TIR Rekumbent

Sve o "ležećim" biciklima

Moderators: IRalic, Moderatori

Post Reply
User avatar
shebez
Freebiking druid
Posts: 782
Joined: 03 Aug 2008, 13:16
Location: Beograd
Contact:

TIR Rekumbent

Post by shebez »

Evo sta sam nasao teretni bent, moze i da se zaradi koja kinta samo treba registrovati delatnost :lol: usluge transporta :lol:

http://picasaweb.google.com/automarincic/Selidbe#
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Hehee da! :) inace to su nasi drugari iz bratske nam Kanade koji zive 100% automobil free
Postovao sam ja vec to negde ..

Nego vise bitna stvar, vecito me je mucilo to sto nisam znao sta tacno znaci TIR,
a zahvaljujuci internetu,danas je svasta moguce zasnati za samo par desetina sekundi - Transit International Routier :)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
stajp
Freebiker
Posts: 22
Joined: 14 Aug 2008, 22:42

Re: TIR Rekumbent

Post by stajp »

Kad smo kod toga, znam da je bilo upita ovdje što je bolje: bisage ili prikolica. I tad je ispalo kako nitko nema iskustvo sa prikolicama.

Ima li tko kakvog iskustva, da li je bila kakva samogradnja?
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: TIR Rekumbent

Post by IRalic »

stajp wrote:Kad smo kod toga, znam da je bilo upita ovdje što je bolje: bisage ili prikolica. I tad je ispalo kako nitko nema iskustvo sa prikolicama.

Ima li tko kakvog iskustva, da li je bila kakva samogradnja?

Ja nisam cuo da je bila kakva gradnja, ali meni se nesto mota po glavi da ipak napravim prikolicu.
Jer: tricikl hocu da bude sportski i lagan,a to ne ide bas dobro u kombinaciji sa mnogo prtljaga.
ok mozda par laksih bisaga,ali za nesto teze ipak prikolica.
Jeste da je komplikacija,vise tockova i odpora,i tezine,ali drugacije ne ide.
Ako trajk treba da nosi prtljaga za 4 bisage i ko zna koliko kila,onda mora da bude jak,tipa Greenspeed GTE,
ili Stein Nomad/MadMax a to je min 5-6 kila teze nego lagani sportski trajk.
Takodje na dugim turama bih hteo koristiti solarni panel da napaja svu elektroniku,
a on treba negde da se "prostre" a prikolica za svojom vleikom povrsinom na vrhu je idealno resenje.
Na bisage bi mogao samo neki malecni,tipa 5W max,sto za moje potrebe nije dovoljno.

Ima svoje prednosti,a ima svoje i mane ..

Sto se iskustva tice,to mozna najbolje da popricas sa Peterom,jer on ima Radical Cyclone i presao je podost akilometara letos sa njom.
Koliko sam shvatio iz njegovog pisanja,izuzetno je zadovoljan njom i prikolicom generalno.


pozzzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
stajp
Freebiker
Posts: 22
Joined: 14 Aug 2008, 22:42

Re: TIR Rekumbent

Post by stajp »

Ma vidio sam Peterov Cyclone kad je bio susret u 9 mjesecu, moje stvari su se vozile na njemu :), ali mi se Cyclone baš i nije svidio - velik, malo teže je upravljati trike s njime (a kako bi tek bilo sa bikeom).

Više mi se sviđa Y-frame - jednostavno, maleno, praktično. Glupo mi je sad kupovati prikolicu ako mi netreba, naročito kad mi je Boris sa Azubom uvalio oooogromne bisage! :) Zato prvo pitam kakva su iskustva, jer Peter je jedan čovjek, a ukusi su različiti...
histria
Posts: 6
Joined: 30 Sep 2007, 12:30

Re: TIR Rekumbent

Post by histria »

Pozdrav

Boris je.Opet sam morao promjeniti nick jer zaboravljam šifre.
Dakle... ja sam kupio prikolicu.Za moj trike. Na jedan kotač.Upravo onako nešto kao što govori Stajp. Nije mi se dalo na dva kotača jer je teže a i ne bi imao pregled iza sebe sa retrovizorima. Uglavnom kupio sam :

http://cgi.ebay.de/Fahrrad-Anhaenger-Fa ... 240%3A1318

Preko ebaya u Njemačkoj.Ja sam platio 35 eura sa torbom i sa zastavicom.
Ma nadamse da cu ovo prolječe ili ljeto put Srbije pa cu ti imati prilike i pokazati.
alazovic
Freebiking druid
Posts: 773
Joined: 02 Feb 2005, 15:41
Location: Kraljevo, Srbija
Contact:

