New recumbent

Sve o "ležećim" biciklima

Moderators: IRalic, Moderatori

User avatar
bodapro
Posts: 91
Joined: 08 May 2007, 11:22
Location: Sremska Mitrovica

New recumbent

Post by bodapro »

jeah!!...
provozah i ja sopstveni recumbent... najzad!
eto, trebalo je dočekati godišnji odmor da bih uspeo
da ga privedem kraju....
imao sam nameru da se prvo izvozam pa da postujem
utiske sa sve fotkama...ali je "monstrum" završen pre
sat vremena i provozan...i jednostavno sam morao
da podelim svoje uzbudjenje sa vama, jer je sa ovog
foruma klupko krenulo da se odmotava...
ostalo je još malo šminke i štelovanje prednjeg menjača (nešto me zeza?)

eh da, u pitanju je SWB FWD cruzbike clon...suviše sam uzbudjen da bih mogao još
nešto reći osim da sam, dok sam ga vozio, imao utisak kao kad sam prvi put seo
u auto...ono kao, jednostavno razmišljaš o svakom pokretu koji napraviš i na prvu loptu
deluje nestabilno...da li je takav slučaj i sa ostalim modelima kad se prvi put sedne
na bent - ne znam...ali znam da je moj i da je, koliko ja znam, prvi i jedini u Sr.Mitrovici...
jeah!

pozdrav svima i očekujte utiske i fotke u narednih nekoliko dana... :lol:
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

Šta da ti kažem... ČESTITAMO! i naravno, welcome to the pleasuredome... čekamo fotke...
Na kraju, sve bude u redu. Ako nije sve u redu, onda još nije kraj.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Pridruzujem se cestitakam !! :-) Svaka cast !

Cekamo na fotke ..

Kad ces za BG da obrnemo krug zajedno? :D

Dobrodosao u svet bezbolnog biciklizma! :-)



`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
bodapro
Posts: 91
Joined: 08 May 2007, 11:22
Location: Sremska Mitrovica

Post by bodapro »

kao što sam i obećao evo i prvih slika:
Image
eh, već sam stigao i da proletim kroz blato...:)
ostale na
http://myfirstrecumbent.fotopic.net/c1365497.html

uspevam da nakačim samo thumb slike, ne i u originalnoj veličini, odnosno
ne znam odakle da copyram link or. slike

što se nekog okupljanja tiče, čekaj samo Igore biće nas sigurno još,
ovaj virus se širi polako...

sada se već više snalazim u vožnji a i skretanje je lakše kada se malo pridignem na sedištu...
ovo 'my first...' pretpostavljate da znači da će verovatno biti i second :lol:

komentari?

pozz.
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

Eto, mislim da slike sve govore: najjednostavnije moguće rešenje, malo snalažljivosti, verovatno poprilično slobodnog vremena i zagrejanost za ideju samu po sebi... I eto ga, recumbent, kotrlja se, ide i nadam se da će uzvratiti zadovoljstvom u vožnji :wink:

Svaka čast, posebno bih pohvalio dizajn i izradu sedišta, moje prvo je bilo božmeprosti naspram ovoga... :oops:

Bajdevej, jesi li ti baš onako skroz siguran da nisi ovo radio i ranije? :D
Na kraju, sve bude u redu. Ako nije sve u redu, onda još nije kraj.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

bodapro wrote: uspevam da nakačim samo thumb slike, ne i u originalnoj veličini, odnosno
ne znam odakle da copyram link or. slike
E to je malo komplikovanije kod FotoPic-a,zato ja radije koristim photobucket.com za te svrhe.
Kod FotoPica se ulogujes na my.fotopic.net, zatim biras opciju editovanja kolekcije.
Kada se otvori strana sa thumb-ovima i opcijama ispod (filename,description,bla bla ..) kliknes na samu sliku i tada se otvara popup prozor.
U njemu kliknes na jezicak >info< i tu su dva linka - direktan link na sliku,i takodje link na thumbnail :)

