Bicikl vs tricikl (praktični aspekti u saobraćaju)

Sve o "ležećim" biciklima

Moderators: IRalic, Moderatori

Post Reply
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Bicikl vs tricikl (praktični aspekti u saobraćaju)

Post by stein »

Ovo je tema na koju ne mislim da trošim dane i dane pišući, ali kada sam već u prilici, da počnem od osnovne razlike:

Kada voziš običan ili klasičan bicikl, u principu nikog živog nije briga, niko te ne zaustavlja da ti postavlja pitanja a najmanje nebulozna pitanja. Najčešće postavljana pitanja koja vozač recumbenta može da očekuje su idiotska, u najmanju ruku...

Zar te ne bole leđa?
Zar nije tako teže pedalati?
Nisko si, ne vidim te, neko će te zgaziti...
Ti si invalid?
Šta je ovo?
Gde je motor?
Gde ti je volan?
A kako se ovim skreće?
Kako se seda u ovo?
Zar nije teško držati tako podignute noge?
Ovo si sam pravio?

Ovo je samo desetak od hiljadu mogućih kombinacija na temu. Da bih sada odgovorio na sva ova pitanja trebalo bi mi mnogo više vremena nego što imam, ali ako neko ima neko pitanje, rado ću pojasniti...
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Da i ja dodam meni najcesce postavljana pitanja.

Pitanje koje ne bi postavljali da je u pitanju trotockas: - A kako kreces ?

Odgovor je - pa lepo,nagazis pedalu i bicikl krene ..

I naravno obavezna pitanja:

- el si to sam pravio ?
- el ima,i gde ima da se kupi ?
- zar nije tesko da tako vozis ?
- a zasto ti je lanac tako ukrsten ? zar ne cese sam o sebe ?
- el si sediste napravio od skejt borda ?
- koliko moze da razvije ?

I naravno neizbezno,pitanje licne prirode: "a koliko to kosta?"


Komentari koje cujem na ulici se mogu smestiti u 4 grupe.

1. - Oni koji prasnu u smeh,i ne mogu da se zaustve, iz meni nepoznatog,jos uvek, razloga ..

E sad tu ima dve podgrupe:

- tinejdzerke,koje se ionako smeju svemu i svacemu.Hm,mislim da je cerekanje na sav glas bolja rec ..
- Druga grupa su tinejdzeri,pa cak i malo stariji,do recimo 25 godina,
koji ili isto tako prasnu u veoma glasan i nekulturan smeh,ili pak ispustaju raznorazne krike, i ostale neartikulisane zvuke, za koje moj um nije u stanju da proceni da li su prijateljske ili neprijateljske prirode,
ili je to pak zov koji poziva na parenje.
Bilo kako bilo, ova grupa definitivno ide u prilog Darvinovoj teoriji, ali koketira i sa teorijom da je covek nastao ne samo od majmuna,nego i od nekog grizlija ili pak rezultat genetskog inzinjeringa i mesanju vise takvih vrsta ..


2. Oni koji tiho, ili pak umereno glasno izrazavaju neku vrstu odobravanja.
Odobravanje biva u raznim formama,od verbalnog,do gestikularnog.
Bilo kako bilo,nema krikova i ostalih sumskih zvukova ..
Dosta prijatnih komentra sam cuo vozajuci se oko Ade.
Tipa: "vidi ovog,boli ga uvo,lezi i vozi" :)

Dosta je likova,mladih,koji se zaustave na semaforu pored mene,i kulturno pitaju sta je to i kako,i gde ima da se kupi,i sl.

3. Oni koji trube/blicaju u stilu "look at me! look at me! " kako bi se mogli pohvaliti kako im je cudak,mahao sa jos cudnijeg bicikla ;-)

4. Oni koji samo gledaju u cudu,bez komentara,u tisini,sirom otvorenih ociju.


Naravno ko god ima priliku hoce da me umesti na svoj najnoviji 3G telefon ,
bilo da je pesak,ili iz kola.
Bez pardona znaju da zadrze kolonu iza,kako bi slikali,i/ili nesto priupitali.
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

... Naravno, kao što Igor reče, ima ih i onih pristojnih. Ako vas neki od takvih pristojnih zatekne na rekumbentu, elementarno vaspitanje nalaže da se takvima obraćate na takođe pristojan način. Ipak, ne treba preterivati jer se i među takvima kriju dve podvrste podlaca:

- Vrhunski špijuni koji će vas ispitivati o svemu i svačemu i mudro klimati glavama kao da su popili svaku kap znanja koju su do sada uspeli da iscede iz svakog sa kime su komunicirali. Takvi likovi se inače prepoznaju što često nose crvene majice kratkih rukava sa crnim otiskom Titovog lika a još upadljivije su im bicikle sa bar pet do šest zastava nekadašnje SFRJ a nije nemoguće da se ponegde zavijori i neki bedž sa Slobinim likom... Sve je ok ako ih ne pozovete na piće da im sve objasnite nego se zagledate u daljinu kao da vas neko zove da požurite i odpedalate glavom bez obzira...

