[samogradnja] Zavarivanje

Sve o "ležećim" biciklima

Moderators: IRalic, Moderatori

Post Reply
Makarenko
Posts: 100
Joined: 27 Jan 2006, 09:34
Location: Sombor

Post by Makarenko »

Sta sa zavarivanjem, koji nacini se mogu iskoristiti?
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

zavarivanje

Post by stein »

Iako je internet pun podataka o ovoj temi, pojednostavljeno:

MIG-MAG sa CO2 ili ArCO2 - da
Gasno zavarivanje sa acetilenom ili tvrdo lemljenje (srebrom, mesingom) može da prođe ako varilac zna šta radi
elektrolučni aparat sa elektrodama - ne, nikako, nipošto, ni slučajno.

TIG je tehnologija koja bi bila idealna ali zbog cene aparature sumnjam u dostupnost iste pa bih prvenstveno preporučio MIG-MAG kako zbog pristupačnosti, jednostavnosti i kvaliteta.

Osim zavarivanja mnoge se stvari mogu izvesti lepljenjem, naprimer, Windcheetah je tricikl koji je u potpunosti napravljen bez ijednog vara, isključivo zavrtnjima i lepljenjem, Raptor je sav od aluminijumskih profila i cevki i svaki sastav je spojen ili šarafima ili zakovicama (pop-nitne)...

Ono na čega želim da ukažem je da se ne treba slepo držati jedne metode ili se striktno držati nekog rešenja, uvek postoji neki jednostavniji, pristupačniji ili bolji način da se dođe do rezultata. Naravno, odaberi dva od tri...
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

stein wrote:još nešto?
:roll:

Sto se mene tice ne,bar ne na tu temu ;-)

Ustvari,kada malo bolje razmislim .. nesto sam nacuo da ArCO2 moze da vari aluminijum.Koliko je istine u tome ?

Nee,nee,necu da pravim trajk od aluminijuma,nego sam video neke simpaticne aero viljuske za bajs od aluminijuma.
Naravno da je predvidjena za drumasa i "caliper" kocnice,dakle trebalo bi navariti disk ili v brake noseci hardver kako bi se upotrebila u mom slucaju.
Druga opcija (less likely) staviti 26" u nju, i napraviti adapter koji ce caliper celjusti spustiti na nivo 559 felne.
Celjusti bo hteo da izbegnem,jer je kocenje ocajno.



`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

IRalic wrote:
stein wrote:još nešto?
:roll:

Sto se mene tice ne,bar ne na tu temu ;-)

Ustvari,kada malo bolje razmislim .. nesto sam nacuo da ArCO2 moze da vari aluminijum.Koliko je istine u tome ?
Da, pa može se variti skoro sve ako se koristi smešavina 82% AR sa 18%CO2, mada je za Aluminijum ići na čist Argon. Naravno, žica, dizne moraju biti odgovarajući. Ja sam spomenuo ArCO2 zbog toga što ja radim sa tim i varovi su mnogo lepši i verujem i bolji, homogeniji nego sa čistim CO2, i naravno, za čelik koristim odgovarajuću žicu... 8)
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

stein wrote: Ja sam spomenuo ArCO2 zbog toga što ja radim sa tim i varovi su mnogo lepši i verujem i bolji, homogeniji nego sa čistim CO2,

Ja vido svojim ocima ! :-) sa CO2 sve nekako grbavo bude,ko napljuvano ..
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

Mada rizikujem da odem way off topic, mislim da je zgodno da napomenem jednu veoma važnu stvar. Kada se osmisli konstrukcija, geometrija rama, treba nabaviti adekvatne dimenzije cevi za svaki pojedinačni segment i komade lima za razne dodatke, prihvate i slično. Problem počinje što je recimo najbolja cev za neku namenu sasvim pogrešan odabir za neku drugu namenu. Da stvar bude gora, neke dimenzije debljina zida cevi se po tri puta deblje nego neke druge sa kojima se trebaju spojiti, kada se na to doda još i "univerzalna" žica za zavarivanje, eto saplitanja na svakom koraku. Tako se dešava da se recimo na istom biciklu-triciklu koristi i do pet, šest različitih vrsta/tipova materijala koje međusobno treba spojiti. MIG je odlična tehnologija jer se upravo tako najlakše daju trajno spojiti raznorodni materijali. Može se i sa CO2 odraditi ali je zbog detalja u koje sada neću zalaziti, potrebno podešavati aparat, odnosno jačinu struje, protok žice i gasa da bi se na svakom pojedinačnom spoju izvršilo zavarivanje pod idealnim uslovima. Veoma često treba napraviti probu pre nego se zavari neki spoj a kada se radi u serijama, za to se jednostavno nema vremena pa određeni spojevi, posebno gde se sreću dva raznorodna čelika pa još sa velikom razlikom u debljini materijala ne deluju niti previše pouzdano niti estetski doterano. Da ne spominjem da je čak i bitno da li se žica za zavarivanje dodaje, svlači ili "šije" na sastavu. Zato je možda najbolje sam proces zavarivanja ostaviti nekome ko je izverziran.

