Lanac

Održavanje, popravke, prepravke...

Moderator: Moderatori

Post Reply
User avatar
PETZA
Posts: 51
Joined: 25 May 2005, 15:53
Location: BEOGRAD

Lanac

Post by PETZA »

Kako skinuti(rasturiti) lanac bez alata namenjenog za to i posle vratiti nakon ciscenja a da to sve lepo funkcionise.Ili gde kupiti alat koja je cena od prilike u Bg?

Hvala!!!
User avatar
misaxtr
Freebiker
Posts: 288
Joined: 06 Jul 2005, 22:51
Location: Beograd

lanac

Post by misaxtr »

Lanac je nemoguce rastaviti bez alata a da pri tom ostane upotrebljiv za voznju!!!
I ne pokusavaj tako nesto.
Alat kosta nekoliko eur i ima ga u PLANET BIKE-u i CAPRIOLO-u.
Za bezbedno skidanje lanca radi prenja, kupi specijalnu kariku koja se skida i vraca bez ikakvog alata, tako da je lanac prakticno netaknut i siguran.
Ona kosta oko 100 dinara.
Image

MTB-VRH brate!!!
alokin
Posts: 1
Joined: 07 Mar 2006, 05:32
Location: Nis

Re: lanac

Post by alokin »

misaxtr wrote:Lanac je nemoguce rastaviti bez alata a da pri tom ostane upotrebljiv za voznju!!!
I ne pokusavaj tako nesto.
Alat kosta nekoliko eur i ima ga u PLANET BIKE-u i CAPRIOLO-u.
Za bezbedno skidanje lanca radi prenja, kupi specijalnu kariku koja se skida i vraca bez ikakvog alata, tako da je lanac prakticno netaknut i siguran.
Ona kosta oko 100 dinara.
Jel mislis na SRAM Powerlink? Gde to moze da se kupi? Da li je to kompatinilno sa Shimano lancima? Ja bi ako jeste da ga stavim na HG73.
Cesto skidanje lanca alatom nije preporucljivo.

Pozdrav. :?
User avatar
misaxtr
Freebiker
Posts: 288
Joined: 06 Jul 2005, 22:51
Location: Beograd

Post by misaxtr »

Da, bas na SRAM-ov powerlink mislim, to je genijalan izum!!! Uz tu kariku je skidanje i detaljno ciscenje lanca prava decija igra! SRAM drzi CAPRIOLO i oni bi to trebalo da imaju, ako ne, onda u nekom od servisa. Kompatibilno je 100% sa SHIMANO lancima.
Image

MTB-VRH brate!!!
minja
Posts: 11
Joined: 13 Nov 2005, 01:59

lanac

Post by minja »

Ciscenje lanca je moguce pez skodanja istog ,jednostavno nanesi cetkom neko sredstvo za odmascivanje na lanac i zupcanike posle par minuta isperi blagim mlazom vode i to je to.Ako si ga bas jako zapustio ponovi sve jos jednom. U svako slucaju sramova spojnica je odlicno resenje.
MIKI
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: lanac

Post by IRalic »

minja wrote:Ciscenje lanca je moguce pez skodanja istog ,jednostavno nanesi cetkom neko sredstvo za odmascivanje na lanac i zupcanike posle par minuta isperi blagim mlazom vode i to je to.Ako si ga bas jako zapustio ponovi sve jos jednom. U svako slucaju sramova spojnica je odlicno resenje.

To tesko da se moze nazvati ciscenjem lanca ..
Ciscenje lanca podrazumeva odstranjivanje prljavstine iz unutrasnjosti lanca,
a to moze da se postigne samo potapanjem lanca u neki od odmascivaca,
i dobro muckanje,i ponavljanje postupka vise puta ..