- Vrhunski majstori... Ej, nema tog detalja na bi-tri-cikli koji neće sagledati, analizirati i stručnim okom zaključiti da se to tako zapravo ne radi, nego "saćuja dati kažem dečko kakose to treba napraviti... Višovo tu... eee, kad sam ja bijo mlad, ondak se to lepo uzeo komad gvožđa, deset sa deset, pa ti majstor da turpiju, pa da turpijaš, dok ne osetiš miris belog luka..."
Ovi su isto opasni...

E sad, što se nepristojnih tiče, njih jednostavno treba ignorisati...

... mislim ja... :roll:
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

IRalic wrote: bilo da je pesak,ili iz kola.
Pesak? Misliš pešak ili pesak? :twisted:

Ah da, recumbenti mogu biti opasniji po vozače auta nego vozači auta po ove prve:

Desilo se više puta da se vozač koji dolazi iz suprotnog pravca toliko zablene u moa da počne da skreće ili ka sredini ili rubu puta, srećom, svaki put je volan ili pomerio suvozač ili je vozač odreagovao na uspaničeno trubljenje vozača iz suprotnog smera...
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

stein wrote:
Pesak? Misliš pešak ili pesak? :twisted:
Mislim pešak ;-p

Ne koristim nasu tastaturu,jer je brate totalno idotska,i nikako ne mogu da nadjem naki znak interpunkcije kada mi treba,a nekih cak i nema!
A da saltam sa jedne na drugu zbog jednog slova,e zabole me recumbent butt ;-)

stein wrote: Ah da, recumbenti mogu biti opasniji po vozače auta nego vozači auta po ove prve:

Desilo se više puta da se vozač koji dolazi iz suprotnog pravca toliko zablene u moa da počne da skreće ili ka sredini ili rubu puta, srećom, svaki put je volan ili pomerio suvozač ili je vozač odreagovao na uspaničeno trubljenje vozača iz suprotnog smera...

Desilo se meni PRVI dan sledece:

Idem ti ja lepo kroz Zemun,ulicom Cara Dusana.
Ko zna,tamo imaju 4 trake,znaci dve tamo,a dve amo.
Prilicno su uzane,tolilko da stane auto.
Idem ja sredinom desne trake,i gledam svoja posla (kako da ne upadnem u sahtu koja je malo ofset u levu stranu os sredine)
sasvim normalno vidim sa leve strane,levom trakom prilazi Toyota,prolazi me,
uredno daje levi pokazivac pravca,usporava blagovremeno,ma sve po PS-u
I samo sto je trebala gospodja da skrene,cuje se skripa guma iza mene,
prepadnem se,cimnem u desno,i gledam kako je lik promasuje za bukvalno 2cm ! (jos nije pocela da skrece,jer auto ide iz suprotnog smera)
Lik je kocio do zadnje milisekunde,zatim popusta kocnicu i mota desno kako bi je prosao.
Kako ju je promasio ne znam,ali jeste.
Naravno nastavi dalje kao da se nista nije desilo.Ili je pak bezao ?
Tu muski suvozac iz tojote prsne,i naredi tetki da sustigne tog manijaka,
i sustizu/prestizu ga na sledecem semaforu.
Obilaze i preprecuju mu put.Suvozac izlazi i vidno iznerviran krece ka pociniocu kocenja.
Ovaj naravno vesto izbegava njega,prolazi kroz crveno i nestaje u prvoj bocnoj ulici.
Dok se ovaj vratio u Toyotu,i dok su stigli da skrenu u ulicicu (vec sam i ja stigao do nje) ovaj je vec negde nestao ..
Dal su ga na kraju stigli,ne znam ..

Dakle situacija je sasvim jasna.Lik je BLENUO u mene,
i to prilicno dugo vremena,a na ostale nije obracao paznju.
Da jeste i barem malo,video bi blagovremenu najavu gospodje koja skrece levo,
prikocio na vreme,i vec nekako prosao.

Sreca sto je bilo dovoljno mesta izmedju mene i Toyote da on na kraju prodje,
a ne da odluci u sekundi da je manje zlo ako bocno izgura/udari biciklistu,
ili mozda i coskom haube,
nego da unakazi svoj i njen auto ..

Dakle nema NI GOVORA o tome kako se bent manje vidi od obicnog bajsa!
Upravo naprotiv,izaziva previse paznje !
Mogu samo da zamislim koliko bi tek trajk izazvao paznje,a neki velomobil da i ne pominjemo ..


