Lanac

Održavanje, popravke, prepravke...

Moderator: Moderatori

Post Reply
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

VUXI_89 wrote:Prvo vidim svi navode neke svemirske kombinacije za podmazivanje lanca i sl. mesavine.Najbolje i najjace za podmazivanje je ulje za sivece masine-masinsko ulje.
Slazem se.Ali samo u slucaju kada se taj lanac eksploatise u idealnim uslovima,
sto bi odprilike znacilo da bajs vozis na trenazeru u dnevnoj sobi :lol:

Svaki kontakt sa prasinom/peskom i svom ostalom prljavstinom ce rezultirati
usvinjenim lancem.
Zatim se pesak pomocu tog ulja uvlaci u unutrasnjost lanca,i bukvalno peskira pinove i njihova lezista.
Proveren recept za brzo unistenje lanca ..
Bolje i suv lanac,nego takav pun peska.
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
VUXI_89

Post by VUXI_89 »

Ti kao ovde vazis za nekog velikok poznavaoca biciklizma....Trebalo bi da neke stvari sam zakljucis ili se nesto podrazumev za nas koji duze vozimo bicikl i koji se razumeju BAR u nesto.NE zelim svadje i sl. Samo konstatujem.

Pa bre ne nanosis odma masinsko ulje kad dodjes sa voznje ili sl.Ti napravis lancu pre nanosenja,kako ti kazes,sobne,idealne uslove.Operes ga,ocistis i obrises krpom da bude suv.I onda ga podmazes.

P.S> Ako biciklisticki klub radi ovako,ne znam zasto bi unistavali svoje bajseve i rezultate?! :?
crazy biker
Posts: 117
Joined: 08 Jul 2007, 21:57

Post by crazy biker »

Pa ko kaze da nije veliki poznavalac,on samo kaze da za duze ture ulje jebava lanac,ali ako ga peres posle svake duze voznje(kao sto pretpostavljam rade u bici klubu)onda ulje i moze da se koristi.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Vazim samo za jednog od mnogih clanova ovog foruma,i nista vise od toga.
A usput,ti kao novopridosli clan foruma,tesko da si neko ko moze da deli ocene ko ovde za koga vazi ..

A za ulje ti pircam ne zato sto sam eto sad ja izmislio da to ne valja,
nego zato sto sam jos dok se ti nisi ni rodio,time podmazivao lanac,
i saam uvideo koliko je ista stvar skodljiva,a da ne pricam o tome koliko je tesko taj usvinjeni lanac oprati i odmastiti.
Uljem sam podmazivao jer nam nista drugo osim masinskog ulja ili motornog,ili onog za podmazivanje lanaca motornih testera nije bilo dostupno.

Nego, tema odrzavanja lanca je jedna od najogrih, tzn. Religiozna tema,
te mislim da nema smisla sad tu mlatiti slamu oko toga,jer obicno niko onog drugoga ne ubedi,
a takodje ni jedna od strana ne moze da da veoma cvrste dokaze koji bi potvrdili da su u pravu,
jer vek lanca zavisi od isuvise mnogo faktora ..

Tako da cu ja da podmazujem i odrzavam kao sto sam i do sad,i bas me briga sta ostali rade ..
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
VUXI_89

Post by VUXI_89 »

Ja se jesam skoro registrovao,ali sam ovaj forum skoro ceo procitao.Posecujem ga vec dva meseca i svaku temu sam skoro procitao.Ali osto sam imao sjebanu e-mail adresu nisam mogao dase registrujem.Citajuci video sam da dosta znas.To je bila opaska u pozitivnom smislu,a ti ako si to razumeo na neki drugi nacin tj. kao uvredu ili sl. onda imas mentalne probleme.Zbog toga sam napisao da si veliki poznavalac biciklizma,ali znas kako Srbija je puna iskompleksiranih likova....

Slazem se da je tema jako subjektivna jer svako misli da je njegov nacin najbolji.Ja sam samo rekao sta je najjednostavnije a skoro najbolje.Bez velike zajebancije sa lancem.

Samo imam jos jedno pitanje.Recimo,hocu da kad idem negde da se osiguram od pucanja lanca.Koji alat mi treba da ga postavim i koji da uzmem u radnji.I kako se postavlja lanac?
Pozdrav...
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

VUXI_89 wrote:J
Samo imam jos jedno pitanje.Recimo,hocu da kad idem negde da se osiguram od pucanja lanca.Koji alat mi treba da ga postavim i koji da uzmem u radnji.I kako se postavlja lanac?
Pozdrav...
Licno nikada nisam pokidao lanac, a nisam ni priupitao one koji jesu,
pa mi je ostalo nejasno gde se tacno pokidao, da li na "crnom pinu" (kod shimano lanca,najslabiji pin u celom lancu) ili je to bio neki sasvim nasumican pin.
I da li je uopste doslo do ostecenja/gubitka pin-a,ili se plocica linka zbog necega deformisala,i "prestala da se druzi" sa pinom.

