gde,kako i koliko

Sve o "ležećim" biciklima

Moderators: IRalic, Moderatori

Post Reply
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

3ker wrote: Sa njim je dobro samo ako ga prvo doooooooooobro zainteresuješ za nešto,tako da ga ubediš da je to baš ono što on želi da radi.

Dejan
Manje više, to samo tako i funkcioniše... Ni moja devojka nije htela da to radi dok je nisam zainteresovao i ubedio da ona to zapravo želi. I onda je i ona htela. Tako smo, već istog dana, oboje uživali u vožnji bicikla. Smrad je onaj koji je pomislio nešto drugo. 8)
Na kraju, sve bude u redu. Ako nije sve u redu, onda još nije kraj.
crazy biker
Posts: 117
Joined: 08 Jul 2007, 21:57

Post by crazy biker »

e mago kako ti je uspelo ja moju devojku nikako da ubedim da radimo ono kaze jos smo mladi za touring
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

Da, sad tako kaže, a za koju godinu ćete već biti previše matori... (been there, done that...) :oops:
Na kraju, sve bude u redu. Ako nije sve u redu, onda još nije kraj.
User avatar
3ker
Posts: 24
Joined: 04 Jul 2007, 09:28

Post by 3ker »

Samo ti pitaj našeg magu,sve će da ti objasni.I kako da je ubediš i gde da je ubediš i... Inače poznavajući Magu i njegovu bolju polovinu nisu još išli na touring,ali turing.... :oops:
Kao dokaz lepa devojčica od 5 godina. :D
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

3ker wrote: Znači iz svega ovoga bi trebalo da ispadne da sa rođacima ne treba raditi?

Pa ne bas.Ipak mislim da je to individualna stvar.
Kod njega je sve "bice bice" ,recimo napravio coveku stepenice,
poceo da ih ugradjuje,i onda nestao bez traga nekim "hitnim" poslom.
Vratio se se tek sledece nedelje da ih zavari do kraja (do tada je covek isao stepenicama bez ograde)
a sa farbanjem je stigao samo do osnovnog sloja,drugi sloj nikada nije ni dosao na red ..


3ker wrote: Sa njim je dobro samo ako ga prvo doooooooooobro zainteresuješ za nešto,tako da ga ubediš da je to baš ono što on želi da radi.
I ? Esi ga ubedio da on BAS zeli da ti zavrsi trajk ? a ne da na posao dolazis na tom klinu :D
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

3ker wrote:. Inače poznavajući Magu i njegovu bolju polovinu nisu još išli na touring,ali turing.... :oops:
Kao dokaz lepa devojčica od 5 godina. :D
Da,daaa .. nekada je bio 'bent misionar sa vizijom,a onda se ozenio .. :roll: ;-)



`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

IRalic wrote:
Da,daaa .. nekada je bio 'bent misionar sa vizijom,a onda se ozenio .. :roll: ;-)

`
Korekcija: sa svojih boljih 70% (bila bi polovina da smo iste težine, ovako, ona i ja, ja u "manjini") zajedno brojimo 20 godina, 4 meseca, i danas, deset dana. Za rekumbente sam se zainteresovao tek krajem 1999... Daj me podseti šta mi je bila vizija? :P
Na kraju, sve bude u redu. Ako nije sve u redu, onda još nije kraj.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

stein wrote: Daj me podseti šta mi je bila vizija? :P
Pa ne znam tacno,ali secam se gomile "materijala" iz FreeBiking arhive o trajkovima,pa SerbianHPVA,i takve neke stvari .. :-)
Ludorije sa super laganim trajkovima sa isbusenim delovima,itd ..

A danas cujes pricu kako je lagano bezveze,i da je sigurnost i trajnost ono sto je vazno,a ne tezina,brzina i trke .. to mi zvuci kako prica ozenjenog coveka sa detetom ;-)
Savrsena musterija da mu prodam zivotno osiguranje :D


`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

Ma nije lagano bezveze, nego kada nešto radiš za sebe a i da dokažeš onima koji kažu da nešto ne može da zapravo može, a i sebi naravno, čisto da budeš siguran da oni drugi nisu u pravu, nego ti, onda sedneš pa misliš, računaš, probaš ovo, ono, izvadiš malo viška materijala odavde, pa odande, pa još malo i još malo i na kraju ti ostane možda 10.800 grama tricikle.

