Bicikli od DRVETA !

Sve o "ležećim" biciklima

Moderators: IRalic, Moderatori

IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Bicikli od DRVETA !

Post by IRalic »

Znas da radis sa drvetom ? Znas nekoga ko zna ? Celik i alat za isti ti nije dostupan ili ne znas kako se koristi ?

Evo sta vest drvodelja moze da napravi :)

Image

Image

Vise o prvom bajku uvde:
http://web.mac.com/john4bho/iWeb/John%2 ... C00CA.html


Btw,ovo "nije nista" ,vidjao sam prave skulpture na dva tocka.
Tu je vece zadovoljstvo gleda ti ga nego voziti :-)

Naravno Googlovanje "wooden bikes" ce otvoriti citav svet drvenih bajseva,trajseva,trotineta i sta jos ne ..


`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

Ako nekog ovo popali, baš sam juče posekao jednu dobru, masivnu šljivicu. Drvo je zdravo, ma ne da je zdravo, nego je varničilo na lancu motorke. Free! Odnosno, dođi i nosi...
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Kakva je bre ono prednja vuča? Jel' to samo za gledanje ili i radi?
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

Naravno da radi. ZOX bicikli su pretežno (možda čak i 100%) svi sa prednjim pogonom kao na slici. Čak smo i mi napravili bajk sa sličnim prednjim pogonom, sa dodatkom i zadnjeg pogona za pentranje po uzbrdicama i rastresitim terenima.
User avatar
mixitron
Posts: 528
Joined: 23 Jun 2006, 22:44
Location: Tihi glas u tvojoj glavi.
Contact:

Post by mixitron »

Kako se rešava uvrtanje lanca? Ili ga trpi bez velikih posledica?
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

mixitron wrote:Kako se rešava uvrtanje lanca? Ili ga trpi bez velikih posledica?
Iskustva nemam,ali kazu da nije nikakav problem.
A postojanje takvih bicikala samo to i potvrdjuje.
Npr NME Enemy) od Holandskog Challenge-a vrhunska trkacka masina
Kraci lanac=laksi bajs i efikasniji prenos.Naravno nije bez svojih mana,
ali za trke radi, ili za nekog kome ne smeta sto vuce volan u levu stranu kada nagazis na pedalu

Ako uzmes jedan lanac,pa okacis fixiras jedan kraj,a drugi krenes da vrtis,
videces da moze da se zarotira bez problema.
Sto duza sekcija koja se zakrece,to vise moze da se zakrene.
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

IRalic wrote:
mixitron wrote:Kako se rešava uvrtanje lanca? Ili ga trpi bez velikih posledica?
Iskustva nemam,ali kazu da nije nikakav problem.
Naravno nije bez svojih mana, ali za trke radi, ili za nekog kome ne smeta sto vuce volan u levu stranu kada nagazis na pedalu
Tek sad vidim šta si napisao. Ako se dobro podesi pozicija točkića koji "lomi" lanac od pogona do kasete, nema nikakve reakcije, odnosno nema povlačenja u stranu. Tek toliko da znaš. A ova tema je i inače promašena, eto, otkako su videli ove drvene bicikle, svi se razbežali po šumama da šacuju koje drvo će biti njihova sledeća bicikla :lol:
Na kraju, sve bude u redu. Ako nije sve u redu, onda još nije kraj.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

stein wrote:
Tek sad vidim šta si napisao. Ako se dobro podesi pozicija točkića koji "lomi" lanac od pogona do kasete, nema nikakve reakcije, odnosno nema povlačenja u stranu.
A di gledas !? ;-)

Moguce,svakako moguce,nisam probao ..
Ali sam cuo takve price,a i kad promuckam glavom sve mi vuce na to [pun intended ;-) ]
da ako delujes silom na mesto koje nije u osi oko koje se to nesto okrece,
da ce onda to na cega vrsi silu imati tendenciju da se okrece oko te svoje ose ..


Hmmm,evo malo sam porazmislio o tome gledajuci neka resenja,
i stvarno,ako se tockic postavi tako da lanac ide paralelno sa osom oko koje se okrece viljuska,
potezanje lanca ne bi trebalo da rezultuje nekim znacajnim efektom rotiranja viljuske,ne ?

Koliko realno moze lanac da se uvije,
odnosno koliko on ometa upravljanje u svakodnevnim situacijama ?
Mislim na to koliko moze da se zakrene prednji tocak,kako bi se uradilo polukruzno okretanje,ili ostro skretanje pri maloj brzini.
El si vozio taj vas 2WD prototip uopste ?

stein wrote: Tek toliko da znaš. A ova tema je i inače promašena, eto, otkako su videli ove drvene bicikle, svi se razbežali po šumama da šacuju koje drvo će biti njihova sledeća bicikla :lol:
E bas LOL ! :D
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

IRalic wrote: A di gledas !? ;-)
A šta ti misliš? Gledam di mi se plati da gledam. Tako zaradim koju kintu i kad ništa drugo ne radim nego gledam. (sad tu ide onaj smajli koji ti se plezi, al' baš onako nepristojno... 8)

IRalic wrote: da ako delujes silom na mesto koje nije u osi oko koje se to nesto okrece,
da ce onda to na cega vrsi silu imati tendenciju da se okrece oko te svoje ose ..