Bilo kako bilo,preporucujem SRAM PowerLink kao nacin za eliminisanje "slabe karike"(pina) u lancu,ili neku "zamenu" za sram,recimo u Planetu Bajku ima KMC link koji radi isti posao.

Ako se desi da lanac pukne na nekom drugom delu,mozes da odstranis osteceni deo,i ubacis opet power link(koji nosis kao rezervu) da lanac ponovo spojis.
Da bi odstranio osteceni deo,ili ponovo ugurao pin kao prvu pomoc,
moguce je da ce ti trebati alat za lanac (ang. chain tool) pogledaj ovu temu: http://forum.freebiking.org/viewtopic.php?t=731
Znam bar jednog kolegu koji je na sred Pestera lanac popravljao kamenom,jer nije imao doticni alat :lol:

Takodje nije lose da medju alatom koji nosis sa sobom imas i parce lanca,
da po potrebi ubacis na mesto ostecenog dela (obicno od novog lanca ostane link ili dva posle skracivanja)
kako bi svoje putesestvije mogao da nastavis bez hendikepa prekratkog lanca,ukoliko si morao nekoliko ostecenih linkova da izbacis.

Inace lanac se stavlja tako sto se prugura gde treba da se progura (zadnji trougao,zanji i prednji menjac)
i zatim se spoji.
Ukoliko stavljas nova lanac,obicno da treba skratiti za link ili dva,
u zavisnosti od velicine lancanika i velicine kasete,i razdaljine izmedju ta dva.
Pravilna duzina je: lanac oko najveceg lancanika+lanac oko najveceg zubcanika na kaseti + jedan link (bez da se lanac provlaci kroz menjac)

Preporuceno stivo na temu: http://sheldonbrown.com/derailer-adjustment.html#chain
http://www.sheldonbrown.com/chains.html

Kratak video o duzini lanca: http://youtube.com/watch?v=lyn7fxHDV-M


Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
VUXI_89

Post by VUXI_89 »

Hvala.ZNas kako hocu da idem svugde bezbrizan.Znaci da imam gumu,lanac i sl. sitnice odma tu,jer ako idem u neke nedodjije....nije prijatno da se ista sjebe.I jos samo jedno pitanje.Da li se isplati i da li uopste moze da se za svaki slucaj nosi sajla,ako se pogida menjac ili kocnica i da li su te sajle univerzalne tj. iste? Znaci savijem metar,dva sajle u torbu.Da li sam time resio oba menjaca i obe kocnice ?
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

VUXI_89 wrote: Znaci savijem metar,dva sajle u torbu.Da li sam time resio oba menjaca i obe kocnice ?
Ne,nisu iste.
Za menjac je dosta tanja od one za kocnicu,a i "zavrseci" nisu isti.

Svakako vredi nositi sa sobom na neki duzi put,ili nedodjiju.
Sajla obicno dosta ranije najavi svoje odkazivanje,tj kida se jedna po jedna nit,dok vise ne moze da izdrzi,i onda pukne.
Ali moguce je da je to pucanje nit po nit sakriveno od tvojih ociju,
negde na donjoj strani rama,pri ulasku u buzir,te da ne primetis dok vec ne pukne.
Dakle bajs treba detaljno pregledati svako malo kako bi se ovako nesot uocilo.

Doduse kod manje kvalitetnih sajli, bar meni se desavalo da ne pukne sama sajla,
nego se iscupa "zavrsetak" koji sajlu drzi fiksiranu za rucicu kocnice,ili menjaca.
Desilo mi se to jednom,dosta davno ..
U zadnjih 10 godina sigurno, mi nije ni jedna pukla.
Samo jednu sam uhvatio kako se "rascvetava" i puca nit po nit,
sajla zadnjeg menjaca,na ulazu u buzir odmah pre menjaca,na donjoj strani zadnje viljuske.
I to nisam video,neko sam osetio kako mi je rucica menjaca nesto cudno teska kod menjanja,i da se menjac tesko vraca kada se popusti sajla.
Ja pogledam,kad ono naprvila se prava mala opruga od sajle :lol:

