Projekat za samogradnju

Sve o "ležećim" biciklima

Moderators: IRalic, Moderatori

Post Reply
chaba
Posts: 21
Joined: 26 Feb 2011, 14:14
Location: Zrenjanin

Re: Projekat za samogradnju

Post by chaba »

Helou! :)
IRalic wrote:Sto se voznje bez ruku tice, to je na ovakvoj masini neizvodljivo (kombinacija centra teze i geometrije urpavljanja)
jer kada pustis upravljac on pocinje da oscilira i oscilacija se pojacava.
Sve dok ga drzis, bar lagano jednom rukom, i time neutralises oscilacije sve je ok.
E, upravo ta oscilacija me brine, naime ona nije tako zanemarujuća, posebno kad sam ga onako "zverski" poterao, imao sam utisak da će me izbaciti iz sedla. Korman sam morao da držim kao kod motokultivatora, dok sam oscilirao amplitudom od 1-1.5m. Spust sa Fruške Gore brzinom iznad 60km/h ... paa, bilo bi recimo...zanimljivo.

Moguća greška: 1x meri, 2x seci! Prilikom navarivanja zadnje viljuške dodatno sam je pomerio na dole(dat neki ugao u odnosu na glavnu cev), misleći "od viška glava ne boli", više mesta za lanac, bb za frtalj niži, trail ostaje u opsegu 45-50mm. Šipak. Ipak je empirija majka teorije... Izgleda da ugao čeone cevi od 75-76 je ipak strm.
Rez, zadnja viljuška u osi sa glavnom cevi, ugao72, trail 65-70mm (rake ne pipam samo na moranje) Da li je moguće da sa takvim malim odstupanjima postižemo željeni efekat? Hmmm... To se dokazuje samo na jedan način, ali hebiga pada sneg, duva vetar (ako dosad nije, našao je kraj januara da to radi kad je jarovizacija strnina ionako gotova, oh well...)
Sve će to biti A O.K. 8) što inače svima želim!

Pozdravi!
chaba
Posts: 21
Joined: 26 Feb 2011, 14:14
Location: Zrenjanin

Re: Projekat za samogradnju

Post by chaba »

Update v1.2:
Slobodan dan i naravno-dokon mozak đavolje igralište. Zadnja vila rez, vračena cev na 72 stepeni, trail mereno/teoretski skoro se poklapa 60-70mm. Korman sužen, rogovi malko otvoreni- bolje je. Susnežica, vetar nema veze ionako sam već dovoljno "čudan", Test drive:
Situacija sa upravljanjem je onako subjektivno paaaa, kao bolja, ali još nije to, to. Lagani kas je recimo ok, kao tu i tamo se poljavljuje samocentriranje. Kad je pogon (42) izteran "do kraja", čini mi se iznad 50km/h volan je neprijatno nervozan :? Hm.., teoretski geomertija je ok, možda je težina (vozačeva je fakat) prednjeg kraja u pitanju, torzija prednje viljuške. Bistriću lagano...
Sve u svemu blagi kez sa lica nisam mogao da skinem! Osećan lagano nadolazak "Louis, I think this is the beginning of a beautiful friendship" osećaja. Zasad osnovna farba i teraj!

Udoban Pozdrav!
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Projekat za samogradnju

Post by IRalic »

Hmmm, pa brojke nisu lose, ne znam sta bi moglo da proizvodi bas takve oscilacije.
Jesil' proverio mozda pritegnutost soljica, tj lezaja vile ? Nisam to nikada primetio na biciklu, ali na triciklu je to redovna pojava,
sve oce da iscupa tocak ako ima malo lufta u jednoj od soljica.


Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
smrako
Posts: 6
Joined: 19 Mar 2011, 23:08

Re: Projekat za samogradnju

Post by smrako »

Pozdrav svima,

Evo Chaba me je podsetio da i ja sherujem svoj, nazalost, zaista skroman napredak ka lezanju i vozenju :). Jos letos (!) sam izvario ram ali ondak me je kriza udarila svom zestinom i od tad nikako da stanem na noge i nastavim posao :(.

