Post your recumbent !

Sve o "ležećim" biciklima

Moderators: IRalic, Moderatori

IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

PINGVIN wrote:@Iralic: Jel ti to lanac prolazi kroz neku sipku?
[vozim obican MTB pa ne znam, a nisu mi se ucitale slicice]
PZ
Hmm,predpostavljam da pitas o triciklu,gde povratna strana lanca (donja) prolazi kroz obicno providno nearmirano "bastensko" crevo.
Trebalo je da bude Teflosnko,al ovi Stain-ovi nikako da mi nabave (obecali pa nista..)
Cevcica je inace zgodna da tu donju stranu zastiti od prljavstine,
jer je lanac prilicno nisko,blizu zemlje.
A takodje nedozvoljava lancu da skakuce okolo.
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
PINGVIN
Posts: 7
Joined: 29 Apr 2008, 12:41

Post by PINGVIN »

Da, pitam za tricikl. Video sam to kod nekog lika na jednoj organizovanoj voznji do Slankamena. Kao sto sam rekao vozim obican MTB, i nisam protivnik nicega neuobicajenog (tricikl) ako je prakticno. Nije mi se samo svidela ideja da lanac prolazi kroz nesto (crevo) i tare se o zidove. Pala mi je na pamet ideja da bi lanac mogao da bude vodjen malim tockicima kao onim na zadnjem menjacu. Tih tockica bi moglo biti nekoliko i sa donje i sa gornje strane. Naravno to bi sve moglo biti oklopljeno malo vecim crevom ili necim drugim sto se tice prasine.
Sto se tice trubice koja radi na pritisak gasa, i ja sam imao istu ideju bas zbog nesavesnih vozaca koji se isparkiravaju u nazad prema ulici i "ne vide me". Mozda nije prakticno stalno dopunjavati pritisak vazduha u boci rucnom pumpom (mada je ekonomicno). Ideja je da se boca (od dezodoransa ili neceg slicnog) napuni nekom tecnoscu sa niskom temperaturom isparavanja. Ta tecnost ispari u zatvorenom kontejneru stvarajuci pritisak koji sprecava dalje isparavanje tecnosti (kao plin u upaljacu). Pritisak zavisi od vrste tecnosti i od temperature (zapremina je stalna). Ti bi taj pritisak iskoristio za trubicu. E sad, "neka tecnost":
*freon -kako ga nabaviti, i to bas onaj koji nije opasan po ozonski omotac
*plin -zapaljiv, ne bi se bas osecao opustenim sa tim cudom na 35stC
Postoje neke boce za izduvavanje prasine iz biro opreme (tastatura...) koje rade na slicnom principu ali ne znam sta ju unuta...
Toliko. PZ
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

PINGVIN wrote:Da, pitam za tricikl. Video sam to kod nekog lika na jednoj organizovanoj voznji do Slankamena.
Da,to je sigurno bio kolega Milan,poznatiji na forumu kao Neznani Junak ;-)
On ima Teflonsko crevo koje pruza veoma mali,ako ne i zanemariv otpor lancu.
Moje bastensko itekako pruza otopor,jer je meko,i povrsina nije "klizava" kao sto je povrsina teflona.

Tockici,da,svakako,mada veliko je pitanje sta ce da stvara vise otpora,
teflonsko crevo kroz koje lanac kliza kao po ledu,ili mnostvo malenih tockica i njihovih lezaja.
Crevo je daleko jednostavnije resenje.

No,sa dobrim tockicima,i sto manje istih, se moze dobiti manje otpora,ali pre svega tisi "rad" lanca.
Ali cim se zadje u neku prasinu,ili pesak,sav lanac ce da se naprasi..

A nije to i neki tamo otpor sta ti ja znam koliki .. prosecnom korisniku tesko da je to vazno,
ali vec nekom trkacu,na duge staze,kome manji otpor moze da znaci razliku izmedju poraza i pobede,to vec razumem.


Sto se tice trubice koja radi na pritisak gasa, i ja sam imao istu ideju bas zbog nesavesnih vozaca koji se isparkiravaju u nazad prema ulici i "ne vide me". Mozda nije prakticno stalno dopunjavati pritisak vazduha u boci rucnom pumpom (mada je ekonomicno).
Ja AirZound uglavnom dopunajvam na pumpama,par sekundi za punjenje kompresovanog vazduha.
Na mojoj uobicajenoj ruti ih ima vise nego par.
Original boca je mozda 0.5l zapremine,te ako se koristi dosta,
kao recimo na Adi u vreme spica ;) izdrzi jedan krug.
Posto imam losu pumpu,njome ne mogu da napumpam na max pritisak,
sli sa doborm pumpom koja moze da naduva 6 bara,punjenje bi potrajala mozda 30ak sekundi.
Inace,moze da se stavi i veca boca,npr 2l od CocaCole te bi kapacitet bio 4x veci