Hmmm,evo malo sam porazmislio o tome gledajuci neka resenja,
i stvarno,ako se tockic postavi tako da lanac ide paralelno sa osom oko koje se okrece viljuska,
potezanje lanca ne bi trebalo da rezultuje nekim znacajnim efektom rotiranja viljuske,ne ?
Ta daaa! Kako si pametan! A čiji si ti mali? :wink:
IRalic wrote: Koliko realno moze lanac da se uvije,
odnosno koliko on ometa upravljanje u svakodnevnim situacijama ?
Mislim na to koliko moze da se zakrene prednji tocak,kako bi se uradilo polukruzno okretanje,ili ostro skretanje pri maloj brzini.
El si vozio taj vas 2WD prototip uopste ?
Svakodnevna situacija? Pa u vožnji, bicikl se do neke mere naginje u krivini a ako je brzina malo više od 3-4km/h onda u krivini više radi nagib nego okretanje točka pa to i nije neka velika kvaka. U stvarnosti, bez obzira što je pogon na prednji točak osmišljen zarad veće iskoristivosti energije i boljeg pogona, posebno na trkama, radi skroz ok, jedino možda malo fali performanse kada se penješ polagacko uzbrdo po rastresitom terenu kada zbog nagiba prednji točak gubi naleganje i "zahvat" po takvom terenu. Zato smo i napravili bicikli sa pogonom na oba točka. Rešenje je krajnje jednostavno, napred idu dva paralelno postavljena lančanika sa istim brojem zubaca, jedan lanac na prednji točak a drugi na zadnji a onaj točak koji ne pogoni barem toliko koliko i onaj drugi, "prati" ga pošto ima dva "freewheel"-a (račna)...
Na kraju, sve bude u redu. Ako nije sve u redu, onda još nije kraj.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

stein wrote: Svakodnevna situacija? Pa u vožnji, bicikl se do neke mere naginje u krivini a ako je brzina malo više od 3-4km/h onda u krivini više radi nagib nego okretanje točka pa to i nije neka velika kvaka. .
Kod vatanja krivine da,ali kad treba okrenuti na sirini jednosmerne ulicice ?
gde naginajnje pri brzini od 5kmh bas nece da da neke "pozitivne" ;) rezultate.
Mada,uvek moze ko moja tetka (koja je svojevremeno kupila vozacku "polagajuci" u Niksicu ..) "Decko,el bi hteo molim te da mi samo okrenes auto ? " LOL !

Sto se vatanja krivine tice,mogu slobodno da kazem da brze i sa vecim osecajem sigurnosti mogu da bentom ulecem u krivine,nego sa klasicnim.
Na klasicnom me nekako strah,visoko brate ! a cak i na higraceru sam podosta nizi nego na klasicnom ..


Kad smo vec kod okretanja i svega toga,jedan mali "rant" :)
Bent je definitivno nezgodniji za manevrisanje na malom prostoru,
ne dok ga vozim,nego kad ga treba negde gurnuti,okrenuti,uci u kucu sa njim,popeti ga/sneti niz stepenice i sl ..
Mogu da zamislim kako je tek sa trajkom,a da nije Windcheetah,pa da ga mozes ujedno tegliti i upravljati tockovima ..
Klasican bajs je TAKO dobar u u manevrisanju na malom prostoru ..
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Hejka :)

Ako se neko seca one velike drvene prikolice sa YouTube-a u koju lik ulazi i legne da malo odrema,
e konacno se ponosni majstor otkrio javnosti,i dao link to svoje Flickr galerije,
gde je moguce videti vecnu dela ovog talentovnog drvodelje
Npr.:


Image
Image
Image

Vise na http://www.flickr.com/photos/saholm/



`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
Biodiesel
Posts: 79
Joined: 15 May 2008, 13:59
Location: Beograd

Post by Biodiesel »

Ne znam braćo...ja jedino smatram dovoljno jakim čelik i AL. I to bi voleo da može lakše, a izdržljivije. Ovo od drveta ne bi ni pravio ni seo na to u životu.
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Post by Dejv »

Ja bih rekao da ipak zavisi od vrste drveta... Ima ih i veoma jakih.
Neces naravno od iverice ovo da pravis.
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
User avatar
Biodiesel
Posts: 79
Joined: 15 May 2008, 13:59
Location: Beograd

Post by Biodiesel »

Ma ljudi bre to spada u isto bure sa onim...

Pali babu da ti štrika najke
Pali dedu da ti sadelje bicikl...

ha ha ha :lol: :lol: :lol:
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Biodiesel wrote:Ne znam braćo...ja jedino smatram dovoljno jakim čelik i AL. I to bi voleo da može lakše, a izdržljivije. Ovo od drveta ne bi ni pravio ni seo na to u životu.
Svaki materijal je jak ako se pravilno upotrebi u datoj konstrukciji.


`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Post Reply