Za istu radnju na PhotoBucket-u je dovoljno samo kliknuti u polje >img< i kompletan link sa sve onim [img] se sam iskopira na clipboard :)
Dakle waaay jednostavnije,ali i jednim ogranicenjem,koje generalno vazi za ceo PhotoBucket - najveca rezolucija slike je 800x600
Sasvim dovoljno sa linkovanje slika za forum,cak mozda i prvise za korisnike sporijeg interneta.



bodapro wrote:što se nekog okupljanja tiče, čekaj samo Igore biće nas sigurno još,
ovaj virus se širi polako...
:-) svakako

Za vikend 22-23 septembar je cuvena berba gorzdja u Vrscu.
Ekipa ide svake godine tradicionalno.
Subotu ujtru se krece,stize popodne,prespava nagde,pa u nedelju sa vrscanima zajedno "biciklom u vinograde"
Do podruma,ko voli cugne malo vina,pa nazad ..
Popodne/predvece se vracamo,neko bajsom,neko kolima,a neko vozom Romantika ;-)
Odnosno bar je tako bilo prosle godine ;-)

Zgoda je to sto u Vrscu ima jedan bent :) nas kolega Nenad i njegov kucni
20/26 swb :)
Pa eto prilike,nadam se,da se upoznamo i isprobamo masine :)
A i osecam da cemo preobratiti bar 5-6 uspravnih biciklista :D


bodapro wrote: ovo 'my first...' pretpostavljate da znači da će verovatno biti i second :lol:

komentari?

i treci i treci ! sa 3 tocka! :D

Bajk ti je extra uradjen! Bas deluje onako,profesionalno :) koliko god to Cruzbike kit moze da izgleda ;)
Fino si se dosetio da stisnes zadnu viljusku,pa da ide standardna prednja glava na zadnji tocak,i oprema krajnje fina .. jedino ta plastika na pogonu kvari utisak ;)
Kako je sediste na kraju ispalo ? Vidim da je potpora drvena,a sama ploca ? a "tapacirung" ?
Ako hoces da napravis Ventisit za male pare,imam kontakt od firme u Sloveniji koja prodaje sirov materijal.
Ja sam narucio i kostala me je rolna 80x200cm 30 eura sa sve cerinom/transportom i porezom.
Saradjuju sa nekom firmom u bg-u,pa kad za njih ide roba,ubace i rolnu.
Ako bi isla individualnim uvozom,bilo bi komplikovanije,i moraju se platiti "spediterske usluge" .. ovako bg firma nije naplatila ni jedan jedini dinar!

Od te rolne se moze napraviti dva jastuka.Ja sam racunao tri,
ali tek kada sam razvukao rolnu video sam da se moze seci samo u jednom pravcu,jer se po drugom kompresuje,te bi se "guzvala" kada bi se sedelo na njoj na bentu.
Izrada je krajnje jednostavna i laka,sece se obicnim ostrim makazama (najbolje one jake krojacke)
a spoji se ili sivenjem sa debljim pecaroskim najlonom,
ili jesnodtavno zip-vezicama,kao sto sam ja uradio.
Nije to profesionalno kao originalni ventisit,ali koliko vest majstor toliko i jastuk lep :)
Bitno je da svoju svrhu veoma dobro isunjava,a to je ostavnjanje ledja suvim.
Znaci 15 evra po jastuku,a holandjani naplacuju 60-80 za komad :evil:



Lezeci pozdrav!


`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

stein wrote:
Bajdevej, jesi li ti baš onako skroz siguran da nisi ovo radio i ranije? :D
Bas !! Nesto mi je tu sumljvio! ;-)



`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
bodapro
Posts: 91
Joined: 08 May 2007, 11:22
Location: Sremska Mitrovica

Post by bodapro »

@stein
ne nikad ranije ;)

sedište me "markirano" :lol: "Peras argentinas" ili ti argentinska kruška...
naime u potrunosti je napravljeno od iskorišćenih gajbica ;)

