Chainless tehnology

Održavanje, popravke, prepravke...

Moderator: Moderatori

Post Reply
User avatar
shebez
Freebiking druid
Posts: 782
Joined: 03 Aug 2008, 13:16
Location: Beograd
Contact:

Chainless tehnology

Post by shebez »

Ako ste siti prljavih nogavica i spadanja lanca evo jedan interesantan vid prenosa...
http://www.dynamicbicycles.com/chainless/index.php
Ali nisu to samo makine za gradsku voznju ima i nesto za offroad...
http://www.dynamicbicycles.com/buy/Bikes.php?prodid=70
i full suspension...
http://www.dynamicbicycles.com/buy/Bikes.php?prodid=47
Kada krenem - znaću kuda, kada stignem - znaću zašto, kad se vratim... znaću kome
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Re: Chainless tehnology

Post by bluealek »

Zvuči sjajno, zaista prava revolucija. Konačno da neko izmisli nešto instinski korisno! Eh, kad bi još moglo da se dobije po onoj ceni od $ 0.00 koja je navedena na slici... 8)
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Chainless tehnology

Post by IRalic »

Pogon na kardan - nista novo! Takav prenos na biciklu postoji od kad je kardana ;)
Ali zadnjih godina je postlo ponovo popularno, jer su konacno nable sa unutrasnjim brzinama dobile dovoljno sirok prenos
da takav bicikl bude upotrebljiv i van Holandije ;)

Ali i dalje imamo problem sa tih 8 brzina pozadi, doduse Shimano uskoro treba da izbaci Alfine sa 11 brzina i sirim rasponom prenosa,ali ni to nece biti dovoljan raspon za mtb.
Koliko mi je poznato niko jos ne nudi na ovakvim biciklima opciju unutrasnjeg prenosa i na prednjem pogonu,
te je ceo koncept za bicikl koji ce se koristiti u uslovima kakvim ga mi koristimo - besmislen.
Osim naravno ako vam je dosta samo tih 8 brzina :) tj. zamisi da sve vreme vozis na maloj sajbni ;)

Naravno napred se moze to resiti bez vecih problema, i resenja kod lancem pogonjenih bicikala postoje odavno,
npr. svajcarski Schlumf drive, ali kao prvo kosta 500ak eura u standardnoj lancanoj verziji,
a drugo i tezak je ko tuc, te tesko da bi pomogao ionako vec 1,5-2kg povecane tezine kardan bajka u odnosu na klasican lancani pogon sa brzinama.
Ali kod bicikla cija upotreba odgovara ogranicenom rasponu prenosa, a veoma je bitno lako odrzavanje,
odnosno cinejnica da malo sta tu ima da se odrzava, osim periodicnih promena ulja,
kardan ima savrsen smisao - eksploatacija za nula odrzavanja u svim vremenskim uslovima, ciste pantalone i tome slicno ;)

Kad vec pricamo o tome, bolje i lakse resenje bi bio zupcasti kais, koji u zadnje vreme takodje postaje popularan,
zahvaljujuci napredku teknologije izrade kaiseva, ali naravno u saradnji sa istom takvom zadnjom glavom, i necemu nalik na Schlumf drive,
sto opet dodaje tezinu, ali i cenu pre svega ..
Mada kod takvog sistema, i obican lanac moze sasvim lepo da radi i da dugo traje uz dosta manje odrzavanje nego kod klasicnog prenosa lancem sa svim tim zubcanicima i menjacima koji su izlozeni vremenskim uslovima ..
A kada njih nema, takav lanac moze i da se "oklopi" i tako dodatno zastiti od spoljnih uticaja,
sto svakako ima vise smisla nego kardan ..



Pozzz :)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Post Reply