Kupovina bicikla

Održavanje, popravke, prepravke...

Moderator: Moderatori

Kupovina bicikla

Postod PETZA » 12 Mar 2006, 23:04

Ovako svi predlazete polovnjak ali sta kazete ako se pokvari nesto od xt opreme? Onda ispada zamena jednog menjaca skoro ko pola nekog novog Polara npr. A i taj polAR AKO BUDE IMAO KVAR BICE PLAFON 1000DIN i nakon toga se vozimo jos dosta?
Korisnikov avatar
PETZA
 
Postovi: 51
Pridružio se: 25 Maj 2005, 15:53
Lokacija: BEOGRAD

Postod misaxtr » 13 Mar 2006, 10:34

Sve zavisi za sta ti hoces da koristis bajs.
Ako su to sporadicne voznje po asvaltu bez nekog ekstremizma, onda ce i polar da odradi podsao, ali imaj u vidu da se losije komponente mnogo cesce kvare, steluju i crkavaju, pocevsi od mehanike pa do amortizera.
Moj izbor bi uvek bio "uvezeni" odlican polovni bajk nego kupljen nov polar ili capriolo!
Uostalom, ima dosta onih koji su kupili polara ili capriola i posle mesec dana zazalili zbog te odluke!
Ja vozim XTR-XT na oba bajka i veruj da je odrzavanje te opreme smesno, jer je to jako pouzdano i napravljeno da TRAJE. Takodje da napomenem da vozim gotovo iskljucivo offroad, zima-leto bez razlike i da se takmicim.
Princip se sastoji u redovnom ciscenju i odrzavanju bajka!
Slika

MTB-VRH brate!!!
Korisnikov avatar
misaxtr
Freebiker
 
Postovi: 288
Pridružio se: 06 Jul 2005, 22:51
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina bicikla

Postod Serb » 13 Mar 2006, 11:35

PETZA je napisao:Ovako svi predlazete polovnjak ali sta kazete ako se pokvari nesto od xt opreme? Onda ispada zamena jednog menjaca skoro ko pola nekog novog Polara npr. A i taj polAR AKO BUDE IMAO KVAR BICE PLAFON 1000DIN i nakon toga se vozimo jos dosta?


Pitanje je kad cje da se pokvari XT menjach? Ja sam vozio XT-ov menjach od pre deset godina (promenjen skoro zato shto sam ja to hteo), sad stoji kod drugara radi odlichno.
Ne zaboravi staru poslovicu "Koliko para toliko muzike".
Slika

You mess with a rest now the best will make a mess.
Korisnikov avatar
Serb
 
Postovi: 107
Pridružio se: 03 Feb 2005, 09:20
Lokacija: On the top of the mountain

Postod IRalic » 13 Mar 2006, 17:30

Bas tako.



A i btw,ako ti rikne nesto sto je XT
uvek mozes da stavis nov deo (ako je to bas potrebno)
Deore serije,ili neki jeftiniji u zavisnosti o kom se delu radi.


Kupi polovnjak,i ne zali !

Naravno,obrati sta kupujes.
Nemoj da ti za cenu "kao novog" uvale
neki pohaban.
Polovnjak je polovnjak,i moze biti svakakvih,
tako da moras da znas ste kupujes.


Ja jos nisam cuo ni za jedan slucaju u kom
se je neko veoma zazalio sto je uzeo polovnjak,
u smislu da je posle imao neki katastofalni kvar.


Menjaci,rucice i to sve moze da radi veoma duuugo bez ikakvih problema.
Ja sam prosle godine vozio bajs model '99 (doduse veoma ocuvan)
sa XT opremom,i sve je radilo savrseno,
bez ikakvih izgleda da nesto rikne u skoroj buducnosti.

I ako se desi da se nesto s*ebe,onda je to rezultat nemara,i glupiranja.
Recimo zivotni vek jedne zadnje nable (shimano cup&cone) je odicno 25000-30000 km ako se normalno odrzava,tj. svake sezone rastavi,ocisti i ubaci nova mast(i ne dozvoli da voda prodre unutra).
I to je obicno neki minimum zivotni vek jednog bajsa.

Treba obratiti paznju da noviji alu ramovi sa veoma tankim cevima (tezine 1200-1700 grama)
nece potrajati ni tih 30000km,
jer su cevi veoma tanke,i lako ce doci do zamora matrerijala.
A za razliku od celicnih cevi (high tensile,CrMo) kod aluminijuma nema "najave" pucanja,
nego on jednostavno pukne kada se prekoraci sila kidanja materijala,jer nije elestican kao celik.
Sa vremenom(upotrebom,odnosno svakodnevnim naprezanjima) se ova granica smanjuje.

E sad kolika je zaista sila kidanja nekog materijala ?
Tu ima raznih legura,neke tretirane posle varanja (kao T6 naprimer)
neke ne (7005)
neke su tanjeg zida,neke debljeg ..



