Gume za bicikl

Diskusija o biciklima, biciklističkoj opremi, dodacima za bicikl, zaštitnoj opremi, odeći i drugim rekvizitima

Moderator: Moderatori

User avatar
capricorn
Posts: 34
Joined: 07 Mar 2008, 13:23
Location: leskovac

Gume za bicikl

Post by capricorn »

Nabavio moj drugar bicikl sa gumama ciju namenu ne znamo. :? Gume su rekao bih dosta siroke. glatke sa sarama poput onih na motorima, KENDA DESERT (26x1,90). Uglavnom vozimo na asfaltu, da li da ih menja?
Makarenko
Posts: 100
Joined: 27 Jan 2006, 09:34
Location: Sombor

Post by Makarenko »

Uglavnom vozimo na asfaltu, da li da ih menja?
Nema potrebe.
Sa uzim gumama dobice malo na brzini, a izgubiti malo na udobnosti.
Prosto sacekajte da im dodje vrijeme za zamjenu, pa onda uzmite uze.
Pozdrav.
Makarenko
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Makarenko wrote: Sa uzim gumama dobice malo na brzini,

A cak ni to ne mora da znaci ;) Neke siroke gume se na malom pritisku kotrljaju isto dobro kao i tanke na veoma visokom pritisku.
A sire su nemerljivo udobnije ..

http://schwalbe.de/gbl/en/tech_info/rol ... chnikInfos
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Makarenko
Posts: 100
Joined: 27 Jan 2006, 09:34
Location: Sombor

Post by Makarenko »

Lazu, psi.
Prosto nema logike. Cijeli tekst govori o uskim i sirokim gumama pri istom pritisku, da bi grafik, odjednom, pokazao kako se dvostruko siri Schwalbe, naduvan na 2 atm, kotrlja isto kao neka druga guma na 4 atm.
Sto se, bre, onda profici muce na gumama naduvanim na 61625 bara, sa kontaktnom povrsinom velicine glave ciode, kada mogu da uzmu Scwalbe i ne razmisljaju o tome kakav je put?
BTW jel` neko probao da se vozi na 2 bara, na bilo kakvoj gumi? Koliko god bilo amortizacije, mucenje je samo vrtiti pedale.
Pozdrav.
Makarenko
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Ne radi se o logici,nego s radi o obliku i velicini kontakt povrsine,
i mekoci bocnih zidova.
Uopste nije bitno koliko je guma siroka,ili kojeg je obima,niti na kojem je pritisku,
jedino je bitno koliko energije odlazi na deformaciju gume.


Trkaci koriste tanke gume ne zato sto se one najbolje kotrljaju (mada ne sporim da se kotrljaju lako)
nego zato sto su teske po 150 grama,a mozda i manje,
i prave manji otpor vazduhu.
Siroka guma ne moze nikada da bude toliko lagana kao malecna uska.

A inace,VEOMA je diskutabilno koja guma se najbolje kotrlja,jer to u velikoj meri zavisi od toga na koji nacin se meri,i na kakvoj povrsini.
Neka guma se mozda kotrlja savrseno lako na savrseno glatkom asfaltu,
ili onom "parketu" na zatvorenoj pisti,ali kada naidje na grub asfalt,
prvo ce oci da ti ispadnu od vibracija koje ce ta povrsina u kombinaciji sa visokim pritiskom da pravi,
i otpor kotrljanja ce biti sve nego mali ..

Schwalbe u tom clanku prica o gumama za obicne smrtnike,i o povrsinama na kojima obicni smrtnici svakodnevno voze.
BigApple ce se kotrljati bolje od svake tanke trkacke gume kada sa bajs vozi po grubom asfaltu.
BigApple se opusteno vozi na 2 bara pritiska,a moze i sa manje.
Kao sto clanak kaze,dobijanjem sire a krace kontaktne povrsine,guma se manje deformise kod kotrljanja,sto rezultira manjim otporom.
Grafikon pokazuje da se sa upola manjim pritiskom,na sirokoj gumi dobija isti otpor kotrljanja.
Ili ti za isti pritisak se bebela guma kotrlja znacajno bolje.
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Makarenko
Posts: 100
Joined: 27 Jan 2006, 09:34
Location: Sombor

