmenjena samo jedanput
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Slika
Korisnikov avatar
IRalic
Freebiker
 
Postovi: 1786
Pridružio se: 29 Mar 2005, 23:59
Lokacija: Home is where the bike is :D

Sledeća

Povratak na Čekićara

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gostiju

cron