Prso mavic

Održavanje, popravke, prepravke...

Moderator: Moderatori

Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Prso mavic

Post by Dejv »

Pozdrav!

E pa napravio ja jednu lepu turu - i ode mi tochak ; )
To mi se vec jednom desilo u Srbiji - drugachiji problem, al je isto tochak - i tada sam morao da odustanem od ture. Ovaj put sam bio 70km od kraja 520km ture i reshio sam da preguram kraj. Uzbrdo, nizbrdo, ravno, uzbrdo, nizbrdo, uzbrdo, nizbrdo... i uspeo sam da izguram bicikl sa sve teretom tu duzinu. Razlog guranja a ne voznje : http://www.facebook.com/album.php?aid=7 ... 6da8c14944

Dok sam ga gurao pukotina se sirila - pa sam morao i da spustim pritisak u gumi takodje.

Razlog za pucanje felne? Pa - recimo da sam imao preko 60kg tereta i da je po slobodnoj proceni oko 50kg ako ne i vise bilo pozadi. Recimo da sam imao sap(u/a)tnika koji se cesto plasio druma - pa je uvek bezao po trotoarima i sl - i morao i ja za njim (umesto da pametno nastavim po drumu) i tako bilo mnogo sitnih udaraca u felnu - i zbog toga je verovatno i prslo.

E sad - ko je video slike - konta da moram da uzimam novi tocak.

Postoji par opcija za isti:

Kupovina iste felne - i onda da sam prepletem - ostaju mi iste zbice, niple i nabla (LX + DT Swiss competition chini mi se (skuplje) + DT Pro Loc niple) - sve to u super stanju.
Narudzbina online negde custom wheel-a
Kupovina nekog od gotovih tockova - tipa Shimano XT ili nesto sl.

Saveti?

V-brake ili mehanicki disk?

Razlog sto se razmisljam o disku koji ne volim je jer mi se desilo vec jednom da sam potrosio paknove i da sam napravio kanale na felni - a jeftinije je ako sjebes samo rotor diska nego tocak. I razlog jos jedan je sto ne moram preterano da se brinem o centriranju (mada naravno da ce da bude centriran). Uz to - ne trosi se kociona povrsina na felni - a ni nema je - tako da su tockovi trajniji, a znam da je vece opterecenje na zbice - al opet - ako budem radio custom wheel ima opet da ga pletem sa DT-om.

Misljenja o felnama koje su dobre, HUB-ovima koji su dobri, i tockovi koji su dobri, su dobrodosla!
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Prso mavic

Post by IRalic »

Ma jok, nije to od tereta i trotoara (doduse imaju uticaj)
Glavni razlog je istrosenost felne.
Sa svakim kocenjem felna polako nestaje i istanjuje se.
Pre ili kasnije ce tako da se rascveta,cim je "pogura" nesto, a to obicno ume da bude samo jaci pritisak u gumi i/ili opterecenje iste.
Ko se seca iz price, koleginici na turi Baltic Cycle 2004 ka Grckoj je pre leskovca pukla felna,na zadnjem tocku.
"samo" je dopumpavala gumu sluzeci se kompresorom na pumpi, a nije cak naduvala ni na max pritisak koji je preporucen.
Prevezla je do Leskovca nekako,sa otkacinjanjem kocnice i prebacivanjem prtljaga na drugi bajs.
Opravka je usledila tek u Pristini, gde smo uspeli na nadjemo radnju sa biciklima i kupimo felnu.

Kao sto je mudar covek jednom rekao "what's good for racing might not be good for touring" a to je posebno istina sto se tockova tice.
Da bi felna bila sto laksa, pravi se uza, a uza felna ne trpi velike pritiske u sirokoj gumi,odnosno bolje ih trpi sira felna nego uska.
Drugo, zbog lakoce,sigurno su i kocione povrsine i u samom pocetku tanje,te krace traju.