Post by Makarenko »

nego s radi o obliku i velicini kontakt povrsine,


Vjerovatno nije 100% tacno, ali pretpostavicu da je kontaktna povrsina u svim slucajevima istog oblika - priblizno elipsastog. Povrsina elipse je abPi ( Mmmmm, pie. - Sto bi rekao Homer Simpson ), gdje su a i b duzine velike i male poluose, srpski receno ( za one koji nisu pazili na casu matematike ) polovine duzine i sirine elipse. Da bi povrsina ostala ista, ako se a poveca x puta, b se mora smanjiti x puta. Opet, mada ovo definitivno nije tacno, ali radi jednostavnosti, pretpostavicu da je max. sirina kontaktne povrsine, b, jednaka sirini gume, u njihovom primjeru 6omm, odnosno 37mm. Razlika je oko 62%. Nisam mjerio, ali ne vjerujem da uza guma, na visokom pritisku, ima skoro 2 puta duzu, a, kontaktnu povrsinu, da bi sama povrsina kontakta uske gume bila veca od povrsine kontakta siroke gume.
Inace, i na njihovoj slici kontaktna povrsina siroke gume je VECA, od kontaktne povrsine uske gume.
Uopste nije bitno koliko je guma siroka,ili kojeg je obima,niti na kojem je pritisku, jedino je bitno koliko energije odlazi na deformaciju gume.
Slazem se da je bitna energija koja odlazi na deformaciju, ali ces imati problema da me uvjeris da se gume isto deformisu na visokom i niskom pritisku.
Trkaci koriste tanke gume ne zato sto se one najbolje kotrljaju (mada ne sporim da se kotrljaju lako) nego zato sto su teske po 150 grama,a mozda i manje, i prave manji otpor vazduhu.
Siroka guma ne moze nikada da bude toliko lagana kao malecna uska.
Sad cu ja ovdje da kazem da oblik, velicina, materijal, pritisak, tezina... pojedinacno, nisu vazni, nego ukupan efekat koji se postize kombinacijom tih elemenata - veca prosjecna brzina. U pravu si kada kazes da su trkaci posebna sorta, ali to ide skoro samo iz razloga sto su njihove prosjecne brzine reda velicine 40-50km/h, a pri tim brzinama aerodinamika je daleko najvazniji faktor, Tako da cu trkace iskljuciti iz price.
prvo ce oci da ti ispadnu od vibracija koje ce ta povrsina u kombinaciji sa visokim pritiskom da pravi,
To nije upitno, ali ni tema price.
BigApple ce se kotrljati bolje od svake tanke trkacke gume kada sa bajs vozi po grubom asfaltu.
BigApple se opusteno vozi na 2 bara pritiska,a moze i sa manje.
Kao sto clanak kaze,dobijanjem sire a krace kontaktne povrsine,guma se manje deformise kod kotrljanja,sto rezultira manjim otporom.
Nece se kotrljati bolje, udobnije hoce, sa manjim otporom nece. Sila trenja, niti klizanja, niti kotrljanja, ne zavisi od dodirne povrsine tijela vec samo od, pri ostalim faktorima istim, vrste tijela koja su u kontaktu. Tako da se sve svodi na deformaciju gume, koja je manja pri visokom, nego pri niskom pritisku, pa makar to bio i Big Apple, Very Big Apple ili Huge Watermellon.

Pozdrav.
Makarenko
Makarenko
Posts: 100
Joined: 27 Jan 2006, 09:34
Location: Sombor

Post by Makarenko »

P.S.
Remember that the higher the inflation pressure, the lower are the rolling resistance,
Uzeto sa

http://schwalbe.de/gbl/en/tech_info/luf ... chnikInfos
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Nije sporno da se ista guma lakse kotrlja na vecem pritisku.
I u to te ne ubedjujem.Ubedjujem te u to da se sira guma lakse deformise,odnosno oblik njene kontaktne povrsine pravi manju deformaciju od uze gume.
Prosto receno,sira guma je "vise okrugla" nego uska sa svojom duzom kontaktnom povrsinom.

Ne radi se o prostoj velicini kontaktne povrsine,nego kako oblik i velicina iste uticu na lakocu deformacije gume,kao i sama konstrukcija gume i njenih bocnih zidova.
Pogledaj npr Greenspeed test,i obtati paznju koliko energije trosi 28-406 Schwalbe Stelvio,a koliko Tioga Comp Pool 47-406
http://www.legslarry.beerdrinkers.co.uk/tech/GS.htm
Na svakom od merenih pritisaka se siroka Tioga kotrlja bolje od uske Stelvio.

A najlakse se kotrlja Brompton 37-349 koje ja imam na triciklu :) Dakle nije sve u velicini,sirini i pritisku,nego u celokupnoj konstrukciji gume.
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Makarenko
Posts: 100
Joined: 27 Jan 2006, 09:34
Location: Sombor

Post by Makarenko »

O.K.
Rasprava zalazi duboko u teorijske vode, a u ovo doba nisam strahovito raspolozen za tako nesto.
Nas dvojica tvrdimo istu stvar iz razlicitih uglova. Puno je tu faktora koji uticu i ako se budemo kacili za svaki mozemo do sledece godine da se dopisujemo.

