Kombinacija spoljasnjih!

Održavanje, popravke, prepravke...

Moderator: Moderatori

Post Reply
User avatar
Drink
Posts: 11
Joined: 05 Apr 2006, 16:36
Location: N.Bg

Kombinacija spoljasnjih!

Post by Drink »

Koliko vas praktikuje kombinaciju guma...prednja krampon-zadnja celava i obrnuto? ...Mane i prednosti po vama? :arrow: :arrow: :arrow:
Izdrzati se mora!
nemke
Posts: 43
Joined: 18 Apr 2006, 18:58

Post by nemke »

obrnuto da bolje kochish :wink:
User avatar
misaxtr
Freebiker
Posts: 288
Joined: 06 Jul 2005, 22:51
Location: Beograd

Post by misaxtr »

Celave ili "slick" gume su za asvalt a kramponke za teren. U principu se ova dva tipa ne kombinuju, jer se tako prakticno nista ne dobija. Po terenu ce slick gume proklizavati, bilo da je u pitanju prednja ili zadnja, dok ce kramponi na asvaltu pruzati veci otpor i teze ici od slick-ova.
Optimalna stvar je imati 2 para tockova sa razlicitim tipom guma, pa u zavisnosti od tipa voznje - menjati ih. Ja to koristim obilato, pogotovu kada je cas kisa cas suvo, u onim prelaznim vremenskim fazama u toku godine.
Postoje naravno i "semi-slick" gume, mesavina ova 2 tipa i one mogu biti odlican izbor za nekog ko preferira asvalt, ali mu ni suv teren nije strana pojava.
Image

MTB-VRH brate!!!
Makarenko
Posts: 100
Joined: 27 Jan 2006, 09:34
Location: Sombor

Post by Makarenko »

nemke wrote:obrnuto da bolje kochish :wink:
1. Prednja kocnica bi trebalo da je osnovna.
2. Kocenje se vrsi trenjem izmedju pakne i felne, tako da uzorak gume, teoretski, ne bi trebao da ima uticaja. Kocnica ne bi smjela zablokirati tocak jer dolazi do proklizavanja i gubitka kontrole. Narocito gadno ako se to desi na prednjem tocku.
Sto se tice kramponki, semi slick ili slick guma, evo sta Sheldon Brown misli o tome:
If you mostly ride on pavement, but also do a fair amount of dirt, a combination tire on the front may be a good choice for you, with a road tire on the back.
Prilicno opsirnu, i korisnu, ako smijem dodati, pricu o gumama, kako unutrasnjim, tako i vanjskim, mozete naci na:
http://www.sheldonbrown.com/tires.html
Pozdrav
Makarenko
nemke
Posts: 43
Joined: 18 Apr 2006, 18:58

Post by nemke »

kako ne sme kocnica da zablokira tocak? to se desava u 90% kocenja tako da guma ima najvazniju ulogu u tome... prednjim tockom se koci polako da slucajno nebi zablokirala i tu guma nema uloge tako da ako vec hoce kombinaciju bolje mu je ovako :) a ja ne predlazem kombinaciju
nemke
Posts: 43
Joined: 18 Apr 2006, 18:58

Post by nemke »

uff ala sam se izlupo :roll: :roll:
jaksa
Posts: 41
Joined: 18 Apr 2006, 21:54

Post by jaksa »

:)
Makarenko
Posts: 100
Joined: 27 Jan 2006, 09:34
Location: Sombor

Post by Makarenko »

:)
Post Reply