Kod turing bajseva,natovarenih,koji prelaze preko dosta brda,sto znaci da cesto i/ili dugo koce kako bi smanjivali brzinu pred krivinama,
ili jednostavno odrzavali bezbednu brzinu na nizbrdici,
flene ne potraju vise od 10000km
Zato se ja zgrazavam kad vidim nemackog turistu na veoma skupom i neunistivom turing biciklu,
a kocnice v-brake, pod izgovorom kako su diskovi komplikovani i ako se pokvare,sta ce onda.
Onda kupis v brake u prvoj prodavnici pa teras dalje ;) ako bas ne moze da se ponovo osposobi disk.
Diskovi si toooliko laksi za upotrebu i servisiranje od v-brake da je to strasno.
V svako malo daj podesi paknove,pa je to citava igranka da legnu kako treba,pa ako je kriv tocak,onda opet ne valja,
ako pada kisa,opet ne valja,itd itd ..
Disk zasrafis jednom,i kraj price.Kad pakne dotraju,promenis i teraj dalje.

Ako planiras da tim bajsem pravis ture,gde je bajs dosta opterecen,a pogotovo ako putevi nisu savrseni,
preporucujem siru i jacu felnu.
I naravno disk kocnice. Hidraulicne.

E sad,pitanje je sta hoces,i koliko imas,i koliko zelis da izdvojis novca.
Kao sto si sam rekao, najjeftinije i najjednostavnije je da kupis istu felnu,ili bar neku koja je istih dimenzija,
tj ima isti ERD(effective rim diametar) kako bi mogao da upletes sa istim zicama.

Mada najbolje da ga prodas, i kupis nesto lezece :D


Pozzzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Re: Prso mavic

Post by Dejv »

Sinoc sam inace naleteo na mail izmedju mene i tebe odavno kad sam kupovao pomenuti tocak - i savet je bio da se uzme odredjena druga serija - ali te serije nije bilo u Capriolu pa je ovo palo kao kompromis.

U principu - verovatno resio sam se za EX823 (mavic) - disk.
Upleo bih ili u merlincycles ili chainreactioncycles - poshto sam video da su to otprilike popularnija mesta za pletenje. Ono sto me zeza je to sto je sada eur i usd pocheo da mi jacha u odnosu na jen pa mi postaje sve skuplje i skuplje.
Za hub sam mislio da uzmem M775 (XT), zbice DT competition i DT Pro Loc niple.
Za oba tocka ce me izaci oko 300USD sa postarinom
E sad - treba kupiti disk rotore - vidim da ima razlicitih dimenzija rotora - kako se biraju? Po polozaju nosaca za disk na bajsu ili nekako drugacije?
Moram da vidim kako ce diskovi da mi se trpe sa bisagama i nosacima istih.
Jel bi mogao neko da mi uslika montirani disk na ram gledajuci od pozadi bicikla ka napred? (Da vidim koliko strci itd)

Drugi problem.

Vozim Schwalbe 2.0 Marathon XR - po sajtu Schwalbe-a ta sirina moze na sirinu felne mavic-a, ali mavic kaze da je recomended 2.3 do 3.0
Ok - jasno mi je da recomended nije isto sto i "samo to moze" ali me interesuje zasto i kako. (Ne bih da kupujem jos i gume)

Hidraulika vs. mehanika.

Ako bih prelazio na hidrauliku - to bi me prvo kostalo citavo bogatstvo - morao bih i shiftere da menjam (imam dual control).
Za sada bih se zadrzao na mehanici - e sad primetih da je shimanov sistem samo hidraulichan - pa me interesuje sta da uzmem relativno dobro a da je na sajlu?


36 vs 32 rupe

Zar nije logicnije da su 36 ispleteni tockovi jaci? Vise zbica, gusce rasporedjeno po felni - pa ako neka i pukne manja je oscilacija itd... A opet - vidim da se na chainreactioncycles forsira 32 (poslao sam im mail da mi posalju cenu za 36)

6 bolt vs center lock disc rotor mount?

Recumbent predloga sam se setio na ovoj turi - i da znas da bih rado - al trenutno nemam gde da smestim isti.
A sledeca velika tura koju planiram je na jesen - nekih 1000km - al to mi je u trenutnom planu peshice - a ako ne peshke - onda cu biciklom...
U principu kada kupujem nesto - trudim se da to bude napravljeno neunistivo - ne volim da nesto moram da kupujem dva puta.