Image

Daklem, masina je sklepana od dva donor bajka, sto se i vidi sa slike, vareno je mig/mag, sediste je od kolege Ralica. Posto se majstor Gaja (na slici) nije bas pokazao kao toliko dobar varilac koliko strugar, ubacio sam i ojacanja. Da se razumemo, varovi su tehnicki dobri, ali su estetska katastrofa pa cu mozda malo da ih brusnem onim smirgl koturom i dovarim mojim mig/magom posto je kod mene tanja zica (0.8mm). Donji drzac sedista mi je otisao santim-dva napred ali i to se da srediti.
Medjutim Chaba me sad malo zabrinuo sa onim: "Varenje: REL-obložena elektroda 2.0 i 1.6 obična, 2.5 Ni za zadnju viljušku, inverterom-DC (za varenje tankog zida kormana sa 1.6 elektrodom, direktno polarizovan bez uvarivanja)"
Ako moze jedno sitno objasnjenje za nas drvosece koji igrom slucaja poseduju svajs aparate elektro i co2 :). Mislim, trebao bi bas neki slon da sedne na ovo moje da bi stogod puklo, ali opet znam da nista nisam "direktno polarizovao bez uvarivanja" :).
Jos jedan stvar koju nisam resio je plasticno crevo za lanac, posto jarko zelim njega da metnem a ne tockice pa bi neki savet i na tu temu dobro dosao.
I tako, homebuilderova tuga je pregolema, imam dogovoreno free farbanje i montazu opreme za sitne pare, pa valjda cu vise docekati da i ja legnem a ne da sednem :).
chaba
Posts: 21
Joined: 26 Feb 2011, 14:14
Location: Zrenjanin

Re: Projekat za samogradnju

Post by chaba »

Pozdravi!
Lepo je znati da nisam usamljen slučaj u "blesavluku"-kako izvesne individue u komšiluku oslovljavaju lični hoby... Ovako na prvi pogled raw mašina obećava funkcionalnost (ako smem da primetim, jerbo i sam sam u sred gradnje prvog recu bicikla...)
Mislim, trebao bi bas neki slon da sedne na ovo moje da bi stogod puklo, ali opet znam da nista nisam "direktno polarizovao bez uvarivanja" :).
:)
smrako wrote:Medjutim Chaba me sad malo zabrinuo sa onim: "Varenje: REL-obložena elektroda 2.0 i 1.6 obična, 2.5 Ni za zadnju viljušku, inverterom-DC (za varenje tankog zida kormana sa 1.6 elektrodom, direktno polarizovan bez uvarivanja)"
Bez brige! co2(mag) je majka za tankozidne cevi rama, čak i 0.8. Mala amperaža-mala količina toplote, znači sam luk neće spaliti zid cevi, ali će otopiti sasvim dovoljno da bi sastavio materijal. Držače i omanjeg slona. Ziher.
Eh sad, argonska boca mi je nestala pre 1.5 godine, zajedno sa reg.ventilom, pa TIG varijanta otpada, ostalo je jedino obložena elektroda (REL) tj. klasičan "švajs" aparat, sa tom razlikom da umesto trafo aparata sa naizmeničnom strujom, koristim inverter sa jednosmernom strujom. Pošto se u konkretnom slučaju koriste elektrode 1.6-2.5, za razliku od 0.8 za MAG i struje su veće (40-90A), samim tim i količina temperature pri varenju je veća pa treba malo vežbe da se ne spali materijal. Tu je inverterski "švajs" u odnosu na trafo u prednosti: stabilniji luk, bolja upravljivost, čistiji var, bolje uvarivanje. Pri varenju jednosmernom strujom uglavnom -pol se vezuje za materija a +pol elektroda (inverzno polarizovan). U slučaju kada imate kao najmanju el.1.6, a materijal 1.2-1.4mm, da je ne bi spalili(pre-uvarili) tako lako, obrne se polarizacija (direktno polarizovan) da bi se uvarivanje smanjilo-plitak var.
2.5 Ni za zadnju viljušku- u principu nije bilo potrebe može i običnim -imao sam je u fioci :wink: daje manje krt a žilaviji var - jak je...
U nedostatku boljeg, sve ovo je samo altrnativa za mig/mag/tig
smrako wrote:Jos jedan stvar koju nisam resio je plasticno crevo za lanac, posto jarko zelim njega da metnem a ne tockice pa bi neki savet i na tu temu dobro dosao.
Na trajku, na "insistiranje" supruge morao sam da instaliram zaštitu za lanac (nisu sve pantalone natur crne boje), najjeftinije baštensko crevo 3/4" - ono mekano silikonsko - je prava stvar. Ako nije mraz još je i prihvatljivo tih.

Kolega Smrako, držimo palčeve! Savet, pomoć, diskusija, tu smo!
btw gde si lociran?

Drugarski:
k.čaba
Last edited by chaba on 28 Jan 2012, 10:00, edited 1 time in total.
chaba
Posts: 21
Joined: 26 Feb 2011, 14:14
Location: Zrenjanin

Re: Projekat za samogradnju

Post by chaba »

Update v1.3:
Unapred se izvinjavam ukoliko smaram sa temom, ali nakupilo se nekolko slobodnih dana pa :wink:
IRalic wrote:Hmmm, pa brojke nisu lose, ne znam sta bi moglo da proizvodi bas takve oscilacije.
Ekstrapolirajući trail sa slika ovih punokrvnih spravica:
Image
Image
Image
merim (greška nije isključena) trail oko 90-120mm, dok je na mom probnom primerku 65mm, +25-30kg kolko sam gabaritniji od normalnog highracera, predpostavljam da može prizvesti nervozan korman...