Ideja je da se boca (od dezodoransa ili neceg slicnog) napuni nekom tecnoscu sa niskom temperaturom isparavanja. Ta tecnost ispari u zatvorenom kontejneru stvarajuci pritisak koji sprecava dalje isparavanje tecnosti (kao plin u upaljacu). Pritisak zavisi od vrste tecnosti i od temperature (zapremina je stalna). Ti bi taj pritisak iskoristio za trubicu. E sad, "neka tecnost":
*freon -kako ga nabaviti, i to bas onaj koji nije opasan po ozonski omotac
*plin -zapaljiv, ne bi se bas osecao opustenim sa tim cudom na 35stC
Postoje neke boce za izduvavanje prasine iz biro opreme (tastatura...) koje rade na slicnom principu ali ne znam sta ju unuta...
Toliko. PZ
Dobra ideja,ali pitanje koliko se vredi zezati sa tim.
A i svaki taj gas se mora,jel,platiti :)
Kompresovani vazduh se jos uvek ne placa :)
Ciscenje tastature ? hmm,nisam upucen,ali verovatno CO2,kao i u onim "brzim duvacima guma"
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
Dragan K.
Posts: 83
Joined: 18 Oct 2007, 20:53
Location: Beograd
Contact:

Post by Dragan K. »

Da se dotaknem teme, na cemu lezimo... :D

Nakon odlezanih 300-tinak km na Challenge Hurricane, resio sam sutra da bacim u oglase sve ostale bike-ve. Treking, mtb i drumski...
Doslo mi je iz d..eta u glavu :D

Ideja je da se boca (od dezodoransa ili neceg slicnog) napuni nekom tecnoscu sa niskom temperaturom isparavanja. Ta tecnost ispari u zatvorenom kontejneru stvarajuci pritisak koji sprecava dalje isparavanje tecnosti (kao plin u upaljacu). Pritisak zavisi od vrste tecnosti i od temperature (zapremina je stalna). Ti bi taj pritisak iskoristio za trubicu. E sad, "neka tecnost":
*freon -kako ga nabaviti, i to bas onaj koji nije opasan po ozonski omotac
Freon koji se koristi je 134a, ima ga u prodaji, i kosta koliko se secam oko 60-70e boca od 13kg.
U svim radnjama gde se prodaje materijal za frigoriste, moze da se kupi prikljucak za punjenje, koji se vari na bocu.
Boca, koja je idealna za tu namenu, se potrazi kod bilo kog majstora koji montira klima uredjaje (Ima ih na svakom cosku) Boca je od MAP-Gasa, koji sluzi za varenje bakarnih cevi, i boca se baca kada se isprazni... :D
Image
Vidi se cemu jos sluzi MAP-Gas(crna boca)
http://www.fleettrikes.com/high%20racer%20proto.htm
Staje oko 1,5 litra freona, sto je dovoljno za celu sezonu... :lol:
Pametan covek nauci i zaboravi, inteligentan se priseca....a glup sve zna!
Makarenko
Posts: 100
Joined: 27 Jan 2006, 09:34
Location: Sombor

Post by Makarenko »

Staje oko 1,5 litra freona, sto je dovoljno za celu sezonu...
I dovoljno da se ubije pola ozonskog omotaca.
OT, ali forum je o prirodi.
Pozdrav
Makarenko
User avatar
Dragan K.
Posts: 83
Joined: 18 Oct 2007, 20:53
Location: Beograd
Contact:

Post by Dragan K. »

["Makarenko"]


I dovoljno da se ubije pola ozonskog omotaca.
OT, ali forum je o prirodi.
Pozdrav
Makarenko
Razmissljaj o tome kada koristis dezodorans, tvoja devojka/majka lak za kosu... :D
Freon 134a je ekoloski... :roll:
Pametan covek nauci i zaboravi, inteligentan se priseca....a glup sve zna!
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Dragan K. wrote:
Doslo mi je iz d..eta u glavu :D
To ti kazem!