Istrosenost kocionih povrsina... kakve to veze u ovom slucaju ima? Cini mi se da ovde ja nisam dosegao do indikatora potrosenosti - a i nije tu puklo - puklo je vise blize zbicama, i unutra je celim obimom prvi sloj prso.




Pozdrav!
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Prso mavic

Post by IRalic »

Ahaaaa !! Sta da ti kazem bilo je kasno, a naocare nemam .. :D
Tek sad sam video na slikama da tu pukla felna na sredini,odnosno da je se centrali deo prosto iscupao od dela gde je kociona povrsina i gde je guma.

Pa ne znam,tu nesto nije valjalo ;) opterecenje tezinom,visok pritisak gume,stil voznje..los kvalitet felne?? .. ko ce ga znati.

Bilo kako bilo, treba staviti nesto jace. Dakle ne neki Xc tocak nego FR/DH/Dirt od kilu ipo,ako zelis da taj tocak bude neunistiv
Sto vise zica,to bolje.

Sto se tice nabli, bolje takodje neke jace, i sa masinskim lezajima

Daa,ti imas tzn "samaraljke" za V-brake .. ako neces sve da menjas,onda stavi mehanicki disk. Avid BB7
Rotori,pa znas i sam da center lock fura samo Shimano,te si ogranicen na njihove rotore,i nable.
Lepsa strana je to sto njihovi rotori nisu skupi,a sama nabla je obicno malo laksa,ali kako u paketu sa BB7 obicno dolaze i Avid rotori (na sest rupa)
onda je to malo bezveze.
Ja sam pre za IS varujantu na 6 srafova,nego sa sistem koji pokusava da resi problem koji nepostoji,
a ustvari hoce da ako kupis njihove nable,moras bar i rotore,a gde rotori tu i cela kocnica.
Rotore biras po tome koliko jako zelis da koci,i da li kociona klesta sa odgovarajucim adapterom mogu da prime takav rotor.
Veci rotor daje bolje kocenje i bolje hladjenje.
Generalno ti je dovoljno 180mm napred i 160mm pozadi.

Nemas prostora za bent ? A gde drzis ovja bajs ?
Bent bicikl nije nista veci od mtb-a a trajk je malo nezgodniji, ali ako se sklapa,spakovace se u isti prostor gde i mtb
A ako kacis na zid, trajk jos zauzima najmanje mesta od svih,jer je nizak,odnosno manje ce da strci od zida.
Sklopljeni Greenspeed trajk to je velik koliko i poveci kofer.Oko metar duzine,70-80cm sirine,i oko 40-45 visine
Ako ga sklopljenog polozis na bok,imas "paket koji je tek neznatno siri od obicnog bajsa,a upola kraci.


Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Re: Prso mavic

Post by Dejv »

U mojoj glavi je definicija benta - bent na tri tocka ; )

A trenutno drzim bajs na terasi do koje moram da ga provucem kroz sobu - tako da stvarno nije bas zgodno.

Btw, ne znam dal si video preostale dve slike gde se lepo vidi sta je unutra sa felnom.


E sad back on topic:

Konstatovali smo bolje sto vise zica - sto je i logicno. Dakle: 36.

Felna mi treba sto jaca: EX 823 - vidim po netu kazu da je bomb proof - tako mi nesto treba.

Diskovi:

E tu se sad pitam : Ako npr kupim Avid BB7 sa rotorom xyz mm, jel moze on posle da radi na rotoru od xyz + pq mm? (pq moze biti i negativan broj)
Cinjenica je da je bacen novac na rotor ako se odlucim na centerlock. Ali opet - dal cu moci da koristim istu kocnicu na drugom rotoru - i kako se podesava?

Gume:

Ostalo ne dotaknuto ; (

Problemi:

Disk ce da mi samo tako smeta za pak treger - to moram da smislim resenje.

Pozdrav!
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Prso mavic

Post by IRalic »

Dejv wrote:U mojoj glavi je definicija benta - bent na tri tocka ; )

A trenutno drzim bajs na terasi do koje moram da ga provucem kroz sobu - tako da stvarno nije bas zgodno.