Dve smotane sajle u originalnoj ambalazi su malen i lagan paketic,
tako da ne predstavljaju neki teret,a mogu mnogo da pomognu ako dodje do havarije neged daleko od kuce/civilizacije
Dakle spakujes po jednu sajlu za menjac i kocnicu,i miran si.
Samo pazi da je dovoljno dugacka i za zadnji menjac/kocnicu
Ako pukne zadnja,a rezerva prekratka,dzabe si je nosio ;)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
VUXI_89

Post by VUXI_89 »

A jer kupujem posebno za zadnje i prednje elemente sajle ili mogu recimo da kupim sajle za zadnji menjac i kocnicu a da ako pukne prednja da je skratim.I kako se to namesta,jel treba neki specijalni alat ili je prosto.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

VUXI_89 wrote:A jer kupujem posebno za zadnje i prednje elemente sajle ili mogu recimo da kupim sajle za zadnji menjac i kocnicu a da ako pukne prednja da je skratim.I kako se to namesta,jel treba neki specijalni alat ili je prosto.
Shimano obicno dolazi dugacka,pa se po potrebi skracuje.
A ne moras ni da skracujes,ako nemas ostre secice,moze samo da je smotas u krug,oko prsta,i zaglavis kraj tako da ne ispada.
A i kada je odseces,moras da stavis onaj "kraj sajle/kapicu" koji se onda stisne da ne spadne sa kraja sajle.
Ako spadne,a obicno lako hoce,onda se kraj sajle rascveta,
i ako ikada skines sajlu sa menjaca(pupustis sraf koji je drzi ) ili uvuces u buzir,
mozes da je bacis odma,jer je u jednom komadu vise nikada neces vratiti.
Za to ja pazljivo odsecem,i zatim lemilicom i kalajem "zakalajisem" kraj,
tako da rastopljeni kalaj drzi svaku nit sajle na mestu i nikada ne moze da se rascveta.
Doduse sa poslenjom Shimano sajlom mi to nije poslo za rukom,
jer jednostavno kalaj nije hteo da uhvati za sajlu iz nekog razloga.
Sa ranijim Shimano,i obicnim jeftinim sajlama nisam imao problema.

Menjanje sajle je prilicno prosto,treba na pocetku progurati kroz rupicu za sajlu na rucici menjaca,
provuci kroz buzire,i na kraju jednim srafom na menjacu zategnuti.
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
bobale
Posts: 73
Joined: 27 May 2006, 19:04
Location: Leskovac/Niš

Post by bobale »

Kad već idemo u off... Koja je razlika između onih običnih sajli (30-40 din komad) i tih Shimanovih koje ti spominješ (ne znam koliko te koštaju)?
VUXI_89

Post by VUXI_89 »

Hvala na odgovoru.Aj smislicu nesto.Bitno mi da se sto vise osiguram i osamostalim kad krenem negde bogu iza nogu.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

bobale wrote:Kad već idemo u off... Koja je razlika između onih običnih sajli (30-40 din komad) i tih Shimanovih koje ti spominješ (ne znam koliko te koštaju)?
Obicne Shimano su reda 90-130 din,a XTR su oko 300 valjda.
Razlika je u kvalitetu materijala.Te obicne hoce da se vise istezu,a oce i da zardjaju ako se koriste u uslovima pogodnim za razvoj rdje.
Shimano ja jos nisam ni jednu video da je zardjala.

Najbolje sajle koje sam koristio su SRAM telfon coated (tzn. crne sajle)
ali ih ovde nema,odnosno bar ih ja nigde nisam video.
Takodje ima jos par nekih manje poznatihi firmi koji rade teflonizirane sajle ..
Zaticene su od uticaja vlage,a i veoma lako klize,pa u saradnji sa dobrim buzirom daju glatak rad sistema,sa kojom kapi teflon spreja s vremena na vreme.
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Losmi
Posts: 11
Joined: 24 Mar 2008, 11:50
Location: Podgorica
Contact:

Re: Lanac

Post by Losmi »

Zdravo

Kupio sam HG 53 i kad sam ga postavio na bajk puno je duzi od starog. Za kolika linka ga treba skratiti? Ima li neki nacin da se to odredi prema zategnutosti lanca kad se spoji?

Stari lanac skinuo prije neki dan kad sam generalno cistio bajk i zavrsio je slucajno na smecu pa ne mogu da uporedim duzinu.


Pozdrav, losmi
Losmi
Posts: 11
Joined: 24 Mar 2008, 11:50
Location: Podgorica
Contact:

Re: Lanac

Post by Losmi »

Evo sad nadjoh ovaj video
http://bicycletutor.com/calculate-chain-length/#comment

Jeli to fora?
Post Reply