Image

ostale slike na:
http://myfirstrecumbent.fotopic.net/c1365497.html

na to je dodato malo sundjera i presvučeno običnom skajčinom...
...dugo sam balavio gledajući u ergonomska sedišta dok slučajno ne naleteh na ova dva file-a koji su odradili posao:
http://www.archive.org/download/Hardshe ... t_seat.pdf
http://www.archive.org/download/RibSeat/Rib.PDF

e sad vidim da sam se mogao 'otvoriti' za nešto malo jaču sperploču ali je
ipak u pitanju pilot varijanta kao i ceo bent...jer u meni čuči varijanta kao
tvoja (20"/26") ali nikako da svratim do bg-a po tankozidne cevi, a
u mitrovici ih, verovali ili ne, niko ne drži...
inače, nameravao sam da mi delove sedišta koja su izradjena od deblje šperploče savije po modelu čovek koji pravi metalni nameštaj ali on nije bio raspoložen...(sitno mu je to)

da, delovi su ok osim samog no-name pogona i kinex glave ali sam za sve te delove istresao oko 200e i dok ne strada nešto od ta dva dela ne menjam ih!
ostalo mi je još da mu stavim korpu nazad, retrovizor i osvetljenje....

naravno, svi gledaju u čudu, neko se smeje, neko se samo osvrće, a barem dvoje njih je iz daljine pomislilo da vozim "na zadnjaka"??..

što se tiče nekog gira, moraće da pričeka...odmor mi ističe, posao čeka a i
neki ispiti uz put...nekom drugom prilikom sasvim sigurno :)

biće i trike sigurno, čekaj samo da se ja svojski "primim"... uporedo sa bentom na dva proučavam i one na tri točka :)

veruj mi da ni pored onih video materijala na youtube-u na nisam verovao
da ću moći da vozim tu skalameriju od cruzbike-a...i naravno da sam od samog starta bio svestan nedostataka koje ima takva kreacija ali kao što rekoh pilot projekat je u pitanju...šta će biti ako mi na primer pukne viljuška...ode monster u legendu...

hvala na ponudi ali ventisit će da pričeka malo :oops:

sutra ću pokušati da napravim neki video, pa da vidite kako se mučim :oops:

eh da, da mi je još sve čudno i lelujavo stoji, ali stoji i to da bih u ovom položaju mogao satima :lol:

Recumbent hi ;)
User avatar
bodapro
Posts: 91
Joined: 08 May 2007, 11:22
Location: Sremska Mitrovica

Post by bodapro »

video i nije neki ali se vidi otprilike kako ide.
materijala ima i više ali nisam spretan sa video editom...
rezolucija je naravno loša jer je snimano dig.aparatom...

ko je zainteresovan:

http://www.youtube.com/watch?v=in9PLtt0e0E


Recumbent hi! :lol:
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

Next time, isto ovo, ali da snimatelj nekako vozi biciklo bliže tebe pa onda da se sve vidi - kad si otišao na levo od kapije, nestao si bre za 12 sekundi... :lol:
Na kraju, sve bude u redu. Ako nije sve u redu, onda još nije kraj.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

bodapro wrote:@stein
ne nikad ranije ;)

E onda si extra talentovan ! :-)

bodapro wrote: sedište me "markirano" :lol: "Peras argentinas" ili ti argentinska kruška...
naime u potrunosti je napravljeno od iskorišćenih gajbica ;)
I "nosaci" su od gajbica !? Sekao si koliko njih i sve lepio !? WOW ! :-))) Extra! :)
Nista kao dobri stary recycling :D

bodapro wrote: na to je dodato malo sundjera i presvučeno običnom skajčinom...
Uh,mora da biva mokro :-/


bodapro wrote: ali nikako da svratim do bg-a po tankozidne cevi, a
u mitrovici ih, verovali ili ne, niko ne drži...
Eh .. i ja sam nesto kao trazio,ali bez uspeha.
Sad nisam bio u onoj "robnoj kuci cevi" Jeep Commerce na Batajnickom drumu (u krugu bivse Elektronske Industrije)
Nasao sam bio neke prohrom cevi,50mm precnik,ali zid samo 1,2mm (moglo bi,ali sumljam da bi dugo trajalo na takvom monotube dizajnu kao moj)
ali nisu bile ni O od okrugle !! a jos su bile bezsavne! mogu da zamislim kakve su domace savne cevi,i koliko su prezicne :-/
Ako ne bi isao na to da se pogon podesava tako sto boom ulazi/izlazi uz glavne cevi,onda mozda i nije bitno da li je okrugla ili ne ..