Ma meni se cini da ti samo smisljas izgovore kako bi opravdao to sto ne kupujes bent :D



Dejv wrote: E tu se sad pitam : Ako npr kupim Avid BB7 sa rotorom xyz mm, jel moze on posle da radi na rotoru od xyz + pq mm? (pq moze biti i negativan broj)
Cinjenica je da je bacen novac na rotor ako se odlucim na centerlock. Ali opet - dal cu moci da koristim istu kocnicu na drugom rotoru - i kako se podesava?
Da.Ako hoces center lock nable, a kupis Avid diskove sa Avid rotorima onda si bacio pare na rotore.
Doduse uvek mozes da ih prodas na eBayu i povratis deo investicije ;)

Na sta treba obratiti paznju kod kombinovanja Avid kocnica sa drugim rotorima jeste to da oni furaju neke cudne velicine rotora.
npr 185 dok svi normalni imaju 180mm.
A sto je najgore, tih 185 se ne uklapa ni u inchne velicine 6.7 i 8" :roll:
Dakle ako porucis Avid sa 185mm i planiras da koristis 180mm Shimano rotor,pitanje je kako ce to da ispadne.
Sigurnije je da ides na varijantu 160 ili 203 koje Shimano ima.

Inace Avid kociona klesta su sva ista, na Post Mount standard, pa se onda sa IS dodaje adapter,
sto je zgodno, jer adapter odredjuje velicinu rotora.
Odgovarajuci adapter dolazi u kompletu za odabranu vleicinu rotora.
Naravno moze i naknadno da se kupi, sto znaci recimo porucis prvo 160mm i skontas kako ti je to slabo,
posle dokupis 203mm rotor i adapter, i gotovo.
Takodje sa veceg mozes da smanjis na manji, sto kod nekih kocnica nije slucaj,ako veci rotor nije sa adapterom.
Npr Magura Louise FR iz '05 prednji je fikisran na 180mm samom duzinom prihvata kocionih klesta,
i ne mozes nikako da smanjis na 160mm, nego samo da povecas na 203 sa odgovarajucim adapterom.




Dejv wrote: Disk ce da mi samo tako smeta za pak treger - to moram da smislim resenje.
Moguce, pogotovo sa mehanickim diskovima,cija kociona klesta umeju da budu veoma siroka,da bo smestila podesavanja odstojanja plocica od rotora,
i naravno polugu koju poteze sajla.
Obicno treba staviti kakvu podlosku izmedju rama i pak tregera, da bi se noga paktregera odmaknula od kocionih klesta.
Dakle malo vremena,materijala i sitnog alata i eto. Ili platis kakvom majstoru i gotovo ;)


Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Re: Prso mavic

Post by Dejv »

Ok - update ; )

Merlin cycles me iskulirali - nece za Japan da salju ljudi
Chainreactioncycles isto lici da ce da me iskuliraju - posto za felnu pise da je salju samo u EU.

Izgleda da cu uzeti negde ovde - ili ako bi uspeo da nadjem neke dobre graditelje tockova bilo gde u ovom delu sveta ili u Americi - bilo bi super.
(naravno pod bilo gde podrazumevam zemlje sa kvalitetnim delovima)

Kocnice...

Prelomih da predjem na hidrauliku...

Rucice sam razmisljao zbog male razlike u ceni da uzmem XTR dual control - al su XTR kocnice bezobrazno skuplje u odnosu na XT. Ono sto me interesuje - jel moze kombinacija?
Jel za rotore dosta 180mm ili da idem na 203?

Generalno za tockove ide ova kombinacija:

XT nabla
Mavic EX823
DT Comp zbice
DT Pro Loc niple


Zbog cega svi graditelji tockova grade 32 a ne 36?
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Prso mavic

Post by IRalic »

Pa da, malo je japan daleko od evrope ;) tako da sve i da hoce, to bi te kostalo prilicno papreno,
jer tocak je velik, i to ne bi moglo postom nego DHLom a sam mozes da predpostavis koliko bi to kostalo do Japana ..