Re: TIR Rekumbent

Post by alazovic »

histria wrote:Boris je.Opet sam morao promjeniti nick jer zaboravljam šifre.
Sledeći put se javi meni ili Saši da ti ručno sredimo šifru. Nije ni sada kasno...
Moj FB mail je alazovic@freebiking.org

L.A.
Image
There lie the woods of Lothlórien!...There are no trees like the trees of that land.
For in the autumn their leaves fall not, but turn to gold...
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: TIR Rekumbent

Post by IRalic »

histria wrote:
http://cgi.ebay.de/Fahrrad-Anhaenger-Fa ... 240%3A1318

Preko ebaya u Njemačkoj.Ja sam platio 35 eura sa torbom i sa zastavicom.
Ma nadamse da cu ovo prolječe ili ljeto put Srbije pa cu ti imati prilike i pokazati.

Au! Mislim da rec JEFTINO nije prikladna kao komentar na cenu prikolice ;)
Prsto da kupis,cak i ako ti netreba :lol:

Izgleda manje vise kao one sto radi Tajvanski TW-Bents,tj kopija Bob-a
Nego,koliko je teska prikolica ? a koliko vreca ? od kakvog materijala je izradjena ?
Koliko je tezak tocak zajedno sa gumom ? (koliko bi se ustedelo ako bi se taj jeftini tocak zamenio nekim boljim i laksim)

Prikolice sa jednim tockom su dobro resenje sa svaki bi-cikl, ali bojim se da se bas ne preporucuju za tricikl,
koji se ne naginje u krvini.
Posto je prikolica okacena na osovinu zadnjeg tocka,prilikom skretanja tezina prikolice i tereta u njoj
deluje na zadnju osovinu i ceo zadnji deo rama tako sto ga uvija ka spoljnoj strani krivine,
i ima tendenciju da "prevrce" trajk,
sto nije dobro,pogotovo na suspendovanom zadnjem tocku bez triangulacije,a jos manje na aluminijumskom kakav ima ICE.
Dakle pazljivo.Ne preteruj sa teretom,i lagano kroz krivine.

Hteo sam da pomenem jednu manu prikolice a dva tocka,a takvu pogotovo ima Radical Cyclone.
To je je sirina traga tockova prilicno uska,i ne slaze se ni sa jednim serijskim trajkom,
sto u praksi daje vozilo za 5 tragova tockova :/
Sa 3 traga se nekako i da izbegavati neravnine,rupe i ostalo,ali 5,to je vec previse ;)
Zato cu ja svoju prikolicu a pravim tako da ima identican trag tockova kao i trajk.



Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
histria
Posts: 6
Joined: 30 Sep 2007, 12:30

Re: TIR Rekumbent

Post by histria »

Ma nema veze...Za onu prvu prijavu morao sam čekati nekoliko mjeseci pa sam mislio da tako bude i sada.
Glavno da sam ja tu sada
histria
Posts: 6
Joined: 30 Sep 2007, 12:30

Re: TIR Rekumbent

Post by histria »

Ne znam koliko je sve to teško ali izmjeriti ćemo.
Pa zašto bi se uvijala zadnja osovina?
Smatram da ako normalno voziš i ne radiš nagle trzajeve prikolica se neče savijati.Ako imaš teret onda još i teže.
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Re: TIR Rekumbent

Post by bluealek »

histria wrote:Ma nema veze...Za onu prvu prijavu morao sam čekati nekoliko mjeseci pa sam mislio da tako bude i sada.
Glavno da sam ja tu sada
Problem koji smo imali sa phpBB2 je bio taj što su u nekom trenutku krenuli da nam se gomilaju botovi na forumu, pa smo morali da pređemo na manuelnu autorizaciju korisnika od strane administratora. E sad, situacija koju smo imali sa prijavama je bila ta da nam se među 100 botova pojavi 1 živi korisnik, i ukoliko dotični nije odabrao baš neki juzer koji zvuči tipično domaći lako je moglo da se desi da ga previdimo u moru botova, koje smo se trudili da pobrišemo koliko nam je to vreme dozvoljavalo. Ko god nam je mejlom skrenuo pažnju da njegova prijava čeka, naravno da smo ga odmah aktivirali.