Nekakav zakljucak za covjeka koji je zapoceo post, a i za neke buduce jadnike koji ovo budu citali:

Mislim da ne moras mijenjati gumu. Moze ti se desiti i da sa uzom gumom imas losije performanse, sta god to znacilo. Malo eksperimentisi sa pritiskom i nadji onaj koji ti odgovara. Kompromis izmedju brzine i udobnosti, ali imaj na umu ( Sorry. Ovo je jace od mene :) ) da je neka opsta preporuka da se gume drze naduvane na oko 90% od preporucenog pritiska.

Jos nesto. Da ne bude da sam pobornik uskih guma, vozim 1.75 slikove, skoro iskljucivo asfalt, ali ( prilicno ocigledno, zar ne? :) ) stvarno ne mogu nizak pritisak, ni krvni, a kamoli u gumama.

Idem sada da se tusiram ( 20. je, jel`te? ), pa u krevet. Mozemo nastaviti sutra.
Pozdrav.
Makarenko
User avatar
capricorn
Posts: 34
Joined: 07 Mar 2008, 13:23
Location: leskovac

gume za bicikl

Post by capricorn »

Zahvaljujem Makarenku i IRalicu na trudu da pomognu ovoj temi.
Hvala :D .
Makarenko
Posts: 100
Joined: 27 Jan 2006, 09:34
Location: Sombor

Post by Makarenko »

U medjuvremenu mi se probusila guma na biciklu za pijacu, vanjska je kramponka 1.95, neki kinez, pa sam rijesio da uz krpljenje isprobam 2 bara teoriju.
IIIII... I izgleda da dugujem izvinjenje Igoru.
Moze da se vozi. Moze korektno da se vozi. Licno mi se ne svidja, ali je sasvim u voznom stanju. Pretpostavljam da bi se kvalitetnija guma jos bolje ponasala.
Zato, sorry sto sam puno pjenio.
**bi ga, ispeci pa reci, ili, u mom slucaju - naduvaj, pa se duvaj.
Pozdrav.
Makarenko
User avatar
mikeli74
Posts: 5
Joined: 24 Feb 2011, 17:52
Location: Kraljevo

Re: Gume zabicikl

Post by mikeli74 »

Pozdrav!
Vozim bajs rekreativno, ali skoro svaki dan. I to uglavnom asfalt 90%. Trenutno na njim imam gume Schvalbe Nobby Nic 2.25. Zeleo bih da montiram neke malo brze gume, i sa manjim otporom kotrljanja, ali da ne budu slick ili semislick, i da budu malo sire. Pa me interesuje da li neko ima iskustva sa Continental Speed King 2.3 gumama? Da li su brze od Nobby Nica, i da le se lakse kotrljaju? Jer izbor je pao na njih, zbog moje tezine od 110 kilograma! :D
Grujic
Freebiker
Posts: 190
Joined: 23 Feb 2009, 21:40

Re: Gume zabicikl

Post by Grujic »

Vozim ja Continental Speed King 2.1 kao zadnju gumu. Verovatno je malo brza od nobi nika. Razmisli mozda o Schwalbe Marathon Plus gumama. Dosta ih hvale oni koji uglavnom voze asfalt. Ako su ti dobre felne nije bitno koliki je precnik gume, pogotovo ako vozis samo drum. Slobodno mozes i malo manji precnik da koristis. Naduvaj ih samo na 4 bara i teraj.
User avatar
LongDistance
Posts: 211
Joined: 09 Jul 2011, 20:35
Location: Krusevac

Re: Gume zabicikl

Post by LongDistance »

Ono sto mene zanima je preporuka za najizdrzljivije mountain bike gume

Cena je nebitna (Mislim nije nebitna, ali ako neko zna neki model neka slobodno predlozi bez ustrucavanja)

Znaci da li postoje neke gume kojima covek maltene moze da vozi po staklu a da mogu da izdrze...

Najverovatnije da ne postoje (jer gde god da sam po radnjama pitao samo su se nasmejali) ali eto da pitam :)
User avatar
shebez
Freebiking druid
Posts: 782
Joined: 03 Aug 2008, 13:16
Location: Beograd
Contact:

Re: Gume zabicikl

Post by shebez »

Ono sto ja mislim da je najbolja opcija a da je nama dostupno je Schwalbe Maraton Plus
Ima taj tecni kaucuk koji je ekstra rastegljiv pa ne dozvoli da bilo sta probije...
Kada krenem - znaću kuda, kada stignem - znaću zašto, kad se vratim... znaću kome
Post Reply