bodapro wrote: da, delovi su ok osim samog no-name pogona i kinex glave ali sam za sve te delove istresao oko 200e i dok ne strada nešto od ta dva dela ne menjam ih!
Nisam ja neki sto pada na delove (al sam sad slagao ;-) ) ali ipak sa nekim iole ozbiljnijim delovima i sam bajs deluje ozbiljnije.
Ovde se klinci oduseve kad provale da nazad imam disk kocnicu :D
Kao ne moze da bude los bajs sa diskovima :D

Retrovizor je obavezna stvar na bentu,minimum jedan!
Jer u lezecem polozaju glava ne moze da se okrene vise od 90 stepeni u obe strane,posto ledja "podbocena" sedistem ne dozvoljavaju da se okrenes kao na obicnom bajsu.

bodapro wrote: sutra ću pokušati da napravim neki video, pa da vidite kako se mučim :oops:
Meni to uopste ne izgleda kao mucenje! pre mi izgleda da uzivas :-)
I lepo ta stvar okrece ! Extra! :)

nego nesto mi cudno stoji taj volan,previsoko .. da zaokrenes lulu za 180 ?
docice nize i vise ka grudima

Bilo kako bilo,tebe guzica vise ne boli ! :D



Lezeci pozdrav!

`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
Nesha
Posts: 61
Joined: 20 Jan 2008, 16:04
Location: Vršac

Post by Nesha »

Pozdrav,

Već neko vreme se razmišljam da pravim FWD recumbent pa imam par pitanja pogotovu za bodapro pošto je uspeo da napravi jedan veoma sličan onom kakav sam i sam zamišljao.
1. Da li je bolje uzeti veći ili manji ram u odnosu na klasičan bicikl? Planiram da nabavim MTB ram za pravljenje ovog recumbenta, ali ne znam koja veličina.

2. Koliko smeta prednji točak pri skretanju? Vozio sam samo recumbent sa pogonom na zadnji točak gde je srednji pogon fiksiran za ram i ne pomera se sa prednjim točkom. Dok se nisam malo navikao, imao sam malih poteškoća pri skretanju pošto sam petom kačio točak. Kakav je slučaj kor FWD-a?

3. Koliko je komplikovano proširiti prednju vilu da bi se u nju uglavio zadnji točak?

Inače, svaka pohvala za bajk. Odlično izgleda!
User avatar
bodapro
Posts: 91
Joined: 08 May 2007, 11:22
Location: Sremska Mitrovica

Post by bodapro »

>1. Da li je bolje uzeti veći ili manji ram u odnosu na klasičan bicikl? Planiram da nabavim MTB ram za pravljenje ovog recumbenta, ali ne znam koja veličina.

Nesho, pre svega hvala za čestitke. Na fotopic-u nema ni jedne fotke "ja pored benta", a kako sam trenutno umoran da bi ih uploadovao, pogledaj:
http://www.myspace.com/dukebodapro
Manji ili veći? Individualno! Viđao sam po netu homemade varijante od bmx-a koji svojim driverima sasvim dobro čuče..ja bih na tako čemu izgledao u najmanju ruku smešno ;) Što se točkova tiče za mojih ~105Kg i 190cm visine, ništa manje od 26". Verovatno si skapirao da ti za ovu izvedbu treba u stvari Dva rama (može i jedan + još jedne pr.vile + nešto malo cevi i mnogo više zezanja i varenja).

>2. Koliko smeta prednji točak pri skretanju? Vozio sam samo recumbent sa pogonom na zadnji točak gde je srednji pogon fiksiran za ram i ne pomera se sa prednjim točkom. Dok se nisam malo navikao, imao sam malih poteškoća pri skretanju pošto sam petom kačio točak. Kakav je slučaj kor FWD-a?