3x huray za sram power link ! huray ! huray! huray! ;)

Jeste da ume da bude malo tvrdoglava kod skidanja,a i meni ume po nekad da se zagubi link <stupid>
ali je svakako bolje i jednostavnije od onoga:
" stavi kuku,stavi alat,izguraj link,ali pazi da ne ispadne skroz jer onda ima da provedes pola sata pokusavajuci da ga vratis u rupu,pa onda ovrni alat,pa skini kuku .. a kasnije posle pranja sve to ispocetka,samo obrnutim redosledom "
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
minja
Posts: 11
Joined: 13 Nov 2005, 01:59

lanac

Post by minja »

Kao sto rekoh spojnica je odlicno resenje ,ali posto covek nema ni alat za skidanje lanca niti spojnicu na istom moze da ga opere tako sto ce na lanac naneti recimo famin ostaviti 10 minuta i isprati vodom i lanac ce biti besprekorno ociscen . Ponavljam spojnica je odlicno resenje !
MIKI
misko
Posts: 8
Joined: 31 Aug 2005, 11:23

A na koliko km se menja dobro održavan Shimano HG53 lanac?

Post by misko »

Recimo korišćen za vožnju po asfaltu 99% lepo čišćen i podmazivan.
2500 km ili može i više pre nego što počne da oštećuje zupčanike?
User avatar
Istar Genome
Posts: 50
Joined: 13 Apr 2005, 22:39
Location: Zajecar

Post by Istar Genome »

I mene to zanima-srviseri mi stalno govore da lanac zamenim sto pre na oko 2500km,vec sam zamenio dva HG 53 a sada sam kupio hg 73 i bas me zanima koliko taj lanac moze da predje a da se ne zameni i da ne ostecuje zupcanike.Da serviseri malo ne preteruju,kakva su vasa iskustva? :roll:
Nema mesta gde mozete traziti um
on je kao otisci nogu
ptica na nebu.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Pa,2500-3000 je neki prosek ..

Moze da bude ali i ne mora da znaci.


Sve u mnogome zavisi od uslovima u kojima je lanac "radio",
a oni mogu biti stvarno raznovrsni.

Recimo kada kazemo 99% asfalt,redovno ciscen i podmazivan.
Ali kakav asfalt ? Ulica cista po kojoj se mozes valjati a da ne uprljas odecu ?
Ili voznja po asfaltu nasih kejova,ade ?

Generalno Beogradski asfalt je PUN peska!
Ja sam neki dan recimo oprao lanac,sve podmazao i to,
i provozam se nesto do grada,glavnim ulicama,relativno cistim.
I onda jednom prodjem po bici stazi,i malo po zemunskom keju,
i kada sam kuci pogledao na sta mi lici bajs,hteo sam da se ubijem!

Pokusam da uvijem lanac,a ono pocne da krcka pesak izmedju plocica i svega.
Dakle momentalno potapanje u razredjivac,pranje i podmazivanje.

Upravo sam stavio nov lanac.
Stari je presao jedno 5500 km samo kod mene,
a bajs je bio kupljen polovan,ali kada sam ga kupio,
ne verujem da je presao vise od 1000km.

Merio sam lanac,i istegao sa oko 0.5%,sto je taman vreme za zamenu,
da sam ostavio duze,stradali bi zupcanici.

Kupio sam u Terranu onaj alat za merenje lanca,
to je onaj koji prodaje Venera bajk iz Subotice.
Ima dve mere, 1.0 i 0.75 .. super! ali cega!? Procenata? Milimetara ?
kako uz njega nema nikakvog uputstva,nemam pojima sta to znaci ..

Najsigurnije je meriti metrom duzinu izmedju pinova kada je lanac zategnut.
To sam i uradio,i ispalo je tacno 0.5%


Tada treba menjati lanac.
Ako dodje do 1% onda su zupcanici vec naceti i nema leka,
osim zamene kasete i lanca,a mozda i prednjih lancanika.

0.5% istegnutosti se moze dogoditi na 500km,a mozda i na 9000km,
ne mozes NIKADA sigurno znati,jer su uslovi voznje veoma promenjivi,
kako i cistoca i podmazanost lanca.
Merenje je JEDINA sigurna mera.

Da ne pominjem da nije svaki lanac isti,
nekom su pinovi meksi,pa ce se pre isteci,
a nekom su pak tvrdji,pa ce da traje duplo duze .. ko zna ..