Problem počinje kada shvatiš da tvojih 57kg telesne težine lepo kotrlja na 10.800 grama tricikla a svi koji žele da ga probaju imaju bar 75 ili 80kg telesne težine, pa su još pride i proporcionalno i jači, a da i ne spominjem da je recimo u poslednjih nekoliko meseci telesna težina mušterija/kupaca u rangu 100 do 130kg telesne težine.

Tricikl koji je dobar meni ne mora biti zadovoljavajući za nekog drugog. Ideja da se napravi nešto mora da se formira i doradi bazirano na nekim, nazovimo "univerzalnim" gabaritima i potrebama, a k'o što reče moj stric: "Svi su ti prsti na istoj ruci, a svaki je drugačiji..." i u pravu je...

Druga stvar, svako od nas živi negde drugde i svaka ulica je drugačija. U ulici u kojoj sada stanujem, a verovatno je da ćemo tu i ostati (konačno svoj na svojem a ne podstanar u tuđem) nema asfalta. Ni to nije problem, problem počinje što je cela ulica pesak. Ne peŠak, nego peSak. U pesku, posebno kada je toplo, na jako zanimljiv način upadaju točkovi od bicikla a bogami i tricikla. Sa bicikla se lako pada jer cela guma naprosto "zaroni" u rastresitu podlogu i ne može se kontrolisati niti prednji točak, niti se može proizvesti dovoljno pogonske sile da se izbegne propadanje pogonskog točka u podlogu. Iz takvih situacija se još kako tako da izvući širokim "balonkama" na nekom MTB-u (uz adekvatno prebacivanje težišta sa točka) ali na rekumbentu no way man... Znači, ostaje mi da se guramo... A ako ćemo da se guramo, onda mogu i peške... Lakše je i svrsishodnije onda ne mučiti se...
Na kraju, sve bude u redu. Ako nije sve u redu, onda još nije kraj.
User avatar
3ker
Posts: 24
Joined: 04 Jul 2007, 09:28

Post by 3ker »

stein wrote: ... i na kraju ti ostane možda 10.800 grama tricikle.
Da i skršiš to što si napravio prije nego što je neko sem tebe video. :twisted:

A što se tiče mene ja još uvek vozim "nagužnjak".Sada nemamo toliko vremena da napravimo nešto...Pa čak ni takav prototip kojisam poslednji put vozio.
A tako mi nedostaje...... :cry:
E,da mi je onaj treći točak na bicikli pa da ne padnem.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

3ker wrote: Da i skršiš to što si napravio prije nego što je neko sem tebe video. :twisted:

Ali cekaj,pukla osovina i sta ? stalo se sa idejom ?

Svakako se slazem sa Robertom o tome sta je to tricikl za siroke mase (pun intended :twisted:)
od 100+ kila
ali zasto ne napraviti neko lagano tricikleto,i lepo staviti limit tezine na 70kg i gotovo.
Naglasiti da je to lagana trkacka masina,koja nece trajati ne znam koliko,
pa ko voli nek izvoli :)

Sta znam.
Greenspeed je kad,pre dve godine ? izbacio ona dva prototipa,pricalo se da su teski oko 11-12kg
ali jos uvek nisu zaziveli.
Koliko sam se ja raspitao jos uvek su u jednom komadu,kod svojih bogatih americkih vlasnika.


Naguznjak !? <hahahahha> :D

A znas vec sta ce da se navari pa samo cekas slobodan termin ?

`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
3ker
Posts: 24
Joined: 04 Jul 2007, 09:28

Post by 3ker »

IRalic wrote: Naglasiti da je to lagana trkacka masina,koja nece trajati ne znam koliko,
pa ko voli nek izvoli
`

Limit težine?
To bih voleo da vidim.Dovoljno je da ti dođe samo jedan od"72" kg pa da ti sve ode u......Ne postoji to brate kod nas.Kod nas svi mogu sve. :!:

A što se tiče trkačkih tricikli.....S kim bi se ti bre ovde trkao? :lol:
To su mašine za ravan gladak put i za jurcanje,a gde ti imas ravan i gladak put a da auti ne idu ispod xx na sat?

