Gde u Srbiji kupiti set za elektro pogon bicikla

Diskusija o biciklima, biciklističkoj opremi, dodacima za bicikl, zaštitnoj opremi, odeći i drugim rekvizitima

Moderator: Moderatori

IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Gde u Srbiji kupiti set za elektro pogon bicikla

Post by IRalic »

Ni ja nisam strucnjak, al se takodje interesujem, i evo nekih detalja koje sam do sada ispratio ;)

Svi dosadasnji motori za zadnji tocak koje sam imao priliku da upoznam imaju "freewheel" na navrtanje,
dakle nije kaseta, nego racna sa do 8 brzina.Kod nas sa 7 ima gde oces, ali 8 nikada nisam video,
mada postoji i moze se naci (retko) po kakvim prodavnicama preko bare.

Racna sa 7 brzina je nezgoda jer:
-previse mali raspon brzina ili jako velike razlike izmedju brzina sa velikim rasponom (mada kad imas elektricnu asistenciju razlike prenosa postaju manje kriticne)
- kvalitet je losiji
- jednom kad se zavrne kasnije ju je JAKO tesko skinuti (neretko dolazi do ostecenja alata, ili same racne prilikom skidanja,ili pokusaja)
jer se cela racna doteze svakim potezom lanca (za razliku od kasete, ciji sistem montiranja to ne dozvoljava)
- kada ubacis 7 brzina na bajk koji vec ima 8 ili 9, treba uz to promeniti i zadnji sifter(rucica menjaca) i lanac
a jus su i komponente sa 7 brzina dosta losijeg kvaliteta te dobijamo degradiranje celog sistema, a jos treba za to i platiti ;)

Upravo zbog tih razloga je daleko bolje ugraditi motor u prednji tocak.
Sto donosi i prednost da se lako moze ceo sistem prebaciti i na drugi bicikl.Samo se prebaci tocak i elektro komponente.

Pedja je pomenuo slabiju trakciju. Nisam zapazio da je neko negde pominjao to kao problem (mada nisam ni trazio)
ali iz mog iskustva sa pogonom na prednji tocak kod lezecih bicikala, mogu da kazem da sa obrtnim momentom kojim raspolaze prosecan elektro motor ovih sistema,
verovatno nema problema sa trakcijom, bar ne znacajnih, na sfaltu, pa cak i mokrom i strmom.
Sad, druga prica moze biti voznja po strmom rastresitom terenu. Nisam toliko sa tim upoznat, tako da ne bih mogao da ocenim kako se ponasa u takvim uslovima,
ali znajuci kako se inace obican ne-elektro bajs ponasa u takvim uslovima, problemi itekako mogu biti prisutni u takvim situacijama.
Mada sa druge strane sam tja motor je tezak u proseku od 2 do 4kg pa svojom tezinom sigurno pomaze u "stabilizaciji" prednjeg tocka.
Sigurno je cela tematika vec pominjana negde na forumima raznim, ali kao sot rekoh nisam se bas toliko interesovao da bih u takve detalje ulazio ;)
Google is your friend, sto bi rekli ;)


Sto se snaga tice, tu sve zavisi sta ocekujes od takvog sistema, a i sto kolega rece, od toga koliko imas para ;)
Posto je takav set i sam motor verovatno Kineske proizvodnje, deklarisane snage treba uzeti sa velikom rezervom.
Losiji (jeftiniji) motori su poznati po tome da kada se teraju cak i na nominalnoj deklarisanoj snazi,
kod produzene kontinualne upotrebe umeju i za par minuta da se pregreju, a tada zastita sistema (ako je ima)
prekida dotok struje i dalji rad, da ne bi doslo do trajnog ostecenja samog motora.
Dakle nije lose birati kakav jaci sistem, recimo preko 500W, a koristiti ga umereno, a ako zatreba rezerva snage u kratkom periodu moze da se koristi (ubrzavanja npr)

Sto se voltaze tice, bolje je sto vise, ako zbog niceg drugog onda zbog manje mase motora i kontrolera,
jer sa identicnom snagom sistem manje voltaze ce imati vecu struju, pa samim tim zahteva vece preseke kablova, kalemova i sl.