Ramovi za izuzetno tankim cevima su jako zenuti,
jer,kada se ram dobro konstruise,dobro zavari,dodaju "transfer plates",
i na kraju tretira toplotom da bi postigao zeljenu cvrstocu (silu kidanja),
on moze da generalno bude cvrst kada na njega deluju uobicajene sile
koje nastaju prilikom voznje.
ALI ! udari ti cev negde,ili je prikljesti,i dobices ostecenu cev !

Coveku je Scott Racing (ultra giga super laki i tanki)
pao (jer ga nije dobro parkirao) i prilikom pada udario glavnu cev o barsku stolicu (na koju je bio naslonjen) i cev se ulubila !
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Slika
Korisnikov avatar
IRalic
Freebiker
 
Postovi: 1786
Pridružio se: 29 Mar 2005, 23:59
Lokacija: Home is where the bike is :D

Legure aluminijuma

Postod misaxtr » 15 Mar 2006, 20:07

Postoje dve serije - serija
7000, serija 6000 i nize. Ram ALU 7005 je bolja legura (lakši,
a jači) od ALU 6000.
Od legura 7000 se prave ramovi, kao i delovi za bajs, jer cevi mogu da budu mnogo lakse i
tanje, SCOTT ima biaxial tubing, MERIDA shotgun tubing, a sve zarad
tanjih zidova cevi i lakseg rama.
od serije 6000 se uglavnom prave delovi, npr volani, sticne, rogovi i sl., kao
i od 2014.
Evo suve tehnikalije o legurama:
serija 1xxx - 99% cist aluminijum
Serija 2xxx - legura sa bakrom i magnezijumom, nije bas otporna na
koroziju
serija 3xxx - legura sa manganom
serija 4xxx - legura sa silikonom
serija 5xxx - legura sa magnezijumom i manganom
serija 6xxx - legura silikona i magnezijuma, umerene cvrstoce i
otporna na koroziju
serija 7xxx - legura cinka, bakra i magnezijuma, nekad hroma i mangana
takodje, najtvrdja serija aluminijuma, narocito serije 7050, 7049, 7075, upotrebljava se za
izradu delova i aviona i tamo gde su naprezanja i opterecenja najveca.
Slika

MTB-VRH brate!!!
Korisnikov avatar
misaxtr
Freebiker
 
Postovi: 288
Pridružio se: 06 Jul 2005, 22:51
Lokacija: Beograd

Postod IRalic » 17 Mar 2006, 17:29

Da dodam nesto na temu tankozidnih ramova.


Upravo sinoc uhvatim par mudrih recenica,od coveka koji pravi izuzetno lake recumebnt bicikle.

" .. dakle sto veci precnik cevi,a tanji zid - to jaca,i laksa konstrukcija
... ali ne moze se sa tim bas ici u nedogled,jer na kraju cete dobiti limenku coca cole ! znamo svi da ako pazljivo stanete na limenku,sasvim lako moze da drzi celo vase telo (istina ziva,ja proverio milion puta dok sam radio u kafani!) ali jedan pogresan pokret,i limenka se spljosti kao kornjaca pod tockom 40tonskog slepera .. "


" .. fora je u tome sto zid mora da bude dovoljno jak LOKALNO,jer ako konstrukcija (cev) popusti lokalno,ode sve do djavola .. "
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Slika
Korisnikov avatar
IRalic
Freebiker
 
Postovi: 1786
Pridružio se: 29 Mar 2005, 23:59
Lokacija: Home is where the bike is :D

GIANT bicikli?

Postod csc-fan » 31 Mar 2006, 14:27

Da li neko ima neki komentar/iskustvo o GIANT biciklima koji se prodaju kod Capriola? Da li je to sto se prodaje ovde ista firma na kojoj voze T-Mobile ili je to nesto bez veze (videh da im je na svima Made in China)?
csc-fan
 
Postovi: 29
Pridružio se: 06 Okt 2005, 12:58

Re: GIANT bicikli?

Postod PETZA » 31 Mar 2006, 17:32

csc-fan je napisao:Da li neko ima neki komentar/iskustvo o GIANT biciklima koji se prodaju kod Capriola? Da li je to sto se prodaje ovde ista firma na kojoj voze T-Mobile ili je to nesto bez veze (videh da im je na svima Made in China)?


Pa sve novo sto se prodaje u prodavnicama kod nas samo je ram mozda pravi svi delovi su chineski! Zato uzmi polovnjak sto sam i ja uradio sigurno se neces pokajati! :wink:
Korisnikov avatar
PETZA
 
Postovi: 51
Pridružio se: 25 Maj 2005, 15:53
Lokacija: BEOGRAD

Re: GIANT bicikli?

Postod Serb » 31 Mar 2006, 23:31

csc-fan je napisao:Da li neko ima neki komentar/iskustvo o GIANT biciklima koji se prodaju kod Capriola? Da li je to sto se prodaje ovde ista firma na kojoj voze T-Mobile ili je to nesto bez veze (videh da im je na svima Made in China)?