Smetnji nema. Jednostavno. Još ni jednom nisam gumom očešao pantalone. Što se tiče vožnje FWD-a bilo je ludo dok se nisam navikao, sada je pesma. Za razliku od tebe ja sam imao tu nesreću da provozam Igorov RWD samo par metara, jer sam krupniji od njega, a nismo imali vremana za podešavanja. Koliko je to bilo smešno znamo samo Igor i ja..
pih, postoji i video zapis :oops:

>3. Koliko je komplikovano proširiti prednju vilu da bi se u nju uglavio zadnji točak?

Ni najmanje. Stavio sam je Na mengele i odvrćući ih jednostavo proširio na željeno.

U celom majstorisanju ima par "caka" na koje treba obratiti pažnju.
Ako kreneš, a nadam se da hoćeš, slobodno me kontaktiraj (pp) da razjasnimo nedoumice. 8)


Recumbent hi!
User avatar
Nesha
Posts: 61
Joined: 20 Jan 2008, 16:04
Location: Vršac

Post by Nesha »

Hvala na odgovorima. Kada budem počeo da pravim FWD recumbent, mislim da ćeš prvi saznati pošto ću te, verovatno, udaviti pitanjima :)
Za sada mi je ideja da ga pravim od jednog Y rama MTB-a (još ne znam da li sa ili bez suspenzije) i zadnjeg dela MTB-a koji nema zadnju suspenziju. Čak mi se po glavi mota ideja da za tu priliku kupim nov ram. Mada ne znam koliko bi mi to bilo pametno/isplativo...

Prvi recumbent koji sam pravio možeš se videti na: http://picasaweb.google.com/lazaroj.nenad/Recumbent

I još jedno pitanje: da li si probao da ideš negde uzbrdo? Da li je istina da FWD ima problema pri penjanju (da upravljač beži pošto se jako stiskaju pedale)?

Pozz!
User avatar
bodapro
Posts: 91
Joined: 08 May 2007, 11:22
Location: Sremska Mitrovica

Post by bodapro »

Bio sam slobodan da bacim pogled i na druge delove tvog albuma i sada ja moram tebi da čestitam kako na turama tako i na bentu.
I odmah da pitam koja je razlika u upravljivosti između originala i beta verzije. Mislim na osećaj i lakoću.
Paradoks je što sam ja nameravao da pravim model sličan tvom, a napravio fwd, dok je kod tebe situacija obrnuta :D

Meni je bilo najjednostavnije zbog traga i geometrije upravljanja da na klasičan bike još samo dodam seat tube & chain stay drugog bikea donora.
ovaj crveni sam vec imao dok je ovaj drugi ram placen 1000 baksa kod lika koji popravlja biciklove...kasnije sam čuo da sam mogao proći i dosta jeftinije da sam obišao otpade, ali tu informaciju nisam proverio.

Ideja o Y ramu (novom/polovnom) sa sve zadnjom suspenzijom nije ni malo loša, čak naprotiv, a ukoliko ćeš da nastaviš da praviš onakve ture cena je u odnosu na "fabričke" strendžere još uvek dosta povoljnija. Naravno sve zavisi i od toga koliki ti je budžet.

posao, posao, posao...a kad uhvatim slobodnog vremena trudim se da ga provedem sa ženom i sinom..tako da prošle godine jednostavno nisam stigao da odem do fruške gore da ga testiram na uzbridici/nizbrdici..ove svakako hoću...sve što sam vozio uzbrdo bilo je uz zemljani nasip (kej) uz malu brzinu i dobre krampone čupa uzbrdo bez ikakvih problema.
Dakle, uz dobar prenos nema potrebe da jako stiskaš pedale pa samim tim upravljac nigde ne beži. Problem može da nastane ako je uzbrdica suviše strma i dugačka a ti ne možeš da postigneš dovoljnu brzinu. Pritisak na pogonski točak kao i upravljivost može da se poveća i naginjanjem u napred odnosno uspravljanjem u samom sedištu, samo je pitanje koliko se tako može izdržati. Ali ako hoćemo da ostanemo zavaljeni u sedištu i pri najmanjim brzinama na uzbrdici moraćemo da se bacimo na izradu trajka.
Kao što sam već pisao to što je pogon povezan sa upravljanjem meni lično ne predstavlja nikakav problem, naprotiv.

pozz. :lol:
Post Reply