Dakle, ništa nije bilo s predumišljajem, već silom prilika, kako bismo forum zaštitili od spama. PhpBB3 ima bolje sigurnosne mehanizme, pa smo malo olabavili proceduru prijavljivanja korisnika, odnosno omogućili da se proces odvija bez kontrole od strane administratora. Za sada deluje da neće biti razloga da nešto menjamo.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: TIR Rekumbent

Post by IRalic »

histria wrote:Ne znam koliko je sve to teško ali izmjeriti ćemo.
Mislim cisto da vidimo sta se dobija za 35 eura :D
Pa zašto bi se uvijala zadnja osovina?
Smatram da ako normalno voziš i ne radiš nagle trzajeve prikolica se neče savijati.Ako imaš teret onda još i teže.
Zato sto je prikolica sa jednim tockom predvidjena da se naginje sa biciklom zajedno,i tada centrifugalna sila ne deluje toliko,ili uospte ne deluje, na zadnju osovinu,odnosno mesto gde je rikolica prikacena na bajs.
Kod tricikla to nemas,i cak i kod obicnog skretanja,bez prikolice i prtljaga,zadnji tocak se uvija,
jer imas gumu "zalepljenu" za asfalt,i silu koja deluje preko rama direktno na osovinu tocka.
Sto je veca razdljina izmeju kontaktne povrsine gume,i osovine,to je vece uvijanje,jer je veca poluga.
Koliko se ceo ram na tom mestu uvija,pitanje je dizajna i upotrebeljenog materijala.
Sto je jaci zadnji deo rama,to se manej uvija.
Kod upotrebe prikolice stvr s edodatno komplikuje,jer em dodajes samu prikolicu,
koja opet ima jos jedan takav tocak koji pri skretanju reluje na osovinu,tj uvija ram,
em kad dodas teret cela stvar se mnozi silom kojom prikolica tokom skretanja koja se ne naginje vrzi na tacku gde je "okacena"
Dakle sto vise tereta,i veceg ugla skretanja,i vece brzine,to ce sila koja uvjija biti jaca.
Dakle svaki put kada ne vozis u potpuno pravoj liniji,sile deluju na zadnji tocak,viljusku,lezaje viljuske i sam ram.
Koliko ICE viljuska i ram moze to da izdrzi,to je vec kompleksno pitanje,koja bi trebalo postaviti proizvodjacu,
odnosno dizajneru,sto toplo preporucujem da uradis.
Ako oni npr ne odobravaju takvu prikolicu,i ako ti se ne daj boze nesto lose desi sa viljuskom/ramom nece ti priznati reklamaciju.

Naravno ja ne govorim kako ce prikolica sa jednim tockom unistiti trajk.
Ima mnogo ljudi koji koriste npr BOB prikolicu na svojim trajkovima,i nemaju problema.
Ali sile koje deluju stoje,dakle amo ej pitanje da li kmttrajk moze to da izdrzi.

Za prikolicom koja ima dva tocka,ta sila uvijanja ne postoji,te se one bez problema mogu koristiti,
jer nisu tvrdo vezane za trajk,i cak ako dodje do dizanja jednog tocka prilikom prebrzog ulaska u krovinu,
prikolica nece delovati odmah na ram,jer obicno spojnica prikolice ima dovoljno "lufta" da izdrzi uobicajena "gibanja" prikolice,
odnosno razliku u nagibu izmedju trajka i prikolice.
A obicno pri ostrom skretanju tockovi prikolice pre prokliznu bocno,nego sto se podigne jedan tocak.



Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
histria
Posts: 6
Joined: 30 Sep 2007, 12:30

Re: TIR Rekumbent

Post by histria »

Pitao ja...rekli mi isto što i ti samo na engleskom :D

Pa sada...meni se ne daje 400 eura za prikolicu na dva kotaca jer ju ne koristim stalno,odnosno koristim ju kada odem sa biciklom nekoliko dana na put.A to nije više od nekoliko puta godišnje.Ona nešto jeftinija prikolica na dva kotaća je šira od mojih ogledala pa onda mi to ugrožava sigurnost i zbog toga sam u startu odustao od nje. Ma vjerujem da neće biti problema akoju koristim nekoliko puta godišnje
Post Reply