`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

E sad, kao prvo, odeš u radnju i odvojiš tristo do petsto dinara i kupiš sebi lepo jednu novu tastaturu na kojoj se jako lepo vide otisnuta slova koja se koriste u srpski jezika. Na taki tastaturi se jako lepo vidu SVA slova a bogumi i interpunkcijski znaki pa se čak kombinacijom Alt Gr + E dobije znak OJRO a zamenjavati se između jezika lako može sa lijevim Alt+Shift dugmići.

I nije glupo. Glupo je kad umirem od smeha kada pokušam da zamislim da si poderao domaću životinju na laktu kada si pao sa bicikla. To je ona famozna koza...

A ovo što si ispričao dobro je, ali bi bilo još bolje da odradiš neki mali animirani gif kako se to sve zapravo desilo, onako kao slike na testovima za polaganje vozačkog :lol:
User avatar
Goran
Posts: 70
Joined: 16 Jul 2006, 21:03
Location: N.Bg

Post by Goran »

Ljudi moji, pa tih nekoliko recumbenata izazvalo je već do sada popriličan poremećaj u saobraćaju.
Ne smem ni da razmišljam o tome šta bi se desilo da ih je malo više... verovatno totalni kolaps, tema za drugi dnevnik rts-a... :roll:

U stvari, sa povećanjem brojnog stanja kolaps bi rastao do ogređene granice kada bi se ljudi praktično navikli na njih i nebi više u toj meri obraćali pažnju.
Prema toma, maksimum kolapsa nam tek predstoji! :twisted:

Kada su prve asocijacije u pitanju, moram priznati da sam bio uveren da se radi o nekoj sportskoj verziji invalidskih kolica. :oops:
Tu mislim ta onaj sa tri točka. Za ovaj sa dva, na prvu loptu rekao bi da je namenjen naprednom invalidu - sportisti. :)

I treba voziti pazljivo - da ti se ne dogodi da padnes i oderes kozu pa tako bez koze ides kuci. :lol:

Nego, odaljili smo se malo od teme zastavice kao ključnog elementa bezbednosti...
.
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

Kod tricikla koji je, stvarno moram priznati, nisko, zastavica jeste ključni elemenat bezbednosti po danu. Međutim, kao što svi to znamo, to nije nikakva garancija. Nije reč o montaži, reč je o banderi koju vozač 45-ice nije očigledno video dok je iznenada iskočila pored puta. U prilogu, slika dotične bandere koja nepažljivo stoji pored puta... Image

Znači, nema garancije ni sa zastavicom, a kamoli sa banderom...
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Bas tako,nema garancije.
Kada neko NE GLEDA dzabe ti i zastavica, i svetlo, i gola plavusa na pak tregeru ..

Btw,zar se ne vidi da Jugo lako prolazi frontali crash-test ? :)
Udaris u banderu, smrskas ceo prednji deo, a kabina ostaje manje vise nedeformisana, vrata se otvaraju .. a koliko vidim otvara se i poklopac cepa rezervoara ;-) da u slucaju curenja goriva, vozac moze brzo da gurne crevo unutra, i izvuce preostali benzin, kako ne bi doslo do pozara/eksplozij :D


Duzeg iskustva sa trajkom nemam, ali ne verujem da je zastavica tako krucijalni element bezbednosti.
Naravno u nekim situacijama moze da pomogne,odnosno da vozacu koji te VEC GLEDA da do znanja gde se tacno nalazis kada mu zapadnes ispod nivoa prozora,
ali ako vozac NE GLEDA to malo parce drecave tkanine nece videti.
A ako vec GLEDA, videce te i bez nje, i znace gde se nalazis u odnosu na njega i bez direktnog vizuelnog kontakta.

Npr. popeo si se sa trajkom na nadvoznjak (tipicno vojvodjanski,koji prelazi preko pruge,dakle stm i ostar)
vec si na drugoj strani,i nestajes tricikom i telom iz vidnog polja onoga koji dolazi iza.Vidi se samo zastavica koja lebdi u vazduhu.
Vozac koji dolazi iza tebe nije te primetio dok si se penjao,ili kad si bio na vrhu prevoja nadvoznjaka.
Sta mislis kako bi reagovao taj neko iza,koji pici bar 100kmh na tu zastavicu,ako je uopste i primeti ?
VEOMA OPREZAN vozaci bi smesta prikocio koliko god moze,znajuci da "tamo nesto ima"
koji jeste svastan cinjenice da mu sa 100kmh treba bar 32-35metara da se zaustvi,i to ako vozi Porsche,a u slucaju zastave i citavih 50 m !
PROSECAN vozac bi mozda samo oduzeo gas, i po glavi bi mu se motalo pitanje "sta je sad pa to",bez pomisli da zakoci, molio bi boga da niko ne ide u susret, kako bi u poslednjem trenuntku mogao da izbegne to nesto nevidljivo.
KRETEN VOZAC, obicno sa CG ili BIH tablicama, ili dzipadzija ekvivalentne kolicine aktivnih mozdanih celija, ili ne bi video zastavicu uopste,
ili bi je mozda i primetio, ali ne bi preduzeo ama nikakvu akciju, pre nego sto SHVATI o cemu se tu zapravo radi, a da shvati mu je potrebno poprilicna kolicina osnovnih mernih jedinica vremena ..