Kada se radi tvrdo lemljenje sa autogenim aparatom i upotrebom acetilena i kiseonika, ne rade se čeoni spojevi (primera radi, slovo"T" na sastavu vertikalne i horizontalne linije ima čeoni spoj) već se dva materijala spajaju jedan u drugi i zazor se ispunjava tečnim metalom, nekad mesingom, a još bolje srebrom. Na žalost, "muf" ilit "lug" kako se zove na engleskom, obično ne može da se napravi bez ozbiljnog rada i puno strpljenja i vremena. Već postojeći mufovi dolaze sa unapred određenim uglovima i dimenzijama koje retko kad odgovaraju nekom projektu ako nije "klasičan" road bike... www.framebuilding.com

Robert
crazy biker
Posts: 117
Joined: 08 Jul 2007, 21:57

Post by crazy biker »

posto posedujem samo doticni negirani elektrolucni aparat za varenje sta mi preporucujete kao alternativu za dobro varenje,ili ako znate nekog majstora koji bi mi nekim od navedenim sistema izvario par sipki a da me ne opeljesi,ili neka kombinacija sa nekim jeftinim aparatom.
User avatar
bodapro
Posts: 91
Joined: 08 May 2007, 11:22
Location: Sremska Mitrovica

Re: zavarivanje

Post by bodapro »

stein wrote:
Osim zavarivanja mnoge se stvari mogu izvesti lepljenjem, naprimer,
http://www.loctite.co.yu/int_henkel/loc ... 0&layout=2

imaš li bilo kakvog iskustva sa lepljenjem metala...mogu li stvarno lepljeni
spojevi da zamene varove...
sve što sam pronašao je na gornjem linku, mada ne znam gde mogu da se kupe...?
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

Lepljenje može pod uslovom da su sastavi rađeni kao što je to kod Windcheetah, odnosno, spoj je izveden tako da jedna cev ulazi u drugu sa blagim zazorom koji se popunjava lepilom. Tzv "čeoni" sastav koji se recimo koristi kod jednostavnih konstrukcija gde se dva materijala tek priljube jedan uz drugi ne mogu se uspešno, trajno i pouzdano lepiti. mislim na sastave kao kod recimo sastava staklenih akvarijuma. Oni podnose statični pritisak, a pošto se kod pedalanja radi o dinamičkim opterećenjima, to ne bi dugo izdržalo.
Na kraju, sve bude u redu. Ako nije sve u redu, onda još nije kraj.
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Loctite

Post by stein »

... pretpostavljam da se može pokušati kod zastupnika za Henkel ili recimo kod firmi kao što je Wurth...
Na kraju, sve bude u redu. Ako nije sve u redu, onda još nije kraj.
User avatar
bodapro
Posts: 91
Joined: 08 May 2007, 11:22
Location: Sremska Mitrovica

Post by bodapro »

hvala stein
raspitaću se u lokalnoj gvoždjari koja drži wurth-ov program kao i u prodavnicama boja...mislim da sam kod njih video nešto od henkelovog programa....
što se spajanja tiče mislio sam pre svega na varijantu kad recimo cev manjeg prečnika prolazi kroz cev većeg....

pozz :D
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Moze i cev u cev,ali ne na svakom mestu.Ipak bi nesot moralo da se zavari,
ili ako samo ide lepak,onda se izlivaju "lugs" kao Windsheetah,ili recimo WizWheelz Edge aluminium i carbon ram.

Ali varenje je WAY TOo lakse i jeftinije!



`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Post Reply