Tako da je najbolje da nadjes neku lokalnu prodavnicu, ili eventualno nesto iz recimo Hong Konga,
koji je prakticno preko puta, a centar biciklisticke proizvodnje.

Sto ce kocnica tice, tu bez problema. Mislim da u okviru Shimano sistema mozes da kombinujes bilo koji klip sa bilo kojom rucicom,
jer su creva i prikljuci isti,ili vec tako nekako.
Proveri na Shimano sajtu, bas ima mislim u FAQ

E sad, rasmisli da li opet zelis dual control :) ja bih pre uzeo odvojeno ..


Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Re: Prso mavic

Post by Dejv »

Zapravo moze obicnom postom.
Stigao mi je skoro ceo bicikl iz Srbije. Uslov za obicnu postu je da paket ne prelazi ukupne dimenzije 3 metra i da nijedna dimenzija nije duza od 150cm. Takodje maximalno je valjda 20kg.

Aj pogledacu tamo...

Thnx & pozdrav
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
User avatar
PedjaNS
Posts: 29
Joined: 17 Mar 2009, 13:39
Location: Novi Sad

Re: Prso mavic

Post by PedjaNS »

Kolega ovo je strašno sa felnom. Nisam vidjao ovako nešto. Ja lično mislim da je u pitanju neka fabrička greška.
Možda loš odlivak ili šta već. Pa je to vremenom krenulo da se širi. Da je bio neki udarac u uvičnjak, mislim da bi se savile strane felnena mestu udara.
E da. Moraš da obratiš pažnju na partreger. Problem je kod disk kočnica. Čeljust od disk kočnica štrči van rama samog bicikla. mislim da treba praviti neke izmene. Ja imam problema sa istim. Naručio sam partreger iz italije koji ide na šticnu od sica. Isti ima nosivost samo 9kg.
slike: http://dewillex.fotopic.net/
Image
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Prso mavic

Post by IRalic »

Dewillex wrote:Kolega ovo je strašno sa felnom. Nisam vidjao ovako nešto. Ja lično mislim da je u pitanju neka fabrička greška.
Možda loš odlivak ili šta već.
Pazi, sumljam da je ta felna zavrsila u Capriolu pukim slucajem :D
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Re: Prso mavic

Post by Dejv »

Da posaljem ja slike Mavic-u i da trazim objasnjenje i obestecenje :D ;)
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
User avatar
PedjaNS
Posts: 29
Joined: 17 Mar 2009, 13:39
Location: Novi Sad

Re: Prso mavic

Post by PedjaNS »

Da sam na tvom mestu, poslao bih. Takve stvari me stvarno nerviraju. Ja obično zamislim šta je moglo da se desi. Pa naprimer;
Šta da je prso na nizbrdici 50 km\h a ide krivina na jednu stranu kanjon na drugoj stenje šleper uzbrdo. Uffffffffff. Bilo bi leti soko ili boom trass.
Nego lepo ti to sroči kulturno i daj primer uz malo slika. Ako ništa makar će da znaju šta su uradili, a tebi će biti lakše što si im rekao. Srećno.

ps: možda da napišeš da ćeš ih staviti na sve medije i youtube u novine i sve sve
Image
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Re: Prso mavic

Post by Dejv »

Pa ja to zapravo sam primetio uvece, na skoro pa magistralnom putu na uzbrdici, gde s leva i jeste bio neki kanal - a sa desne strane me obilazili kamioni i svasta nesto... a posle uzbrdice obicno ide i nizbrdica...

U svakom slucaju - jel cenite da nije zbog tezine tereta?

Ako je mojom krivicom - stvarno ne zelim da ih cimam - al ako nije - onda cu i te kako da ih kontaktiram (cak imaju i predstavnistvo ovde)
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Prso mavic

Post by IRalic »

Pa tesko je reci zbog cega. Verovano zbog svega po malo, ali ipak, tako da prsne na pola,
pa nisi ne znam sta radio sa njom.
Pre bi ti prsao ram da si ne znam, skakakao ili tako nesto.

Nista te ne kosta da posaljes par slika uz upis sta i kako se desilo, i kako si ti bajs koristio.
Naravno i gde si sve to kupio i kada.

Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Post Reply