Imaju svi neke svoje želje a moja je ALIEN sa 305mm točkovima napred i 406 pozadi.To sam već imao i najbrže i najbolje je od svega što se radi kod nas.Samo još da ubedim direktora da ubedi šefa da je to ono što on želi sledeće da radi.... :twisted: [/quote]
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

3ker wrote:
A što se tiče trkačkih tricikli.....S kim bi se ti bre ovde trkao? :lol:
Pa nisam mislio konkretno na nase "trziste".
A sa kim bi se trkao ? pa sa hronometrom :D pobedim ga svaki put ;-)


3ker wrote: To su mašine za ravan gladak put i za jurcanje,a gde ti imas ravan i gladak put a da auti ne idu ispod xx na sat?
Jeste .. ;(

Ali nisam na umu imao nesto extremno kao SLR npr,nego nesto malo vise upotrebljivo u svakodnevnoj voznji.
3ker wrote: Imaju svi neke svoje želje a moja je ALIEN sa 305mm točkovima napred i 406 pozadi.To sam već imao i najbrže i najbolje je od svega što se radi kod nas.Samo još da ubedim direktora da ubedi šefa da je to ono što on želi sledeće da radi.... :twisted:
El moze i meni jedan ? :D

Ja sam sebi zamislio nesto ovako,samo sa 406 zadnjim,da bi izbegao komplikacije oko prenosa (Capreo glavu,ili DualDrive ..)
Image

Mozda se i bude sklapao/preklapao/savijao bas kao GS,kako bi ga mogao voziti unutar auta do nekog mirnog mesta za voznju :)
GS prodaje njihov hinge za 35 eura po komadu,a verujem da bi s ei moglo nesto napraviti samostalno,mozda ne toliko elegantno,ali jeftinije to sigurno.

A sa druge strane,imam malo radikalniju zamisao,koja bi i trebala da se otarasi "suvisnih" kilograma po principu "izbaci sve sto nije bas neophodno" :)
Ako Apex sa CrMo ramom komplet ima 12,5kg,ja bi bio zadovoljan i sa 13,5 ;-)

TriSled Apex
Image
direktno upravljanje,sa integrisanim upravljanjem i kocenjem,s tim sto upravljac ne bi isao tako odmah na vise,nego horizontalnom,da se o istom trosku obuhvate i prihvati za tie-rod.

A mozda i jos radikalnije,sa manjim uglom izmedju boom-a i glavne cev(lomi se na najnizoj tacki,ispod sedista,a zatim strmo na gore,kao kod Catrike-a npr),a poprecne cevi da idu ka nazad,i spajaju se malo ispred sedista (kako kod Challenge-a) sto daje butinama slobodan prostor,sto kod pedalanja,sto kod izlezavanja kada se parkiram :D

Image

Svakako bi ostavio mesto za indirektno upravljanje,u slucaju da mi se direktno nesvidja.

Nego sta me muci kod direktnog upravljanja: veliki radius zaokreta!
Sa istim tragom od 700mm,1050mm osovinskog i 349 tockovima sa direktnim ne moze se nikako ispod 2m (sa pomerenim butinama u stranu,ka centru sedista) i oko 2.5m bez pomeranja
Dok sa GS ukrstenim indirektnim moze da se izvede i skoro 1.5m radius.

Ipak bih voleo da mogu da uradim polukruzno u jednoj traci,manje vise,
nego da mi treba dve,ili da radim rikvers sa nogama ili rukama na tockovima ..


E sad,ne znam sta nasi poznati dizajneri imaju da kazu na temu "swept back" poprecnih clanova ?
Jednu od mana koliko se meni javlja,jesto to da boom moze biti nesto fleksibilniji,jer je ukrstanje sa poprecnim cevima pomereno za oko 150mm unazad.
Sad za Challenge kazu da ima toga pomalo,dok za Skorpion to jos nisam cuo.

Nego,apropo 305-ica koliki je relani obim/precnik neke deblje 305-ice,recimo 1.9-2.0" sirine ?
Nesto se mislim dal bi moglo menjati sa tananae 349 na debelu 305 bez velike promene precnika,odnosno promene geometrije upravljanja.



`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
3ker
Posts: 24
Joined: 04 Jul 2007, 09:28

Post by 3ker »

IRalic wrote: Mozda se i bude sklapao/preklapao/savijao bas kao GS,kako bi ga mogao voziti unutar auta do nekog mirnog mesta za voznju
Ne,ne,ne sinko ti to ne želiš u stvarnom životu.Papir sve trpi ali to ti je +xxxx težine ili oko 1kg extra nepotrebno. 8)
IRalic wrote: direktno upravljanje,sa integrisanim upravljanjem i kocenjem,s tim sto upravljac ne bi isao tako odmah na vise,nego horizontalnom,da se o istom trosku obuhvate i prihvati za tie-rod.`
Dobra zamisao ali direktno upravljanje ima jednu jako JAKO veliku manu.Svaki pa i najmanji udar na točku se prenese direktno na ruke.Kamenčić veličine nokta se oseti i to ŽESTOKO.:?

