Test: 26 inca protiv 29 inca

Održavanje, popravke, prepravke...

Moderator: Moderatori

Post Reply
User avatar
misaxtr
Freebiker
Posts: 288
Joined: 06 Jul 2005, 22:51
Location: Beograd

Test: 26 inca protiv 29 inca

Post by misaxtr »

Polako ali sigurno pocinje bitka izmedju proizvodjaca bicikala koji svoje MTB dvotockace proizvode sa klasicnim tockovima od 26 inca i onih koji vec u serijsku proizvodnju uvode one sa tockovima od 29 inca. Ovaj trend je poceo odskora da se pojavljuje i sada sve vise renomiranih proizvodjaca u svojim ponudama imaju i MTB bicikle sa tockovima od 29 inca. Ovde cemo dati uporedni prikaz “stare” i “nove” skole MTB produkcije. U daljem tekstu cemo ih zvati 26 i 29 incni bicikl.
Kao prvo, da kazemo da se u poredjenju samih bicikala po tezini, ( uzet uzorak od 2 MTB hardtail bicikla marke GARY FISCHER ), doslo do sledecih rezultata:
29 inca 26 inca
Ram 1,58 kg 1,54 kg
Amortizer 1,72 kg 1,63 kg
Tockovi 4,49 kg 4,17 kg
Ceo bicikl 12,06 kg 11,61 kg
Ovo i nje neobicno kada se uzme da je ram tezi i veci, gume teze i vece kao i amortizer. Ako se gleda koji bicikl zadovoljava veci spektar korisnika – to je bez sumnje 26 inca, jer nizi rastom nisu sebe nasli na 29 incnom bajku.
Test po blatu:
Veci kontakt guma po blatu je definitivno prednost, jer tamo gde je 26 incni bajk skoro “potonuo” 29 incni je prosao glat. Ali sve je dobro dok se to isto blato ne zalepi na gume! Tada imate 29 incni bicikl sa “dzinovskim” gumama koji na kraju staje zbog zaglavljenja tocka kod zadnjeg dela rama kao i kod amortizera. Dakle, pobednik je 26 incni bajk.
Sto se tice odnosa brzina i predjenog puta, 29 incni bicikl je na papiru i po racunici u prednosti. U praksi, na ravnom se to i pokazalo, na usponu pri koriscenju srednje sajbne takodje. Tamo gde je 26 incni bicikl u prednosti je pri jakim i dugim usponima gde treba voziti u malim prenosima.
U voznji – na prvi pogled, oba bicikla su se pokazala sasvim ok. Preko dzombi – pobednik je 29 incni dvotockas. Toliko je lako prelazio neravnine, da se bukvalno i ne ukazuje potreba za zadnjim amortizerom u ovoj klasi!
U krivinama – pobednik 26 incni. 29-ka sa svojim vecim tockom zahteva i veci put u krivini zbog manje mogucnosti manevrisanja.
Pri ubrzanjima – bez dvoumljenje 26 incni bicikl. 29 incni je u poredjenju sa rivalom spor pri situacijama “stop and go”
Sprint – pobednik 29 incni bicikl. Koliko god bio brz, 26 incni je zaostajao iza.
Sedeca pozicija za uspon – bez razmisljanja 26 incni pobedjuje.
Stojeca pozicija za uspon – opet 26 inca, iako je osecaj na 29 incnom takodje odlican. Ono sto je ovde prevagnulo je cinjenica da je 29 incni bajk i veci, pa stoga jako tezak za ovakav nacin savladjivanja uspona, pogotovu kod nizih rastom vozaca, jer se u tom slucaju tesko kontrolise tezina na zadnjem tocku, koji proklizava.
Kocenje – pobednik 29 incni bicikl.
Skokovi – pobednik takodje 29 incni bajk. U vazduhu je mnogo lakse kontrolisati ga, doskok je meksi i osecaj mnogo bolji nego kod 26 incnog bicikla.
Sto se tice testova po razlicitim terenima na stopericu, test ubrzanja po terenu koji je polovicno raven, polovicno dzombast sa sprintom na kraju – pobednik 26 incni bicikl.
Na usponu koji se postepeno pojacava – pobednik takodje 26 incni bicikl.
Na klasicnoj XC stazi – pobednik 26 incni bicikl.
Na downhill deonici – pobednik 29 incni.
Sve u svemu – iako 29 incni bicikl ima dobar potencijal, pogotovu po terenu sa snegom ili peskovitoj podlozi in a brzinskim stazama, za veliku vecinu biciklista je jos uvek neprevazidjen izbor klasican 26 incni MTB bicikl.
Da dodamo jos i to da su se pojavili i “mesoviti” modeli, tj. sa jednim tockom od 26 inca a drugim od 29! Vreme ce pokazati da li ovi projekti imaju i buducnost u MTB svetu.
Image

MTB-VRH brate!!!
Post Reply