To kad majstori kazu 2500km to je ok,
ali zasto menjati lanac koji moze da predje jos mozda 5000km !??

Ja predjem oko 7000km za sezonu,
dakle 3 puta da menjam lanac u toku sezone !?
nisam poludeo,menjacu ga onda kada to treba,dakle kada stigne na tih 0.5% istegnutosti.
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
misaxtr
Freebiker
Posts: 288
Joined: 06 Jul 2005, 22:51
Location: Beograd

Post by misaxtr »

Uputstvo kako se koristi alat za merenje istrosenosti lanca:
Ukoliko indikator pokazuje 0,75%, lanac je "istrosen" 3/4 od 1%.
Lanac uskoro treba zameniti.
Ukoliko pokazuje 1% - odmah menjati lanac - istrosen je!
Ovo je odlicna stvar, jer je naprevljena precizno i nema sta da se razmislja.
Image

MTB-VRH brate!!!
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

misaxtr wrote:Uputstvo kako se koristi alat za merenje istrosenosti lanca:
Ukoliko indikator pokazuje 0,75%, lanac je "istrosen" 3/4 od 1%.
Lanac uskoro treba zameniti.
Ukoliko pokazuje 1% - odmah menjati lanac - istrosen je!
Ovo je odlicna stvar, jer je naprevljena precizno i nema sta da se razmislja.

Ukoliko zaista jeste precizna,onda je ok

Rekao bih ja da su procenti,ali zasto 0.75 i 1.0 ?
kada bi trebalo pre da bude 0.5 i 0.75,a ako je vise opet se vidi.

Ako je 0.75 onda je lanac vec naceo kasetu,mozda ne katastrofalno,ali ipak je naceo,tako da novi lanac na tu kasetu nece da moze ..

Nesto sam merio,pa su me rezlutati veoma zbunili.

Nije na svakom mestu merenje bilo isto.
Negde je jedva ulazilo na 0.75,a negde je bilo prilicno lufta,
dakle lanac nije jednako istegnut !?
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
csc-fan
Posts: 29
Joined: 06 Oct 2005, 12:58

Post by csc-fan »

IRalic wrote:Pa,2500-3000 je neki prosek ..

Moze da bude ali i ne mora da znaci.
Nisam to znao. To je totalno razocaravajuce, jer na automobilima, koji rade na par hiljada obrtaja sa mnogo vecim naprezanjima, kais menjas na npr 60.000km. To znaci da se delovi za bicikl prave od jako losih materijala, ili sta? kako god okrenes, ne mogu da shvatim da su uslovi u kojima rade delovi za bicikl tezi od onih u kojima rade delovi za auto.
jaksa
Posts: 41
Joined: 18 Apr 2006, 21:54

Post by jaksa »

Pa uslovi u kome rade delovi za auto su u neku ruku "laksi"
Npr, motor je prilicno zatvoren sistem i u njega ne dopire tako lako (tj. nikako) prljavstina tipa peska i prasine.
Same mehanicke sile kod auta jesu vece, kao i dimenzije delova. Opterecenje po mm2 ne znam gde je vece, i gde bismo mogli da smatramo da je uporedivo, mada, golim okom se vidi da su kontaktne povrsine za prenos snage lancem kod bicikla vrlo male.
User avatar
PETZA
Posts: 51
Joined: 25 May 2005, 15:53
Location: BEOGRAD

Post by PETZA »

To je totalno razocaravajuce, jer na automobilima, koji rade na par hiljada obrtaja sa mnogo vecim naprezanjima, kais menjas na npr 60.000km. To znaci da se delovi za bicikl prave od jako losih materijala, ili sta? kako god okrenes, ne mogu da shvatim da su uslovi u kojima rade delovi za bicikl tezi od onih u kojima rade delovi za auto.[/quote]

Pa kais na automobilu ti je od gume i nekih kanapa a taj kanap se teze isteze, a automobili stariji koji su mesto kaisa imali lanac on je bio mnogo siri i deblji nego na bajsu.I auto nece nikada toliko cimnuti nego sto ti mozes na bajsu nogom da cimnes! :wink:
Post Reply