I da nastavimo gde smo stali ..

Da, cudne stvari svakako. Globalno trziste izgleda samo zanci da nesto mozes da kupis/prodas gde hoces, ali ne i da izbegnes poresko/carinske namete

Bar kad je legalna trgovina i uvoz u pitanju.
Negde su veci, negde manji nameti, a u Evropi generalno najveci, a Srbija sigurno prednjaci u celoj Evropi

izuzev toga da ima poresku stopu od samo 18% dok je obicno visa, 20 i vise, a neki su nedavno i podigli sa 20 na 22 kako bi napunili drzavne kase sa planiranim novcem, koji je u sled krize poceo da se sliva u budzet sve redje i redje

A jelte treba drzavi love, np evo nasi hoce da kupe nov avion za vladu! Kao ovaj sto je star 20 godina je nebezbedan.Right ..
No manimo se sada haraca i tih stvari ..
Ako zanemarimo carinsko/poreske zavrzlame, Catrike, i generalno lezeci proizvodi is USA kao i oni sa dalekog istoka (Taiwan)
nisu u velikoj meri prisutni na eu trzistu zbog same povisene cene u odnosu na domaci proizvod,
mada kako vidis trenutno, cak i tak vislja nego u americi cena Catrika je gotovo identicna cenama trajkova iz EU
I to pocetnim cenama osnovnih modela.
Sve se to preplice sa transportom, koji kosta kolko kosta, a u slucaju trajka je jos i veci, jer daleko manje trajkova nego dvotockasa stane u isti kontejner.
Ali identicna cena kao i za eu proizvod im svakako ide u prilog, te mozemo ocekivati samo povecanje broja Catrikova na eu drumovima sto se toga tice.
Pitanje je samo sta ustvari prosecan eu kupac zeli, tj koliko mu se Catrike svidja kao trajk.
Dosadasnja slika govori da je prosecan kupac trajka u eu i dalje gabaritni nemac koji pre svega trazi udobnost,
a tezina i performanse su mu na drugom mestu.
To je iskoristio nas proizvodjac iz Subotice, pa sad samo stancaju full suspension trajkove i silju u Austriju

Postoje i kupci koji zele lagan i brz trajk, ali takvih nije dovoljno, pa je dostupnost i cena takva kakva jeste.
Sto se cena tice, odnosno toga da je bilo kakav lezeci dosta skuplji od "klasicnog", tako je upravo zbog toga sto si pomenuo.
Dakle malo komada se proizvodi, a manje komada je uvek skuplje nego mnogo, bilo sta da je u pitanju.
Naravno pod to ide i materijal, koji je za lezeci obicno skuplji, ili jednostavno nema mnogo izvoljevanja oko dimenzija i oblika cevi.
Za klasicne ramove imas cevi raznoraznih oblika i u sredini tanji zid a na krajevima deblji, sto drasticno smanjuje tezinu rama,
a i daje vise prostora za "izrazavanje" dizajnera.
Ista tahnologija naravno moze biti primenjena i kod lezecih, ali na te kolicine cevi to se nikako ne isplati,
ili proizvodjas istih nece ni da razgovara o takvoj maloj kolicini.
Zato je najzgodniji materijal za lezece ramove kompozit (carbonska i ostala vlakna) jer mozes da napravis sta god zamislis.
Nemam pojma koliko se ukupno bicikala proda u svetu, ali koliko god da je, od toga lezecim pripada samo 1-2%
a trajkovi mozda najvise 30% od tog malenog procenta.
Na to jos dodati da je vecina proizvodjaca lezecih mala, i to su pre radionice nego nesto sto bi smo nazvali fabrikom,
sto znaci da tu treba jos racunati da se vlasnik i desetak radnika samo od toga izdrzavaju, treba platiti kredite, najmove,
poreze,doprinose i opste troskove poslovanja male firme, i sve se to racuna u cenu proizvoda.
Kad se sve to sabere, cena dodje takva kakva je.Sumljam da se iko na takvoj proizvodnji bogati.
Veliki proizvodjac proizvodi bentove ? Hmm .. kad vec pominjes Cannondale, upravo su oni, uz Trek jos pre jedno 10 godina sigurno
izbacili po jedan "lezeci" model.


Prilicno nespretno odradjeni, ali postavkom laki za ucenje voznje, i ciljani ka potrosacima koji traze konfor, a za uzvrat hoce samo opusten fitness trening.
Zamisao nije losa, ali egzekucija slaba, a rezultat jos slabiji.
Pravili su ih jako kratko i onda ukunuli zbog neisplativosti, odnosno malih kolicina.
Da li bi taka bicikl u programu poznatog proizvodjaca odvukao musterije koje bi inace kupile klasican ?
Verujem da daa, ali ne u dovoljno velikom procentu. I dalje bi to bio neki neobican bicikl namenjen starom dekici za bradom koji nije dovoljno musko da vozi "praavi" bicikl.
Ne verujem da bi ikada mogao da skodi prodaji klasicnih, a jos manje imidzu kompanije, ali da ga imaju, to bi svakako pomoglo prodaji lezecih, jer pak kad neka ozbiljna kompanija ima takav proizvod, onda se ljudi sve manje cude kada vide tako nesto.
Licno mislim da se to nece uskoro desiti, jer takav mali procenat prodaje nije dovoljan da postane dovoljno profitabilan za takvu kompaniju.
I mislim da je to jedini razlog zasto ih nema pod nekim vecim imenom. Nije da se oni boje da ce izgubiti deo prodaje klasicnih.
Bitno je da ljudi kupuju bicikl pod njihovim imenom, a sad dal je to drumas, mtb, choper, crank forward ili lezeci, nije mnogo bitno, bitno je samo da se prodaje sto vise i sto vise zaradjuje.
Kladim se da su poznati proizvodjaci jos davne 1934 prihvatili lezece, umesto sto su iskoristili svoj uticaj u UCI i zabranili ih na takmicenjima,
i sami poceli da ih proizvode, svet biciklizma bi danas izgledao totalno drugacije.
Opet smo malo odlutali sa teme, u neke filozofske vode, ali nadam se da nam niko nece zameriti

ipak mali je ovo forum,
a u njemu jos manja podgrupa o lezecim, a jos manje i onih koji prate sta se desava, te sigurno svako cita sve,
pa nije strasno ako se ponekad malo odluta od originalne teme.
Lezeci pozdrav