Opet tretman brusilicom...

Trebam napraviti gotov bike sa tačnim merama bez lutanja, pa centrifugalno deliti. Tokom sl.vremena, iz okoline (a i šire) rad sam da pomognem 1:1, ne bi li ostao unikat. Zamisli samo da dnevno, recimo prilikom povratka sa posla vidiš samo 2-6 benta, niko više ne upire prstom u tebe... Ili pitaju dete: Aaa ti si L. jel? Tvoj tata je onaj što se pravi, onako...

Pozdravi!
User avatar
smrako
Posts: 6
Joined: 19 Mar 2011, 23:08

Re: Projekat za samogradnju

Post by smrako »

E pa fala Chabo, a ja misl'la da mora da ga bas provari da ulije. Mislim, znam da radim za co2 ali o teoriji ne znam nista posto ga koristim za relativno jednostavne zahvate. Ja sam iz Sremske Mitrovice a btw aparat sam pazario na Bagljashu i svojevremeno sam bio Zrenjaninski zet :). A i isao sam jesenas bajkom do Zrendze.

Sto se tice creva od 3/4", jel ono dovoljno da samo drzi lanac bez pomoci tockica? Recimo kao ovde:
Image

Ja sam mislio da je potrebno neko tvrdje (i nasao sam ih ali ne mogu sad da se setim za koju su namenu, radnja je u St. Pazovi).

Pozdrav
chaba
Posts: 21
Joined: 26 Feb 2011, 14:14
Location: Zrenjanin

Re: Projekat za samogradnju

Post by chaba »

CO2 0.8 je više nego dovoljno za tu namenu. Naštiman aparat uz malo vežbe sa raznim restlovima-ima da mažeš var ko silikon iz tube.
U principu dovoljno je i 1/2" crevo, ali probo (trajk)-činimi se da stvara veći otpor, barem na reprezentativnom primerku.
Bez točkića? Ako je putanja vučna grane lanca čista, što je kod tebe, predpostavljam, slučaj (iz profila putanja seče slepi srednji pogon donora No.2, ali bi pored trebalo da ima dovoljno mesta, nanišani :wink: ). U tom slučaju fiksiranje cevi u jednoj tački- negde pri sredini, zbog što manjeg loma putanje prilikom manjanja brzina. Slobodna grana dozvoljava veću umetničku slobodu. Uostalom probaj, ako ne funkcioniše(malo verovatno), plan B...

Prototype Update 1.4: Rez zadnje viljuške-spuštena, tako je dobijen trail od oko 80-85mm, pri guranju se pojavilo samocentriranje, ugođaj pri vožnji je nešto bolji (vremenske prilike ne računam). Pri okretima, kolko konstrukcija dozvoljava, ne osećam "wheel flop".

Ukoliko poštovani kolega Igor, kojim slučajem zaluta ovde, imajući podatak-kolki je trail na njegovom elegantnom pearl white spravici, naravno ako taj podatak dostupan za javnost... :) Samo čisto da bi verifikovao metodu kojom sam merio sa slike (malko preko 100mm?)
Bunareći po netu nisam našao neki konkretan podatak za slične tipove bicikla, postoje i modeli proračuna "od Kulina Bana" ali subjektivno to malo govori. Bez iskustva sa ovim tipom, ali na osnovu jednog prototipa želim napraviti gotov model :mrgreen:

Drugarski pozdravi
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Projekat za samogradnju

Post by IRalic »

chaba wrote: Ukoliko kolega Igor, kojim slučajem zaluta ovde, imajući podatak-kolki je trail na njegovom elegantnom pearl white spravici, naravno ako taj podatak dostupan za javnost... :)

Nema tu neke velike tajne ;) Konkretno na slici u pitanju je ca. 75mm.
Kako trail pored samog ugla ceone cevi zavisi i od visine same viljuske, kolicine rake-a,
i same velicine tocka/gume brojke mogu znacajno da variraju na jednom te istom biciklu.
Kada to poredimo onda sa nekim drugim biciklom (drugim parametrima osim gore navedenih),
ne moraju brojke uopste da se poklapaju da bi se dobile identicne vozne karakteristike.