Mislim da je to jedina situacija gde je trajkociklista ozbiljno izlozen riziku,bilo da ima zastavicu ili ne.
Ali svakako se slazem da zastavica ipak pomaze da se rizik smanji.
Mozda ne mnogo,ali manji rizik je manji rizik.
U praksi je dokazano da je trajkociklista "vidljviji" od bicikliste,
prvo sto deluje siri,a zauzima i malcice vise prostora na drumu,te mu se i daje vise prostora,
drugo deluje veoma neuobicajeno,sto skrece paznju.
Dakle na otvorenom putu,baz ostrih prevoja i krivina (a sa uskim kolovozom) nema problema,cak sta vise dobija vise prostora i lakse se uocava na drumu.

Druga situacija gde je trajkociklista izlozen vecem riziku je GUST gradski saobracaj, sa vise traka, i jos vise nervoznih vozaca.
Recimo nekog lika u sj* drzavama je neka tetka u SUV-u spicila direkt od pozati,i malo da ga pregazi ko kornjacu.
Desilo se sta: ulica sa dve trake koje idu u istom smeru.
Covek vozi trajk,zauzimajuci celu desnu traku (da ne bi bilo onih sto pokusavaju da se "provuku" u istoj traci)
Svi automobili koji mu prilaze od pozadi, blagovremeno usporavaju,i prebacuju se u levu trako kako bi ga pretekli (uz obavezno blinkanje migavaca,i citav light show stop svetala)
Tetka vozi bas u toj koloni,recimo 5-6 auto "na redu" da ga pretekne.
Lik ispred nje prelazi u levu traku, i ona pomisli kako je "dobila na lotou" time sto joj se, ba samo za nju, bozijom rukom "otvorila" traka (lane just opened,sto bi rekli 'merikanci) i istog trenutka gazi gas svog SUV-a od 2,5 metra visine i 4 tone tezine,sa nekih 400nak konja ..
Dok je tetka u svojoj glavi obradila sliku svih 5-6 drecavih zastavica i zmajeva,
jedno metar kvadratni reflektujucih drecavih nalepnica,vec je bilo kasno ..
Svojim branikom od betona je krenula da guta triciklistu, donosno njegov tricikl.
Covek je zavrsio u bolnici,sa nekim prelomcicima tu i tamo,
izasao je za par dana,a rehabilitacija je trajala par meseci.
Trajku je zadnji deo sa veoma robusnim pak tregerom smrskan,prednji deo je ostao citav (nezgazen)
Trajk upitanju je American Cruiser-ov Tricruser model,sa sve tim robusim paktregerom.
Veruje se da ga je i taj paktreger spazio tezih povreda,jer je aposorbovao dosta energije dok se savijao u perecu ..
Image

* - kako ono bese ? sjebane ? sjedinjene ? ;-)


Sve u svemu, ja sam misljenja da trajk nosi sa sobom malcice poviseni rizik u odredjenim situacijama,
ali takve sutuacije,gledano na sve ostale su ipak retke.
Generalno gledajuci, trajkociklisanje nije toliko opasnije od biciklisanja.
Dakle ja smatram da razloga za strah nema.
Razloga za obracanje vise paznje u tim retkim situacijama ima.


`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
mimi
Posts: 4
Joined: 19 Jul 2007, 09:35

Post by mimi »

Pozdrav bi- i tri-kerima, napokon nadjoh vremena da se ukljucim u freebiking-dimenziju. Posebni pozdravi za prvog srpskog trike-buildera Roberta i zahvalnost na mom novom NOMADu iz njegove radionice. Na zalost obaveze i vremenske prilike me jos drze predaleko od njega, ali cim grane eto mene na drumu, preciznije Novom Beogradu. Ne znam da li sam prvi beogradski triker ali do sada u svojoj bi-ciklistickoj karijeri ne videh niti jednog, pa ako vas ima javite se.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

mimi wrote:Ne znam da li sam prvi beogradski triker ali do sada u svojoj bi-ciklistickoj karijeri ne videh niti jednog, pa ako vas ima javite se.

Prvi ? taman posla! evo ja vidjam nekoliko njih dnevno,svracaju do obliznjeg plastikanera po sirovine :D kartone,papire i ostale oskoristive stvari :)

Cek,kazes 'bent triciklista ? E pa onda si prvi ! :-) Cestitke :)

Bi ili Tri vazno je da je udobno :D




Lezeci pozdrav!


`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Post Reply