Iskreno samo dve ili tri fabrike bicikala prave svoje ramove u sedishtima (Cannondale-Amerika, Rocky Mountain-Kanada, Kona-Neko americhko ostrvo, mozhda Klein-Amerika) sve ostalo vecjinom se pravi China, Taiwan, Vietnam... Mozhda se Custom made frames prave u sedishtima, kao ramovi za timove (T-mobile). Giant ima odlichan XTC ram (dvadeset i neshto hiljada dinara) koji je veoma lagan a dosta jak. Moja preporuka je ne kupovati nov full suspension bicikl kod nas.
Slika

You mess with a rest now the best will make a mess.
Korisnikov avatar
Serb
 
Postovi: 107
Pridružio se: 03 Feb 2005, 09:20
Lokacija: On the top of the mountain

Postod misaxtr » 01 Apr 2006, 09:48

Kao prvo: poslusaj savet i kupi ino odlicnog polovnjaka dok to jos traje, jer izvori presusuju...
Kao drugo: ako kupujes nov bicikl stranih marki ( scott, giant...) koji se ovde prodaju u prodavnicama, OBAVEZNO proveri na net-u za isti model kakvu opremu ima napolju!!!
Nasi ovde skidaju dobre delove, prodaju ih posebno, a na te ramove trpaju sta stignu. I ne smanjuju cifru zbog toga!!!
Slika

MTB-VRH brate!!!
Korisnikov avatar
misaxtr
Freebiker
 
Postovi: 288
Pridružio se: 06 Jul 2005, 22:51
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina bicikla

Postod madamjan » 23 Sep 2011, 16:55

Zelim kupiti Giant Reign, ali neznam koju velicinu. Ja vozim AM/fr i visok sam 185. Prema jednom sajtu (http://www.cyclestore.co.uk/contentPages.asp?pageID=61) meni treba L velicina. Dali ima neko iskustva za ovaj tip bicikla?

Hvala
madamjan
 
Postovi: 1
Pridružio se: 23 Sep 2011, 16:48

Re: Kupovina bicikla

Postod Nole » 14 Dec 2011, 10:39

До сада сам возио синово бицикло рам је био 20" и мали је. Дошао је ред на куповину новог бицикла.

Пратим огласе, обилазим радње и сада ми треба савет неког искуснијег бајкера. За око ми је запао овај модел:
http://www.vector-bikes.com/Bicikli/Kel ... z-dsc.html
првенствено због рама од 23,5" његова цена је нешто око 44.000 динара.

Првенствено бих га возио "off road" па ме интересује да ли компоненте овог бицикла могу да послуже намени.
Korisnikov avatar
Nole
 
Postovi: 155
Pridružio se: 18 Mar 2011, 15:39
Lokacija: Novi Sad

Re: Kupovina bicikla

Postod IRalic » 15 Dec 2011, 00:31

Napako, kolko si to visok kad ti je 20" malo :D

Svakako moze da posluzi nameni, ukoliko ne zahtevas previse. Tj. bez nekih ludovanja.
Za normalnu voznju po terenu je to sasvim ok, a i ko i uvek, koliko para toliko i muzike.

No u toj klasi takodje mozes kupiti Polar Avalanche Disc sa slicnom specifikacijom, i ustedeti najmanje 6000 din.
Za istu lovu imas Capriolo Lizard (na snizenju od 25% sa 50000) koji je daleko bolje opremljen od oba gorepomenuta.
Takodje ima 27 brzina, a ne 24 kao Kellys i Polar, bolja viljuska, kocnice.
Zagledam bas cenovnik, i neverovatno, ali valjda istinito, Capriolo Agama LX je na 40% popustu, pa umest 60000 platis 36000
i vozis Rock Shox Tora viljusku, Avid BB7 kocnice (najbolja mehanika koja postoji)

Inace pazi oko tih velicina rama, zbog promenjivog ugla gornje cevi, velicina kojom se koriste prodavci moze biti varljiva (visina sedalne cevi).
Kod bicikla je bitna horizontalna mera, tj duzina, tj horizontalna razdaljina izmedju ceone cevi i sticne sedista.
Takodje uz tu meru obratiti paznju i na duzinu lule, pa je najbolje meriti od centra volana do centra sedista kad podesis sediste za svoju visinu.
Moze se lako desiti da ram koji reklamiraju kao veci od nekog drugog, bude ustvari isti il ne toliko veci koliko kazu.

Da sam na tvom mestu, ja taj popust od 40% ne bi propustio :)



Pozdrav
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Slika
Korisnikov avatar
IRalic
Freebiker
 
Postovi: 1786
Pridružio se: 29 Mar 2005, 23:59
Lokacija: Home is where the bike is :D


Povratak na Čekićara

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gostiju

cron