Dakle krajnji osecaj u voznji zavisi od previse faktora te se na sam trail ne moze osloniti kao glavni parametar.
A jos nismo ni pomenuli gde se u svemu nalazi centar teze, i koje je tezine, itd itd.
Sve u svemu kako nema ni neke velike tajne, tako nema ni neke velike filozofije ;)

Konkretno u tvom slucaju viljusku i tocak imas kakav imas, pa varirati trail mozes samo uz pomoc promene ugla ceone cevi.
Ako ti se cini previse brzo mozes ugao smanjiti, kao ovim poslednjim potezom, cime ces ujedno poveceti i trail,
a granica ti je tamo gde pocinjes da imas previse wheelflop-a, gde na racun poboljsanja jedne osobine pocinjes da pogorsavas drugu.
Dakle treba naci zlatnu sredinu. Kako rekoh brojke su ti na mestu, a finese zavise od toga sta ti osecas da je bolje,
i stoga takvim malim popravkama mozes se pribliziti nekom svom idealu. Kad budes zadovoljan onda predjes na etapu farbanja i to je to :)


Pozdrav
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
chaba
Posts: 21
Joined: 26 Feb 2011, 14:14
Location: Zrenjanin

Re: Projekat za samogradnju

Post by chaba »

IRalic wrote:Dakle krajnji osecaj u voznji zavisi od previse faktora te se na sam trail ne moze osloniti kao glavni parametar.
A jos nismo ni pomenuli gde se u svemu nalazi centar teze, i koje je tezine, itd itd.
Upravo tako. Predpostavljam da, prilikom finetuninga, težina je jedna od bitnijih faktora jer ga bogami ima :oops: i računam je kao konstantu...
Na to se todaje recimo torzija stuba kormana (22mm*450mm), jer pod datom težinom ima i toga i sl. Na gotovom modelu planiram 1 1/8 viljušku, itd.
Osećaj pri vožnji-tek treba da je dobijem, desetak kilometara nije dovoljno za to. Predpostavljam da fuziju dobijam na <100 km. Lagano bistrim...

Offtopic: Sve u svemu zadovoljan sam izležavanjem, ne žalim... jer "možda izgleda šašavo, ali mene više-paa dosta toga-ne boli". Na bilo koji način, barem ovo drugo svima iskreno želim.

Ležeći pozdrav!
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Projekat za samogradnju

Post by IRalic »

chaba wrote:Sve u svemu zadovoljan sam izležavanjem, ne žalim... jer "možda izgleda šašavo, ali mene više-paa dosta toga-ne boli". Na bilo koji način, barem ovo drugo svima iskreno želim.
Slazem se 100% ! 8)


Kada sam pomenuo tezinu, mislio sam pre svega na tezinu glavnog tereta, tj. bicikliste ;) naravno ni prtljaga ako ga ima.
Sam bicikl je dosta mali procenat ukupne tezine da bi nesto preterano mogoa uticati na upravljivost bicikla.


Pozzzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
chaba
Posts: 21
Joined: 26 Feb 2011, 14:14
Location: Zrenjanin

Re: Projekat za samogradnju

Post by chaba »

IRalic wrote:Kada sam pomenuo tezinu, mislio sam pre svega na tezinu glavnog tereta, tj. bicikliste ;) naravno ni prtljaga ako ga ima.
Sam bicikl je dosta mali procenat ukupne tezine da bi nesto preterano mogoa uticati na upravljivost bicikla.
Ou da. Upravo ta težina je u pitanju :oops: ...

Pozdravi!
chaba
Posts: 21
Joined: 26 Feb 2011, 14:14
Location: Zrenjanin

Re: Projekat za samogradnju

Post by chaba »

Pozdravi!
Prototip v1-generalno gotov!
DA! To sam tražio (a nisam ni znao) godinama!
Sa ~50km još sam u fazi fuzije, ali utisci su povoljni: brži je od trajka (čak i sa zimskom kondicijom/+extra kg :oops: ), manji gabarit, tolerantniji prema kvalitetu puta, ali zauzvrat nema onog osećaja ležernosti sa isključenim žiroskopom, niti je šampion u kreni-stani-semaforskoj gužvi (nit je predviđen za to :) ). Prolaznici i dalje dobacuju... :evil: Moram poraditi na razvoju nekog vida selektivne kamuflaže...
Dobro vreme svima!

Image

Image
asrdjan
Freebiker
Posts: 150
Joined: 05 Jul 2010, 14:07
Location: Novi Sad

Re: Projekat za samogradnju

Post by asrdjan »

chaba wrote:Prolaznici i dalje dobacuju... :evil:
Vozio sam se s Igorom par puta, pa sam video kako to izgleda. Mislim da ti je izrečena doživotna :D ...
chaba
Posts: 21
Joined: 26 Feb 2011, 14:14
Location: Zrenjanin

Re: Projekat za samogradnju

Post by chaba »

asrdjan wrote:Vozio sam se s Igorom par puta, pa sam video kako to izgleda. Mislim da ti je izrečena doživotna :D ...
Fala lepo... :D
Post Reply