Dok je d..e bilo pod pritiskom klinastog sedista, nije ni moglo da ti dodje ma koliko se trudio 8)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Makarenko
Posts: 100
Joined: 27 Jan 2006, 09:34
Location: Sombor

Post by Makarenko »

Nisam ja ekofreak, samo ne volim da se cini steta, ako bas ne mora.
Ekoloski freon? Nisam cuo. Anpak, lijepo ako postoje.
Nazad na temu.
Mislite li da ce pritisak bilo kog isparenog gasa bii dovoljan da zatrubi?
Makarenko
Posts: 100
Joined: 27 Jan 2006, 09:34
Location: Sombor

Post by Makarenko »

Postoje ecofriendly freoni.
134a nije jedan od njih:
R-134a first appeared in the early 1990s as a replacement for Dichlorodifluoromethane (R-12), which has significant ozone depleting properties.[3] R-134a has been atmospherically modeled for its impact on depleting ozone and as a contributor to global warming. Research suggests that over the past 10 years the concentration of 1,1,1,2-tetrafluoroethane has increased significantly in the Earth atmosphere, with a recent study revealing a doubling in atmospheric concentration between 2001–2004.[4] It has insignificant ozone depletion potential (ozone layer), significant global warming potential (GWP100 = 1300) and negligible acidification potential (acid rain). 1,1,1,2-Tetrafluoroethane is slowly converted to trifluoroacetic acid through a radical reaction in the upper atmosphere and leads to a detectable amount of several ng/L in acid rain.[5]

In the EU, it will be banned as from 2011 in all new cars[1], and California may prohibit the sale of canned HFC-134a to individuals to avoid non-professional recharge of air conditioners.
Takodjer, postoje i gasovi ciji pritisak pare bi bio dovoljan za trubu.
Pozdrav.
Makarenko
User avatar
Dragan K.
Posts: 83
Joined: 18 Oct 2007, 20:53
Location: Beograd
Contact:

Post by Dragan K. »

Nema veze sa temom, ali da svi nesto naucimo...


Znate li sta su freoni? Naculi ste: zabranjeni su ali ima i ekoloskih?! Nema ekoloskih freona! Sve su to sinteticki gasovi za rashladne uredjaje kojima pripada i skupina fluorhlorugljenika. Tim hladnim gasovima desetinama godina su punjeni milioni rashladnih uredjaja. Danas im je primena zabranjena ili ogranicena svugdje u svijetu, no mnogima jos nije jasno - zasto.
Iako je vecina rashladnih fluida vec odavno isprobana u prototipskim uredjajima, pedesetih su godina u najsiru upotrebu usli fluorhlorugljenici (CFC), ponajprije R-11, R-12 i R-502, te hidrohlorfluorugljenici (HCFC), od kojih je najzastupljeniji R-22.

Sva vazna hemijska, fizicka i fizioloska svojstva ovih fluida gotovo su idealna za primjenu u manjim rashladnim sastavima. Nit' smrde, nit' mirisu, ne gore, a nisu ni otrovni pa im se primena ubrzo prosirila i u druge svrhe, naprimer freoni su iskoristeni kao potisni plin za automatsko rasprsivanje iz sprej-bocica kozmetickih i higijenskih preparata, boja, maziva' Tako vec pocetkom sezdesetih potraznja za freonima strelovito raste, a jedini ozbiljan problem bio je kako ih proizvesti sto vise u sto kracem vremenu.

Kad su dr. F.S.Rowland i M.J. Molina, naucnici sa americkog Univerziteta Carolina 1974. godine objavili teoriju o razornom ucinku hlora iz fluorhlorugljenika na sloj ozona koji nas visoko u atmosferi stiti od opasnih ultraljubicastih zraka nisu ni slutili kakvu ce to pokrenuti lavinu.

Ono sto je prije trideset i pet godina bilo tek slabasno upozorenje, danas je ishodiste mnogobrojnih znanstvenih istrazivanja, zakona i tehnoloskih standarda. No, iako je zastrasujuca pomisao na direktne posledice pojacanog zracenja, naprimer milioni oboljelih od koznog karcinoma, jos je strasnija lakoca kojom se zbog sitnih i uskogrudnih interesa zaobilazi zdrav razum.

Hemijska formula freona R-134a je CH2FCF3 a prostorni model strukturnog oblika pokazuje kako su u toj razmerno maloj molekuli medjusobno povezani atomi trovalentnog ugljenika s jednovalentnim atomima fluora i vodonika. Iako u tom gasu nema klora, u atmosferi se predugo razgradjuje, pa pospesuje pojavu efekta staklene baste odnosno opasno globalno zagrevanje.Zbog male velicine molekule R-134a sklon je curenju na poroznim spojevima cijevi.