IRalic wrote: Nego sta me muci kod direktnog upravljanja: veliki radius zaokreta!
Sa istim tragom od 700mm,1050mm osovinskog i 349 tockovima sa direktnim ne moze se nikako ispod 2m (sa pomerenim butinama u stranu,ka centru sedista) i oko 2.5m bez pomeranja
Dok sa GS ukrstenim indirektnim moze da se izvede i skoro 1.5m radius.`
Nadaj se tome.....Praksa kaže malo drugačije.
Da bi imao radijusod oko 1.5m treba ti širina prednjih točkova od oko 800-900mm. Plus polugice treba da su tako izvedene da mogu unutrašnji točak da zaokrenu za 85 ili više stepemi. I još samo da ga proveriš u akerman-u koji će da ti kaže da medjuosovinski razmak ne može da bude 110cm nego........:shock:

IRalic wrote: Nego,apropo 305-ica koliki je relani obim/precnik neke deblje 305-ice,recimo 1.9-2.0" sirine ?
Nesto se mislim dal bi moglo menjati sa tananae 349 na debelu 305 bez velike promene precnika,odnosno promene geometrije upravljanja.
`


I da menjaš 349 za neku drugu 349 moraš malo "doštelovati" geometriju.U praksi se svaka guma ponaša na svoju ruku.Ali neka te to ne brine.Ja sam sa 406 napred skinuo na 305.Jeste da je bilo malo teže motati volan ali je radijus bio manji i to osetno. :?

Koliko ja vreća graha da kupim pa da te opasuljim? :lol:
Saćuja dati objasnim....
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

3ker wrote: Ne,ne,ne sinko ti to ne želiš u stvarnom životu.Papir sve trpi ali to ti je +xxxx težine ili oko 1kg extra nepotrebno. 8)
E sad,ceo kg !? nemoj da preterujes ;-p

Pazi,nije da mi je sad bas o glavu da se preklapa,ali svakako je takva mogucnost veoma zgodna.

3ker wrote: Dobra zamisao ali direktno upravljanje ima jednu jako JAKO veliku manu.Svaki pa i najmanji udar na točku se prenese direktno na ruke.Kamenčić veličine nokta se oseti i to ŽESTOKO.:?
Esi probao ? Bes ga, 1/3 australije i bar 1/2 amerike voze direktno upravljanje,i svi su zivi i zdravi (i debeli) :D

Pa ko velim,da probam i ja kako je to,mozda se isplati ?

Nego,zasto mi je to uopste palo na pamet - sa direktnim nema nicega ispod sedista,te isto moze da dodje na 14cm od zamlje (od zemlje do tapacirunga) ako je klirens 7cm
Sa indirektnim isto se podize za bar 4-5cm


3ker wrote: Nadaj se tome.....Praksa kaže malo drugačije.
Da bi imao radijusod oko 1.5m treba ti širina prednjih točkova od oko 800-900mm. Plus polugice treba da su tako izvedene da mogu unutrašnji točak da zaokrenu za 85 ili više stepemi. I još samo da ga proveriš u akerman-u koji će da ti kaže da medjuosovinski razmak ne može da bude 110cm nego........:shock:

Koliko se secam,Robert je onaj mali narandzasti okrenuo u onoj njegovoj staroj ulici,i skoro da zadnjim tockom nije sisao sa asfalta koliko se secam ..
A i evo ovi vasi revolucionari kazu Wandekreis 3.2m za Nomad Sport
Koliko se ja razumem u nemacki,to znaci krug zaokretaja.
Znaci radijus zaokreta od 1.6m

Da nisi ti pomesao radijus i precnik okretanja ? :)

Postavio ja tockove,sediste,upravljac i sebe na sred sobe,i probao :D
Ne znam za koliko se stepeni zaokrece,ali kad povucem crtu,i spojim je sa osom zadnjeg tocka,to je to ..
Proverio sam i u Corelu i u Elandu,sve stima (reko bih ja)


Pitam za 305,jer BigApple ne prave u 349 vec u 305
El imate neke podatke koliko traju u 406 verziji ?
Ipak to kosta 25-30 eura po komadu,valjalo bi da traje za te novce ..
E sad koliko je mekana guma zgodna za prednje tockove,to vec ne znam,
rekao bi da se tvrdje napumpana,i nizeg profila bolje ponasa kod ostrog skretanja ..



3ker wrote: Koliko ja vreća graha da kupim pa da te opasuljim? :lol:
Bogami nije jeftina! U zadnje vreme pasulj je sve,samo ne sirotnjiska hrana ! :D



`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Post Reply