Sto se tice kapaciteta baterija, i autonomije, treba se proracunati uzimajuci u obzir koliko kilometara se zeli preci,
i sa kojim stepenom pomaganja motora (i koje snage)
Potrosnja zavisi od mnogo faktora, te ju je tesko predvideti za realne uslove.
Ali voditi se recimo racunicom sa maksimalnim opterecenjem motora i zeljenom minimalnom kilometrazom u tim uslovima.

Kako je Zotja pomenuo da mu motor treba kao asistencija na brdu, treba izabrati jaci motor, 500-1000W
a baterije kakve Li-Ion ili slicne zbog smanjenja ukupne tezine sistema.
Racunaj da gabaritan momak(100kg), na gabaritnom biciklu kao sto je takav sa baterijama i motorom(20-25kg),
sa cistih 500W ce uz 7% nagim ici oko 15km/h. Dakle racunaj da motor daje 500W, a ti pedalama dajes bar 100W sto nadoknadjuje gubitke motora pa ste ravni ;)
Pojacaj nagib na preko 10% i brzina ce pasti na 10km/h
Tako da ako planiras po takvim brdima da ides brzinama vecim nego sto prosecan biciklista svojom sopstvenom snagom moze da izvuce, treba ti motor oko 1000W nominalne snage.
Mada, svaka asistencija je dobra, a ako znamo da aktivni rekreativac na brdu moze da izdrzi davajuci 200W na 30 minutnom usponu,
i 250W matora itekako znaci kada je to fakticki dupliranje tvoje sopstvene snage.

Naravno sve gore navedeno je samo teorija sa papira, tako da Zotja samo hrabro, poruci nesto pa nam ispricaj kako bude :mrgreen:
Da znamo el konkretna kombinacija radi posao ili ne.

Pozdrav
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
shebez
Freebiking druid
Posts: 782
Joined: 03 Aug 2008, 13:16
Location: Beograd
Contact:

Re: Gde u Srbiji kupiti set za elektro pogon bicikla

Post by shebez »

corovicgoran wrote:Svima hvala na pomoci u vezi elektro pogona za trajk :DJuce su mi drugari dosli iz Hrvatske....Tamo ima pretstavnistvo neke strane firme :!: :?: I imaju komplet elektro pogona za bicikl,tricikl...cifra 0d 350EUR. Pa navise pa carina :oops: ...Adresa im je ako jos nekog zanima http://WWW.artas.hr. Pozdrav :idea:
Zotja imas ovde, Goran je vec pomenuo firmu koja se u Hrvatskoj bavi tim stvarcicama, sta vise imas i forum sa dosta tema...
http://www.e-vozila.com/forum/
Pa kad nesto napravite da se i mi malo provozamo :wink:
Kada krenem - znaću kuda, kada stignem - znaću zašto, kad se vratim... znaću kome
zotja
Posts: 188
Joined: 03 Jul 2010, 14:20
Location: Bgd

Re: Gde u Srbiji kupiti set za elektro pogon bicikla

Post by zotja »

"Grlp" - Onomatopeja gutanja knedle :) .Znas kad nemas sta vise posle ovakvog opsirnog posta Igora da napises sem da dodas,grlp.Covek je sve napisao,sve sto mi je trebalo,sve sto ce bilo kome ovde trebati na ovu temu.Strava!

Sada cu se samo kratko zahvaliti jer mi pada mrak na oci od umora.Hvala Igore,Hvala Shebez.Pogledacu ove HR sajtove sutra Sheb,polako se gasim za danas :) .Mada...mislim da je odluka 90% pala,dve price su se poklopile,jedne koju sam danas cuo i jedne koju sam sad ovde procitao.

Shebez vozamo se vrlo uskoro,nema greske ;) .
Post Reply