Glediste obicnog coveka. Prosecan covjek malo zna o prirodi kruznog termodinamickog procesa koji se odvija u kompresorskom rashladnom sastavu. A jos manje o tehnoloskim postupcima i konstrukcijskim materijalima koji se primjenjuju pri izradi rashladnih uredjaja. No, do njega sa svih strana dopiru brojna upozorenja o zlocudnom freonu.
Vecina ljudi pritisnutih svakodnevnim brigama nema dovoljno predznanja niti stvarne potrebe da pravilno razumije medijski istaknute, ali povrsno obradjene informacije koje obican frizider pretvaraju u podmuklog zlocinca.
Kako frizider kupljen prije desetak godina, tada jos hvaljen kao prijateljski moze odjednom postati opasan? Jesu li novi ekoloski frizideri bezopasni ili je opet rijec o reklamnim hvalospjevima kojima je jedini cilj da vam u sve kracim razdobljima izvlace novac iz dzepa?
Za vecinu ljudi frizider je uredjaj bez kojega se ne moze. Ako je opasan - treba jasno reci iz cega izvire opasnost, jer nerazumljive poruke i zloguka prorocanstava imaju potpuno suprotan efekt.

Razloga za strah ima ali moramo razumjeti cega se treba bojati.

Danas su jos milioni hladnjaka, klimatizacijskih i ostalih rashladnih uredjaja prepuni hloriranih freona... Nazalost, velika kolicina tih gasova i dalje se nekontrolirano ispusta u atmosferu pri servisiranju ili na otpadu umjesto da se organizirano prikupljaju, recikliraju ili razgradjuju.
Pa dobro, reci ce mnogi, ipak se novi hladnjaci i sprej-bocice vec nekoliko godina pune ekoloski prihvatljivijim plinovima.
Rezultati novih istrazivanja rasprsuju preostali optimizam, jer danas znamo da se fluorhlorugljenici sporo razgradjuju pa u gornjim slojevima atmosfere opstaju od 60 do cak 120 godina! Dakle, danas zastitni sloj ozona nagriza tek hlor oslobodjen razgradnjom gasova ispustenih jos sredinom ovog veka! A prve ozbiljnije zabrane primene fluorhlorugljenika potvrdjene su nizom medjunarodnih konvencija tek 1995.godine.

Velike ozonske rupe zasad su jos daleko od nas, ali milijarde tona hlora vrebaju iznad nasih glava.
Razmislite o tomu kad vam se pokvari stari frizider.
Glediste strucnjaka: Ubrojimo li u strucnjake sve ljude koji se profesionalno bave rashladnim uredjajima to je razmerno malo u odnosu na sve ostale. Neki od njih, naprimjer tehnolozi, dobro znaju teorijska nacela rada rashladnih uredjaja, dok su serviseri ipak vicniji prakticnim popravcima.

U toj malobrojnoj skupini ipak je najvise servisera. Kad vam se hladnjak pokvari pozvat cete majstora koji ga moze popraviti, a ne teoreticara koji zna na nekoliko nacina proracunati termodinamicki ucinak kompresorskog sastava.

Serviseri su prakticari, cesto vrlo neskloni promenama vec uhodanih navika i postupaka, pogotovo ako to od njih trazi dodatno teorijsko proucavanje, ulaganje u novu opremu i vise vremena za obavljanje istog posla. Njima je tesko objasniti zasto je odjednom nuzno odbaciti freone koji su vise od trideset godina bili besprekorni - naprimjer R-11 za ispiranje uredjaja i kao pena u poliuretanskoj termoizolaciji, te R-12 i R-22 kao radni fluid u hladnjacima, zamrzivacima i klimatizacijskim uredjajima. I bas kad su se pomalo navikli na ekoloski freon R134a - odjednom ni on vise ne valja jer netko se setio nekakvog izobutana R-600a !
Pametan covek nauci i zaboravi, inteligentan se priseca....a glup sve zna!
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Post your recumbent !

Post by IRalic »

Helou ;)


Nije da ima bas cime da se pohvali, ali zamoljen sam od nekih clanova sam to prckao u radionici kod rodjaka koji izradjuje auspuhe, pa eto ..

Opet pogon na prednji tocak, ali ovaj put sa 26" tockovima, odnosno 559 ;)
Zato je sediste na ~45 a pogon na ~72cm. Sledi modifikacija posle koje ce sediste biti na 40 a pogon na 65cm
Ram je od istog mekanog celika debelog zida kao i lowracer, dakle tekso ko svinja, ali za prototip radi posao ;)
pa ako mi se svidi, bice i od nekog lepseg i lakseg materijala :)
Ovako kao na slici ima 16kg a moze daleko manje za odgovarajucim materijalom .. no otom po tom ;)
Ali i ovako mogu da iz Indjije do Novog Beograda stignem za sat i 15 minuta :D izvlacivsi prosek od 33-34km/h dok me na savataju saobracaj i semafori u Zemunu ..
A nizbrdo sam ga juce poterao do 69km/h i to po mraku ;)

Lezeci pozdrav!

Image
Image
Image
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Post Reply